Havenbedrijf Rotterdam

Havenbedrijf Rotterdam Reviews

Angstcultuur en slecht management
De werksfeer is zeer slecht te noemen en ieder voor zich.
De CAO is negatief gewijzigd
De nieuwe CAO betekent dat je na de eerste drie jaar beter dan gewoon goed moet scoren wil je doorgroeien in salaris.

Geeft de manager een beter dan goed score aan, dan wordt dat niet gewaardeerd door HR.

De organisatie is gesplitst in twee delen, de haven en de rest. Eigenlijk zijn het daardoor twee MKB bedrijven. De grootte van haven en de rest is in precies twee helften te verdelen.

Boven de 55 jaar verdwijnen veel werknemers. Bij de havenkantoor is dat veelal door de zwaarte van de functies (ploegendienst) Geen vervangend werk.

In het overige deel verdwijnen veel collega’s vanwege bovengenoemde reden. Je gaat jaarlijks in inkomen achteruit, als je op dezelfde plek blijft. Doorgroei door studie kan, maar alleen als je tot 35 jaar bent wordt er geld aan uit gegeven, tenzij je een goede beter dan goed presterende manager bent.

Inzage in personeelsbestand leert dat er nog maar zeer weinig mensen boven de 60 werken. Het is een zeldzaamheid.
Pluspunten
Mooi gebouw, sportfaciliteiten.
Minpunten
Dure kantine, je staat in de rij bij de kassa’s en slechts een half uur lunchpauze.
Uitstekende werkgever
Het Havenbedrijf Rotterdam is een prima werkgever, met uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden. De werkplek is prima en de bedrijfspolicy erg vooruitstrevend. HbR wil tot de top 10 van NL werkgevers behoren en zo horen ze ook gerangschikt te staan.
Pluspunten
Goede doorgroeimogelijkheden, korting op koffie, flexibele werkplekken, prima woon/werkverkeer-regeling
Uitdagende omgeving waarin men zń ei kwijt kon
Hier leerde ik veel bij t.a.v. scripting,
maar ook administratieve tools van HP, zoals LVM.

Daarmee werd ruimte togekend aan Oracle databases.

Die toekenning van ruimte kon toen geautomatiseerd worden,

wat daar toen een vereiste was.
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Havenbedrijf Rotterdam. Onze community staat klaar om te antwoorden.
2,3
2,3