H&M Reviews

142 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 6.458 reviews
Prima
Sales Advisor (huidige medewerker) –  Groningen (provincie)6 september 2019
Prima bedrijf als weekend kracht. Leuke collega's. Veel werk
Pluspunten
Korting.
Minpunten
Lange dagen
Werk, prive balans niet goed.
Visual Merchandiser (voormalige medewerker) –  Nederland14 augustus 2019
Super leuke collega's. Heel hard werken voor weinig geld, de verwachtingen liggen te hoog naar werknemers. Als je verder wil doorgroeien kun je weinig prive leven hebben, en moet je een aantal jaren veel inleveren als je al komt wat je wilt bereiken.
Waardeloos bedrijf om voor te werken
Sales Advisor (voormalige medewerker) –  Zwolle10 augustus 2019
Mijn fout is geweest dat ik er te lang ben blijven plakken..management was/is erg slecht..vriendjespolitiek. je word aan t lijntje gehouden. Doorgroeien krijg je nauwelijks de kans voor..geen tijd blabla druk druk maar toch blijven beloven.. Keihard werken, geen waardering. Afscheid was een lachertje ongelooflijk stank voor dank. Bah.je bent een nummertje en je stelt geen hol voor.
Doe.het.niet
De kap maakt de monnik niet
Sales Advisor (voormalige medewerker) –  Amsterdam23 juli 2019
Voordat je bij de H&M gaat solliciteren (vooral in de grote steden), adviseer ik je om 2 keer na te denken.
Ik begon mijn baan bij de H&M in Amsterdam, de eerste paar werkdagen waren zalig en de team was enthousiast. Ik begon te werken naast mijn studie met een 5 tot 12 uren contract. Na een aantal weken werken begonnen een aantal mensen het bedrijf te vertrekken en werd de werkdruk en de planning drastisch aangepast (vanwege de hoge werkdruk en de abrupte management). Ik werd geacht om tijdens mijn vakanties 40/45 uren te werken, waarop ik met twijfel wel ja op heb gezegd. Met de loop van tijd werden er ook collega’s van andere filialen ook aangenomen vanwege een tekort aan sollicitanten en een ongeorganiseerde management.

Hoe dan ook: Ik kan zo doorgaan tot je er bij neer valt, maar het punt is: ze maken misbruik van je onschuld, je tijd en nemen je als werknemer niet serieus. Ik werd dan ook vaak ‘die jongen’ genoemd. Ik beloof het je: je zult er GEEN spijt van hebben!
Pluspunten
Eetgeld vanwege 10+ uren werken op een dag
Minpunten
10+ uren werken op een dag
slechte werkgever
Visual Merchandiser (voormalige medewerker) –  Goes18 juli 2019
Er wordt verwacht dat je altijd maar klaar staat voor de werkgever en dat je geen privé leven mag hebben.
Pluspunten
Minpunten
klein contract verdeelt over de hele week
geen werk/prive balans. Wel doorgroeimogelijkheden
Department Manager / Assistant Storemanager (huidige medewerker) –  Utrecht (provincie)15 juli 2019
Een aantal jaar in dienst geweest bij h&m. Als Sales advisor, manager en visual merchendiser wordt je onderbetaald. Ze hanteren het minimumloon voor Retail, maar het werk dat je doet is 10x zo zwaar als bij een wat kleinere Retail keten. Als bijbaan tijdens je studie raad ik het aan.

Als je door wil groeien zonder diploma's is het even een investering in jezelf. Met de werkervaring die je in de winkels op doet ben je erg gewild bij heel veel andere bedrijven.

Ik heb er persoonlijk geen spijt van, maar zou niet opnieuw nog is solliciteren.
Pluspunten
doorgroei
Minpunten
salaris, vriendjes politiek.
Niet aan te raden
Sales Advisor (voormalige medewerker) –  Nieuwegein30 mei 2019
Heel erg slechte communicatie met werkgevers, ze behandelen je heel erg ongelijk en net zoals een hond. Functie is ook heel erg waardeloos en je leert niks in je werkveld, geen kans op doorgroeimogelijkheden. Ook heel erg één-tonig, je doet alleen hetzelfde niet variërend werk. Ook werk is erg onflexibel, ze houden geen rekening hoeveel uren je aangegeven hebt en nodig zou moeten hebben. Is erg hard fysiek werk, maar Uurloon is zelfs minder dan een happy meal, maar 3.78€.
Pluspunten
Niks
Minpunten
Alles, wat aangegeven is
Gezellige collega’s
Callcenter medewerker (huidige medewerker) –  Maastricht14 mei 2019
Veel onregelmatig werken. Zondag 150% €8,70 avondtoeslag netto
Pluspunten
Toeslag zondag en avond
Minpunten
Veel problemen met systemen
H&m
Floor Manager (voormalige medewerker) –  Amsterdam11 mei 2019
Niks Bijzonders binnen H&m je kan niet door groeien
wat wel belangrijk was voor me
Massaproductie
Sales Advisor (voormalige medewerker) –  Rotterdam8 april 2019
Als winkelmedewerker verdien je echt minimale. De cultuur vind ik heel onpersoonlijk en de managers vroegen te veel van je dan dat ik het waard vond…

Wel kreeg je altijd leuke aanbiedingen als werknemer.. jammer dat je alleen zo weinig betaald krijgt dat je er niet veel met die aanbiedingen kan doen omdat je het geld er niet voor hebt. Ben er zo snel mogelijk weg gegaan. De dames afdeling is gigantisch waardoor het altijd chaos is.

Wel was het digitaal module om ingewerkt te worden top.
Pluspunten
leuke aanbiedingen
Minpunten
laag salaris
Call Center Agent (voormalige medewerker) –  Maastricht6 april 2019
In diesem Laden erzählen sie einen von Werten etc., doch selber leben Sie diese dort nicht. Ist auf jeden Fall nur ne Übergangslösung, da so ziemlich jeder dort nach spätestens zwei Jahren entlassen wird. Dann werden wieder neue angestellt. Nach zwei Jahren bekommt man dort einen Festvertrag und ist so ziemlich unkündbar. Also raus mit dem Mitarbeiter. Dort anzufangen ist also nur vertane Zeit. Überlegt euch also gut, ob ihr ein paar Jahre eures Lebens so wegschmeißen wollt.

PS. Mit das lustigste dort sind die Trainer... Null Sozialkompetenz, generell inkompetent und haben noch nicht Mal ne Ausbildung. Und vor der Playstation und dem Kicker, mit denen so geworben wird, um sich die Pausen (die übrigens nicht bezahlt sind) verschönern, sitzt und steht in der Regel das Management des Ladens. Also hat der kleine Callcenter Agent auch davon nichts.
Pluspunten
Obst
Minpunten
ne Menge
Je moet het echt hebben van je collega's en de personeelskorting.
Sales medewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam23 maart 2019
Top Collega's en personeelskorting en heel veel opruimen, opruimen,opruimen. En dit altijd met minder uren.
Pluspunten
Minpunten
Zeer hoge werkdruk
geloven in msnsen
Store Manager (huidige medewerker) –  Arnhem1 maart 2019
Doorgroei mogelijkheden.
platte organisatie.
teamwork belangrijk
Pluspunten
teamwork
Minpunten
wisselende diensten
Slecht bedrijf
Manager (voormalige medewerker) –  Amsterdam21 januari 2019
Het is een heel slecht bedrijf om voor te werken. Collega’s zijn vaak niet leuk en het hoofdkantoor is echt mensonterend.
Ik heb er heel lang voor gewerkt en het was allemaal stank voor dank. De werk druk is veelste hoog en vrij krijgen is bijna niet mogelijk.
Pluspunten
Slecht
Minpunten
Mensonterend.
Collègues extraordinaires
Agent call center / Agent social media (voormalige medewerker) –  Gemeente Maastricht6 januari 2019
L'équipe est magnifique. Beaucoup à apprendre de n'importe qui travaillant dans la boîte.

Les managers étaient cependant en manque d'expérience et cela se ressentait. Plus le temps passait, plus celle-ci s'améliorait mais dû à mon expérience professionnelle précédente, je sentais qu'il y avait encore du chemin à faire.
Pluspunten
Les collègues
Minpunten
Le management
Don't waste your time
Sales Assistant (voormalige medewerker) –  Zuid-Holland6 december 2018
Started to work here a few months ago. Applied for a job as Visual Merchandiser, but could only get work as weekendhelp.

Motivated and dedicated to develop myself as a visual merchandiser I asked to get the chance to develop myself (I already had experience as a stylist). The answer I received: 'You don't know the company. First you need to work fulltime and be flexible during the week AND weekend. After that you will start the pre-traject of serveral months where you will be part of the VM team. Afterwards the 'real' traject starts for a period of ten weeks. When you've finished this you will be placed in a different store to work as a visual for several months. This means you will have to dedicate your whole life to H&M, always being available to their needs. It takes over more than a year to become a visual merchandiser.

Don't waste your time and believe whatever they promise you! The hourly rate is only €9,69, they want you to work whenever THEY need you, they're always difficult when you want a day off and the staff doesn't except you when you're the newbee.
Pluspunten
Nothing. You only get 20% discount in the H&M group stores (Monki, Weekday, Arket, Cos, &Other Stories)
Minpunten
Long days, low pay, disrespectful managers, 'vriendjespolitiek'
Fijne en gezellige werkomgeving
Verkoopster (voormalige medewerker) –  Veenendaal13 november 2018
Fijne en gezellige werkomgeving, elke dag afwisselend.
niet zo leuk
Verkoper binnendienst (voormalige medewerker) –  Delft31 oktober 2018
De balans tussen werk en prive is ver te zoeken
Werkdruk is veelte hoog
Leuke collegas
Werk levert er veels tress
Pluspunten
leuke collegas
Minpunten
lange dagen geen provisie
Leuke werkomgeving
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Rotterdam11 oktober 2018
Met veel plezier hier gewerkt, veel ervaring opgedaan.
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Utrecht Binnenstad30 september 2018
Begin er niet aan. Je moet alles alleen doen en dat is veel. . Mensen worden gemanipuleerd . Managers zonder diploma's spelen de baas en hebben geen manieren. Je word mishandeld. Ze doen moeilijk als je ziek bent..je moet werken . Ze vragen veel en je krijgt maar 9.59 brutto per uur. Mensen die daar werken denken dat ze wat zijn en verwachten ook veel van je.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij H&M. Onze community staat klaar om te antwoorden.