IKEA Reviews

179 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 6.977 reviews
Heel hoge werk-/prestatiedruk
Sales medewerker (voormalige medewerker) –  Haarlem10 december 2019
Maximale soeplesse wordt geëist, minimale bezetting. Wanneer gevraagd wordt om specifieke trainingen, adviezen ed wordt hier niks mee gedaan (vb verdediging/afhandelen zeer vervelende agressieve klant)
Cultuur in de vestiging
Teammanager (huidige medewerker) –  Zwolle22 november 2019
Elke vestiging heeft een cultuur waar je wel of niet in past
. (voormalige medewerker) –  .29 oktober 2019
Er zijn heel veel meetings nodig om iets in gang te zetten, dat kan een vertragende factor worden.
De collega's maken het leuk
medewerker Goodsflow (huidige medewerker) –  Haarlem13 oktober 2019
Je vult in de market hall (daar waar je de potjes en pannetjes koopt), showroom of in het zelfbedieningsmagazijn. Het werk is afwisselend als je aangeeft dat je meerdere dingen wilt doen. Er is voor iedereen wel een plek te vinden waar je het naar je zin zult hebben.
Je kunt reachen, met een stapelaar vullen of met een pompwagen. Je moet fysiek wel wat aan kunnen en vergis je niet in de tijden. Het grootste deel van het jaar begin je om 6 uur in de ochtend, maar van half november tot half januari begin je om 5 uur in de ochtend. Dus je moet hier wel tegen kunnen, ook op de lange duur. Ga op tijd naar bed, anders slaap je te weinig.
De sfeer is gemoedelijk. De leiding heeft een luisterend oor en staat open voor persoonlijke wensen.
Maar er moet natuurlijk wel gewoon gewerkt worden, dus voor getuttel is er geen plek.
Fijne collega's
Mederwerker Costumer Relations (voormalige medewerker) –  Barendrecht10 oktober 2019
Het was vroeger altijd een fijne baas maar tijden veranderen en als je iets gaat mankeren willen ze je zo snel mogelijk kwijt. Hoge werkdruk, te weinig collega's op de vloer.
Salaris goed , maar dan houdt het ook op
medewerker food & beverages/eerste medewerker/merchandising specialist (voormalige medewerker) –  Delft9 oktober 2019
Primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn voldoende. Doorgroeimogelijkheden zijn in de vestiging Delft minimaal. Veelal worden leidinggevende functies vervult door mensen die als expat vanuit het buitenland worden gehaald
Vreselijke bedrijfscultuur, lijkt net een secte!
Verkoper kantoormeubilair (voormalige medewerker) –  Amsterdam5 oktober 2019
Heb hier een aantal jaren gewerkt, was in het begin wel leuk maar naar verloop van tijd werd de sfeer steeds grimmiger tussen mij en leidinggevenden. Vooral personeelszaken zijn de hielenlikkers van het management. Daar heb je geen reet aan, terwijl je denkt dat personeelszaken een beetje aan de kant van het personeel zou staan. Salaris is ook drama. Niet zo snel mee in zee gaan of als je geen andere keus hebt dit bedrijf gebruiken als opstapje om bij een ander bedrijf binnen te komen. Als je er te lang blijft wordt je gehersenspoeld met IKEA way, een soort bijbel van IKEA.
Er is veel veranderd
Administratief medewerker (voormalige medewerker) –  Haarlem3 oktober 2019
Ik heb 33 jaar met plezier bij Ikea gewerkt. De cultuur is erg veranderd en na zoveel jaar heb ik de laatste reorganisatie niet overleefd..
Leuk bedrijf, zeker voor starters !
Sales (voormalige medewerker) –  Haarlem7 september 2019
Als je nog niet precies weet welke kant je op wil is een bedrijf als Ikea een hele goede startplek. Hier komen bijna alle facetten van een goede internationale organisatie in voor ! Deze richting word ook gestimuleerd te volgen !
Pluspunten
Super collega's
Minpunten
Werkdruk
Gezellig werksfeer, niet zo hiërarchisch
Medewerker Customer Relations (huidige medewerker) –  Barendrecht6 september 2019
Heel leuk bedrijf om in te werken. Gezellig collega's en laagdrempelig management niveau. Hele goede doorgroeimogelijkheden.
Zelfontplooiing binnen een menselijke organisatie
Teammanager Sales (huidige medewerker) –  Haarlem6 september 2019
Geen dag is hetzelfde en elk mens is uniek. Dat is wat je elke dag ook merkt bij Ikea. Er zijn veel persoonlijke ontwikkelingsmogelijkheden. Alles is er goed geregeld qua arbeidsvoorwaarden. Manier van werken is gericht op alles in het werk stellen dat de klant zo makkelijk en fijn mogelijk kan shoppen.

Moelijke van de baan:
Trage handelingssnelheid. Veel te veel werk en verantwoordelijkheden voor 1 functie om kwaliteit te kunnen leveren. Vergadercultuur. Te weinig klantgericht verkopen.
Ideale werkomgeving met kans op doorgroeien
Communicatie designer (voormalige medewerker) –  Amersfoort4 augustus 2019
Leuke werkplek, hier maak je echt vrienden voor het leven. Ook het management is heel open bij Ikea. Doorgroeien is zeker een mogelijkheid en af en toe een snuffelstage bij een andere afdeling is ook zeker geen probleem. Tot nu toe nog steeds mijn fijnste werkgever geweest.
Pluspunten
Gratis ontbijt voor ochtendcrew, veel bonussen en personeelskorting
Minpunten
Bereid zijn avonden, weekends en op vakantiedagen te willen werken
Goede werkgever
Keukenplanner (voormalige medewerker) –  Amsterdam-Zuidoost3 augustus 2019
Goede werkgever, goede arbeidsvoorwaarden en super collega's
Slechte begeleiding management
Teammanager (voormalige medewerker) –  Amsterdam26 juli 2019
Management vraagt veel van de mensen maar sturen op de verkeerde dingen. Geeft geen begeleiding
gezellig met tafelvoetbal
Medewerker (voormalige medewerker) –  Delft15 juli 2019
heel leuk gezellige sfeer =, collega's. werk privé ballans
Hard werken, leuk werk, leuke collega's, prima loon
Logistiek medewerker (voormalige medewerker) –  Amersfoort26 juni 2019
Bij de afdeling logistiek zorg je dat de winkel gevuld blijft. Je werkt zowel in de market hall als in het zelfbedieningsmagazijn. Een typische werkdag/ochtend is van 5 of 6 uur in de ochtend (afhankelijk van de drukte) tot 10 uur 's ochtends.

In de market hall gebruik je een pellet wagen om je eigen afdeling te vullen. De pellets worden de winkel in gereden en op je afdeling gezet (bijvoorbeeld badkamers of tapijten). Jij zorgt er dan voor dat het in het goede schap terecht komt.

In het zelfbedieningsmagazijn rijd je op een stapelaar of, als je hiervoor je diploma haalt (wat mogelijk is via IKEA), op de reach-truck/heftruck. De pellets zijn hier een stuk groter, maar het idee is het zelfde als in de market hall. De pellets worden op je zone neer gezet (bijvoorbeeld stelling 1 tot 16) en vervolgens pak jij ze uit en brengt ze naar de goede locatie.

Het komt voor dat je ook na 10 uur, als de winkel opent, nog door werkt. Dan kan het zijn dat je laatste resten vulling de winkel in brengt of orders moet verzamelen voor bijvoorbeeld online bestellingen.

Communicatie is erg belangrijk tijdens het werken bij de logistieke afdeling. Het werk doe je vooral zelfstandig, maar samen werken is noodzakelijk om alles voor het open gaan van de winkel te verwerken.
Pluspunten
Leuk werk, goed te combineren met studie, mogelijkheden tot het volgen van cursussen, prima loon
Minpunten
Fysiek zwaar werk, vroege tijden
Leuke gezellige stage gehad
Logistiek medewerker (voormalige medewerker) –  Heerlen24 juni 2019
Gezellig bedrijf, gericht op de medewerkers. Een pré is het ontbijt/ lunch buffet
Goede werksfeer
Sales medewerker (voormalige medewerker) –  Zwolle23 juni 2019
Ik heb een hele leuke tijd gehad bij Ikea. Soms is het even aanpoten, maar je kan altijd op gezelligheid van je collega's rekenen.
Pluspunten
Goedkope personeelskantine
Het niet kunnen opbouwen van een relatie met een klant en geen inzicht hebben in de uiteindelijke beslissing van klanten is een doorn in het oog.
Sales afdeling keuken (huidige medewerker) –  Utrecht16 juni 2019
Product keukens is een mooi veelzijdig product wat je samen kan kneden met je klant. Echter door de hoeveelheid aan verkopen wordt het onpersoonlijk iets wat niet hoort te passen bij Ikea.
Het is een platte cultuur hetgeen goed is echter het maakt het niet altijd duidelijker voor een werknemer met een visie.
Moeilijkste blijft het niet kunnen en vaak ook niet mogen van tijd nemen voor een klant hetgeen voor in mijn optiek niet goed is.
Pluspunten
collega's met veel kennis van het vak
Minpunten
betrokkenheid bij klant
Een groot bedrijf, maar met een menselijk toefje
Sales Medewerker (huidige medewerker) –  Haarlem6 juni 2019
Een groot en gezellig bedrijf met heel veel collegas. Een typische dag begint met het begroeten van klanten, het zorgen dat de voorraad klopt, het helpen van mensen die iets specifieks zoeken, heel vaak de vraag krijgen "hoe kom ik hieruit?" of een variant hierop. Managers staan vaak niet ver van de medewerkers af en zelfs de store manager loopt regelmatig een rondje. Aan het eind van de dag kan je tevreden weer naar huis omdat mensen blij met hun spullen naar huis zijn gegaan.
Pluspunten
Als je savonds werkt krijg je een gratis avondmaaltijd
Minpunten
Werken in de avonden en de weekenden.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij IKEA. Onze community staat klaar om te antwoorden.