Hudson's Bay Company Reviews

42 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 1.998 reviews
Assitant Buyer (voormalige medewerker) –  Amstelveen11 september 2019
Veel geleerd over het opbouwen van een warenhuis!!
Makkelijke baan
Sales Specialist (voormalige medewerker) –  Maastricht22 juli 2019
Je hoeft niet zoveel te doen. Lekkere lange pauzes. Gezellige collega's. Managers zijn nauwelijks aanwezig. Weinig klanten. Je kan gaan en staan waar je wilt. Het is meer winkeltje spelen, dan dat je echt wat moet doen. Ze proberen je wel regelmatig meer in te plannen, maar dat moet je niet toelaten. Tevens zie ik de wat serieuzere mensen wel een beetje gefrustreerd vertrekken, maar daar moet je hier ook niet voor zijn.
Pluspunten
gezellige werksfeer
Minpunten
lange werkdagen, ze nemen je niet echt serieus
fijne sfeer op de werkvloer
Winkelmedewerkster (voormalige medewerker) –  Enschede15 juli 2019
Ik vond het fijn om hier te werken, de mensen die er al werkten waren erg behulpzaam
Gezellige collega’s, veel druk door werkgevers
Sales medewerker (voormalige medewerker) –  Breda24 juni 2019
Een leuke tijd gehad met dank aan mijn collega’s, staat veel druk op je door de managers. Contact met managers ivm salaris fouten, ziekte etc zijn erg moeilijk/ totaal niet mogelijk. Communicatie is gewoon bizar slecht en salaris is minimumloon. Leuk bedrijf alleen jammer van de managers en druk die op je staat
Pluspunten
Korting La Place
Minpunten
Salaris, communicatie, slechte begeleding
hudsons bay
Verkoopmedewerkster tassen/accessoires afdeling (voormalige medewerker) –  Den Haag19 juni 2019
weinig van wat er werd belooft is ook daadwerkelijk in werking gezet
Ondernemerschap in een spannende retail markt
Head of People Development & Culture (huidige medewerker) –  Amstelveen18 juni 2019
Hudson's Bay is een bedrijf dat vol in opbouw is. Er heerst een 'doen' mentaliteit. Een avontuur van vallen en opstaan. Wanneer je laat zien wat je kan, krijg je vertrouwen en ruimte om echt te ondernemen. Ondanks vaak negatieve berichtgeving in het nieuws is er positieve sfeer. De collega's die er werken zijn veelal jong en onafhankelijk.
Pluspunten
Ruimte voor eigen ideeën en inbreng
Minpunten
De markt gunt Hudson's Bay niet een echte kans
Een leuke organisatie in ontwikkeling
Recruiter (huidige medewerker) –  Amstelveen14 juni 2019
Nog voordat de winkels hun deuren openden werkte ik al voor Hudson's Bay. Ik vind Hudson’s Bay een intrigerende organisatie en ik werk hier met heel veel plezier, iedere dag weer. Ik werk op het hoofdkantoor en hier heerst een prettige cultuur, iedereen doet even hard zijn best om Hudson’s Bay te laten slagen. Het is dan ook soms frustrerend om zo vaak geconfronteerd te worden met negatieve nieuwsberichten, ik krijg soms het gevoel dat het Hudson’s Bay niet gegund wordt om voet aan de grond te krijgen hier in Nederland. We zijn ons volop aan het ontwikkelen en het is interessant om te zien wat iedere ontwikkeling teweegbrengt. Ik heb het gevoel dat mijn mening gewaardeerd wordt (en dat daar ook echt iets mee wordt gedaan). De sfeer is informeel, de lijntjes kort en iedere werknemer zijn effect is groot. Als het aan mij ligt dan werk ik hier nog jaren…
Pluspunten
Veerkrachtige cultuur, fijne werksfeer, ruimte voor eigen inbreng
Minpunten
Negatieve nieuwsberichten
Een prettige organisatie in ontwikkeling
Recruiter (huidige medewerker) –  Amstelveen14 juni 2019
Pluspunten
Veerkrachtige cultuur, fijne werksfeer, ruimte voor eigen inbreng
Minpunten
Negatieve nieuwsberichten
Informele werksfeer
Recruiter (huidige medewerker) –  Amstelveen11 juni 2019
Bij Hudson's Bay kan je jezelf zijn. Het is een informele omgeving. Toen ik net begonnen was, ben ik goed opgevangen en heb ik digitale trainingen gehad om het bedrijf te leren kennen. Ik heb een afwisselende baan en kan mijn dagen/uren flexibel indelen.
Pluspunten
Personeelskorting, flexibiliteit
Minpunten
In de pers staan vaak negatieve berichten over Hudson's Bay
Tevreden
Hoofdkantoor (huidige medewerker) –  Amstelveen11 juni 2019
Mijn collega's vriendelijk, er wordt hard gewerkt, proberen met elkaar een succes van Hudson's Bay te maken. Elke dag is anders, dat maakt het leuk. Mijn eerste dagen werd ik goed opgevangen en ingewerkt, inmiddels een veelzijdige functie. Normale werkdruk.
Pluspunten
Fijne locatie en personeelskorting
Minpunten
Weinig zekerheid over de toekomst
Doorgroeien
Merchandise Specialist (voormalige medewerker) –  Breda3 juni 2019
Een dag begon met vracht uitladen, sorteren, en de vakken vullen dit was helaas niet wat ik zocht.
Pluspunten
werk sfeer
Minpunten
Mijn functie sprak mij niet aan
Hier wil je echt niet werken
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  Den Haag10 mei 2019
Ik ben sinds de opening werkzaam geweest in HB Den Haag. En sinds het begin ging het fout. Door medewerkers in de kou te laten werken. Nauwlijks tot geen aandacht van de managers. Hard werken en geen sympathie. Collega’s deden maar wat, want die werden ook zo aangenomen zonder ervaring en mensen met ervaring gingen uit frustratie weg. Word niks gedaan aan je persoonlijke ontwikkeling, te vaak stil waardoor er totaal geen uitdaging meer in zat. Zelfs managers hielden het niet lang vol, waardoor je ook geen vaste leidinggevende had en daardoor keer op keer jezelf moest bewijzen aan nieuwe managers en aan hun werkwijze moest wennen.
Kortom het is een hersendood baan als je voor hudsons bay gaat werken.
Pluspunten
Kan me niks bedenken
Minpunten
Zie uitleg/review
Gezelige werk omgeving.
Make-up artist (huidige medewerker) –  Nederland24 april 2019
Met gezelige collegas start je de dag op. Samen zorgen dat de winkel keurig deruit ziet. Bezoekers tevreden houden en conveteren tot vaste klanten.
Pluspunten
personeel korting
Minpunten
over uren worden om gezet tot vakantie uren en niet uit betaald
Niet hier werken
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  Utrecht (provincie)19 april 2019
Het enige wat leuk is aan deze baan zijn je collega’s. Verder maak je overuren en daar word je niet voor betaald. Ze geven je tijd voor tijd. Dus meer vakantiedagen, alleen deze dagen kan je niet opnemen omdat er niet genoeg personeel is. Verder word er zeer slecht naar je geluisterd. En vanaf de eerste werkdag word je in het diepe gegooid. Je moet het zelf maar gaan uitzoeken.

De managers zijn totaal niet meelevend. En kunnen je niet op een positieve manier benaderen. Kortom de manager maakt de werksfeer een stuk stressvoller.
Pluspunten
20% korting
Minpunten
Bijna alles
zeer slecht raadt het niemand aan!
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Den Haag28 februari 2019
slecht management (0 kennis van functie 0 waardering)
slecht betaald
oneerlijk
onveilig,koud en ongezellig
hoge werkdruk (lange werktijden/dagen soms tot wel 7 dagen achter elkaar,overuren zonder overleg,je mag geen vakantie opnemen niet genoeg personeel)
saai
en als je ergens anders wilt werken zorgt je "manager" ervoor dat je nergens aan de bak kan omdat ze haten dat je weg bent gegaan
worst place to work ever!
Pluspunten
geen een
Minpunten
alles wat je kan bedenken
ik kan met ontzettend veel voldoening en plezier mijn beroep uitoefenen.
Gecertificeerd Bra Expert (voormalige medewerker) –  Den Haag10 februari 2019
ik kan met ontzettend veel voldoening en plezier mijn beroep uitoefenen. En ik wil dat graag nog jaren blijven doen!
Helaas lijkt het mooier dan het allemaal is.
Sales Specialist (voormalige medewerker) –  Berstke4 februari 2019
Ik heb hier bijna een jaar gewerkt, van het moment dat we tussen de schilders het gebouw nog moesten aankleden, tot ongeveer een half jaar na de opening.
Hoewel het echt een supermooi bedrijf is (visueel), valt er aan het innerlijk nog wel te werken. Ik heb hier enerzijds met plezier gewerkt (de collega's zijn superleuk!), maar anderzijds had ik het na een tijdje toch echt wel gezien. Dat komt deels door de klanten: in het begin was 99% van de merken die we verkochten echt nog wel bovengemiddeld qua budget. Daardoor kwamen er vooral wat rijkere mensen. En laat ik maar eerlijk zijn: deze waren echt wel de vervelendste. De ene na de andere sneer mocht je weer even verwerken, terwijl je je service goed probeerde te brengen. Erg jammer. Maargoed, ik heb gehoord dat er laatst wat merken zijn vervangen voor wat goedkopere: dit zal ook wat doen met het soort mensen dat hier langskomt. De doelgroep wordt op deze manier verbreed en dat lijkt mij positief, al kan ik hier niet heel goed over oordelen nu ik er niet meer werk.
Maar een groot deel van het feit dat ik ben weggegaan, ligt ook aan het management. Zoals ik al zei, zijn de collega's super, maar dan heb ik het over collega's op hetzelfde niveau als ik. Hoe hoger de functie, hoe erger het wordt. Na de hele opbouw van het bedrijf in het filiaal waar ik werkte, kon er na een 'dankjewel' helaas toch echt niets meer vanaf. Zelfs met Kerst (waarbij wij eerlijk gezegd wel een redelijk pakket / flinke cadeaubon hadden verwacht door onze grote inzet vanaf het begin), kon er helaas toch niks vanaf. Al zou je dat wel zeggen door het imago
  meer... van het bedrijf. Met al onze goede bedoelingen en inzet, kregen we helaas toch niet echt vaak complimentjes, maar juist commentaar in de vorm van een sneer op hoe het beter moet. Ook wordt je tas altijd gecontroleerd na sluitingstijd, wat te begrijpen is door de kleine (maar dure) frutsels die je allemaal kan meenemen, maar dat komt niet per se ten goede van het vertrouwen van werknemers in de werkgever. Al helemaal niet als je nooit echt een blijk van waardering voor je inzet krijgt.

Mooi bedrijf dus, maar heel onmenselijk. Het lijkt een soort cadeau, maar als je het openmaakt blijkt het lucht te zijn. Met een stinkend scheetje.
Pluspunten
Collega's zijn super + kortingspas van 20%.
Minpunten
Na alle inzet bij openen, geen bedankje. Alleen maar gezeur om hoe het beter moet, ookal doe je je best (niet echt complimenten).
Je bent daar een nummer, niet een medewerker.
Sales Specialist (voormalige medewerker) –  Leiden3 december 2018
Ik heb een korte proefperiode gehad. In deze korte periode was de manager (vanwege privé omstandigheden) niet op werk en heeft mij persoonlijk niet kunnen beoordelen.
Ze heeft mij gebeld om te vertellen dat ze de proefperiode niet gaat verlengen en dat ik mijn badge kan komen inleveren. Ik heb dus geen kans gehad om mij te bewijzen tegenover haar. Fijn om te weten dat ze net zo veel moeite stoppen in hun nieuwe medewerkers als de nieuwe medewerkers doen in hun... niet dus!

De collega’s waren vriendelijk en behulpzaam. Maar het management team is kortzichtig, toont geen moeite/interesse in personeel en is alleen maar bezig verkopen en members binnen halen. Ook zijn privé omstandigheden van medewerkers zelf niet belangrijk voor ze. Dus een blessure, zieke dag of persoonlijke omstandigheden worden gezien als een last voor ze en ze tonen helaas geen enkel medeleven.
Ook de collega’s die daar als sinds het begin werken, gaven aan dat ze zich niet veilig voelen.
- Er is haast geen bewaking, er als er iets gestolen werd en de bewaking werd gebeld, dan kwamen ze 10 minuten later aan om te vragen ‘of er nou echt iets is’ want ‘ze willen lunchen’. Als je op een sales specialist vacature reageert, weet dan dat een groot deel daarvan bewakertje spelen is.
- Ook ben ik op geen enkele manier ingewerkt, die beloofde training op de vacature is er niet van gekomen.
- Mijn inklokpas (die werkt zowel als voor afrekenen en naar het toilet gaan) deed het niet. Ik ben er meerdere keren achter aan gegaan maar in de drie weken dat ik er heb gewerkt, heb ik éen keer kunnen inklokken. En niet
  meer... naar het toilet kunnen gaan dus. Je gaat er van uit dat zo iets simpel als een pas gewoon werkt, vooral als je meerdere keren aangeeft en er voor naar boven gaat.
- Ik heb mijn heuptas en slot zelf moeten kopen. Er waren alleen nieuwe beschikbaar als een medewerker stopte / werd ontslagen. Zo’n tas en slot zijn allebei noodzakelijk.
- Ik heb één afwezige dag gehad vanwege een hevige blessure, toen ik belde legde ik de situatie uit en midden in mijn zin werd ik onderbroken met “Oké je komt dus niet, got it”. Ik snap dat tijd belangrijk is, maar dat voelde zo respectloos. Er werd niet gevraagd of het goed ging, alleen maar wanneer ik kon komen. Ook mijn collega’s gaven aan dat ze niet gerespecteerd voelen door management in dit soort situaties.
- Er wordt helaas niet gekeken naar jouw positieve kwaliteiten. Ze geven vooral kritiek naar medewerkers toe, maar doen zelf niets met het dagelijkse kritiek en advies wat ze krijgen.
- In de eerste week moest ik op een gegeven moment alleen een hele afdeling zelf runnen. Je staat vaak alleen of met 1 collega.

Dit bedrijf doet zich voor alsof het om haar medewerkers geeft. Je staat niet op nummer 1, 2 of 3. Je staat onderaan hun lijst en dat is teleurstellend. Het voelt niet alsof je een medewerker bent maar gewoon een nummer, en dat verdient niemand. Geen aanrader, ik snap waarom zo veel mensen niet solliciteren / weggaan.
Pluspunten
Fijne collega’s, korting op lunch, mooie werklocatie
Minpunten
Geen respect, harde sfeer en lange werkdagen.
Mooie tijd gehad
Salesmedewerker (voormalige medewerker) –  Leiden27 november 2018
In Leiden heb ik erg genoten van mijn bijbaantje bij Hudsonsbay. Goed te combineren met school. Al vanaf bijna begin in dienst en het bedrijf zien groeien. Als beginnend bedrijf hadden ze in het begin moeite met organisatie en veel wisseling in collega's, maar nu ik wegga ga ik het bedrijf en mijn leuke collega's erg missen.
Pluspunten
Hele leuke collegas, eigen inbreng welkom
Minpunten
Soms moeite in organisatie doordat beginnend bedrijf is
Ideaal bijbaantje
Sales Specialist (huidige medewerker) –  Amsterdam21 november 2018
Helemaal heerlijk hier werken in Amsterdam. Je hoeft niet zoveel te doen. Lekkere lange pauzes. Gezellige collega's. Managers zijn nauwelijks aanwezig. Weinig klanten. Je kan gaan en staan waar je wilt. Ideaal om na een week vol les even bij te komen. Het is meer winkeltje spelen, dan dat je echt wat moet doen. Ik zou zelf nu achteraf liever via Temper hier werken. Dan verdien je wat meer, maar de voor- en nadelen daarvan moet je zelf maar even uitzoeken.
Ze proberen je wel regelmatig meer in te plannen, maar dat moet je niet toelaten. Tevens zie ik de wat serieuzere mensen wel een beetje gefrustreerd vertrekken, maar daar moet je hier ook niet voor zijn. Ook merchandise zou ik niet doen. Die hebben te veel rot klusjes.
Pluspunten
Lange pauzes, geen gezeur van managers, leuke collega's, lekker rustig
Minpunten
Soms ook wel saai

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Hudson's Bay Company. Onze community staat klaar om te antwoorden.