Hoogvliet
een redelijk zware baan
het duurt even om aan gewend te raken, maar na een paar maanden kan je al goed tempo hebben.
Divers en afwisselend
Zeer divers werk, veel contact met (in)directe collega's en externen. Dankzij de baan een zeer breed netwerk kunnen opbouwen.
Bij mij op de werkvloer is het vaak gezellig, ook vaak heel stressvol omdat het klein is en je meestal de enige kassa ben die open is.
Veel doorgroeimogelijkheden in het bedrijf. Als je er zelf echt voor wilt gaan dan heb je hier wel echt een grote kans om “hogerop” te komen.
Terug in de tijd
Geen waardering
Slecht betaald

Familiecultuur

Geen rekening met je prive
Geen goede leidinggevende
Gewerkt als klantenservicemedewerker bij het servicecentrum van Hoogvliet. Ze houden geen rekening met je studie. 2-3 keer per week werken van 5 tot 10. Parttime medewerkers kunnen alles maken. Hulpkrachten niet. Er wordt een enorme druk achter je gezet, wanneer je iets verkeerd invult wordt je er meteen op aangesproken. Vooral de leidinggevende is verschrikkelijk! Ze bellen je bijna elke dag om te vragen of je wilt komen werken als je nee zegt zijn ze beledigd. Er wordt veel geroddeld over jou of je collega's. Mensen ga hier nooit heen!
Pluspunten
Goed salaris
Minpunten
Alles
Roddelige en respectloze werkomgeving
Geen fan van de manieren van de leidinggevende met 2 uitzonderingen die zeer respectvol en meelevend waren.
Collega's onderling zijn super gezellig maar de manieren van communicatie van het kassa hoofd en een paar van haar leiding kan de werksfeer heel snel verpesten.
Pluspunten
Leuke collega's met dezelfde functie
Minpunten
Geen respect of waardering van de mensen boven jou met 2 uitzonderingen
gezellig
prima werkgever naast goed salaris veel extra 's zoals winstdeling
Waardeloos management
Geen aandacht voor persoonlijke ontwikkeling. Alles moet zo goedkoop en snel mogelijk gedaan worden, hoe de werknemers hier tegenaan kijken maakt ze niet uit. Totaal geen visie.
Weggepest zonder ingreep mangement
Ik ben uit mijn positie weggepest door de afdelingschef. Ik heb dit, en andere problemen aangegeven bij zowel de bedrijfsleider als de rest van kader, maar er is nooit wat mee gedaan.

Door deze situatie verloor ik uren, ging mijn gezondheid achteruit en mijn mentale staat ging in een spiraal. Klachten worden genegeerd en het kan hun niets uitmaken wat het personeel uitvreet als de bedrijfsleider niet aanwezig is.

Met het werk en de verwachtingen zelf is niks mis, maar de sfeer en de interpersoonlijke relaties zijn zeer slecht en onprettig, wat de werkzaamheden zelf tien keer moeilijker maakt.
Pluspunten
prettige werkzaamheden, goed te doen en prima loon
Minpunten
personeel is partijdig, vriendjes politiek, wordt niks gedaan met klachten
Negatieve werksfeer
De bedrijfsleider kijkt altijd chagrijnig. Je krijgt nooit een complimentje. Vaak langer doorwerken zonder uitbetaald te krijgen. Sommige afdelings managers kunnen beter geen afdeling manager zijn... Wordt niet duidelijk vertelt wat je moet doen. Maar wel gezellig werksfeer en leuke hoogvliet feestjes! Je kan beter in de hoogvliet van de monster ofzo werken...
Leuk tot dat je 18 jaar word
Het befrijf is prima als eerste baantje. Maar let op na 3 contracten word je er gewoon uit gegooid omdat je te duur bent. er zijn in dat opzicht totaal geen doorgroei mogelijkheden
en voor die 4.45 per uur zou ik ook niet veder willen in zo'n bedrijf.
Pluspunten
leuke collega
Minpunten
teveel werkdruk
Fijne baan
Als eerste baantje is Hoogvliet een heel fijn bedrijf om wat geld te kunnen verdienen naast je school. Daarna heb je meer dan genoeg door groei mogelijkheden.
Gezellige omgeving voor eerste baan
Bij Hoogvliet kreeg ik heel snel al de mogelijkheid om door te groeien en deze heb ik ook aangepakt. Ik heb echt alles gedaan bij Hoogvliet en het enige dat me tegenviel was de compensatie. De meeste mensen die hier werkten waren hardstikke gezellig en ik heb me nooit hoeven vervelen.
Pluspunten
Gratis avondeten als je de avonduren werkt
Minpunten
Weinig betaald voor wat je doet
Abnormaal hoge werkdruk
Kwam hier werken op mn 15de als eerste bijbaantje.
Leek een leuk bedrijf maar al snel bleek dat er veel te veel van je verwacht word.

Om te beginnen werk je welke keer gegarandeerd 20 min onbetaald over.

Dit komt omdat je een grote hoeveelheid colli (hoeveelheid die je moet vullen) meekrijgt. Deze schatting is zeer optimistisch en is misschien te halen als je een fulltime medewerker bent maar zeker niet als bijbaantje.

Ook worden er heel vaak (naar mijn idee express) fouten gemaakt met het berekenen van de coli. Zo komt het voor dat je bijna het dubbele aantal coli moet vullen. En je een uur onbetaald aan t overwerken bent.

Kortom klotebedrijf alleen gaan werken als het echt niet anders kan
Pluspunten
Tja... eigenlijk gwn niet
Minpunten
Veel onbetaald overwerk, abnormaal hoge werkdruk
Kl00tzakken bij Hoogvliet
Niet gaan werken: allemaal gezeikk, geen geld, alleen leuke collega's, die je nooit te zien krijgt; Doordat inplannen lastig wordt bevonden door de filiaalmanager. Ook die is nooit te zien trouwens, die zit lui achter een bureautje mailtjes te schrijven, om dingen te melden.

Wel 1 pluspunt aan het niet ingepland worden: Je hoeft niet elke week gezeikk aan te horen.

Nogmaals, niet bij Hoogvliet gaan werken, ga maar naar de Jumb0 ofzo.

Ik zou deze kl0te-winkelketen nog niet eens een cijfer boven de 0,1 geven.
Pluspunten
Geen.
Minpunten
Er is niks goeds aan Hoogvliet, alleen dat het hierzo langzaam afgekraakt wordt.
Slechte omstandigheden
Ikzelf heb ongeveer 6 maanden gewerkt als vulploegmedewerker in Ede. Het is geen fijne winkel om te werken. Je moet onbetaald overwerken, doorwerken na 19:00u als 15-jarige (wat niet mag) en ze geven je veel meer colli (dozen) mee dan dat zeggen. De leidinggevende heeft schijt aan de regels en zit iedereen alleen maar af te kraken, maar komt zelf niet met verbeteringen. Daarnaast plannen ze je maar heel weinig in wanneer ze een hekel aan je hebben.

Enige leuke waren mijn collega's en een redelijk goed uurloon, maarja daar heb je weinig aan als ze je niet inplannen.
Pluspunten
- Goed uurloon - Leuke collega's
Minpunten
- Onbetaald overwerken - Leiding overtreed regels - Je wordt voorgelogen
Overuren niet betaald. Slechte begeleiding
Mijn zoon (14) heeft hier 4 maanden gewerkt. Belachelijk hoe ze omgaan met nieuwe medewerkers. Welkom bij distributiecentrum erg goed. Daarna energie steeds naar beneden na elke 2 uur (plus standaard onbetaald overwerk) werken. Na 6 weken was het dus al wel klaar. Uiteraard toegezegd contract uitgediend. Geen aanbeveling om hier te gaan werken. Wel goede leerschool hoe (niet) om te gaan met medewerkers.
Pluspunten
Introductieprigramma
Minpunten
Begeleiding, onbetaald overwerk
Op winkel niveau kan er bij Hoogvliet nog wel wat beter
Hoogvliet B.V. is een betrokken werkgever, en zorgt voor haar medewerkers. Helaas vragen ze wel altijd meer inzet tegen een zo minimaal mogelijke vergoeding.
Zo zal je op filiaal niveau altijd worden gevraagd een kwartier voor start te komen en een kwartier na einde te blijven. Deze tijd betalen ze niet en is altijd voor eigen rekening.
Het is een gezellige werk omgeving
De Hoogvliet is heel gezellig en een fijne eerste werk ervaring
Pluspunten
Fijne medewerkers
Minpunten
Niet veel uren
Niet werken
Je moet hier niet komen werken. De werksfeer is niet leuk, overwerken doe je daar elke keer als je daar 2 uur werkt, altijd druk, geen goede leidinggevende, liegen over de hoeveelheid kollies (dozen) die op je kaar staan zodat je meer doet aanleiding overwerken. Je moet hier dus niet maar dan ook echt niet komen werkenm het is namelijk ook illegaal om over te werken als je 15 bent en daar hebben ze gewoon lak aan. Ook het shift ruil systeem werkt voor geen meter.
Pluspunten
Niks
Minpunten
De hele winkel
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Hoogvliet. Onze community staat klaar om te antwoorden.
2,9