GGz Centraal Reviews

Laat je niet misleiden door wat ze aangeven jou te bieden hebben
Woonbegeleider (voormalige medewerker) –  t Harde16 november 2018
Enthousiast en collegiaal team? We kunnen beter spreken van een vastgeroest team die niet open staat voor vernieuwingen en anders denkenden.
Het team is star en totaal niet collegiaal te noemen, tevens vinden de personen die daar werken, dat zij erg goed zijn in hun werk.
Wat zij tijdens het werk doen; druk met telefoon zijn, veel sigaretten roken, online spelletjes spelen op telefoon of tablet. Geen sprake van werkdruk - tenzij je die actief opzoekt.
De cliënten die op de woonvorm wonen worden vol gestopt met medicatie, wat maakt dat zij tot niets komen op een dag. Dagbesteding is niet aan de orde.
Dag- en nachtritme wordt omgedraaid, hele dagen op bed liggen is vanzelfsprekend te noemen evenals de hele dag gamen wat de jongeren die daar wonen doen. Zolang je maar geen last hebt van de cliënten of dat je je benen uit je lijf zou lopen.. Bizar he? De visie wat de woonvorm nastreeft is zelfredzaamheid vergroten, in mijn beleving word daar volledig de plank misgeslagen.
Geen verschil tussen HBO en MBO, iedereen verricht dezelfde werkzaamheden.
Onveilige werksfeer, geen open communicatie.
Pluspunten
Minpunten
Onveilig, niet inovatief, onprofessioneel
Gezellige werkomgeving binnen de teams, slechte bedrijfsvoering en weinig empathie
sociotherapeut (huidige medewerker) –  Amersfoort2 augustus 2018
Door de bezuinigingen zijn kortere diensten ingevoerd , dit betekent echt onmogelijke roosters voor fulltimers, veel solistische vrije dagen wat onvoordelig is icm voorwaarts roteren. Er heerst een angstcultuur, management neemt personeel absoluut niet serieus door totaal niet transparant te zijn. Onveilige werkplek op heel veel fronten, jammer want voor de bezuinigingen was het een top werkgever, nu worden patiënten en personeel behandeld als nummers, het menselijke is ver te zoeken. Je werkt hier echt voor de doelgroep, die maken het leuk maar missen ook gepaste behandeling
Pluspunten
De patiënten, collega's
Minpunten
Korte diensten, pittig werk
Verpleegkundige (huidige medewerker) –  Amersfoort2 april 2018
Het lastige bij GGz Centraal is dat je weinig voor elkaar krijgt. Opleiding? Er is geen geld voor. Veel nachtdiensten, deze worden 8.5 uur uitbetaald terwijl je 9 uur in dienst bent. Onmogelijk om pauze te houden. Wanneer je iets geregeld wilt hebben bij je teamleider, moet je hier weken op wachten. De werksfeer in het team in wel goed te noemen. Leuke doelgroep ook om mee te werken. Verder qua doorgroeimogelijkheden, salaris verhoging etc. valt het zwaar tegen. Geen verschillen ook tussen HBO opgeleiden en MBO opgeleiden. Iedereen doet dezelfde taken.
Een organisatie dat nog veel te leren heeft
Medewerk zorgadministratie (voormalige medewerker) –  Rotterdam15 februari 2018
Medicijnen te vaak toegediend aan patiënten die het niet nodig hebben. De dossering van medicijnen dat aan patienten verstrekt wordt, word toegediend zonder dat er een goede onderzoek is gedaan naar allergie.Geen goede verslaglegging en de meeste vreten uit hun neus. Lekker snel geld verdiend en degene die hard werken worden opzij geschoven. Patienten worden soms onmenselijk behandelt. Mensen weer op de been krijgen door activiteiten etc is niet van belang. Ze nemen hun medicatie, lopen rond, kijken TV, eten en slapen. Dat was het. Teveel jonge piepers die totaal geen verstand van zaken hebben en alleen in boeken de theorie hebben geleerd. Het enige wat ze goed doen is de deur op slot gooien.
Pluspunten
Gratis lunch
Minpunten
Saai werk
Fijne werkgever
Psychiatrisch verpleegkundige (huidige medewerker) –  Amersfoort10 januari 2018
Momenteel werkzaam bij ggz centraal te Amersfoort.
Fijne werkgever, waar ik tot zover veel kansen heb gekregen om mij te ontplooien.
Ik sta open voor nieuwe kansen om mijzelf verder te ontplooien en verder te ontwikkelen.
Angstcultuur
Centraal Bureau (voormalige medewerker) –  Amersfoort14 november 2017
Schrikbarend verouderde omgangsvormen. Angst- en controlecultuur op de centrale administraties in Amersfoort.
Pluspunten
Arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Cultuur, verouderde methode
Onder collega's goede sfeer, goede doorgroeimogelijkheden.
Verpleegkundig specialist io (voormalige medewerker) –  Hilversum31 januari 2017
Afwisselend werk en mogelijkheden om door te leren wanneer je zelf initiatief daarin neemt.
Informele sfeer en vakkundig
Planner/administratief medewerker (huidige medewerker) –  Ermelo15 december 2016
GGz Centraal is een instelling waar men informeel met elkaar omgaat, waarbij de directeur en schoonmaker elkaar respecteren en men elkaar gewoon bij de voornaam kan aanspreken.
GGz Centraal loopt voorp mbt ontwikkelingen binnen de GGZ en krijgt hier ook onderscheidingen voor.
Pluspunten
informele sfeer
Minpunten
beperkte personeelsmaaltijdvoorziening
Open en fijne werkplek
Sociotherapeut en superuser E-health/Blended Care (voormalige medewerker) –  Flevoland15 mei 2016
Het leuke van mijn baan was dat ik naast sociotherapie ook andere taken had om mij op te richten. Dit maakte het werk afwisselend en kon ik mij ook ontwikkelen op andere terreinen zoals e-health, bedrijfsvoering en- processen.
Pluspunten
Diversiteit, leuke collega's, fijne werkplek
Minpunten
Hoge werkdruk
Leuk en fijn om iets te kunnen doen voor deze doelgroep
Teamleider horeca & catering Veldwijk Ermelo (huidige medewerker) –  Ermelo18 april 2016
Leuk en fijn om iets te kunnen doen voor deze doelgroep. Binnen het werken probeer ik mijn kennis omtrent voeding en met name de beleving hiervan op de kaart te zetten.
Gezellig team, uitdagend werk
Stagiaire (voormalige medewerker) –  Ermelo, GE31 mei 2015
Ik was stagiaire en heb te maken gekregen met een leuk en hecht team. Het werk zelf is uitdagend en afwisselend waardoor een dag niet snel saai wordt.
Pluspunten
team
Minpunten
continu bezig met bezuinigingen, dus geen ruimte voor ontwikkelingsmogelijkheden
Ontzettend leuke en mooie werkplek waar een heleboel gebeurd. Er is op één lokatie zoveel verschillende werkzaamheden te doen.
activiteiten begeleidster (huidige medewerker) –  Ermelo, GE12 maart 2015
Een dag bij mij op het werk bestaat uit hard werken, maar vooral veel gezelligheid. Vaak beginnen we de dag met koffie drinken en om 8 uur komen ongeveer de verse bloemen binnen. Deze worden verzorgd en beginnen we aan de vaste bestellingen. Rond de klok van 9 uur komen de dames binnen die onder mijn begeleiding vallen. We gaan dan eerst de werkzaamheden overleggen en daarna verdelen. Ik heb dan de verantwoording over deze groep dames die vaak uit 4 tot 5 personen vallen. 10 uur is het koffie tijd en komen alle clienten bij elkaar. ook diegene die op een ander plekje dan de bloemenwinkel werken. Na de koffie gaan we verder met de werkzaamheden tot aan het einde van de ochtend. Na de lunch wordt er de laatse hand aan de bestellingen gelegd en deze worden s'middags weg gebracht. daarnaast beginnen de voorbereidingen voor de workshops en s'middags begint dan ook al de eerste groep. Na de koffie van 2 uur komt de tweede groep workshoppers. Na 4 uur beginnen we langzaam aan met opruimen en dingen klaar leggen voor de volgende dag. Tegen half 5 ga ik naar kantoor om wat administratie te doen en de mail te controleren en rond de klok van 5 zit mijn werk dag erop. en ga ik vaak tevreden naar huis.

Wat ik in deze baan geleerd heb, is respect te hebben voor iedereen om je heen en niet klaar te staan met vooroordelen. Iedereen is gelijk ook al kun je voor een tijd niet goed in je vel zitten. Maar dit is misschien ook wel tegelijkertijd het moeilijkste van mijn baan. Ik wil altijd graag een goed product verkopen. Of dit nu in de bloemenwinkel is of tijdens de uitleg van een workshop.
  meer... Echter de doelgroep waar ik mee werk is niet altijd van constante kwaliteit en concentratie. Om hier een goede balans in te vinden moet je soms creatief en super geduldig zijn.

Op zich hebben wij een goede directie, echter door de bezuinigingen die door de overheid bepaalt wordt is het niet altijd even leuk meer. Helaas wordt dan ook mijn contract niet verlengd per juni a.s ivm deze bezuinigingen. Dit tot mijn grote verdriet, want ik had namelijk ontzettend veel voldoening en plezier in mijn werk. Echter biedt dit mij nu wel weer de kans om nieuwe dingen te ontdekken en mijn ervaringen weer in een nieuwe uitdaging te stoppen, die ik dan ook met enthousiasme wil aan gaan.
Pluspunten
het groeiproces in zelfvertrouwen van een client
Minpunten
de bezuinigingen binnen de zorgsector
Productieve, efficiente en prettige werkomgeving
Wacht Verpleegkundige acute psychiatrie (huidige medewerker) –  Almere, FL7 februari 2015
Ik werk met vaste collega's in dezelfde wachtreeks van 5 dagen.
Ik heb geleerd hoe je door je houding en benadering mensen in de nacht kunt helpen met de rust te vinden en goede nachten te maken voor een goed herstel.
Met de collega's heb je iedere nacht samen de verantwoordelijkheid om het op je eigen unit en de 2 andere units s 'nachts rustig te houden.
Het moeilijkst vindt ik dat bij een acute opname s 'nachts, sta je maar met 3 collega's in de nachtdienst, als er dan met of door een verwarde angstige of agressieve patiënt calamiteiten ontstaan op de afdeling.
Het leukste van die baan vindt ik de regelmaat en de roostervrije dagen tussen de wacht reeksen in.
Die kan ik gebruiken om bij te flexen of thuis te klussen en mijn hobby's uit te oefenen
Pluspunten
vast rooster
Minpunten
s; nachts werken overdag slapen
Goede samenwerking en een prettige leeromgeving
o Groepsverpleegkundige (huidige medewerker) –  Hilversum, NH24 september 2014
In de afgelopen twee jaar van mijn opleiding tot verpleegkundig specialist heb ik veel expertise opgebouwd met betrekking tot het somatisch screenen op bijwerkingen van psychofarmaca gebruik.
Naast het gewenste effect geeft psychofarmaca vaak ook nadelige bijwerkingen die kunnen leiden tot somatische complicaties en vroegtijdig overlijden. Door patiënten die psychofarmaca hierop te screenen heb ik gemerkt dat patiënten dit een positieve ontwikkeling vinden omdat we hiermee trachten de kwaliteit van leven te verbeteren.

Ik bevind me in een prettige werkomgeving met collega's die de noodzaak van somatisch screenen ondersteunen.
Pluspunten
Er is sprake van een goede samenwerking.
Minpunten
Die kan ik niet bedenken.
Aparte cultuur
Medisch secretaresse (huidige medewerker) –  amersfoort6 september 2014
mijn typische dag op het werk bestaat uit weinig praten en hard werken. Ik behandel klachten van cliënten en dat kan betekenen dat er in geval van dwangmedicatie direct een hoorzitting gepland moet worden, dat is stressvol en dient uitermate secuur te verlopen. Ik heb daar 2 collega's waarvan één mijn leidinggevende is. We houden alle drie van hard werken en zijn een goed team. Het moeilijkste is het feit dat je echt geen fouten kan permitteren en de inhoudelijke kwestie is vaak schrijnend. Het leukste is dat ik vrijheid heb en dat er een informele sfeer heerst.
Pluspunten
mogelijkheden tot zelfontplooing
Minpunten
algehele cultuur ggz
Gezellige werkomgeving met collega's en cliënten
Technisch facilitair medewerker (huidige medewerker) –  Ermelo17 maart 2014
Veel omgang met diverse mensen, zowel collega's ,management en cliënten.
Het was elke dag weer anders en afwisselend met storingen, verzoeken en dagindeling.
Geleerd om flexibel om te gaan met reparatie zaken en in omgang met de mensen, hierbij zelf vaak eigen initiatief tonen en preventief denken om problemen voor te zijn.
Aduqaat reageren in bijzondere omstandigheden, zowel zelfstandig en met collega's.
Pluspunten
Werkomgeving
Minpunten
Ook vieze storingen oplossen
Leuke leerzame werkplek met lekkere werkgroep
Leerling GGz (voormalige medewerker) –  Amersfoort, UT13 februari 2014
bij GGz centraal is het oog ook op jou als werknemer gericht.
Werk/prive balans wordt erg in de gaten gehouden.
wie niet voor zichzelf zorgt kan niet voor een ander zorgen.
binnen ggz is veel te leren ook als je al in dienst bent.
door veel cursussen kan je jezelf verbeteren, of naar nieuwe functie brengen.
Pluspunten
veel leermogelijkheden, leuke collega's
Minpunten
veel psychische problemathiek dus je moet sterk in je schoenen staan

Stel een vraag over solliciteren of werken bij GGz Centraal. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over GGz Centraal gesorteerd op locatie