Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

Hogeschool van Arnhem en Nijmegen Reviews

Zeer prettige omgeving. Veilig gevoel en waardering is zeer hoog naar elkaar. Ervaringen met management zijn wisselend. Sommige processen nemen veel tijd.
Pluspunten
salaris en voorwaarden
Minpunten
Afstand management en verschillende systemen
Fijne werkplek, mensen zijn gemotiveerd om er iets goeds van te maken voor de studenten.
Het leukste van deze baan is het contact met de studenten zowel de nationale als internationale. Veel informatie verlenen en service geven.
Pluspunten
Internationale cultuur
Minpunten
voldoende uren, goede communicatie, jonge medewerkers, gezelligheid, leerzaam, groeimogelijkheden, veelzijdig
De HAN is een organisatie waarin ontwikkeling van de organisatie zelf, maar ook de werknemer een belangrijke plaats inneemt.
In de grote kantoortuin is het af en toe dringen om een werkplek, maar alles is zo ingericht dat prettig contact met collega's makkelijk tot stand komt. Sfeer is gemoedelijk. Grootste voordeel: mogelijkheid tot zeer flexibel werken.
Pluspunten
Grote, zelfsturende teams. Gezellige collega's. Uitdagende onderwijsprojecten
Minpunten
Tekort aan werkplekken in de kantoortuin.
De HAN doet haar best om alles soepel te laten verlopen, maar op het gebied van informatievoorziening naar studenten toe zou het een stuk beter kunnen. De HAN speelt geen open kaart en daardoor ontstaan veel misverstanden wat leidt tot onbegrip en frustraties.
Het organiseren en begeleiden van de tentamenperiode. Hier heb ik o.a. geleerd om heel inventief problemen snel en effectief op te lossen. Het management was goed, alsmede de bedrijfscultuur. Moeilijkste vond ik het om te zorgen dat studenten zich aan de regels hielden. Het leukste van de baan was de grote mate van zelfstandigheid en het weten dat het management mij onvoorwaardelijk steunde.
Pluspunten
grote mate van zelfstandigheid.
Minpunten
Het werk op de HAN is geweldig, zolang je tenminste in het primaire proces zit. Collega's zijn grotendeels heel fijne mensen die altijd bereid zijn om je te helpen of met je te sparren. Het management/de organisatie daarentegen stelt onredelijk hoge eisen. De werkdruk is bijzonder hoog. Ik had de naieve veronderstelling dat ik door vier dagen te gaan werken meer vrije tijd zou hebben, maar in de praktijk heb ik nog nooit zoveel uren moeten maken. Het CvB legt de verantwoordelijkheid hiervoor geheel bij de docenten en verminderd ondertussen het personeelsbestand (bij stijgende studentenaantallen). Je leert veel door les te geven op het HBO. Studenten zijn geweldig en de voldoening die je krijgt wanneer die ene student met al zijn/haar onzekerheden en angsten een mooi cijfer behaalt is geweldig. In het onderwijs is je toegevoegde waarde duidelijk. Maar ik kan het niemand aanraden.
Pluspunten
ontwikkelen als mens, fijne collega's
Minpunten
werkdruk, management
Overbelast team met alleen maar vrouwen, aangestuurd door een eveneens vrouwelijke directie. Steeds meer werkzaamheden in steeds minder tijd.
Pluspunten
Tevreden studenten
Minpunten
Steeds meer werkzaamheden in steeds minder tijd
Na mijn studie had ik veel ideeën die ik graag de wereld in wilde lanceren. Bij deze werkgever kreeg ik daar de kans voor. Naast die kans, verzorgden ze ook goede arbeidsvoorwaarden als een goede reiskostenregeling en flexibele werktijden. In goed vertrouwen had ik als jonge werknemer al veel verantwoordelijkheiden en lieten ze mij vrij. Die zelfstandigheid heb ik als prettig ervaren!
Pluspunten
gratis lunches
Minpunten
cultuur was voor mij niet geschikt
De sfeer binnen de HAN is prettig. Iedereen heeft eenzelfde focus: zo goed mogelijk onderwijs bieden aan studenten. En men werkt daar heel hard aan. Verschillende afdelingen werken nauw samen om steeds meer te innoveren en verbeteren.
Fijne organisatie om voor te werken. Goed contact en overlegmogelijkheden
Pluspunten
Gratis lunches
Minpunten
Uitbetaling van loon is onregelmatig
Werkgever met vele mogelijkheden tot ontwikkeling en groei op diverse gebieden.
Pluspunten
visie is mensgericht
Minpunten
grote organisatie maakt soms log
De HAN kan nog op veel plekken in de organisatie verbeteren en efficiëntie slagen maken. Hier staat de organisatie ook open voor en het wordt gewaardeerd als je je hiervoor inzet. Het is een onderwijs instelling die het personeel ook ontwikkeling gunt dus er is ruimte voor het volgen van cursussen en opleidingen.
Pluspunten
Opleidingen
Minpunten
Ambtenaren cultuur
As a young starter, i got great opportunities to develop myself! The culture is quite nice, because it's a learning culture. There are many possibilities to create a great network and it's a perfect place to do research.
Ik ben heel tevreden over het werksfeer. Het is natuurlijk belangrijk in welke ruimte men werkt. Ik val onder alle faculteiten maar zit bij Instituut BR en heb fijne collega's. Ook ben ik tevreden over de directie. Zij hebben altijd tijd voor medewerkers en zien medewerkers als een collega. Verder wil ik hier geen informative geven ivm privacy van het instelling.
Pluspunten
Gratis trainingen volgen tot maximum bepaalde uur
Minpunten
trainingen die wat kosten en je niet mag volgen
Surveilleren bij tentamens is dan wel onder mijn werkniveau, maar het geeft de mogelijkheid om veel contacten te maken met ondersteunend personeel bij de HAN als met surveillanten onderling en studenten.
Pluspunten
flexibele werktijden
Minpunten
te weinig werkuren
Actief en vernieuwend team van leerkrachten en studenten. Waarin ieder wordt gestimuleerd om zich in een gewenst leerklimaant te ontwikkelen
Onderwijs sluit altijd aan bij de laatste ontwikkelingen in het werkveld. Kwaliteit en studenten staan voorop.
Het leukste aspect van het werk als docent, is het contact met studenten, dat je iets voor hen kunt betekenen.Binnen mijn team is het contact met collega's ook erg leuk.
Pluspunten
flexibele werktijden
Minpunten
roosters laat bekend