Holland & Barrett Reviews

23 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 505 reviews
Mooie visie en missie, maar slechte bedrijfscultuur en organisatie
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam20 november 2019
Ik heb met veel plezier bij Holland en Barrett gewerkt vanwege hun missie, visie en doelstellingen. Het adviseren en verkopen van natuurlijke producten voor zowel interne als externe verzorging ter bevordering van klanten hun welbevinden vond ik geweldig.

Er is een interne opleiding (online), er zijn doorgroeimogelijkheden en je krijgt vrij snel verantwoordelijkheden wanneer je jezelf van de beste kant laat zien. Veel directe collega's hebben het hart op de goede plek en zijn harder werkers.

De uitwerking zelf is echter minder doordat er vaak haastig werk wordt gedaan (of geleverd). Collega's die min of meer over zich heen laten lopen, lopen dan nog harder. Andere collega's die hun verantwoording daarvoor dienen te nemen, doen dat vaak weer niet. Hierdoor is het af en toe 'water naar de zee dragen'.

Mijn ervaring is ook dat er (intern) veel op organisatorisch, communicatief en technisch niveau niet in orde is. Er worden veel fouten gemaakt binnenin het bedrijf waarnaar je dubbel werk hebt, of inefficiënt te werk kan gaan.

Er wordt bijvoorbeeld vertelt dat je af en toe de tijd krijgt om te studeren, of online toetsen te maken. Dit is vrijwel niet het geval geweest bij mij.
Pluspunten
vaak (directe) sympathieke collega's, personeelskorting, interne opleiding
Minpunten
organisatorisch, technisch en communicatief niveau niet in orde, laag salaris, veel werkdruk door afschuiven van verantwoordelijkheden, slecht salaris
Pakezel gaat door hoeven, ziek en werkeloos.
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  delft8 september 2019
positief: eigenlijk niets

Wat me vooral opvalt:
- héél veel overwerkte en ziekte door overwerk, werkdruk en stress door overwerk en teveel hooi op de vork.
- Veel zieke mensen, veel ontslagen medewerk(st)ers en toch altijd weer nieuwe open vacatures.
- je denkt er voor de producten en de klanten te komen en te zijn maar dat gaat niet op. alles is commercieel! Maar dan ook echt alles. als je er maar geld uit kunt knijpen is het prima. (ik kwam er voor de gezondheid van de mensen en de voeding)
- je moet heel veel leren, wat heel interressant is maar alles moet in eigen tijd en het boekwerk is super veel. je krijgt niets uitbetaald. Ook dit is commercieel (hoe krijg je het voor elkaar).
- Té veel taken op een dag en krijgen het amper tot nooit af, hierdoor wordt
- afpsrijzen veel te laat ingezet (namens hoofdkantoor) Hele vuilniszakken aan voedsel verspild dat naar de voedselbank had gekunt of gewoon verkocht kon worden voor een toegankelijke prijs.
- Je krijgt véél te weinig betaald voor alles dat je moet weten en alles dat je moet doen. je loopt je de benen uit de naad en nog is het niet goed.
- NIET COMBINEERBAAR MET EEN STUDIE want als je van hen hun cursussen moet volgen en behaald dit niet in een bepaalde tijd wordt je contract niet verlengt.
- ze geven je de minimale uren die je ook maar kunt geven om geld te besparen en er is grove personeel tekort! dus jij loopt je uit de naat nogmaals! maar dan in je minimale uren. of ze laten je het dubbele overwerken zonder pardon en daar krijg je maar 1/3 van uitbetaald omdat er vreselijk veel BTW vanaf gaat.
  meer... Ze geven je een minimaal contract, bijv. 8 uur en dan moet je vreselijk flexibel zijn en hun komen op de eerste plaats vinden zij. dus je kan/mag er niets naast zoeken want dat is namens hen niet te combineren omdat je dan niet flexibel genoeg bent.
- alles dat er gebeurt gaat via UK
- ze laten je graag langer werken, dit wordt heel vaak niet betaald (hangt af v.d. manager)
Gezellige werksfeer
Aankomend verkoopmedewerker (huidige medewerker) –  Rotterdam7 augustus 2019
Ik ervaar mijn winkel waar ik werk als echt een winkel waar we als een team werken, ze houden ook echt wel rekening met je. Als verkoper heb je weinig te maken met het administratieve werk en ben je gewoon werkzaam in de winkel
Pluspunten
Goede sfeer, leuke collega’s, je krijgt trainingen of bijscholingen
Minpunten
Je krijgt niet veel uren, salaris is wat mager
Was een mooi bedrijf ooit
Filiaalmanager (voormalige medewerker) –  Den Haag3 augustus 2019
Langzaam werden wij allemaal steeds meer een nummertje in het bedrijf. Hele hoge targets en eisen tegenover een heel laag salaris. Jouw harde werk wordt niet gewaardeerd, nooit complimenten alleen maar horen wat je niet goed doet en waarom je het magazine en de klantenkaart niet genoeg hebt gepushed aan klanten.
Pluspunten
Veel producten om te proberen cadeau
Minpunten
Lange dagen laag loon
Leuke werksfeer, veel dankbaarheid vanuit klanten.
Voormalig Eerste Verkoper (voormalige medewerker) –  Hoorn30 juli 2019
+ Doorgroeimogelijkheden (in mijn geval van zaterdaghulp naar eerste verkoper)
+ Veel flexibiliteit
+ Goede begeleiding/training productkennis
+ Voldaan gevoel aan het einde van de dag, vaste klanten komen speciaal voor jou naar de winkel.
+ Toegankelijk hoofdkantoor
+ Geen dag is hetzelfde
Mooie producten en gezellige collega's
Verkoopmedewerker (huidige medewerker) –  Amsterdam29 juli 2019
Je krijgt veel verantwoordelijkheid en je leert veel over de producten. Hiervoor doe je een interne opleiding, een leuke manier van leren! De klanten zijn blij met het advies dat je geeft. Het is erg dankbaar werk!
Sinds overname UK dramatisch slecht
Eerste verkoopster (voormalige medewerker) –  Amsterdam15 juli 2019
Je bent een nummer, je krijgt verantwoordelijkheden in je schoenen geduwd waar je niet voor betaald krijgt, werkdruk stijgt alleen maar, mensen van hoofdkantoor hebben geen idee hoe het is om in een winkel te staan, daardoor veel mismanagement. Waardering vanuit bedrijf is laag. In amsterdam is er een zwaar tekort aan personeel en je staat altijd met te weinig personeel. Doorgroeien kan, maar ze zijn gierig als het gaat om contracten en salarisverhogingen.

Jammer, want het concept is leuk.
Pluspunten
Leuke producten
Minpunten
Waar begin ik?
Leuke winkel, slechte werkgever
Verkoopmedewerkster (huidige medewerker) –  Amsterdam17 juni 2019
Leuke winkel. Fijne klanten. Maar werkdruk wordt steeds hoger. Veel alleen staan. Er zijn steeds minder werk uren beschikbaar. Maar we moeten steeds meer doen. Salaris is erg laag. En wel de ene nieuwe winkel na de andere openen. Dat werkt erg frustrerend. Je bent echt een nummer in dit bedrijf. Ze geven geen zak om je. Maar ze verwachten wel de wereld van je...
Pluspunten
Leuke klanten.
Minpunten
Veel alleen staan. Daardoor geïrriteerde klanten
Inzet en enthousiasme nodig binnen dit bedrijf.
Filiaalmanager (huidige medewerker) –  Nederland26 mei 2019
Afwisselend werk, zelfstandig kunnen werken en verantwoordelijkheidsgevoel moeten wel aanwezig zijn om hier te werken.
Leuke teams en collegiale werksfeer, we doen het samen!
Pluspunten
Veel kennis op doen en leuke producten verkopen
Minpunten
Af en toe wel hoge werkdruk, niet geheel stress vrij
veel te groot verloop
Eerste verkoopster (voormalige medewerker) –  Amsterdam13 mei 2019
Het verloop van personeel is zo hoog dat iedereen die er solliciteert wordt aangenomen. Er wordt niet gekeken naar de ervaring wat iemand gedaan heeft..Wat ze belangrijk vinden, is dat er iemand in de winkel staat zodat die open kan. Dit zegt alles van het bedrijf, ze kunnen geen mensen binden, vast houden. Wanneer je er werkt,ben je snel weer weg, je krijgt spijt dat je er aan begonnen bent.
Pluspunten
Minpunten
heel veel
Trieste Ervaring
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam17 maart 2019
Waar moet ik beginnen?
•De salaris is heel erg laag, vind ik schandalig voor de hoeveelheid werk dat je moet doen en leren.
•Ze vragen je 7 dagen beschikbaar te zijn met een contract van 16-24 uur, dus als je er iets naast wil doen vinden ze Je niet flexibel genoeg.
•De management is niet eens opgeleid om personeel goed te kunnen leiden. Ze doen niks met je skills en helpen je niet meer uit jezelf te halen. Slechte leiderschap. Ze negeren je creativiteit en leven in een cultuur van Blame & Shame.
•Omzet, cijfers en Healthy’s zijn belangrijker dan personeel en klanten.
•Er wordt niks gedaan om klantenservice te verbeteren, hou je kop dicht en doet wat ze van je vragen, je menen en ideeën zijn niet gewaardeeerd.
•Je bent een nummertje in het bedrijf.
•Je verlaat niet de bedrijf maar de slechte management en slechte bedrijfscultuur.
Pluspunten
Gratis samples
Minpunten
Te veel minpunten.
slecht betaald
verkoopster (voormalige medewerker) –  Waalwijk17 februari 2019
Betaling is zeer slecht, werk is saai , komt neer op vakken vullen , personeel is slecht geïnformeerd over de producten , had het gevoel dat er alleen naar de omzet gekeken word,je moet curcussen volgen om de klant te kunnen informeren maar is eigenlijk de zelfde info die op de potjes staat , soms eng dat mensen met allerlei klachten aan verkoopsters medische info vragen, het zijn tenslotte geen artsen!
Pluspunten
Minpunten
laag loon, overwerk wordt niet betaald, saai werk
Fijne locatie, inspirerend assortiment
Customer Service (huidige medewerker) –  Amsterdam20 november 2018
Kleine afdeling. Taken zijn verdeeld en er wordt individueel gewerkt. Doen niet aan flex/thuis werken.
Pluspunten
locatie
Minpunten
hoofdkantoor UK, keuzes worden daar gemaakt
Veel in eigen tijd
Eerste verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Vlissingen7 november 2018
Bedrijf is slecht in personeelsbeleid. Staat vaak alleen te werken. Druk tot verkoop ligt hoog. Veel in eigen tijd. Lange werkdagen bv. van 09.15 tot 21.15 uur (vaak later omdat je kas moet opmaken, en wordt niet doorbetaald.)
Pluspunten
Verkopen van mooie produkten aan klanten. Je krijgt tijdens opleiding veel kennis van kruiden, planten, gezondheid.
Minpunten
Veel in eigen tijd, Vaak alleen staan, Klanten pushen om een gezondheidsblad te kopen en klanttevredenheidsonderzoek in te vullen.
gezellige werksfeer
Distributiemedewerker (voormalige medewerker) –  Beverwijk3 november 2018
leuke collega's gezellige werksfeer en als je tegen onregelmatige werktijden kan dan is het fijn om er te werken
Minpunten
onregelmatige werktijden weinig personeel
Was een zeer prettig bedrijf maar laat nu steken vallen
Oproepkracht (voormalige medewerker) –  Gelderland1 november 2018
Gemiste kans , een beleid dat steeds minder naar hun personeel luistert
Je voelt je niet gewaardeerd . Je bent een nummer
Pluspunten
Fijne klanten
Minpunten
Te veel taken in de dag . Ze slaan door
Hele leuke winkel en werkomgeving
Verkoopmedewerkster (huidige medewerker) –  Amsterdam22 april 2018
Hele leuke en prettige ervaring. Je leert er elke keer iets nieuws
Pluspunten
Je kunt er veel leren over gezondheid, sport en beauty
Minpunten
Slecht betaald
verkoopgesprekken, verkopen
Verkoopmedewerkster (huidige medewerker) –  Rotterdam29 maart 2018
Veel werken in je eigen tijd en er niets voor terug krijgen. Je bent echt een nummertje in het bedrijf.
Wel hele leuke collega's maar het bedrijf zelf gaat niet netjes met medewerkers om.
Gezellige winkel
Verkoopster (huidige medewerker) –  Nieuwegein22 september 2017
Winkel waarbij je veel gaat leren, hard werken....
Blij dat ik daar weg ben
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  ermelo6 juni 2017
Het salaris is zo slecht voor wat je allemaal moet doen. En dan al dat leren in je vrije tijd. Het houd nooit op. ben blij dat ik daar weg ben.
Pluspunten
je leert veel over bep. produkten. Je moet het wel allemaal in je eigen tijd doen
Minpunten
Veel te weinig salaris en ze laten je rustig 4x per week komen voor 3 uur.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Holland & Barrett. Onze community staat klaar om te antwoorden.

2,8

Reviews over Holland & Barrett gesorteerd op locatie