Video afspelen via YouTube-knop
Humankind Kinderopvang en -ontwikkeling

Humankind Kinderopvang en -ontwikkeling Reviews

Familie gevoel
Bij Humankind voelde ik mij vanaf dag 1 helemaal thuis. Ik werd met open armen ontvangen door de collega's. De dagen zijn ook erg divers en lucratief ingedeeld zo is er elke dag wel wat leuks en nieuws te doen.

Humankind is in 2 woorden een "geweldige organisatie".
BBL plek
Als je als BBL-student hier wilt beginnen, zorg dat je alles zelf regelt!
Als beloftes niet waar worden gemaakt meteen bellen en achteraan gaan. Inmiddels ben ik met mijn opleiding begonnen en is het helaas niet gelukt om hier te starten terwijl mijn VOG en registratie rond was.

Omdat het te lang duurde om mijn contract in orde te maken heb ik zelf de keuze gemaakt om een andere leerwerkplek te zoeken! Zodat ik niet achterloop met school-opdrachten welke wij in praktijk moeten uitvoeren.
Slechte werkgever
Ik heb 9 jaar gewerkt bij Humankind en ik ben daar zelf weggegaan vanwege de druk vanuit het management. Veel wisseling van managers en pmers. Je wordt behandeld als een nummer en er wordt niet geluisterd naar het personeel, die het belang van het kind voorop heeft staan.
Officiële reactie van Humankind Kinderopvang en -ontwikkeling
28 januari 2020
Wat jammer dat jouw ervaring niet is geweest wat wij als Humankind beogen. Onze medewerkersvisie is namelijk dat iedereen gehoord wordt en dit hadden we jou ook gegund. We wensen je veel succes met je verdere loopbaan.
optimale ontwikkeling van kind en medewerker
Ik ga eigenlijk nooit met tegenzin naar m'n werk. Ik heb deze branche gekozen omdat ik van de verzorgende kant van het werk houd maar heb ook andere kwaliteiten die ik kwijt kan in het werk zoals bijvoorbeeld bij een van de laatste nieuwe ontwikkelingen van Humankind; het werken met tablets en de digitalisering van alle administratie.
Er is ruimte voor zelfontwikkeling en ontplooiing en ik vind het erg leuk en fijn om dmv e-learnings en andere manieren van scholing op de hoogte te blijven en mijn professionaliteit op niveau te houden.

Buiten dat werk ik in een, voor mij, erg fijn en gezellig team met een enorm leuke locatiemanager en voel ik me gewaardeerd in mijn werk door ouders en collega's. Ik zit hier op m'n plek!
Een kinderopvang organisatie waar ook de medewerker zeer belangrijk is.
Iedere dag een feestje, werken met kinderen in een fijne werksfeer, fijne collega's met ruime kennis.
Pluspunten
Goede doorgroei mogelijkheden
Minpunten
Lange dagen...
Werkgever waar je wordt gezien
Hoewel Humankind een grote werkgever is, word je niet gezien als een nummer. Er is ruimte om mee te denken met de organisatie en ik kan mezelf ontwikkelen.
De sfeer is gezellig en informeel.
Pluspunten
Je word niet gezien als een nummer
Minpunten
Er wordt hard gewerkt
Werken met je hart, volop groei- en ontwikkelkansen
Wat mij iedere dag weer opvalt, is de betrokkenheid van collega's, loyaliteit en het teamgevoel. Naast dat ik mijn werk inhoudelijk mooi vind, is het geweldig om met deze fijne club samen te mogen werken.
Pluspunten
Sfeer, groeikansen en écht werken met je hart
Minpunten
Fijne organisatie met een duidelijke visie.Waar ieder kind gezien wordt en op de juiste wijze in personeel wordt geinvesteerd , staat voor kwaliteit
Ik werk al 26 jaar voor deze fijne organisatie dat zegt al genoeg lijkt mij !
Pluspunten
Doorgroei mogelijkheden, mooie visie
Een organisatie die zich volledig inzet voor de ontwikkeling van kind en medewerker
Humankind kinderopvang ervaar ik als een organisatie die optimale ontwikkeling van kind en medewerker stimuleert. Er wordt gekeken in mogelijkheden, gekeken naar talenten en gekeken naar ontwikkeling.
Natuurlijk is er bij elk bedrijf wel eens wat en zijn er dagen bij dat je thuis komt en denkt...pfff! Alleen blijf ik de volgende dag met plezier naar mijn werk gaan en blijf ik mij volledig inzetten voor de kinderen en medewerkers.

Het verschil tussen een commerciële kinderopvang en 1 zonder winstoogmerk ervaar ik hier duidelijk. Er worden geen nieuwe groepen of locaties geopend zonder dat er kwalitatief goede pedagogisch medewerkers ingezet kunnen worden. Dit weer in het belang van de kinderen, ik vind dit echt een enorm pluspunt!

Ook Humankind kinderopvang heeft last van de arbeidskrapte en kampt met tekorten, net zoals alle andere. Dit is niet fijn voor de werkdruk en dat ervaar ik dan ook als lastig.
Pluspunten
Aandacht voor kind en medewerker
Minpunten
tekort aan pedagogisch medewerkers
Gezellige werksfeer
Leuke collega's en gezellige werksfeer. Leuke jaren beleefd. Helaas ook veel reorganisaties.
gezellige werkomgeving
*veel telefonisch contacten met klanten.

*s'ochtends weet je nooit wat je die dag gaat doen, je hebt wel een planning, maar doordat er altijd iets tussendoor komt, komt er weinig van je planning.

*fijn om zelf je dag in te kunnen delen.
Pluspunten
gratis parkeren
Degelijke organisatie
Humanitas is een betrouwbare werkgever waar ik met plezier voor heb gewerkt. Oog voor het kind in al zijn verschillende kanten.
😐
Bij het sollicitatiegesprek werd gezegd dat men voldoende ingezet zou worden omdat het ging om een 0-36 invalcontract. Uiteindelijk waren dit vaker maar 6 uur per week. Natuurlijk gaat iedereen dan zoeken naar iets anders of iets voor erbij. Dit mocht alleen in overleg. En men vond dat je naast de 6 uur die je ingepland stond. De andere dagen thuis moest zitten wachten. Want je bent beschikbaar tot 36 uur !!
Van wachten kwam er geen brood op de plank. Dus vond ik iets beters !!

Ik zeg: Werken heel graag, maar hier nooit meer !!!!
Pluspunten
Minpunten
Te veel om op te noemen
prettige werksfeer en ruimte tot ontwikkeling
KInderopvang Humanitas is een sterke sociale speler binnen de kinderopvang.
ik heb er 10 jaar zeer fijn gewerkt en het is erg jammer dat de organisatie de beslissing heeft moeten maken te stoppen met gastouderopvang.
Gezellige werkplek met veel mogelijkheden.
De collega's hier waren echt niet leuk, maar het werk was daarintegen wel weer heel leuk en uitdagend.
De kinderen kwamen vanuit school naar de BSO en aten gezellig crackers en dronken ranja, vanuit daar ging ik meestal leuke activiteiten met hun doen zoals buiten spelen, spelletjes doen, koken of bakken enz.
Geweldige professionele, warme en gezellige werkgever
Geweldige werkgever - warm- professioneel - ruimte en aandacht voor medewerkers - ruimte voor persoonlijke groei - flexibel- begrip
Pluspunten
Al het bovenstaande
Zeer zelfstandige functie
Ik heb met heel veel plezier het werk uitgevoerd. Ik werk heel zelfstandig vanuit huis, en plan mijn eigen afspraken.

Je bent verantwoordelijk voor je eigen gebied en regelt alles zelf.

Doordat je veel bij gastouders en ouders thuis komt blijf je betrokken bij de kinderen.

Verder heb je gesprekken met bijvoorbeeld de gemeente of de GGD, Calibris of de EHBO trainer.

Het is een hele afwisselende funcite.
leuke leerzame plek om te werken
kinderdagverblijf is een leuke en leerzame plek om te werken. Ik werkte op inval basis en werd daardoor op verschillende locaties geplaatst.
Daardoor werk je met collega's die allemaal op hun eigen manier werken waardoor je veel leert.
werk aan huis met kinderen
zorg dragen aan kinderen aan pedagogisch normen
heb ook mijn certificaten ervoor gehaald

helpen en welzijn nivo 2

is jammer dat je niet met collega's werkt

het leuke van deze baan is dat je kinderen heel veel kan leren
Pluspunten
nvt
Minpunten
nvt
Ik wordt goed begeleid en bijgeschoold
Ik vind het werk heel erg leuk maar daar je als zzp er wordt belast verdwijnt er een aanzienlijk deel van je salaris naar de belasting en zorgbelasting
Pluspunten
Leuk zelstandig eigen baas
Minpunten
Geen collegea weinig verdienste
Groot bedrijf, je bent een nummertje.
Je bent in het bedrijf zelf een nummertje, niemand kent je persoonlijk en je hebt voortgangsgesprekken met leidinggevende waar je je bij moet voorstellen. Op de werkvloer zijn wel alle collega's hartelijk en ontvangen je hulp graag. Door reorganisaties komen er nog steeds veel dingen te verschuiven.
Pluspunten
kleinigheidje met de dag van de leidster
Minpunten
Onpersoonlijk, geeft niks om de prive situatie van werknemer
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Humankind Kinderopvang en -ontwikkeling. Onze community staat klaar om te antwoorden.
4,1