GGZ Oost Brabant Reviews

Mensen voor mensen
Directiesecretaresse (huidige medewerker) –  Boekel7 april 2018
Mensen voor mensen, met elkaar en voor elkaar. Warm bad.
Minpunten
Steeds meer administratieve lasten en minder financiering.
Zorg wat zou ik nooit wensen mij en mijn familie
Verpleegkundige (huidige medewerker) –  Helmond5 oktober 2017
Slechte werksfeer, stress vol,geen gerechtigheid, manipulatie, onzekerheid en geen veilig gevoel op de werkvloer.
Pluspunten
Goed CAO
Minpunten
Te veel om alles te benoemen
Prettige werkomgeving; een veilige plaats om te leren.
Kwaliteitsfunctionaris (huidige medewerker) –  Boekel14 november 2016
Prettig is dat ik veel ruimte heb om onderwerpen voor het voetlicht te brengen en het vele contact met de medewerker. Moeilijkste van de baan is het vele administreren en de geringe speelruimte vanuit de verzekeraar. Ik werk erg prettig met mijn collega's.
Een typische dag is doornemen met elkaar waar je mee bezig bent en kijkt of er onderling raakvlakken zijn. Vervolgens zijn er de contacten met de klanten en het uitwerken van de onderwerpen.
Pluspunten
Veel eigen ruimte
Minpunten
Onderwerpen worden grotendeels bepaald door de verzekeraar, en er is minder speelruimte voor de professionals.
Ons motto is: zorg die je je naaste gunt.
creatief therapeut beeldend vormen (huidige medewerker) –  boxmeer16 januari 2016
Met de beschikbare middelen optimale zorg bieden is de uitdaging voor onze organisatie. Hierbij is cliënttevredenheid een kostbaar goed.
Binnen de behandeling is er aandacht voor een optimaal behandelklimaat, gedragen door onderlinge samenwerking en afstemming. Een verbondenheid die noodzakelijk is voor goede zorg en die ik als prettig ervaar.
Infrastructuurspecialist ICT (functie wordt herschreven)
Infrastructuurspecialist ICT (huidige medewerker) –  Boekel, NB10 januari 2016
De functie was meer richting techniek en onderhoud maar is herschreven en leunt nu sterk naar consultancy en projectmanagement. Deze functie was in eerste instantie voor 2FTE maar een 2e persoon is nooit gevonden. Er is iemand coordinator voor mijn werkzaamheden die niet veel af weet van de dagelijkse gang van zaken en van de werkzaamheden van deze functie in het algemeen. Kortom, de functie zoals deze nu beschreven is sluit niet aan bij mijn ambities.
Pluspunten
Veel contact met collega's van andere afdelingen
Minpunten
Beperkte vrijheid qua werkverdeling
Fijne organisatie met oog voor patient én familie
Directeur (voormalige medewerker) –  Oss, NB7 september 2015
Wij staan voor 'gezondheid die je je eigen familie gunt' en zijn er voor burgers met complexe psychische zorgvragen. Voor hen bieden wij veilige menslievende zorg 'in het Brabantse land'.
Kwetsbare mensen met complexe psychische klachten en psychiatrische aandoeningen kunnen bij ons terecht.
Per jaar kloppen meer dan 11.000 nieuwe cliënten bij ons aan. Hun klachten en problemen lopen uiteen van bijvoorbeeld autisme bij kinderen, eetproblemen bij jongeren, persoonlijkheidsproblemen, en trauma’s bij volwassenen tot dementie en depressie bij ouderen. Ook bieden wij specialistische zorg aan mensen met een licht verstandelijke beperking én mensen met niet-aangeboren hersenletsel die daarnaast ook psychiatrische problemen hebben.
Samen met de cliënt zoeken wij naar de beste oplossing, zoveel mogelijk afgestemd op de persoonlijke situatie.
Onze hulp is eenvoudig en kort als het kan, intensief of langdurig als het nodig is. Maar altijd toegankelijk en meestal dichtbij: op de poli, in de wijk of online, soms thuis of in de kliniek.
Ik heb het goed naar mijn zin, maar wil liever hele dagen werken
Secretaresse/ receptioniste (huidige medewerker) –  Uden/Veghel, NB19 november 2014
werken bij GGZ is fijn, maar wel onzeker ivm bezuinigingen.
Iedere dag is een uitdaging
Persoonlijk begeleider + ervaringsdeskundigheid (huidige medewerker) –  Oss, NB5 september 2014
Het is holle of stilstaan. Je kunt de dag rustig beginnen maar een dag kan ook eindigen in chaos. Mijn taak is om dan ook zo goed mogelijk alles te laten verlopen. Vaak kun je het delen met collega's. Het moeilijke van de baan is om de regie bij de mensen te leggen en soms te werken met de handen op de rug. Ieder mens loopt zijn eigen proces. Het leukste van de baan is om te zien dat mensen weer in hun eigen kracht komen.
Pluspunten
Heel divers en veel nieuwe ontwikkelingen
Minpunten
uitgestrekt over oostbrabant
Hard werken met leuke collega's
Psycholoog binnen team kind en jeugd (voormalige medewerker) –  Boxmeer, NB14 juli 2014
Bij GGZ Oost Brabant Boxmeer is het nieuwe werken ingevoerd. Naast alle administratieve druk die toeneemt door menig wijziging in de zorg gaf dit een hoge werkdruk. Dit was echter goed te doen door de gezellige sfeer tussen collega's onderling en een hoge mate van collegialiteit.
patient-gerichte zorg met veel individuele gesprekken
psychiatrisch verpleegkundige in opnamekliniek (voormalige medewerker) –  GGZ oost Brabant10 februari 2013
aansturen adl, gesprekken voeren, stimuleren van patienten, uitdelen medicatie, overdrachten aan collega's
Pluspunten
1-op- contactem met patient en familie
Minpunten
teveel pilots

Stel een vraag over solliciteren of werken bij GGZ Oost Brabant. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over GGZ Oost Brabant gesorteerd op locatie