IBM Reviews

65 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 25.540 reviews
Heb daar veel geleerd en mogelijkheden gehad om te groeien
Resource Manager (voormalige medewerker) –  Amsterdam15 april 2019
IBM werkt met flexible werkplekken in kantoortuinen.
Dit heeft zo zijn voordelen maar ook wel nadelen.
Op verschillende afdelingen gewerkt met verschillende managers en de ene manager is betrokken en de ander te weinig.
Voor mij was het een wat rommelige bedrijfscultuur, mede door de kantoortuinen.
Door het jobhoppen wissel je ook van collega's, wat niet altijd fijn is.
Door het jobhoppen krijg je veel mogelijkheden om iets nieuws te leren, waardoor je breder inzetbaar bent.
Pluspunten
Mogelijkheid om thuis te werken
Minpunten
Werken op project basis en outsourcend word i.v.m Globalisering.
Leuk profressioneel bedrijf en werksfeer
Senior Test Manager (huidige medewerker) –  Amsterdam-Zuidoost25 maart 2019
Professioneel IT bedrijf met een goede samenwerking. Het is te merken dat de meeste medewerkers trots zijn om ´IBMer´ te zijn. Goed ondersteuning van management om in je carriére door te mogen groeien - wordt zelfs gestimuleerd.
Pluspunten
Interessante projecten
Minpunten
Vrij harde afslankingspolitiek
Aix
AIX System Manager, DC-Administrator (voormalige medewerker) –  Amsterdam26 februari 2019
Veel met AIX gedaan, ook in het UWV team geplaatst waarna ik DCA werd
Pluspunten
AIX
Topbedrijf
Medewerker Verkoop (voormalige medewerker) –  Zwolle5 februari 2019
Enorm goede begeleiding van medewerkers. Enorm veel geleerd.
Fun Work place
RFS Administrator, Q2C Document Management (voormalige medewerker) –  Philippine3 januari 2019
Best time working with IBM . I got the opportunity to grow in my career . I had a change to work in different places and with different people around the world.
World wide connections
REMOTE SUPPORT ANALYST (voormalige medewerker) –  ANALYST7 oktober 2018
An open environment which respect the world's diversity and give you the opportunity to grow. I hope one day come back.
Innovatief, mens staat niet centraal
Medewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam1 oktober 2018
Het bedrijf is innovatief, jammer is echter dat de winst en niet de mens belangrijkste zijn.
Laatste jaren veel strategisch werk gedaan voor IBM zonder betere beloning
Complex Project Manager, Managing Consultant (huidige medewerker) –  Amsterdam12 september 2018
Laatste jaren veel strategisch werk gedaan voor IBM zonder betere beloning
Pluspunten
Gave technologie
Minpunten
Management waardeert het goede werk van goede werknemers onvoldoende
zeer sociale, commerciële, prestatiegerichte onderneming met veel aandacht voor de klanten, ethiek en zeer professionele producten/diensten
Alliance Manager (voormalige medewerker) –  Amsterdam6 september 2018
zeer sociale, commerciele, prestatiegerichte onderneming met veel aandacht voor de klanten, ethiek en zeer professionele producten/diensten.

Als Alliance manager vertegenwoordig je het gehele IBM bedrijf van IBM Finance (de bank) , software , Hardware en diensten
Er word samengewerkt met vele consultants en system integrators zoals CAP, ATOS, CGI, Sogeti, Deloitte, KPMG, Ordina, Centric, TCS, TechMahindra, Wipro, Cognizant
Pluspunten
zeer royale bonussen
Minpunten
bureaucratisch ingesteld (US Dictatuur)
Prachtig bedrijf om voor te hebben gewerkt.
Benelux contract manager voor IBM SO / MTS (huidige medewerker) –  Amsterdam3 september 2018
IBM was zeker vanaf het moment van binnenkomst in 1980 tot aan 2005 een prachtig bedrijf om voor te werken. Omgang met de collega´s was fantastisch en ook de kansen die je kreeg om door te groeien cq te veranderen van baan waren uitstekend. Dit is echter de laatste jaren een stuk minder geworden allemaal. De zin om te werken verdween op een gegeven moment steeds meer, mede omdat er steeds vaker collega´s verdwenen omdat hun werk naar het buitenland werd overgebracht. Op een gegeven moment had je het gevoel dat IBM Nederland er een beetje bij hing en dat vond ik zeker geen fijn gevoel.
Pluspunten
mogelijkheid tot thuis werken, erg fijne collega´s
Minpunten
veel banen overgegaan naar het buitenland
Zakelijk ingestelde werkgever
Advisory IT Specialist (voormalige medewerker) –  Amsterdam12 augustus 2018
De aandeelhouders staan bij het bedrijf centraal evenals innovatie.
Excellent place to work
SQL server/MSBI database administrator (huidige medewerker) –  Amsterdam8 augustus 2018
IBM was nice place to work. I have learned a lot about Process , guidelines and project delivery. Also I have learned a lot about soft skills and how to put forward ideas and to implement them.
Bedrijf op zich is goed
Senior Unix Consultant (voormalige medewerker) –  Amstelveen11 juli 2018
Het is goed om voor IBM te werken, nadeel is dat er meer managers zijn dan medewerkers
Veel geleerd
Vertegenwoordiger buitendienst (voormalige medewerker) –  Amsterdam27 maart 2018
IBM is goed voor zijn werknemers qua arbeidsvoorwaarden, maar helaas staart het management zich blind op de cijfers. Hierdoor is het niet meer mogelijk om het belang van de klant te dienen.
Openminded culture
Digital Consultant (huidige medewerker) –  Amsterdam6 januari 2018
I appreciate the open-minded culture. Nice colleagues and good opportunities for growth.
bedrijfscultuur is gebaseerd op Amerikaans principe.
Contract manager Strategic Outsourcing (voormalige medewerker) –  Amsterdam28 oktober 2017
Ik heb er geruime tijd met heel veel plezier gewerkt. Het heeft me deels gemaakt tot wie ik ben. Maar dat neemt niet weg dat 'buiten de deur' en in een geheel andere branche mij ook een bijzondere uitdaging lijkt.
Transformation giant
Project Manager (voormalige medewerker) –  Amsterdam23 oktober 2017
Unbelievable transformation of a giant made possible within only couple of years.
Pluspunten
Flexible workhours
Minpunten
Vague promotion system
Uitdagende werkomgeving
Projectadministrateur (huidige medewerker) –  Amsterdam12 oktober 2017
Werken bij IBM betekent elke dag het beste uit jezelf halen om te presteren en resultaten te behalen. IBM daagt je ook uit om te groeien en er is veel aandacht voor de balans tussen werk en prive.
Pluspunten
Flexibiliteit, thuiswerken, balans werk/prive
Minpunten
Hoge werkdruk
Werken bij een groot bedrijf is veel managers en zorgen dat je nodig blijft
Project Manager (voormalige medewerker) –  Amsterdam10 september 2017
IBM is een gigant in de wereld en in Nederland een middelgrote speler op het gebied van IT services. Het bedrijf is allang niet meer de hardware verkoper waar het om bekend staat. Valt wel op dat waar andere hele grote spelers op de IT markt in feite kinnen hetzelfde blijven doen, IBM continu bezig is iets anders op te pakken om interessant te blijven voor (potentiële) klanten.
Werken voor zo'n reus vergt wel een bepaalde instelling. In wezen is het te vergelijken met een mierenhoop en ben je alleen zichtbaar op het eilandje en het niveau waar je werkzaam bent. Toen ik er nog werkte waren er in Nederland ca. 3500 mensen waarmee ik met 100 regelmatig en enigzins direct contact had. Laat staan de andere 280.000 over de rest van de wereld. Als iemand dan vroeg: "Ken je die en die? Die werkt ook bij IBM." Dan moest ik vrijwel altijd zeggen dat ik niet wist over wie zee het hadden. Dit moet je wel liggen.
Het werk was wel uitdagend en gevarieerd dus dat maakt elke dag naar je werk gaan wel leuk.
Carrière maken vraagt een bepaald soort instelling dat niet iedereen ligt. Voor promotie moet je iets doen wat uitzonderlijk opvalt. Met zoveel mensen te beoordelen elk jaar moet je eruit schieten om te kunnen concurreren met al die anderen die wat speciaals hebben gedaan. Een automatische promotie op basis van dienstjaren bestaat niet meer.
Over de afgelopen jaren heeft IBM laten zien ook gen baanzekerheid meer te bieden wat vroeger toch wel een pluspunt van 'Big Blue' was.
En jammer genoeg na al die jaren voor ze te hebben gewerkt... nog steeds geen gratis koffie.
Pluspunten
Goede beloner; veel variatie in werk en cultuur
Minpunten
Internationale karakter is in grote spanning met werk en prive balans.
Intercontinentale organisatie
Network System Operator Analist (voormalige medewerker) –  Zoetermeer29 augustus 2017
Fantastische organisatie. Interessante ontwikkel mogelijkheden.
Geweldig prettige werksfeer.
Pluspunten
Een breed onderbouwde organisatie
Minpunten

Stel een vraag over solliciteren of werken bij IBM. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over IBM gesorteerd op locatie