Review over HEMA van een medewerker

Hard voor weinig

9 februari 2020
Het team is gezellig maar er ontbreekt structuur. Zodra een leidinggevende vakantie heeft of een dag afwezig is, doet ieder waar ie zin in heeft. Met de HACCP regels wordt het niet zo nauw genomen door medewerkers. Erg jammer. Vaak onderbezet en hard moeten werken, ok daar is nog nooit iemand van dood gegaan, maar het salaris is echt bizar laag!! Minimum loon....
Similar reviews
12 februari 2020
Same role
Vooral in amstelveen denken de managers dat ze alles zijn. Als ze jw niet mogen dan oefenen ze machtpositie uit. Vaste medewerkers zorgen er wel voor dat je niet doorgroeit want hun praten alleen maar slecht over je, zo houden ze hun band goed met de managers. Geen empathie niks.
4 februari 2020
Omdat ik bij de hema zoveel verschillende dingen deed kon ik de werkdruk ook aan. Maar het was zeker ook gezellig waardoor ik de werkdruk ook aan kon.
3 juli 2017
Hema is een leuk warenhuis om voor te werken met erg leuke producten. De omgang met klanten en collega's is ook leuk.
Helaas waren er weinig doorgroeimogelijkheden in dit bedrijf en was de omgang met de bedrijfsleidster ook niet goed.

Gedurende je proeftijd is er sprake van een vast werkrooster in overleg met de bedrijfsleidster. Hierdoor was het mogelijk om makkelijk om je werkrooster heen te plannen. Te vaak kwam het in de maanden daarna voor dat het werkrooster op zo'n manier veranderd was, dat je helemaal volgepland stond voor de hele week en niet toekwam aan andere verplichtingen zoals school e.d.

Ook kwam het voor dat de bedrijfsleidster het rooster meerdere malen kon veranderen zonder dit te melden. Het papieren rooster kon ook afwijken met het rooster op het portaal. Vaak kwam het dan voor dat je dacht een vrije dag te hebben, en een boze bedrijfsleidster aan de telefoon kon hebben, die het rooster weer had veranderd, waardoor je zomaar ineens op die dag kon werken. Na netjes aan te hebben gegeven dat je er daadwerkelijk niet op staat - noch op het portaal noch op het rooster zelf - hoef je geen excuses te verwachten.

Doktersbezoeken of het laten inslapen van huisdieren onder werktijd waren voor bepaalde personen niet toegestaan, ook al werk je 40 uur doordeweeks. Het lag er maar net aan of de bedrijfsleidster sympathie kon opbrengen voor je problemen, of van dieren hield. Tevens worden verlofaanvragen alleen goedgekeurd, als niemand anders in dezelfde periode verlof heeft, wat onmogelijk is in een groot bedrijf. Als je nooit verlof kan krijgen, en een volle
 - meer...
Pluspunten
Leuk contact met klanten
Minpunten
Vriendjespolitiek
Stel een vraag over solliciteren of werken bij HEMA. Onze community staat klaar om te antwoorden.