Hudson's Bay Company Reviews

34 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 1.877 reviews
hudsons bay
Verkoopmedewerkster tassen/accessoires afdeling (voormalige medewerker) –  Den Haag19 juni 2019
weinig van wat er werd belooft is ook daadwerkelijk in werking gezet
Een prettige organisatie in ontwikkeling
Recruiter (huidige medewerker) –  Amstelveen14 juni 2019
Nog voordat de winkels hun deuren openden werkte ik al voor Hudson's Bay. Ik vind Hudson’s Bay een intrigerende organisatie en ik werk hier met heel veel plezier, iedere dag weer. Ik werk op het hoofdkantoor en hier heerst een prettige cultuur, iedereen doet even hard zijn best om Hudson’s Bay te laten slagen. Het is dan ook soms frustrerend om zo vaak geconfronteerd te worden met negatieve nieuwsberichten, ik krijg soms het gevoel dat het Hudson’s Bay niet gegund wordt om voet aan de grond te krijgen hier in Nederland. We zijn ons volop aan het ontwikkelen en het is interessant om te zien wat iedere ontwikkeling teweegbrengt. Ik heb het gevoel dat mijn mening gewaardeerd wordt (en dat daar ook echt iets mee wordt gedaan). De sfeer is informeel, de lijntjes kort en iedere werknemer zijn effect is groot. Als het aan mij ligt dan werk ik hier nog jaren…
Pluspunten
Veerkrachtige cultuur, fijne werksfeer, ruimte voor eigen inbreng
Minpunten
Negatieve nieuwsberichten
Informele werksfeer
Recruiter (huidige medewerker) –  Amstelveen11 juni 2019
Bij Hudson's Bay kan je jezelf zijn. Het is een informele omgeving. Toen ik net begonnen was, ben ik goed opgevangen en heb ik digitale trainingen gehad om het bedrijf te leren kennen. Ik heb een afwisselende baan en kan mijn dagen/uren flexibel indelen.
Pluspunten
Personeelskorting, flexibiliteit
Minpunten
In de pers staan vaak negatieve berichten over Hudson's Bay
Hier wil je echt niet werken
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  Den Haag10 mei 2019
Ik ben sinds de opening werkzaam geweest in HB Den Haag. En sinds het begin ging het fout. Door medewerkers in de kou te laten werken. Nauwlijks tot geen aandacht van de managers. Hard werken en geen sympathie. Collega’s deden maar wat, want die werden ook zo aangenomen zonder ervaring en mensen met ervaring gingen uit frustratie weg. Word niks gedaan aan je persoonlijke ontwikkeling, te vaak stil waardoor er totaal geen uitdaging meer in zat. Zelfs managers hielden het niet lang vol, waardoor je ook geen vaste leidinggevende had en daardoor keer op keer jezelf moest bewijzen aan nieuwe managers en aan hun werkwijze moest wennen.
Kortom het is een hersendood baan als je voor hudsons bay gaat werken.
Pluspunten
Kan me niks bedenken
Minpunten
Zie uitleg/review
Niet hier werken
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  Utrecht (provincie)19 april 2019
Het enige wat leuk is aan deze baan zijn je collega’s. Verder maak je overuren en daar word je niet voor betaald. Ze geven je tijd voor tijd. Dus meer vakantiedagen, alleen deze dagen kan je niet opnemen omdat er niet genoeg personeel is. Verder word er zeer slecht naar je geluisterd. En vanaf de eerste werkdag word je in het diepe gegooid. Je moet het zelf maar gaan uitzoeken.

De managers zijn totaal niet meelevend. En kunnen je niet op een positieve manier benaderen. Kortom de manager maakt de werksfeer een stuk stressvoller.
Pluspunten
20% korting
Minpunten
Bijna alles
zeer slecht raadt het niemand aan!
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Den Haag28 februari 2019
slecht management (0 kennis van functie 0 waardering)
slecht betaald
oneerlijk
onveilig,koud en ongezellig
hoge werkdruk (lange werktijden/dagen soms tot wel 7 dagen achter elkaar,overuren zonder overleg,je mag geen vakantie opnemen niet genoeg personeel)
saai
en als je ergens anders wilt werken zorgt je "manager" ervoor dat je nergens aan de bak kan omdat ze haten dat je weg bent gegaan
worst place to work ever!
Pluspunten
geen een
Minpunten
alles wat je kan bedenken
ik kan met ontzettend veel voldoening en plezier mijn beroep uitoefenen.
Gecertificeerd Bra Expert (voormalige medewerker) –  Den Haag10 februari 2019
ik kan met ontzettend veel voldoening en plezier mijn beroep uitoefenen. En ik wil dat graag nog jaren blijven doen!
Helaas lijkt het mooier dan het allemaal is.
Sales Specialist (voormalige medewerker) –  Berstke4 februari 2019
Ik heb hier bijna een jaar gewerkt, van het moment dat we tussen de schilders het gebouw nog moesten aankleden, tot ongeveer een half jaar na de opening.
Hoewel het echt een supermooi bedrijf is (visueel), valt er aan het innerlijk nog wel te werken. Ik heb hier enerzijds met plezier gewerkt (de collega's zijn superleuk!), maar anderzijds had ik het na een tijdje toch echt wel gezien. Dat komt deels door de klanten: in het begin was 99% van de merken die we verkochten echt nog wel bovengemiddeld qua budget. Daardoor kwamen er vooral wat rijkere mensen. En laat ik maar eerlijk zijn: deze waren echt wel de vervelendste. De ene na de andere sneer mocht je weer even verwerken, terwijl je je service goed probeerde te brengen. Erg jammer. Maargoed, ik heb gehoord dat er laatst wat merken zijn vervangen voor wat goedkopere: dit zal ook wat doen met het soort mensen dat hier langskomt. De doelgroep wordt op deze manier verbreed en dat lijkt mij positief, al kan ik hier niet heel goed over oordelen nu ik er niet meer werk.
Maar een groot deel van het feit dat ik ben weggegaan, ligt ook aan het management. Zoals ik al zei, zijn de collega's super, maar dan heb ik het over collega's op hetzelfde niveau als ik. Hoe hoger de functie, hoe erger het wordt. Na de hele opbouw van het bedrijf in het filiaal waar ik werkte, kon er na een 'dankjewel' helaas toch echt niets meer vanaf. Zelfs met Kerst (waarbij wij eerlijk gezegd wel een redelijk pakket / flinke cadeaubon hadden verwacht door onze grote inzet vanaf het begin), kon er helaas toch niks vanaf. Al zou je dat wel zeggen door het imago
  meer... van het bedrijf. Met al onze goede bedoelingen en inzet, kregen we helaas toch niet echt vaak complimentjes, maar juist commentaar in de vorm van een sneer op hoe het beter moet. Ook wordt je tas altijd gecontroleerd na sluitingstijd, wat te begrijpen is door de kleine (maar dure) frutsels die je allemaal kan meenemen, maar dat komt niet per se ten goede van het vertrouwen van werknemers in de werkgever. Al helemaal niet als je nooit echt een blijk van waardering voor je inzet krijgt.

Mooi bedrijf dus, maar heel onmenselijk. Het lijkt een soort cadeau, maar als je het openmaakt blijkt het lucht te zijn. Met een stinkend scheetje.
Pluspunten
Collega's zijn super + kortingspas van 20%.
Minpunten
Na alle inzet bij openen, geen bedankje. Alleen maar gezeur om hoe het beter moet, ookal doe je je best (niet echt complimenten).
Je bent daar een nummer, niet een medewerker.
Sales Specialist (voormalige medewerker) –  Leiden3 december 2018
Ik heb een korte proefperiode gehad. In deze korte periode was de manager (vanwege privé omstandigheden) niet op werk en heeft mij persoonlijk niet kunnen beoordelen.
Ze heeft mij gebeld om te vertellen dat ze de proefperiode niet gaat verlengen en dat ik mijn badge kan komen inleveren. Ik heb dus geen kans gehad om mij te bewijzen tegenover haar. Fijn om te weten dat ze net zo veel moeite stoppen in hun nieuwe medewerkers als de nieuwe medewerkers doen in hun... niet dus!

De collega’s waren vriendelijk en behulpzaam. Maar het management team is kortzichtig, toont geen moeite/interesse in personeel en is alleen maar bezig verkopen en members binnen halen. Ook zijn privé omstandigheden van medewerkers zelf niet belangrijk voor ze. Dus een blessure, zieke dag of persoonlijke omstandigheden worden gezien als een last voor ze en ze tonen helaas geen enkel medeleven.
Ook de collega’s die daar als sinds het begin werken, gaven aan dat ze zich niet veilig voelen.
- Er is haast geen bewaking, er als er iets gestolen werd en de bewaking werd gebeld, dan kwamen ze 10 minuten later aan om te vragen ‘of er nou echt iets is’ want ‘ze willen lunchen’. Als je op een sales specialist vacature reageert, weet dan dat een groot deel daarvan bewakertje spelen is.
- Ook ben ik op geen enkele manier ingewerkt, die beloofde training op de vacature is er niet van gekomen.
- Mijn inklokpas (die werkt zowel als voor afrekenen en naar het toilet gaan) deed het niet. Ik ben er meerdere keren achter aan gegaan maar in de drie weken dat ik er heb gewerkt, heb ik éen keer kunnen inklokken. En niet
  meer... naar het toilet kunnen gaan dus. Je gaat er van uit dat zo iets simpel als een pas gewoon werkt, vooral als je meerdere keren aangeeft en er voor naar boven gaat.
- Ik heb mijn heuptas en slot zelf moeten kopen. Er waren alleen nieuwe beschikbaar als een medewerker stopte / werd ontslagen. Zo’n tas en slot zijn allebei noodzakelijk.
- Ik heb één afwezige dag gehad vanwege een hevige blessure, toen ik belde legde ik de situatie uit en midden in mijn zin werd ik onderbroken met “Oké je komt dus niet, got it”. Ik snap dat tijd belangrijk is, maar dat voelde zo respectloos. Er werd niet gevraagd of het goed ging, alleen maar wanneer ik kon komen. Ook mijn collega’s gaven aan dat ze niet gerespecteerd voelen door management in dit soort situaties.
- Er wordt helaas niet gekeken naar jouw positieve kwaliteiten. Ze geven vooral kritiek naar medewerkers toe, maar doen zelf niets met het dagelijkse kritiek en advies wat ze krijgen.
- In de eerste week moest ik op een gegeven moment alleen een hele afdeling zelf runnen. Je staat vaak alleen of met 1 collega.

Dit bedrijf doet zich voor alsof het om haar medewerkers geeft. Je staat niet op nummer 1, 2 of 3. Je staat onderaan hun lijst en dat is teleurstellend. Het voelt niet alsof je een medewerker bent maar gewoon een nummer, en dat verdient niemand. Geen aanrader, ik snap waarom zo veel mensen niet solliciteren / weggaan.
Pluspunten
Fijne collega’s, korting op lunch, mooie werklocatie
Minpunten
Geen respect, harde sfeer en lange werkdagen.
Mooie tijd gehad
Salesmedewerker (voormalige medewerker) –  Leiden27 november 2018
In Leiden heb ik erg genoten van mijn bijbaantje bij Hudsonsbay. Goed te combineren met school. Al vanaf bijna begin in dienst en het bedrijf zien groeien. Als beginnend bedrijf hadden ze in het begin moeite met organisatie en veel wisseling in collega's, maar nu ik wegga ga ik het bedrijf en mijn leuke collega's erg missen.
Pluspunten
Hele leuke collegas, eigen inbreng welkom
Minpunten
Soms moeite in organisatie doordat beginnend bedrijf is
Ideaal bijbaantje
Sales Specialist (huidige medewerker) –  Amsterdam21 november 2018
Helemaal heerlijk hier werken in Amsterdam. Je hoeft niet zoveel te doen. Lekkere lange pauzes. Gezellige collega's. Managers zijn nauwelijks aanwezig. Weinig klanten. Je kan gaan en staan waar je wilt. Ideaal om na een week vol les even bij te komen. Het is meer winkeltje spelen, dan dat je echt wat moet doen. Ik zou zelf nu achteraf liever via Temper hier werken. Dan verdien je wat meer, maar de voor- en nadelen daarvan moet je zelf maar even uitzoeken.
Ze proberen je wel regelmatig meer in te plannen, maar dat moet je niet toelaten. Tevens zie ik de wat serieuzere mensen wel een beetje gefrustreerd vertrekken, maar daar moet je hier ook niet voor zijn. Ook merchandise zou ik niet doen. Die hebben te veel rot klusjes.
Pluspunten
Lange pauzes, geen gezeur van managers, leuke collega's, lekker rustig
Minpunten
Soms ook wel saai
af rader
Merchandise (voormalige medewerker) –  Enschede14 november 2018
niet aan te raden.!!!!

vanaf de verbouwing begonnen, benadert door hun voor een functie. goed gesprek gehad wat bedrogen uit kwam.

alles zelf moeten ondervinden geen inwerk traject gehad, maar het aller ergste is de neppe gemaakte cultuur om misselijk van te worden klappen bij de ochtend start en overdreven gejuich bij een target die behaald was.

onmenselijk
geen waardering
neppe cultuur
hokjes management
geen team
Pluspunten
Minpunten
totale organisatie
Een bedrijf waar je daadwerkelijk waarde kan toevoegen
Store operations manager (huidige medewerker) –  Amstelveen31 oktober 2018
Als je van, avontuur, dynamiek, niet alles gaat in een keer goed, retail, leuk collega’s en de mooiste winkels van Nederland houdt is dit de perfecte werkomgeving.

Als grootste start-up van Nederland zijn we nog elke dag on ontwikkeling. Dan gaat niet alles in een keer goed. Maar juist daar zit ook het leuke, je kan zelf waarde toevoegen. Niks is nog in steen gehouwen.
Pluspunten
Ruimte voor eigen inbreng, avontuur, dynamisch, 20% personeels korting
Minpunten
Zo leuk dat je teveel gaat werken
Zeer slecht
Sales specialist (voormalige medewerker) –  Den Haag29 oktober 2018
verschrikkelijk bedrijf om te werken.
Onderbezetting en er word maar verwacht dat je voor 10 werkt.
Ook word er totaal geen rekening gehouden met het weer als het koud is is er niet eens verwarming het is dan binnen 7 grade ! en als je dan ziek word vinden ze dat raar.

als je dan ziek bent word je elke dag gebeld of je al beter bent en of je komt werken, er word doorgedramd en vervelend gedaan.

Er is continu ander management je kan dan ook geen band opbouwen met een leidinggevende, ruzie op de werkvloer maakt hun dan ook niks uit.
Pluspunten
50% korting bij la place en 20% korting op de artikelen van hudsonsbay
Minpunten
lange werkdagen, hoge werkdruk, ongeregeld management
Slecht managment en niet motiverend werk
Verkoopmedewerker (huidige medewerker) –  Amsterdam19 oktober 2018
Heel slecht managment en niet motiverend werk wat geest dodend is.
Pluspunten
Minpunten
Lange dagen, slecht managment
draagbaar door collega's, maar door niets minder!
Verkoopmedewerker kleding allround (voormalige medewerker) –  Enschede18 oktober 2018
toen ik voor het eerst bij hudsons bay enschede ging werken voelde ik me ontzettend gewaardeerd door collega's en managers. na verloop van tijd ging het bergaf; managers waardeerden hun personeel niet meer, en in de vakantieperiode was het niet uit te houden. we hadden bijna geen personeel omdat de helft van ons kleine team op vakantie was. op een zaterdag stonden we zelfs met zijn drieën, en waren aan het einde van de dag doodop. toen wist een van de 'fantastische'managers er nog een opmerking achteraan te drukken waar ik niet van gediend was.
het personeel wordt niet opgeleid en ik moest op eigen houtje leren verkopen.we draaien te lange dagen (9 tot 10 uur), en ik draaide met mijn 8-uurs contract werkweken van 32 uur. ze focussen zich teveel op verkoop en members werven waardoor het personeel vergeten wordt.
Daarnaast waren we echt onderbetaald. ik werd het laagste van het laagste betaald maar moest me wel inzetten voor ontzettend zwaar werk. In vergelijking met mijn andere baan werd mijn loon zowat gehalveerd.
het enige wat mijn tijd bij hudsons bay draagbaar maakte waren mijn collega's. ze stonden voor mij klaar en ik hoop zeker dat ze bij hun nieuwe banen beter worden behandelt dan hoe hudsons bay ze de afgelopen tijd heeft behandelt.
Enschede is superslecht
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Enschede17 oktober 2018
Er wordt absoluut niet eerlijk omgegaan met het personeel. Ook wordt het personeel er gebruikt, iedereen is onvriendelijk. De managers doen alsof ze de producten kennen , echter weten ze niet waar ze het over hebben. Wanneer je langskomt voor advies wordt je geholpen door onopgeleidde en onwetende mensen ( dit ligt niet aan het personeel, maar aan de managers die het personeel niet voldoende kunnen informeren door hun onwetendheid). Er wordt ten slotte geen moeite gestoken in het personeel en het is een grote schijnheilige boel. Je zult het vanzelf merken mocht je er toch willen werken. Sterkte
Pluspunten
Ik heb lang nagedacht maar sorry nee niks
Minpunten
Te veel voor dit kleine balkje ( zie hierboven)
Een mega leuke plek als je van avontuur houdt
HR Director (huidige medewerker) –  Amstelveen17 oktober 2018
Onderdeel zijn van een mega-start up is een groot avontuur. Je weet nooit van te voren hoe je dag loopt en als je daar tegen kan is dit de plek om te werken. Je kan er jezelf zijn, ideeen inbrengen en ze dan ook uitvoeren. Korte lijnen met het management en lekker directe communicatie.
Pluspunten
Personeelskorting op gave merken, geen uniform maar eigen kleding, leuke mensen om je heen, ruimte voor fun
Minpunten
Je moet zelf dingen ontdekken, we zijn nog aan het leren dus niet alles gaat meteen soepel
Een heel erg prettig bedrijf om voor te werken!
Team Captain (huidige medewerker) –  Amsterdam Centrum16 oktober 2018
Een heel erg prettig bedrijf om voor te werken waarin iedereen zichzelf kan zijn, wat diversiteit/ variëteit geeft aan de onderneming.
Pluspunten
Werkomgeving
Fijn werk klimaat
Verkoopmedewerker cosmetica (voormalige medewerker) –  Breda16 oktober 2018
Ik ben vanaf het begin 27 juli 2017 in dienst heb dus de start en het eerste jaar meegemaakt .
Ben blij en trots dat ik deel mag maken van de hudsons bay familie wat een fijn werk klimaat.
Ben niet een vd jongste medewerkster maar voel me wel zo gewaardeerd.
Ik werk 0 tot 12 uur vaak meer uur en dat wordt netjes uitbetaald elke maand.
Pluspunten
De korting, de leuke aktie s. En de super feesten jaja.
Minpunten
De planning kan beter.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Hudson's Bay Company. Onze community staat klaar om te antwoorden.