Bekijk alle 7.983 reviews
Platte organisatie structuur, veel doorgroei mogelijkheden, managers niveau niet altijd even goed.
Pluspunten
xx
Minpunten
xx
Belt op over nooit eerder genoemde deadline om binnen 1 uur legitimatie te mailen. Wat volgens de wet niet eens is toegestaan. En als dat niet gebeurde kan je niet starten. En als je daar over klaagt wijst iedereen naar elkaar en zit jij zonder baan.
Ik heb bijna 4 jaar gewerkt bij Ikea en ik heb een geweldige fijne tijd gehad. Iedereen was gelijk, de sfeer in ons team was heel goed.
Het werk was zeker uitdagend en je werd ook gestimuleerd om jezef te ontwikkelen. Ik ben uiteindelijk weggegaan omdat de onregelatigheid icm mijn gezin niet fijn liep.
Alleen winstbejag telt. Stressvol en veel te weinig personeel. Geen rekening houdend met privé. Slechte leidinggevenden zitten alleen maar te brullen en te niksen vanop hun luie bureastoel.
Productief en Leerzaam. Persoonlijk miste ik het klantcontact als interior designer te veel.
Bij Ikea is het hard werken als het druk is! Het is wel een gezellig bedrijf om te werken je heb namelijk veel verschillende collega's. van jong tot oud!
Geen dag is hetzelfde en daarom hebben mensen blijvend plezier in hun werk.

Wel moet je erg flexibel zijn. In combinatie met bijvoorbeeld een gezin of andere verantwoordelijkheden kan dit moeilijk te combineren zijn. Door toeslaguren verdien je erg goed.
Het werk is erg procesmatig. Niet zo zeer op de sales gericht maar vooral het sturen van processen om alles goed te laten verlopen.
Pluspunten
Goed en degelijk bedrijf
Minpunten
Inhoudelijk een betere taakomschrijving van de functie.
Ikea zelf vind ik een mooi bedrijf, de normen en waarden sta ik ook nog steeds achter.
Maar de uitvoering ervan klopt gewoon niet.

Er is een te hoge werkdruk, de systemen zijn niet logisch.

Erg jammer voor zo’n bedrijf.
Pluspunten
Werksfeer is wel goed. Inrichting kantoor uiteraard eigen meubels.
Minpunten
Enorme wachtrijen, heel veel weerstand
Bij Ikea is iedereen gelijk. Grote diversiteit aan collega's en genoeg carrièrekansen. Het salaris is ook goed en dan nog de toeslagen op koopavonden en weekend. Ik ga niet meer weg!
Je dag begint met de FIKA, waarbij formeel en informeel overleg plaatsvindt, de dag richting krijgt. Management staat dichtbij iedere medewerker en is makkelijk benaderbaar. De deur staat altijd open cultuur. Inbreng van ideeën kruislings over functies is altijd mogelijk. De matrix organisatie maakt dat besluitvorming soms wat, meer energie (en tijd) vergt. Maar besluiten worden daardoor wel breder gedragen.
Een hele fijne werkgever, met grote ambities die presteert in een informele sfeer.
Ben hier komen werken met de intentie om door te groeien. Kwam na een tijdje al snel achter dat alles hier op basis van vriendjespolitek gaat. Heel jammer, zo heb je dus incapabele teamleiders die aangesteld zijn niet omwille de competenties maar omdat ze schoothondjes zijn van management. HR behartigt enkel de belangen van de organisatie, totale onbegrip voor jou en je situatie. Planning is zo stijf als een plank, er wordt van jou geacht flexibel te zijn maar andersom mag je ernaar fluiten. En nog maar te spreken over 'vrijheid van meningsuiting'. Als je een mening hebt, die niet binnen de kaders van IKEA ligt, wordt je hier op afgerekend. HET IS NET EEN SEKTE! En dat allemaal voor een slappe hongersloontje. Ben blij dat ik daar WEG BEN, raad dit niemand aan.
Aan te bevelen
Sterk concept heel commerciel maar complexe organisatie. Alle administratie en organisatie moet je zelf doen; ook in managementteam.
Pluspunten
Collega's en sfeer samenwerking en people concept
Het ligt er ontzettend aan op welke positie / plaats je aan de slag moet gaan. Er is een groot vriendjespolitiek gehalte over wie wat mag doen.

Er zijn een aantal managers/leidinggevende die hier onafhankelijk in zijn, maar dit is wel beperkt.
Geweldige organisatie met mooie normen en waarden, echter is het wel afwachten waar de organisatie nu naar toe gaat, sinds de oprichter is overleden.
Maximale soeplesse wordt geëist, minimale bezetting. Wanneer gevraagd wordt om specifieke trainingen, adviezen ed wordt hier niks mee gedaan (vb verdediging/afhandelen zeer vervelende agressieve klant)
IKEA is leuk om te werken als bijbaan. Vooral als student zonder diploma is het vanwege de bonus uren interessant om voor IKEA te werken.
Elke vestiging heeft een cultuur waar je wel of niet in past
Er zijn heel veel meetings nodig om iets in gang te zetten, dat kan een vertragende factor worden.
Je vult in de market hall (daar waar je de potjes en pannetjes koopt), showroom of in het zelfbedieningsmagazijn. Het werk is afwisselend als je aangeeft dat je meerdere dingen wilt doen. Er is voor iedereen wel een plek te vinden waar je het naar je zin zult hebben.
Je kunt reachen, met een stapelaar vullen of met een pompwagen. Je moet fysiek wel wat aan kunnen en vergis je niet in de tijden. Het grootste deel van het jaar begin je om 6 uur in de ochtend, maar van half november tot half januari begin je om 5 uur in de ochtend. Dus je moet hier wel tegen kunnen, ook op de lange duur. Ga op tijd naar bed, anders slaap je te weinig.

De sfeer is gemoedelijk. De leiding heeft een luisterend oor en staat open voor persoonlijke wensen.

Maar er moet natuurlijk wel gewoon gewerkt worden, dus voor getuttel is er geen plek.
Het was vroeger altijd een fijne baas maar tijden veranderen en als je iets gaat mankeren willen ze je zo snel mogelijk kwijt. Hoge werkdruk, te weinig collega's op de vloer.
Primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn voldoende. Doorgroeimogelijkheden zijn in de vestiging Delft minimaal. Veelal worden leidinggevende functies vervult door mensen die als expat vanuit het buitenland worden gehaald
Stel een vraag over solliciteren of werken bij IKEA. Onze community staat klaar om te antwoorden.