Icare Reviews

19 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 60 reviews
Goede begeleiding met praktijk ondersteuner en leidinggevende
verzorgende IG (voormalige medewerker) –  Beilen28 maart 2018
Ik heb het bij icare erg naar mijn zin gehad.
Goede begeleiding van beide kanten.
Helaas kon ik er niet blijven
goede sfeer en gezellige collega"s
Ziekenverzorgende (huidige medewerker) –  Emmen/ Coevorden15 mei 2017
Er hangt wel een goede sfeer bij Icare en ook leuke collega,s maar ik heb een contract van 1 uur in de week..en wil graag wat meer werken.
Pluspunten
?
Minpunten
?
Een veelzijdige baan in een organisatie waar je veel leert en veel ontwikkelmogelijkheden hebt
Verpleegkundige in de wijk (niv. 4) (huidige medewerker) –  Nieuw-Buinen9 februari 2017
Mijn werkdag is altijd zo om. Bij Icare heb je een afwisselende baan, met veel wisselende cliënten en werkzaamheden. Het is een uitdagende baan, waarbij je actief en soms creatief op zoek gaat naar oplossingen binnen de thuissituatie. Bijvoorbeeld bij mensen met wonden, waarbij je geen verbandmateriaal hebt, omdat de wond net ontstaan is. Een verbanddoos van 20 jaar oud is het enige wat je hebt. Tja, en nu?

Maar het is ook een veelzijdige baan. Als verpleegkundige weet je nooit aan het begin van de dienst wat je te wachten staat. Skoms telefoontjes met 'regeldingen', afzeggen van zorg of praktische vragen van collega's. Maar soms komen er oproepen waarbij je niet weet wat je aan zult treffen bij aankomst. Daar moet je tegen kunnen en goed mee kunnen omgaan. Gelukkig kun je dit bij Icare leren. Collega's staan altijd voor je klaar om je te helpen of om te overleggen. Zo moet je soms goed nadenken over hoe te handelen, en omdat je solistisch werkt kun je niet altijd face-to-face overleggen. Daarom is het goed dat wij, de verpleegkundige, altijd bereikbaar zijn voor overleg. Ook onderling. Overleg is altijd mogelijk.

Het leukste van mijn baan als verpleegkundige bij Icare vind ik de afwisseling. Wisselende cliënten, wisselende ziektebeelden en wisselende handelingen. De zorg van a tot z leveren, soms zelfs tot het einde. Dit maakt het soms tevens moeilijk. Bijvoorbeeld een cliënt die behandeling in het ziekenhuis nodig is, maar dit weigert. Een cliënt is eigen baas! Als een cliënt nee zegt, is het nee. Natuurlijk is het je werk om de cliënt te overtuigen, maar als dat niet
  meer... lukt zul je je daarbij neer moeten leggen. Met soms alle gevolgen van dien. Het zit in ons bloed om te zorgen, om mensen zo goed mogelijk te laten leven. Maar soms lukt dat niet altijd.

Gelukkig komen dit soort situaties niet vaak voor. Veelal zijn mensen dankbaar dat je ze zo goed geholpen hebt. En als de zorg afgesloten wordt en mensen zijn tevreden, ga je met een goed gevoel naar de volgende cliënt. Daar doe je het immers voor! Elke dag opnieuw!
Een uitdagende baan in de zorg, waarbij de verschillende competenties van verpleegkundige worden benut.
Wijkverpleegkundige (huidige medewerker) –  IJsselmuiden2 februari 2017
Icare is een bedrijf met Visie. Streven is zelfredzaamheid van cliënten te vergroten en mensen zo lang mogelijk thuis te laten wonen. Palliatieve zorg thuis is iets wat me erg aanspreekt. Veel mensen willen het liefst thuis overlijden. Ik vind het mooi dat ik als wijkverpleegkundige hier zorg voor kan dragen.
Als wijkverpleegkundige ben ik naast de directe clientenzorg veel aan het organiseren. Zorgen voor de juiste indicaties, maken van zorgplannen, zorgdragen voor planning, samenwerken met andere disciplines en draag ik zorg voor kwaliteit binnen het team. Dit doe ik samen met een andere wijkverpleegkundige. Mijn team bestaat verder vooral uit VIG'gers.
Het beroep van wijkverpleegkundige vraagt een grootte mate van creativiteit, zelfredzaamheid en allround kennis.
Het is afwisselend en uitdagend. Het werkgebied IJselmuiden waar ik werk strekt zich uit van 's Heerenbroek -naar Zalk. Prachtig toeren rond de IJssel. Wie wil dat nu niet?!
Bedrijf waar je jezelf kan ontwikkelen tot een betere professional.
Verpleegkundige, Leerling Wijkverpleegkundige (huidige medewerker) –  Emmer-Compascuum26 januari 2017
Begonnen als verpleegkundige in de wijk. Naar mijn zin, uitdagende en afwisselende werkzaamheden.Na 2 jaar doorgegroeid en nu bezig met een opleiding hbo-v. Kortom een leuke uitdagende werkplek waarin collega s naast je staan en met je meedenken. Zelfstandig werken en een goeie mate van verantwoordelijkheid. conform cao betaald, goeie arbeidsvoorwaarden.
Pluspunten
Goede ondersteuning collega's
goede doorgroei mogelijkheden, kleine wijkteams, overleg mogelijk, er voor elkaar zijn,
Wijkverpleegkundige (huidige medewerker) –  Emmen25 januari 2017
Er word gewerkt in kleine wijkteams, dicht bij de mensen.
De zorgvrager wordt in zijn waarde gelaten maar er word wel samen met de zorgvrager, familie, mantelzorg, informele zorg, sociale wijkteam enz. overlegt, indien mogelijk, zo lang mogelijk, zelfredzaam te blijven.

Icare heeft goede doorgroei mogelijkheden, bied, na verloop van tijd, de mogelijkheid om,indien gewenst, een opleiding te doen, om te investeren in je eigen ontwikkeling.

Er word wel een grote zelfstandigheid van je verwacht en interesse in de door ontwikkeling van je functie.
Pluspunten
doorgroei mogelijkheden, goede CAO
Fijne werkgever, leuke collega's
Verzorgende IG (huidige medewerker) –  Hollandscheveld25 januari 2017
Ik werk nu ruim 5 jaar in de thuiszorg bij Icare, en heb het prima naar mijn zin. Over het algemeen genomen vind ik de dagen die ik werk, ontspannen en gemoedelijk verlopen. Het contact tussen cliënten en collega's is goed, en in overleg is vrijwel alles mogelijk.

Op dit moment volg ik een BBL-opleiding tot VP4. Icare groeit mee, wil investeren in goede zorg en kundig personeel, en dat is precies waar ik zelf achter sta. Zorg moet aansluiten op hetgeen de cliënten verwachten en nodig zijn.

Ik werk zelf in een fijn team, en ben ook wel eens ingesprongen in een ander team waarbij ik dezelfde ervaring heb. Ieder heeft zijn of haar eigen kwaliteiten, wat goed op elkaar aansluit en we zo door kunnen voeren naar de cliënten.

Echte moeilijkheden ondervind ik daardoor niet tot nauwelijks, wanneer ik al over "moeilijkheden" zou spreken, zou het om het ergonomisch werken zijn. Dat is niet altijd even goed mogelijk in de thuiszorg, maar ook daar zijn weer (verplichte) cursussen voor te volgen over hoe het best te handelen met de middelen die wel aanwezig zijn.

Het 1 op 1 contact met de cliënten vind ik prettig, zo heb je op het moment dat je bij de mensen thuis bent ook echt de volledige aandacht voor hen. Dit alles tezamen met het zelfstandig op pad zijn, maar wetende dat er een fijn team achter je staat is voor mij de reden om bij Icare te willen blijven werken!
Pluspunten
Aandacht en tijd voor de mens - Scholingsmogelijkheden
Minpunten
School en studieuren volledig in eigen tijd, naast je contracturen
Werken in een team voor mensen met dementie. Psycho- geriatrische zorg thuis.
Verzorgende IG (huidige medewerker) –  Nunspeet24 januari 2017
Bij het opstarten van de teams psycho - geriatrische zorg thuis bij de thuiszorg Icare, heb ik mijn baan in het verpleeghuis opgezegd. De reden was dat ik in het verpleeghuis heb kunnen zien hoe erg de bewoners hun eigen omgeving missen. In een specialistisch team zou ik mee kunnen werken aan een verantwoord wonen in eigen huis en omgeving. Het is leuk om samen met de cliënt, mantelzorger, case manager en collega's te " puzzelen " aan de situatie thuis. Het doorlopend onderzoeken van mogelijkheden om een cliënt veilig te laten wonen met behoud van eigen regie, maakt het werk erg waardevol. Ook is een cliënt met dementie ook vaak op meerdere gebieden ziek. Denk aan diabetes mellitus, hart en vaatziekten, ziekte van Parkinson bijvoorbeeld. Het gedrag overschaduwd het onderliggend lijden. Dit maakt het zorgen voor mensen met dementie complex.
Zelfstandig kunnen werken is nodig. Collega's zijn te bereiken voor overleg.
De werkgever verzorgd scholingen psycho - geriatrie om het ziekteproces goed te begeleiden. Verder wordt alle vak inhoudelijke scholing bijgehouden. Via e-learning en praktijk lessen en af toetsen.
Na 8 jaar werken voor de mensen met dementie thuis....geen dag spijt gehad....ik ben thuisgekomen in de thuiszorg.
Pluspunten
Zelfstandig werken
Veel 'overhead', leuke teams, niet de beste vergoedingen
Verpleegkundige in de wijk (huidige medewerker) –  Overijssel15 juni 2016
Medewerkers zijn gemotiveerd, werken in zelfsturende teams. Alleen aan het stuur van zo'n team zit nog vaak de leidinggevende, waardoor het weer minder zelfsturend wordt. Deze leidinggevende heeft ook weer een leidinggevende etc.
Kans op een vaste baan is minimaal, waardoor het voor sommige mensen een drempel is om te solliciteren. En het geeft ook vaak onrust binnen een team en de clienten, steeds wisselende collega's.
Het werk zelf is leuk, veel klantcontact. Functieschaal is 35 voor VIG en 40 voor vpk. Dit is bij andere organisaties nu vaak 40-45.
Betalingen etc. Altijd optijd, en ook goede mogelijkheden om je bij te scholen ( bekwaam blijven) via e-learning.
Pluspunten
Veel klant contact
Minpunten
Veel leidinggevenden, geen vast contract, laagste functieschaal
goede omgang met cliënten
Leidinggevende activiteiten (voormalige medewerker) –  Meppel9 juni 2016
Je bent zelfstandigen hebt alleen te maken met de cliënten.
Van stageplek tot werkplek
Verzorgende IG (voormalige medewerker) –  Emmer-Compascuum, DR1 mei 2015
Ik ben begonnen met mijn stage bij ICARE ,tijdens mijn opleiding als Verzorgende IG. Ik had een geweldige stage begeleidster waar ik vooral veel verpleegtechnische vaardigheden van heb geleerd.
Heb nog weinig met de directie te maken gehad. Wat ik vooral erg leuk vind is de omgang met de mensen , en om te horen dat ze tevreden zijn over de zorg die ik de mensen lever. Het moeilijkste van mijn baan vind ik toch dat je een band krijgt met de mensen die dan plotseling komen te overlijden. Gelukkig heb ik geweldige collega's met wie ik tijdens de weekstart daar over kan praten. En hoe zij daar mee omgaan.
Pluspunten
Heel gevarieerd werk
Minpunten
Nog niet meegemaakt
zelfstandigheid
ziekenverzorgende (huidige medewerker) –  drenthe19 april 2015
ben sinds 2011 invalkracht bij icare heb een tijdje minder ingevallen ivm ander contract maar heb het sinds feb dit jaar weer opgepakt.

ik heb geen rechten en plichten soms mis ik wel collega's maar je bent immers aan het werk voor de cliënten.

ik val veel in voor hetzelfde team en dat bevalt heel goed.

dit is voor mij en mijn gezin prima in te delen en heb super werktijden.

hopelijk komt hier nog eens wat moois uit maar in de tijs van bezuinigingen in de zorg zou dat nog wel een poosje duren
Pluspunten
mooie werktijden
Minpunten
geen zekerheid
leergierig gezellig
Verzorgende (voormalige medewerker) –  harderwijk1 april 2015
ik heb in de wijk en in de bejaarde thuis gewerk dagelijke adl ontbijt klaar maken avond eten op warmin .
Pluspunten
met mensen werken
werdag Icare
adm. medewerkster (huidige medewerker) –  Hoogeveen, DR24 november 2014
Ik begin altijd vroeg, kijk op planbord wat de taken voor die dag zijn, bekijk de mailbox, ga aan het werk. Als de 1e collega zich meldt praten we beetje prive en veel werk bij. Ik heb hier geleerd dat ik goed functioneer als bruggenbouwer.
Pluspunten
harde werker, snel van begrip, loyaal, sociaal ingesteld
Minpunten
door entiousiasme mensen niet altijd uit laten praten
Icare
Helpende (voormalige medewerker) –  Emmen, DR14 oktober 2014
tevreden over icare leuke collega`s en veel begrip heb er met veel plezier voor gewerkt
Pluspunten
ga zo door
Minpunten
geen opmerking
Thuiszorgorganisatie
Verpleegkundige thuiszorg (huidige medewerker) –  Emmen, DR25 november 2013
De zorg voor ouderen en chronisch zieken in de wijk. Ik werk hier nu anderhalve maand, vind het lastig hier al iets over te kunnen zeggen.
Pluspunten
Flexibele werktijden
Minpunten
Slechte vergoedingen
fijne werksfeer,
ig verzorgende (voormalige medewerker) –  Emmen, DR4 september 2013
Ik werk in een team van 12 mensen, heb hele leuke collega`s. Ik kom bij jongere en oudere mensen . Vandaag bestond mijn werk uit : 7.00 beginnen me teen oudere iemand, adl aanbieden en insuline spuiten, daarna een jong iemand adl aanbieden ,die persoon wacht op een oproep voor een longtransplantatie, daarna naar een oudere iemand om ogen te druppelen, daarna naar een jong iemand die een dwarslaesie heeft ten gevolge van een ongeluk, daar ben je dan 2 uur mee bezig, en daarna naar een oudere persoon om de wonden aan haar benen te verzorgen. Daarna nog een uurtje planning/routes aanpassen. Zoals je leest heb ik een afwisselende baan ,maar ook een verantwoordelijke baan omdat je in de thuiszorg altijd alleen werkt. Het enigste nadeel is , dat ik in de thuiszorg niet meer uren kan werken, en als alleenstaande ouder zou ik dat heel graag willen,vandaar deze sollicitatie als oproeper,,graag voor de nachte
Pluspunten
lieve patienten, fijne collega`s
Minpunten
24 uur is voor mij te weining
Verzorgende IG
Verzorgende IG (huidige medewerker) –  Emmen11 maart 2013
Werk momenteel als verzorgende IG bij Icare. Prima werksfeer en goede werkgevr

Zie meer reviews over Icare

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Icare. Onze community staat klaar om te antwoorden.

4,1

Reviews over Icare gesorteerd op locatie