Hogeschool Rotterdam

Hogeschool Rotterdam Reviews

Hogeschool Rotterdam, daar is duidelijk samenwerking maar ook eenheid aanwezig. Hoe mooi is dat niet om als (toekomstige) collega op zo'n plek terecht te komen.
Ik heb het erg naar mijn zin gehad, veel geleerd van de leraren en de periodes in het buitenland. Erg goede begeleiding en ondersteuning.
Studenten zijn leuk, ze houden je jong. Vrijheid en hard werken.
Pluspunten
flexibiliteit in je werkweek
Minpunten
altijd vaste vakanties
examens ophalen en dit controle van het aanwezige wie mee doet en controle van id. na examen dit weer ophalen en afleveren bij het bedrijfsbureau
Pluspunten
gratis koffie
Minpunten
geen vastigheid alleen tijdens examendagen
Afwisselend is het werk in het onderwijs, maar wat ik vooral fijn vind is de grote mate van zelfstandigheid. Heel uitdagend ook om met jongeren te werken.

Wat ik wel gemist heb was een team en dan bedoel ik met collegae. Het zijn toch wel eilandjes in het onderwijs, maar dat kan ook wel met de aard van het werk te maken hebben.

Bijzonder naar mijn zin gehad in die 2 jaar werken bij de Hoge School.
Pluspunten
goed bereikbaar met openbaar vervoer
De HR is een mooie werkgever en heeft veel mogelijkheden. Helaas door een formatie krimp een andere werkgever moeten vinden.
Pluspunten
goed gelegen qua vervoer
Minpunten
grote hogeschool met diverse clusters dus ook qua beleid
Is samenwerken en goed verstandhouding hebben met studenten en naar behoren het werkzaamheden uitvoeren.
Pluspunten
gratis koffie
Minpunten
Met veel plezier heb ik lesgegeven bij de Hoge School Rotterdam aan Bedrijfskunde studenten.
De collega's waren top! Kon met hen altijd sparren en overleggen.
Je krijgt goed begeleiding vanuit de school. De studenten hebben veel aan peercoaching, ik merk dat het eerste jaar voor veel studenten lastig is en het is mooi om te zien dat ze er veel aan hebben.
Hogeschool Rotterdam is een goede werkgever.
Echter zou er meer aandacht gegeven moeten worden aan het ondersteunend personeel.
Werken met studenten is geweldig maar kost veel energie. De studenten vinden het enorm leuk als je verhalen uit de praktijk vertelt. Ik ga graag nog een paar jaar door met lesgeven.
Tijdens deze baan had ik een hoog verantwoordelijks gevoel voor ongeveer 20 scholieren, dit heb ik als zeer leerzaam ervaren. Hierdoor heb ik veel ervaring opgedaan als leidinggevende. Het leukste aan mijn baan vond ik het nauwe contact met de scholieren.
De leraren waren aardig en heb er veel geleerd. De opleiding was niet eenvoudig maar ik heb het gelukkig wel gehaald.
Ik heb met plezier met mijn collega"s (met name van de afd.veiligheid) maar zeker ook met mijn andere collega'"s van de afdeling Facilitaire Dienst samengewerkt.
Pluspunten
Stimuleren door leidinggevenden om cursussen te volgen en niet te vergeten gratis koffie
Minpunten
In mijn functie als Peercoach kreeg ik voldoende ruimte en vrijheid om mijn eigen werk in te delen, wat ik altijd erg op prijs stelde. Een werkdag was nooit hetzelfde. Collega's waren leuk om mee te werken. Het leukste van de baan was als studenten een module haalden of een stap dichter bij hun beoogde doel kwamen.
Binnen dit bedrijf is vrijwel altijd een passende functie te vinden. Men staat open voor (om)scholing teneinde de voor jou ideale baan binnen de school te vinden.
Afhankelijk van de leidinggevende en functie is er voldoende flexibiliteit op het gebied van thuiswerken en kantooruren.

Het aantal collega's is groot en daardoor lastig te overzien.

Men richt zich daardoor voornamelijk op de directe collega's op de afdeling (e.e.a. afhankelijk van de functie)
Pluspunten
goede salariëring
Minpunten
groot bedrijf met veel vestigingen verspreid over de stad
Gaotisch. Niet veel want het heeft niet lang geduurd. Kan niet veel over de werkvloer zeggen.
Veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. Je werkt met studenten en ontvangt meteen feedback door je eigen handelen en natuurlijk als docent sta je meteen in contact met je doelgroep. het leukste van de baan vind ik het coachen van de studenten.
Pluspunten
Direct contact met je studenten en werken in een omgeving waar service hoog in het vaandel staat.
Minpunten
Een organisatie, die vaak moeilijk te doorgronden is.
Gezellige werksfeer, goede contacten met iedereen die er werkt.
Pluspunten
nvt
Minpunten
nvt
Bekijk meer reviews over Hogeschool Rotterdam