GGZ Oost Brabant
Review over GGZ Oost Brabant van een medewerker

Iedere dag is een uitdaging

5 september 2014
Het is holle of stilstaan. Je kunt de dag rustig beginnen maar een dag kan ook eindigen in chaos. Mijn taak is om dan ook zo goed mogelijk alles te laten verlopen. Vaak kun je het delen met collega's. Het moeilijke van de baan is om de regie bij de mensen te leggen en soms te werken met de handen op de rug. Ieder mens loopt zijn eigen proces. Het leukste van de baan is om te zien dat mensen weer in hun eigen kracht komen.
Pluspunten
Heel divers en veel nieuwe ontwikkelingen
Minpunten
uitgestrekt over oostbrabant
Vergelijkbare reviews
7 september 2015
Zelfde locatie
Directeur (voormalige medewerker) - Oss, NB
Wij staan voor 'gezondheid die je je eigen familie gunt' en zijn er voor burgers met complexe psychische zorgvragen. Voor hen bieden wij veilige menslievende zorg 'in het Brabantse land'.
Kwetsbare mensen met complexe psychische klachten en psychiatrische aandoeningen kunnen bij ons terecht.

Per jaar kloppen meer dan 11.000 nieuwe cliënten bij ons aan. Hun klachten en problemen lopen uiteen van bijvoorbeeld autisme bij kinderen, eetproblemen bij jongeren, persoonlijkheidsproblemen, en trauma’s bij volwassenen tot dementie en depressie bij ouderen. Ook bieden wij specialistische zorg aan mensen met een licht verstandelijke beperking én mensen met niet-aangeboren hersenletsel die daarnaast ook psychiatrische problemen hebben.

Samen met de cliënt zoeken wij naar de beste oplossing, zoveel mogelijk afgestemd op de persoonlijke situatie.

Onze hulp is eenvoudig en kort als het kan, intensief of langdurig als het nodig is. Maar altijd toegankelijk en meestal dichtbij: op de poli, in de wijk of online, soms thuis of in de kliniek.
20 juni 2020
Verpleegkundige (huidige medewerker) - Oost brabant
De organisatie kent weinig transparantie. Vaak plannen die al lang en breed bekend zijn en waarin personeel en cliënten niet betrokken worden.
Take it or leave it mentaliteit.

Als je het gewend bent om hielen te likken kun je het best ver schoppen in deze organisatie.

Vooral veel communicatie naar buiten waarin gezegd wordt hoe goed ze wel niet bezig zijn, maar van die duizenden projecten zijn er maar weinig die een lang leven hebben.

Irb en herstel zogenaamd hoog in het vaandel staan maar scholing in deze principes moet je zelf bijna om smeken. Als je links feedback geeft krijg je rechts klappen. Al om al een enorm hiërarchische organisatie waar vele managers van mening zijn dat je in de rij dient te lopen. Wat mij betreft zou deze organisatie erbij gebaat zijn als hij een stuk platter wordt en de managers effectief geëvalueerd worden. Na de nodige jaren in deze organisatie moet ik nog meemaken dat er feedback gevraagd wordt.

In teams daarnaast het nodige geroddel en doordat velen vluchten voor de slechte management zie je dat alleen een bepaald slag personeel over blijft.
Pluspunten
Ambitieuze mensen zonder moraal kompas kunnen het hier ver schoppen
Minpunten
Alles behalve zorg die je je familie gunt (tenzij je ze haat)
Officiële reactie van GGZ Oost Brabant
6 augustus 2020
Wat jammer te lezen dat je er zo over denkt. Zeker omdat je al zo’n lange tijd bij GGZ Oost Brabant werkt, dan zullen er toch ook positieve ervaringen zijn.
We nodigen je uit om je visie bespreekbaar te maken en te kijken naar mogelijke oplossingen. Dat kan met je leidinggevende, of met je HR-adviseur of met mobiliteitsadviseur Lisette Roelofs.

Ook zou je via onze website www.ikzitaandeknoppen.nl jezelf kunnen oriënteren op een actieplan om dit een positieve wending te geven.

Daarnaast is er sinds kort de mogelijkheid om een gratis loopbaanadvies in te winnen bij een externe, erkende loopbaanadviseur, zie het intranetbericht van 3 augustus. Hopelijk bieden deze opties jou de gelegenheid om weer helemaal positief in je baan te kunnen staan.
7 mei 2020
Staffunctionaris (huidige medewerker) - Boekel
Een fijne organisatie met een cultuur waarin je wordt gewaardeerd om wie je bent. Echt gericht op hoe wij onze cliënten de best mogelijke zorg kunnen bieden. Met veel aandacht voor opleiding, innovatie en wetenschappelijk onderzoek. Je werk doet er echt toe! Geen beter voorbeeld dan de Corona periode toen we heel slagvaardig in een enorm tempo de crisis het hoofd konden bieden. Geweldig om dat teamwork te mogen ervaren.
Officiële reactie van GGZ Oost Brabant
19 mei 2020
Zingeving en er echt toe doen is voor veel collega’s de reden om voor de specialistische GGZ te kiezen. De slagvaardigheid, innovatieve visie en teamwork tijdens de corona periode is een mooi voorbeeld van de kernpunten van GGZ Oost Brabant. Heel herkenbaar, ook buiten de crisisperiodes. Dank je wel.