Hogeschool Inholland

Hogeschool Inholland Reviews

Ik geef er op een prettige manier gastcolleges. De studenten vinden het ook erg interessant om gast colleges te volgen bij mij.
Fijne werkgever, goed salaris. Casual kleding, veel jonge mensen.
Door de veranderende maatschappij is de vraag aan het onderwijs veranderd. Sneller schakelen, veranderingen aan curriculum en opzet onderwijs worden doorgevoerd. Dit zorgt voor veel ad-hoc werkzaamheden. Het is hectisch, frustrerend en heerlijk. Een combinatie van dit zorgt voor een dynamisch bedrijf dat constant in beweging blijft en de werkzaamheden altijd divers zijn. Dus af en toe grrr, en ook veel hmmmm.
plezierige werkomgeving en collega's; gemakkelijk te bereiken met trein.
Onderwijsinstelling waar de arbeidsvoorwaarden goed geregeld zijn. Ik ben werkzaam op een ondersteunende afdeling. De functies zijn ondergebracht in groepen, salaris is CAO geregeld er is geen ruimte om over je salaris te onderhandelen. Sfeer is per locatie afhankelijk. Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, scholing, diverse vormen van verlof. Ik ben nog geen werkgever tegen gekomen waar je 10 weken
Zou ik wel meer willen doen. Ik vind het vervelend om verplicht een review te moeten schrijven!
Na de beschuldigingen in de pers (2010) over de fraude met examens heeft Inholland de laatste jaren flink gewerkt aan de verbetering van haar kwaliteit en Imago. Afgezien de doorgevoerde verbeteringen heeft het de organisatie ook star gemaakt. De laatste jaren zie je gelukkig een verandering in de bedrijfscultuur van Inholland. Met de intrede van de leuze 'Durf te leren' zie je zowel in het primaire en secundaire proces weer een ondernemende houding binnen de organisatie terugkeren.
Voor wat betreft mijn teamleiderschap binnen de opleiding Tourism Management heb ik deze sfeer en attitude van werken dagelijks mogen ervaren.
positief, er is veel geld om je werk vorm te geven.
goed cao

negatief, veel wisselend management, geen duidelijke koers.

veel reistijd nodig voor ondersteunend personeel vanwege landelijke clusters, collega's op afstand, moeizame overleg cultuur vanwege clusters, veel overleg nodig.

angstcultuur vanwege de enorme ontslagrondes.

personeel verschanst zich en dit bemoeilijkt overleg.

veel interim en verander managers
Pluspunten
goed cao
Minpunten
slecht management
Dagelijks in contact komen met studenten en docenten, plannen en organiseren van activiteiten.
Pluspunten
Open organisatie
Ik was daar een student. Heb de opleiding als leerzaam en leuk ervaren.
Ik heb een gezellige en leerbare stage periode gehad
Leuke omgeving om te werken, platte organisatie. Je hebt als werknemer best van invloed op het werkklimaat.
Veel gezellige collega's die allemaal bereid zijn om je daar waar nodig op weg te helpen als nieuwe collega.
Leuke omgeving om in een hogeschool te werken. Het is altijd bedrijvig met studenten. Werk druk niet zo hoog.
Pluspunten
Gezellige studentenomgeving en lekker om 1700 naar huis
Minpunten
Beperkte doorgroeimogelijkheden
Spontane, hulpzame collega's die je altijd graag willen helpen!
Pluspunten
spontane collega's
Zo ben je de deuren aan het openen, dan moet er met spoed een lokaal worden voorbereid voor een vergadering. Printers worden door ons met regelmaat gecheckt en bijgevuld. Deurdranger vervangen hier, lampen vervangen daar. altijd wel wat te doen!

Verder is het belangrijk dat je op je ronde door het gebouw zelf 'ziet' wat aandacht verlangt en daar naar handelt.
Bij hogeschool Inholland werkte ik voor ASA campus, een werkvoorziener voor studenten. Ik hielp bij open avonden, studiekeuzedagen en promotiewerk voor Hogeschool Inholland. De sfeer is altijd gezellig, de arbeidsvoorwaarden zijn conform CAO en afspraken zijn makkelijk te maken.
Pluspunten
Gratis Lunches, reiskostenvergoeding, gezelligheid
Minpunten
onregelmatig
Op Inholland Alkmaar wordt je al vanaf dag 1 betrokken bij alle schoolactiviteiten.
Pluspunten
Gezellige school
Minpunten
duidelijkheid over toetsen, aanmeldingen etc. is moeilijk
Als student kreeg ik al de kans om les te geven en hierdoor te groeien. Ik heb veel geleerd en mijzelf op vele gebieden ontwikkeld.
Pluspunten
Het vertrouwen in mij.
Minpunten
Organisatorisch ging het een en ander soms mis.
Ik heb een voltijdbaan gehad bij Inholland

Bij hogeschool Inholland Pedagogiek werkte ik in een fijn team met een fijne manager. Ik kreeg veel vrijheid en vertrouwen om mijn werk met veel passie en inzet te doen.
Pluspunten
Geweldige professionele collega`s en een informele sfeer.
Minpunten
Durf afscheid te nemen van werknemers die al jaren niet functioneren.
Mij werd gevraagd om een een periode van enkele maanden een collega wiskunde te vervangen aan de Inholland te Amstelveen.
Wat een erbarmelijk niveau! Deze studenten krijgen een 2-de graads bevoegdheid en er bestaat een kans dat ze worden ingezet in de bovenbouw( schreewend te kort wiskunde docenten). Elementaire berekeningen is al een groot probleem: waarom is (3.x)^3=27. x^3 en niet 3.x^3?

Wat gaat er fout in het onderwijs in Nederland?
Pluspunten
Minpunten
Ga hier niet studeren