HWW Zorg Reviews

gezellig
Helpende/verzorgende (voormalige medewerker) –  Den Haag15 april 2019
ik werkte als oproepkracht via de flexwerk bureau....
Minpunten
Met managment dat luistert naar personeel is erg belangrijk. Dan voelen we ons misschien eens gewaardeerd.
Verpleegkundige (huidige medewerker) –  Den Haag24 juli 2018
Door fouten/nalatigheid is er structureel te weinig personeel. We moeten bezuinigen door slecht management.
Het moeilijkste is dat ik niet begrijp dat er niet meer gecommuniceerd wordt met het personeel.
Het leukste van mijn baan is om zorgvragers de zorg te geven die ze nodig hebben/blij te maken. Ik ben er voor hun.
Pluspunten
Nu eindelijk een eigen ruimte waar we kunnen zitten inde pauze
Minpunten
Slechte werkplanning.
fijn tehuis
Huismeester (voormalige medewerker) –  Den Haag9 juli 2018
Jammer dat contract niet kon worden verlengd. Dit kon niet omdat ik dan een vaste aanstelling moest krijgen
Slechte communicatie van top tot beneden
Verpleegkundige (voormalige medewerker) –  Den Haag6 juli 2018
Geen uniformiteit, per locatie/afdeling worden procedures anders toe gepast
Veel projecten die gestart worden en weer versanden. Te veel projecten tegelijk.
Beloftes die in begin gemakt zijn, zijn niet waar gemaakt.
Heel slechte communicatie, binnen de locaties en binnen de gehele organisatie.
Nieuwe medewerkers worden onvoldoende ingewerkt en de werkdruk is te hoog waardoor leerling ingeplant en niet overgeplant staan en ook weinig begeleid kunnen worden. Ook niet duidelijk waar de grens ligt tussen EVVer en VIG.
Weinig aandacht voor gezonde levensstijl van medewerkers
Hoge doorloop van clienten en medewerkers,
weinig niveau 4 en bijna geen niveau 5

wel veel medewerkers aan bed die het met hart en ziel doen!
Gezellig
Helpende niveau 2 (voormalige medewerker) –  Den Haag7 februari 2018
Veel contact onderling ook buiten het werk. Verplichte vergaderingen 1x per maand vind ik goed geregeld
matig
woonzorgbegeleider (voormalige medewerker) –  Den Haag30 augustus 2017
het werksfeer is voldoende. Je hebt de zorg over 6 bewoners. je zorgt voor het ontbijt en de lunch en natuurlijk ook de ADL.
Pluspunten
je eet gezellig mee met de bewoners
Minpunten
vuilnis zakken naar buiten sjouwen
Prettige en uitdagende werkomgeving met fijne collega's
Adviseur Werving en Selectie (huidige medewerker) –  Den Haag13 juli 2017
Inmiddels ben ik bijna 7 jaar werkzaam bij HWW zorg. Nog steeds ga ik met veel plezier naar mijn werk. Een prettige werksfeer met collega's die openstaan voor vragen en waar je altijd op terug kan vallen.
Het grote aantal vacatures binnen de zorgsector vormt ook bij HWW zorg een enorme uitdaging en kost heel wat hoofdbrekens, maar vanuit de organisatie ervaar ik alle ruimte voor eigen inbreng, ruimte om bij te blijven en verder te ontwikkelen in het vakgebied en collega's vanuit allerlei disciplines die graag meedenken.
Pluspunten
Prettige collega's, ruimte voor eigen inbreng, ruimte voor groei en ontwikkeling
Minpunten
Soms hogere werkdruk
Als wijkverpleegkundige heb ik een afwisselende baan
Wijkverpleegkundige (huidige medewerker) –  Den Haag12 juli 2017
Ik kom bij cliënten thuis voor bijvoorbeeld wondzorg, voor een intake of om een terminaal zieke cliënt te begeleiden. Ik werk binnen een zelfsturend wijkteam. We vormen een hecht team en we kunnen echt op elkaar bouwen. De werkdruk is soms wel hoog maar met elkaar komen we er gelukkig altijd wel uit.

HWW zorg heeft mij direct een vast contract gegeven, een nieuwe fiets en een goed salaris. Verder heb ik al veel cursussen kunnen volgen en heb ik via het keuzemodel arbeidsvoorwaarden een laptop kunnen bestellen. Dat is allemaal goed geregeld bij HWW zorg.
Pluspunten
Direct een vast contract en afwisselende functie
Minpunten
Soms een hoge werk
Een dynamische organisatie met veel kansen om je eigen ideeën uit te dragen en in de praktijk te brengen.
Adviseur Werving en Selectie (huidige medewerker) –  Den Haag12 juli 2017
HWW zorg is volop in beweging waarbij veel ruimte wordt gegeven om je eigen ideeën uit te dragen en in de praktijk te brengen. Verder is er veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. In mijn vakgebied is het van belang om continu op de hoogte te blijven van trends en ontwikkelingen, hiervoor volg ik regelmatig trainingen of bezoek seminars. HWW zorg geeft de ruimte hiervoor.

Verder vind ik het belangrijk dat HWW zorg veel waarde hecht aan de kwaliteit van zorg. De complexiteit van zorg voor cliënten thuis neemt steeds verder toe en dit vraagt om hoger opgeleide medewerkers. Om deze reden wordt maximaal ingezet op het opleiden medewerkers. Bovenop de bestaande opleidingsplaatsen gaat HWW zorg meer dan 90 extra medewerkers opleiden tot verzorgende niveau 3 binnen de teams van de wijkverpleging! Door het opleiden van meer medewerkers binnen de thuiszorg geeft HWW zorg antwoord op het oplossen van de schaarste die er is aan gediplomeerde medewerkers niveau 3 en niveau 4 en de afname van de werkzaamheden voor verzorgenden niveau 2.
Pluspunten
Dynamisch, veel ruimte voor ontwikkeling
Minpunten
Vrij hoge werkdruk
Leerzaam en hard werkend afdeling
Stage gelopen als Verzorgende IG (voormalige medewerker) –  Den Haag13 juni 2017
Ik liep stage als Verzorgende IG. Het afdeling was net geopend. Een PG afdeling En ik was de eerste stagiaire op de afdeling. Voor de collega was het ook nieuw en wennen dat ik er was. Ik moest totaal 8 weken stage lopen. Ik heb leuke en leerzame collega's gehad. Me collega's hielpen me altijd met me opdrachten. Wat ik in die 8 weken heb geleerd is hoe je meer zelfstandig kan werken en hoe je bepaalde gesprekken beter kan aanpakken. Qua zorg op de afdeling heb ik niet veel geleerd. Omdat ik meestal wel alleen stond op de afdeling als stagiaire. En dat vond ik soms wel moeilijk en spannend voor mezelf. Maar ik ben er toch doorheen gekomen en dat vind ik weer positief van mezelf.
Redelijke werksfeer
Helpende niveau 2 (voormalige medewerker) –  Den haag1 mei 2017
Toen ik bij hww solliciteerde was ik op zoek naar een bij baantje waar ik veel kon leren, dit bleek niet het geval te zijn. De werk druk was te hoog, en ik kreeg weinig begeleiding/hulp van collega'a.
Pluspunten
Goed salaris
Minpunten
Geen fijne werksfee
de organisatie van de flexpoolers bakt er niks van
ORGANISATIE VAN DE FLEXPOOL (voormalige medewerker) –  Den Haag13 april 2017
Organisatie van de flexpool bakt er niks van
Ze geven alleen maar kritiek, of ze het alleen maar zo goed weten.
Niks kon je goed doen als een vaste pers wat verkeerds gedaan heb, dan heb je het gedaan, en wordt niet eens naar jou geluisterd.
werk niet voor de HWW ZORG als Flexpool . je bent een nummertje als je ergens nieuw komt te werken.
DIT is DE 1E EN DE LAATSTE WAAR IK VOOR GEWERKT HEB.
Pluspunten
ALLEEN MAAR ZEIKEN, ZEIKEN EN ZEIKEN IS DE ENIGE WAT ZE DOEN
Minpunten
ALTIJD MAAR KRITIEK GEVEN, OF ZE HET ZO GOED WETEN
werksfeer is erg slecht
Opleidingsadviseur/ praktijkopleider (voormalige medewerker) –  Den Haag2 maart 2017
het leukste was om zaken te kunnen proberen door de vele locaties. je kunt per locatie "zaken" doen. Op de locaties is men blij met goede adviezen en hulp om zaken te implementeren.dit is ook nodig want collega's zitten er al jaren en zijn niet ondernemend. willen alles bij het oude laten. de sfeer is niet goed. de manager stuurt niet aan en geeft geen feedback. hier moet je dus tegen kunnen. er heerste destijds een sort angstcultuur.
Ga hier NOOIT werken
verpleegkundige in de wijk (voormalige medewerker) –  wijkzorg4 januari 2017
Je directe collega's zijn oké maar verder is het kei- en keihard werken, kritiek na kritiek incaseren, het deugt nooit wat je doet.

Er worden veranderingen ingevoerd waarvan de werkvloer zegt dit gaat niet lukken, dit gaat heel heel veel problemen geven. Toch voert het hoofdkantoor de veranderingen in en dan moeten de teams de problemen zelf oplossen want: jullie zijn zelfsturend. Niets zelfsturend, alleen om de problemen op te lossen waar het hoofdkantoor geen raad mee weet.

Dagelijks andere uitzendkrachten, of flexwerkers, continuïteit van zorg is ver beneden peil, mede doordat voorgenoemde medewerkers weinig binding hebben met het team/klanten.
Klanten zien steeds andere medewerkers.
Nieuwe klanten weigeren mag niet, ook niet als er onvoldoende personeel inzetbaar is.
Het ziekteverzuim is ontzettend hoog.
Bijna dagelijks overwerken, geen tijd om te lunchen en koffie/theepauzes bestaan niet bij dit bedrijf.

Als je nog nooit een burn-out hebt mee gemaakt ga hier direct werken en anders: met een grote boog omheen gaan!
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Pluspunten
directe collega's en de klanten zijn oké
Minpunten
teveel om op te noemen, dat past niet in dit vakje.
gezellige samenwerking
verpleeghulp (voormalige medewerker) –  denhaag5 april 2016
gedurende mijn werk periode enkel nachtdiensten gedraaid.
de nachtdiensten werd met met z'n tweeën verricht.
was een gezellige werkomgeving ondanks de drukte hadden we lol met de bewoners van het huis residentie.
Pluspunten
gratis koffie
gezellige werkomgeving
Planner (voormalige medewerker) –  Den Haag1 maart 2016
Bij het bedrijf HWW zorg heb ik met heel veel plezier gewerkt.
Ontzettend veel ervaringen op gedaan ,opleidingen en cursussen zoals : helpende, verzorgende D en mijn huidige functie planner .

Na 30 jaar werkzaam geweest te zijn bij Meavita/ HWW.zorg ( Meavita is doordat zij failliet zijn gegaan en een doorstart hebben gemaakt met HWW zorg )
Helaas wegens bedrijfseconomische is mijn functie komen te vervallen.

Ontzettende leuke samen werking gehad met mijn collega`s en natuurlijk de cliënten die ik destijds als verzorgende hebt mogen helpen bij hun dagelijkse levens behoefte. Soms met verdriet maar ook met een lach..

Mijn functie als planner was met veel stress , maar ook met heel veel voldoening zodat iedere cliënt op tijd zijn of haar zorg krijgt.

Geen enkele dag was het zelfde en dat heeft het werk zo bijzonder voor mij gemaakt.
sammen werken
Helpende niveau2 (voormalige medewerker) –  Scheveningen, ZH19 november 2015
altijd op tijd en goed werken
ADL en goed observeren
goed voorlichting en instructie
Samenwerken met collega's en goed sfeer
mijn baan was niet moeilijk omdat ik heb ervaring
was een leuk baan wij waren altijd samen met collega's en zorgvrager
Pluspunten
feedback van collegas
Minpunten
rodelijke
weinig comunicatie
Huismeester (voormalige medewerker) –  Den Haag29 september 2015
elke dag afwisseld met diverse klussen.

Directie kan slecht met kritiek omgaan

Collega waren vaak niet gemotiveerd

veel tegenwerking,maar goede contacten met bewoners.
Pluspunten
vrijheid, sociale contacten bewoners
Minpunten
slechte leiding
Elke dag met plezier naar werk, leuke collega's
Management assistent (parttime (huidige medewerker) –  Den Haag23 mei 2015
- geen enkele dag hetzelfde, heel divers
- heel veel geleerd qua mensenkennis en dienstverlening
- directie : altijd druk
- prima colega's, geintresseerd en behulpzaam
- het ingewikkelde : het op tijd krijgen van de benodigde info
- leuke v.d. job: organiseren en in contact staan met vele culturen
Pluspunten
Gemoedelijk
Minpunten
Goede Informatie verstrekking
goede zorgen
2 weken stage Steijnmetz de Compaan (voormalige medewerker) –  den haag18 december 2014
ik heb er met plezier gewerkt. rustige omgeving en elke dag was anders

Stel een vraag over solliciteren of werken bij HWW Zorg. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over HWW Zorg gesorteerd op locatie