Holland Pharma
Je rent je rot
Je loopt het vuur uit je schoenen, het is ieder voor zich en je doet het nooit goed of snel genoeg. Collegialiteit is ver te zoeken.
Als chauffeur prima baan, minimumloon voor nachtwerk
Leuk bedrijf met veel moeilijkheden.
Lange werkdagen slechte betaling
Pluspunten
Gratis koffie en korting op producten
Minpunten
Salaris
Trap er niet in
Een internationaal opererend miljoenenbedrijf dat niet eens bereid is de moeite te nemen het al meer dan tien jaar lekkende dak van het magazijn te repareren.

Veiligheidsvoorschriften worden constant aan de laars gelapt.

Er wordt regelmatig verwacht dat je tot na half twaalf doorwerkt, ook al mag dit volgens de arbeidsovereenkomst niet.

Overuren worden niet uitbetaald. Extra toeslagen voor avonden/weekenden doen ze ook niet aan.

Je loopt gezamenlijk dezelfde stapel orders weg, maar doordat de teamleiders nauwelijks aanwezig zijn op de werkvloer wordt er door een deel van de orderpickers vrijwel niets gedaan terwijl een ander deel hard werkt.

Management laat zich nooit op de werkvloer zien en heeft dus ook geen idee wat er op de werkvloer gebeurt. Dit is duidelijk in het beleid terug te zien.

Zonder meer een van de slechtste werkgevers om voor te werken in de Achterhoek. Trap er niet in.
Wel oké baan om te combineren naast studie
Het is op zich wel oké om er te werken.

Pluspunten

- Je leert nieuwe mensen kennen;

- Het is goed te combineren met een tweede baan en/ of studie;

- Als student kun je snel en gemakkelijk vrijvragen als het niet uitkomt met school;

- Je bent erg actief bezig waardoor de tijd snel gaat;

- Er werken wel een paar knappe mannen. Leuk om naar te kijken.

Minpunten

- Ik werd pas na driekwart jaar geaccepteerd door de vaste medewerkers. Die hadden toen eindelijk wat minder commentaar. Er is over het algemeen sowieso niet veel waardering voor studenten door de vaste medewerkers;

- Er zijn een paar leidinggevenden die altijd boos lijken. In hun ogen kun je vrij weinig goed doen;

- Het is flink aanpoten. Dit kan negatief of positief opgevat worden. Maar als je tot eind moet, moet je vaak wel tot half 12/ kwart voor 12 door;

- Je krijgt het minimale loon volgens het CAO en meer niet. Ook geen doorgroeimogelijkheden;

- Er is bijna altijd een tekort aan medewerkers.

Ondanks de vele minpunten heb ik het wel leuk gehad. Als je eenmaal wat collega's kent dan kan het best gezellig zijn. Iedereen maakt wel grapjes en veel collega's zijn bereid je te helpen als iets niet lukt. Vooral als student zijnde is het ideaal te combineren met school. Want ondanks het tekort aan medewerkers, willen ze haast altijd wel vrij geven als je een avond niet kunt ivm school.
Prima werkgever
Fysiek intensief werk, maar daar staan prima verdiensten tegen over. Je wordt geacht zelfstandig te werken en bent zelf verantwoordelijk voor je eigen resultaten. Je wordt ingepland naar aanleiding van je beschikbaarheid. Het werkrooster is 4 weken van te voren bekend.
Leuke collega's maar (zeer) slechte voorwaarden.
Geen/weinig waardering personeel, geen/weinig doorgroeimogelijkheden, vriendjespolitiek, laag uurloon, geen toeslagen en geen CAO dit alles komt de sfeer niet ten goede.
Collega's en werkzaamheden zijn leuk maar rest is zwaar onvoldoende.
Collega's en werkzaamheden zijn leuk maar rest is zwaar onvoldoende.
Pluspunten
Werkzaamheden zijn goed te doen maar fysiek wel zwaar.
Minpunten
Geen CAO, geen toeslagen, beoordelingen zijn niet reëel, niet of nauwelijks loonsverhogingen, geen doorgroeimogelijkheden, uurloon is veel te laag voor vaste en ervaren medewerkers.
leuk werk maar geen leuke collega's
de collega's hebben een beetje een arrogante uitdrukking
Gewoon een fijn bedrijf
Het is prima werken bij dit bedrijf. Je wordt goed ingewerkt en geholpen. Fijne collega's, prettige werksfeer. Goede betaling. Geen vervelend werk.
Pluspunten
Gratis drinken, soep en koekjes in de kantine.
Minpunten
0 uren contract
hardwerken
het is een bedrijf waar je gemakkelijk binnenkomt maar waar je wel hard werken moet en goed moet focussen
Pluspunten
drinken, soep enz gratis en genoeg op voorraad
Minpunten
je krijgt geen vaste aanstelling
Een gezellige werkomgeving, waar je jezelf goed kunt ontwikkelen
Een typisch dag op het werk is een sfeervolle dag, met gezellige collega's die het werk plezierig maakt. Ik heb heel veel geleerd over het omgaan met mensen en het zelfstandig oplossen van problemen. Zowel de directie als de collega's staan altijd open voor vragen of opmerkingen. Het moeilijkste van de baan was het structureel werken en alles overzichtelijk houden. Het leukste van de baan was het oplossen van problemen en vragen stellen.
Pluspunten
leuke kantine om samen met collega's te lunchen
Minpunten
beveilgde tussendeuren en smalle gang
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Holland Pharma. Onze community staat klaar om te antwoorden.
2,2
2,3