Hoogvliet Reviews

Fijne baan
Leidinggevende kassamedewerker (huidige medewerker) –  Rijswijk Zh25 februari 2019
Als eerste baantje is Hoogvliet een heel fijn bedrijf om wat geld te kunnen verdienen naast je school. Daarna heb je meer dan genoeg door groei mogelijkheden.
Abnormaal hoge werkdruk
Vulploegmedewerker (huidige medewerker) –  Den Haag7 februari 2019
Kwam hier werken op mn 15de als eerste bijbaantje.
Leek een leuk bedrijf maar al snel bleek dat er veel te veel van je verwacht word.
Om te beginnen werk je welke keer gegarandeerd 20 min onbetaald over.
Dit komt omdat je een grote hoeveelheid colli (hoeveelheid die je moet vullen) meekrijgt. Deze schatting is zeer optimistisch en is misschien te halen als je een fulltime medewerker bent maar zeker niet als bijbaantje.
Ook worden er heel vaak (naar mijn idee express) fouten gemaakt met het berekenen van de coli. Zo komt het voor dat je bijna het dubbele aantal coli moet vullen. En je een uur onbetaald aan t overwerken bent.
Kortom klotebedrijf alleen gaan werken als het echt niet anders kan
Pluspunten
Tja... eigenlijk gwn niet
Minpunten
Veel onbetaald overwerk, abnormaal hoge werkdruk
Kl00tzakken bij Hoogvliet
Vakkenvuller (voormalige medewerker) –  Hilversum1 februari 2019
Niet gaan werken: allemaal gezeikk, geen geld, alleen leuke collega's, die je nooit te zien krijgt; Doordat inplannen lastig wordt bevonden door de filiaalmanager. Ook die is nooit te zien trouwens, die zit lui achter een bureautje mailtjes te schrijven, om dingen te melden.

Wel 1 pluspunt aan het niet ingepland worden: Je hoeft niet elke week gezeikk aan te horen.

Nogmaals, niet bij Hoogvliet gaan werken, ga maar naar de Jumb0 ofzo.

Ik zou deze kl0te-winkelketen nog niet eens een cijfer boven de 0,1 geven.
Pluspunten
Geen.
Minpunten
Er is niks goeds aan Hoogvliet, alleen dat het hierzo langzaam afgekraakt wordt.
Slechte omstandigheden
Vulploegmedewerker (voormalige medewerker) –  Ede31 januari 2019
Ikzelf heb ongeveer 6 maanden gewerkt als vulploegmedewerker in Ede. Het is geen fijne winkel om te werken. Je moet onbetaald overwerken, doorwerken na 19:00u als 15-jarige (wat niet mag) en ze geven je veel meer colli (dozen) mee dan dat zeggen. De leidinggevende heeft schijt aan de regels en zit iedereen alleen maar af te kraken, maar komt zelf niet met verbeteringen. Daarnaast plannen ze je maar heel weinig in wanneer ze een hekel aan je hebben.

Enige leuke waren mijn collega's en een redelijk goed uurloon, maarja daar heb je weinig aan als ze je niet inplannen.
Pluspunten
- Goed uurloon - Leuke collega's
Minpunten
- Onbetaald overwerken - Leiding overtreed regels - Je wordt voorgelogen
Overuren niet betaald. Slechte begeleiding
Vakkenvuller (voormalige medewerker) –  Bilthoven7 januari 2019
Mijn zoon (14) heeft hier 4 maanden gewerkt. Belachelijk hoe ze omgaan met nieuwe medewerkers. Welkom bij distributiecentrum erg goed. Daarna energie steeds naar beneden na elke 2 uur (plus standaard onbetaald overwerk) werken. Na 6 weken was het dus al wel klaar. Uiteraard toegezegd contract uitgediend. Geen aanbeveling om hier te gaan werken. Wel goede leerschool hoe (niet) om te gaan met medewerkers.
Pluspunten
Introductieprigramma
Minpunten
Begeleiding, onbetaald overwerk
Het is een gezellige werk omgeving
Vulploegmedewerker (huidige medewerker) –  Vijfhuizen28 november 2018
De Hoogvliet is heel gezellig en een fijne eerste werk ervaring
Pluspunten
Fijne medewerkers
Minpunten
Niet veel uren
Niet werken
Vulploegmedewerker (voormalige medewerker) –  Aalsmeer23 november 2018
Je moet hier niet komen werken. De werksfeer is niet leuk, overwerken doe je daar elke keer als je daar 2 uur werkt, altijd druk, geen goede leidinggevende, liegen over de hoeveelheid kollies (dozen) die op je kaar staan zodat je meer doet aanleiding overwerken. Je moet hier dus niet maar dan ook echt niet komen werkenm het is namelijk ook illegaal om over te werken als je 15 bent en daar hebben ze gewoon lak aan. Ook het shift ruil systeem werkt voor geen meter.
Pluspunten
Niks
Minpunten
De hele winkel
Vervoer
Productiemedewerker/Heftruckchauffeur (voormalige medewerker) –  Alphen aan den Rijn6 november 2018
Ik vind leuk bantje maar os zo coud en tve Magazín
Vulploegleider (huidige medewerker) –  Zoetermeer12 juni 2018
In mijn ogen kan de bedrijfscultuur stukken beter, er heerst in mijn ogen een slechte cultuur. Wordt als medewerker niet tot amper rekening met je gehouden.
nooit gaan werken bij Hoogvliet mariahoeve in den haag
Versmedewerker (huidige medewerker) –  Den Haag19 mei 2018
ze geven je altijd te weinig tijd voor te veel dingen. Ook letten ze niet op wat je beschikbaarheid is en plannen ze je maar in wanneer ze willen. Als er iets verkeerd gaat krijg je alleen dat te horen en niet hoe je het dan de volgende keer goed kan doen. Sommige collega’s zijn wel leuk en aardig maar de meeste kunnen alleen maar zeuren en zeiken.
Pluspunten
Is er niet
Minpunten
- te weinig salaris voor de uren die je maakt, geen leuke collega’s, zeggen alleen wat fout is en niet wat goed gaat
Bijbaantje
Vulploegmedewerker (voormalige medewerker) –  Amersfoort16 mei 2018
Het was opzich wel een leuke baan, met een paar leuke collega's. Maar ik ben toen niet goed ingewerkt
Minpunten
Overuren niet gecompenseerd
gezellige omgeving voor een bijbaan
Verkoopmedewerker brood (voormalige medewerker) –  Zoetermeer2 mei 2018
Wanneer je in een leuk team werkt is dit een leuk bedrijf en heb ik genoten in de 4 jaar dat ik daar werkzaam was.
Minpunten
lange werkdagen en hoge productiesnelheid geëist
Gezellig en leuk
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Amersfoort3 april 2018
Leuke werkomgeving met gezellige collega's en Prima management
Brak oceny
Magazynier (huidige medewerker) –  Gemeente Alphen aan den Rijn7 maart 2018
Przeciętne miejsce pracy. Brak szerszej oceny o firmie.
Geen contract verlenging
KW (voormalige medewerker) –  Gouda7 januari 2018
gewoonweg een rot bedrijf, als veertienjarige lwuk om te beginnen maar eers een uur bij het distributie centrum waar je niks nieuws leert ofzo bij eerste dag alleen geleert hoe ik moest spiegelen maar joepie na een paar maanden mocht ik beginnen met vullen, toen mocht ik maar twee uurtjes deweek werken, en opeens negen, heel verwarrend en ze plannen je in wanneer je niet hebt aangegeven ik vind het persoonlijk echt een gaar bedrijf
Pluspunten
Collegas
Minpunten
Bedrijfsleider/assistendbedrijfsleider
Slechte werkomgeving met weinig werksfeer.
Vulploegmedewerker (voormalige medewerker) –  Woudenberg2 september 2017
Slechte manier van opleiden. Je moet een hele dag naar het distributiecentrum om nutteloze informatie te horen over het bedrijf. Dit is volkomen nutteloos voor de werknemer en is zeer ongebruikelijk.

De manier van inwerken is ook minimaal. De basis handelingen worden uitgelegd, maar soms kom je na een aantal maanden ergens achter wat veel handiger geweest was als je het eerder geweten zou hebben.

Geen plezier tijdens het werk. Collega's kennen elkaar amper en het is ieder voor zich. Bij andere supermarkten wordt er veel beter samengewerkt wat ook weer een boost geeft aan de werksfeer en geeft over het algemeen een prettigere werkervaring. Dat mist hier.

Het filiaal ziet er op zichzelf er een beetje kil uit. Hopelijk wordt dit verbeterd in het nieuwe filiaal dat eraan komt. Het staat midden in een bedrijven terrein. Dus geen fijne plek voor een supermarkt.

Ook zijn er behoorlijk strenge deadlines. Natuurlijk moet je jouw opdracht zo veel mogelijk binnen de tijd af hebben, maar hier doen ze er behoorlijk lastig over. Er wordt vaak sarcastisch vrolijk gereageerd, maar dat is vooral om je 'te vriend' te houden.

Ik heb met vijf andere ex-werknemers gesproken en ze waren het met al mijn punten volledig eens. Mijn tip is dus om hier alleen te solliciteren als je het 100% zeker weet, en nergens anders een baan kan krijgen.
Pluspunten
nvt
Minpunten
Zie review.
teveel druk
Vakkenvuller (voormalige medewerker) –  Voorburg10 april 2017
op een normale dag wilde ze hebben dat wij in een rap tempo alle karen zouden legen onder een te korte tijdsduur
Pluspunten
Ik heb gezellige collega's waarmee ik goed kan opschieten
Kassamedewerkster (huidige medewerker) –  Den Haag16 maart 2017
Kassa, schoonmaken en kassageld tellen. Ik vind niks moeilijk, reden dat ik een nieuwe baan zoek is omdat ik niet meer zo graag als kassamedewerkerster wil werken.
Minpunten
Leuke collega's, te hoge werkdruk
Diverse functies (huidige medewerker) –  Hedel, Rotterdam, Hardinxveld10 maart 2017
Het is dagelijks onbetaald overwerken voornamelijk in de avonden, een vast rooster hebben we niet meer het kan per week verschillen en je weet pas de donderdag voor aanvang van de week je rooster.

de contacten met de collega's en de klanten zijn wel leuk.
Pluspunten
Collega's
Minpunten
Geen vast rooster, overwerken
gezellige werkomgeving
Cassière (voormalige medewerker) –  Rotterdam-Zuid27 februari 2017
Kassa cursus
geen goede werksfeer.
je krijgt de kans om vragen te stellen indien nodig, maar je moet Gelukkig ook veel zelfstandig werken.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Hoogvliet. Onze community staat klaar om te antwoorden.