Hudson's Bay Company

Reviews voor Hudson's Bay Company in Leiden

Leiden6 reviews
Bekijk alle 2.235 reviews
In Leiden heb ik erg genoten van mijn bijbaantje bij Hudsonsbay. Goed te combineren met school. Al vanaf bijna begin in dienst en het bedrijf zien groeien. Als beginnend bedrijf hadden ze in het begin moeite met organisatie en veel wisseling in collega's, maar nu ik wegga ga ik het bedrijf en mijn leuke collega's erg missen.
Pluspunten
Hele leuke collegas, eigen inbreng welkom
Minpunten
Soms moeite in organisatie doordat beginnend bedrijf is
Ik heb een korte proefperiode gehad. In deze korte periode was de manager (vanwege privé omstandigheden) niet op werk en heeft mij persoonlijk niet kunnen beoordelen.
Ze heeft mij gebeld om te vertellen dat ze de proefperiode niet gaat verlengen en dat ik mijn badge kan komen inleveren. Ik heb dus geen kans gehad om mij te bewijzen tegenover haar. Fijn om te weten dat ze net zo veel moeite stoppen in hun nieuwe medewerkers als de nieuwe medewerkers doen in hun... niet dus!

De collega’s waren vriendelijk en behulpzaam. Maar het management team is kortzichtig, toont geen moeite/interesse in personeel en is alleen maar bezig verkopen en members binnen halen. Ook zijn privé omstandigheden van medewerkers zelf niet belangrijk voor ze. Dus een blessure, zieke dag of persoonlijke omstandigheden worden gezien als een last voor ze en ze tonen helaas geen enkel medeleven.

Ook de collega’s die daar als sinds het begin werken, gaven aan dat ze zich niet veilig voelen.

- Er is haast geen bewaking, er als er iets gestolen werd en de bewaking werd gebeld, dan kwamen ze 10 minuten later aan om te vragen ‘of er nou echt iets is’ want ‘ze willen lunchen’. Als je op een sales specialist vacature reageert, weet dan dat een groot deel daarvan bewakertje spelen is.

- Ook ben ik op geen enkele manier ingewerkt, die beloofde training op de vacature is er niet van gekomen.

- Mijn inklokpas (die werkt zowel als voor afrekenen en naar het toilet gaan) deed het niet. Ik ben er meerdere keren achter aan gegaan maar in de drie weken dat ik er heb gewerkt, heb ik éen keer kunnen inklokken. En niet
 - meer...
Pluspunten
Fijne collega’s, korting op lunch, mooie werklocatie
Minpunten
Geen respect, harde sfeer en lange werkdagen.
Ik begon met werken bij Hudson’s Bay Leiden voordat de winkel werd geopend, en was er dus vanaf het begin bij. Mijn collega’s en ik waren positief, want wat werd er veel beloofd! Een volledig nieuwe manier van werken in de retail, veel vrijheid en eigen verantwoordelijkheid, en kansen om zelf het best tot je recht te komen binnen je functie. Tijdens de training werd er gezegd: “bij Hudson’s Bay gaat het om interactie, niet om transactie”.

Al vrij snel nadat de winkel open ging bleek dit uiteraard te mooi om waar te zijn. Alles draait om targets en conversie: members maken en verkopen!

En verwacht maar niet jezelf te kunnen zijn op de winkelvloer. Er hangt een hele onprettige sfeer, veroorzaakt door het negatieve management. Bij alles wat je doet word je op de vingers getikt of gevraagd dit volgende keer anders te doen. Nooit kan er eens een complimentje of opbouwende kritiek vanaf.

Als medewerker bij Hudson’s Bay heb veel je mega veel verantwoordelijkheid, zonder waardering, goed salaris en veiligheid. Werk je in de kluisruimte en loop je dagelijks met duizenden euro’s door de winkel? Er is maar één uur een beveiliger aanwezig, want beveiliging kost te veel en “er wordt toch al veel gestolen, ook als er wel beveiliging is”.

Mijn team werkt achter een muur waardoor je niet kunt zien wat er op de vloer gebeurt. Er is op deze plek geen camerabeveiliging aanwezig, en ook geen paniekknop. Mocht er dus een keer iets gebeuren sta je er compleet alleen voor. Niet echt een prettig gevoel...

Het salaris is minimaal en er word veel te veel verwacht van het personeel. Het management
 - meer...
Pluspunten
Leuke collega’s, personeelskorting
Minpunten
Lange werkdagen, slecht salaris, geen waardering, slecht management
Ik heb vanaf het begin bij Hudson’s Bay gewerkt. Samen met mijn collega’s het pand van binnen opgeknapt en de opening meegemaakt.

Het zou een bedrijf moeten zijn wat een nieuwe adem in de retail zou moeten blazen, maar dat is het totaal niet. De arbeidsomstandigheden zijn erg slecht, vooral met de warme tempraturen en de kou van de winter (er zijn dagen geweest dat het 37 was op de 4e etage in de zomer en 4 graden op de parterre tijdens de winterperiode). Deze zomer zijn er zelfs medewerkers en klanten onwel geworden door de warmte in het pand. Maatregelen? Ik heb ze niet gezien.

Er wordt geen rekening gehouden met personeel. Je werkt lange dagen van 09:45 tot 19:15 met maar 3 kwartier pauze. Managers weten niet hoe hun eigen systeem werkt, waardoor Sales en Service Specialisten steeds meer werkzaamheden verrichten waar zij niet voor hebben getekend, zonder tegemoedkoming.

Het loon is minimaal, terwijl zij via de website en telefoon anders beloven. Met een fulltime contract krijg je tijd voor tijd, maar je overuren opnemen kan niet ivm de onderbezetting.

Ik heb een jaar gewerkt bij dit bedrijf en ik heb dit vol kunnen houden door mijn collega’s, maar dat is het dan ook. Het is een ongeregeld zooitje en dus een perfect gevalletje “je collega’s maken je werk”.
Pluspunten
Korting bij La Place, leuke collega’s
Minpunten
Lange werkdagen, geen fijne sfeer meer, totaal geen sturing van of door managers
Ik heb vanaf de opening daar gewerkt. Eerst mega hard moeten werken om het pand van binnen mooi te krijgen en daarna minstens 5 dagen per week werken. Volle dagen van 10 tot 19 met maar 3 kwartier pauze. Ik werkte zelf 30 uur wat verspreid werd over 5 dagen. Geen doorgroeimogelijkheden, managers staan nergens voor open, en behandelen je als grof vuil.
Minimum loon, voor een erg hoge werkdruk. Onder bezet op vloeren met soms maar 1 of 2 man. Je moet 4x zo hard lopen voor het zelfde bedrag p uur.

Overuren krijg je niet uitbetaald maar als tijd voor tijd, en opnemen kan niet vanwege de onder bezetting dus daar kom je nooit vanaf.

Elke maand gaat er een handvol werknemers weg en er wordt niks aan gedaan om er achter te komen waarom ze weggaan of wat ze misschien kunnen veranderen waardoor ze toch blijven.

Het boeit de managers niks aan wat voor klachten je hebt, of je nou depressief bent, blessures hebt of misscchien heel veel schoolwerk, ze zullen je altijd meer inplannen dan je contract en zullen nooit is aan je vragen hoe het met je gaat. Alles blijft strict werk gerelateerd.

Ook was er geen beveiliging in het pand, ze kwamen een uurtje lang rondlopen en gingen daarna weer weg ( om geld te besparen vanuit HB). Er wordt onwijs veel gestolen, van kleding tot dure parfums, en er wordt niks aan gedaan. Je voelt je onveilig op de vloer. Als er een boze klant voor je neus staat en je de manager belt of die even wilt komen, is hij er te lui voor, dus dan sta je er alleen voor.

Er zijn mensen ( klanten en werknemers ) onwel geworden in het pand vanwege een stuk klimaatsysteem,
 - meer...
Pluspunten
Onwijs leuke collega’s, 50% korting bij La Place
Minpunten
Alles
Hudson's Bay kwam in Nederland als een fris, nieuw bedrijf die een nieuwe adem in de retail zou blazen. Uiteraard sprak dat mij enorm aan, en met mij mijn collega's toen die zich opgaven voor een nieuwe uitdaging.
De dagen zijn lang en worden slecht verdeeld. Zo kan je met een fulltime dienstverband geregeld meer dan vijf dagen worden ingepland, omdat ze de week soms op zondag laten beginnen. Ook worden vakantie-aanvragen soms niet meer goedgekeurd omdat er te weinig bezetting zou zijn.

Het salaris is minimum, in tegenstelling tot wat werd vermeld op de website en over de telefoon. Kijk dus op Rijksoverheid.nl wat je daadwerkelijk gaat verdienen.

De werksfeer is in de loop van de maanden steeds grimmiger geworden, in zoverre dat veel collega's ontslag indienden.
Pluspunten
Korting bij La place, leuke collega's
Minpunten
Lange dagen, zes dagen per week werken, slecht loon, geen waardering