Gemeente Dordrecht Reviews

uitdagende werkomgeving
Senior adviseur (huidige medewerker) –  Dordrecht16 oktober 2019
Gemeente Dordrecht is een leuke gemeente om voor te werken. Er zijn altijd ontwikkelingen en uitdagingen gezien de schaalgrootte. Fijne collega's.
Pluspunten
doorgroeimogelijkheden, salaris, uitdaging
Minpunten
soms onpersoonlijk door schaalgrootte, flexplekken en management op grote afstand
geen gezellige werkomgeving
medewerker parkeerbeheer (voormalige medewerker) –  dordrecht12 juni 2018
te veel beloven maar niets nakomen dat is de cultuur bij de gemeente dordrecht.
heel veel vrienjespolitiek.
Pluspunten
Minpunten
alle
Gemeente Dordrecht
Centralist Meldkamer Dordrecht (voormalige medewerker) –  Dordrecht28 januari 2017
Heb er een leuke tijd gehad. Alleen kunnen werkzaamheden beter geregeld worden.
Commerciele man in een logge organisatie.
Hoofd Verhuur, Evenementen en Horeca (voormalige medewerker) –  Dordrecht10 januari 2017
Doordat ik als Adjunct directeur en Hoofd Verhuur, Evenementen en Horeca mij vooral op de zakelijke (en particuliere) klanten en gasten kon richten, heb ik met zeer veel plezier veertien jaar bij de Gemeente Dordrecht en de Drechtsteden gewerkt, waarvan tien jaar in Schouwburg Kunstmin.
Hierdoor kon ik zelfstandig en bijna volledig vrij mijn werk doen en een groot netwerk opbouwen.

Mijn collega's hadden veelal intern gerichte banen en ik merkte dat ze wel eens gezond jaloers waren op mijn vrijheid.
Ik heb met twee zeer verschillende cultureel opgeleide directeuren samen gewerkt en dat was van zeer verschillend niveau. De eerste was vooral bezig met programmering, de tweede wilde van de schouwburg een gemeenschapshuis maken. Met beiden kon ik goed schakelen en waren we hierdoor in staat meer te bereiken dan we vooraf vaak dachten. Vanwege onze diverse achtergrond en interesses, lukte het om middelen te vinden op niet voor de hand liggende plaatsen om zo de schouwburg veel meer armslag te geven.
nvt
Studiezaal assistent (voormalige medewerker) –  Dordrecht4 juli 2016
Het leukste van de baan was het helpen van klanten.
Het minst leuke van de baan was het logistieke gedeelte.
Enorm sterk team Toezicht en Handhaving
Ondanks het feit dat iedereen weet dat het werk op 1 juli 2016 er niet meer is in de huidige vorm, is een ieder toch nog gemotiveerd om de werkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren.
Veel collega's vertrekken en de achterblijvers krijgen het erg moeilijk.

Maar iedereen blijft lachen en doorgaan.

Het leukste van mijn baan als Teamleider Toezicht is dat je nooit weet hoe een dag gaat lopen.
Als je denkt een dag met de afvalcontrole mee te moeten sta je ineens bij een groot verkeersongeval waarbij je moet assisteren om het verkeer te laten doorstromen.
Het kan ook zo maar zijn dat je aan het einde van je dienst plots een aanhouding hebt (soms met geweld) en dan wordt de dienst ineens 2x zo lang.
Pluspunten
Werkfruit, goed sfees onder collega's
Minpunten
We werken naar een deadline en dan stopt ons werk vanwege aanbesteding
Leerzame werkomgeving op maatschappelijk / politiek niveau
Administratief medewerker secretariaat (voormalige medewerker) –  Dordrecht, ZH28 oktober 2013
Mijn werk bij de lokale overheid.

Lokale en/of regionale overheden zijn grote bedrijfsonderdelen van het politieke systeem. Alles is geautomatiseerd en zonder key kom je niet binnen.
De gemeente kent ook de flexibele werkplek, wat zoveel heet als dat je in principe geen vaste, maar een functionele werkplek hebt, aansluit met inlog waar je op dat moment nodig bent of kunt werken en gebruik maakt van een welhaast volledig digitaal systeem.

Ik heb door mijn werk aan diverse projecten op gebied van Welzijn en Zorg een voor velen onbekend inzicht in het reilen en zeilen van onze maatschappij gekregen. En respect gekregen voor vele spelers in het veld.

De directie is in het geval van Gemeente het College van Burgemeester en Wethouders. Ook daar heb ik mee te maken gehad en gezien hoe partijprogramma's, als ook landelijk politieke programma's vertaald werden naar de maatschappij, de burger.

Mijn collega's op het secretariaat zag ik niet heel veel. Werken bij de Gemeente is alles behalve heel de dag koffie drinken! Ieder had zijn eigen takenpakket, onderverdeeld in secties.

Mijn sectie, Welzijn en Zorg vergde van mij erg veel projectmatig werken en ook dit was heerlijk om te doen, omdat het erg dynamisch was en enorm leerzaam. Je werkt dan als persoonlijk assistente van een aantal projectleiders (HBO/WO niveau) samen met diverse organisaties in de samenleving aan het oplossen van, soms heel schrijnende problemen.
Ik heb deze mensen mogen leren kennen als heel hardwerkende en zeer betrokken probleemoplossende bruggenbouwers, wier eindresultaten inmiddels ingebed zijn
  meer... in onze samenleving, zoals het steunpunt Huiselijk Geweld en het meldpunt Zorg en Overlast.
Dat is dankbaar werk.

Ik vond het geen moeilijke baan, maar misschien was mijn persoonlijke betrokkenheid de drijfveer die het werk makkelijk maakte. En de automatisering doet natuurlijk ook een hoop.
Het enige dat ik wel eens moeilijk gevonden heb was een heftige reactie van de burger op medeburgers, die door hun stigma geen heenkomen vonden en democratie ook dan werkt en voorkomt dat mensen in nood geholpen worden. Dan loopt een project vertraging op en die mensen stonden, in dit specifieke geval, letterlijk op straat.

Wat mijn werk voldoening gaf is het feit dat ik mocht werken met projectleiders die stuk voor stuk een probleem in onze maatschappij trachtten op te lossen. Of dit nou de oudere betrof of de draaideurcrimineel, de leerling van het speciaal onderwijs of de medewerker van de sociale werkplaats, de dak-, en thuisloze of het blijf van m'n lijf huis. Deze mensen hadden problemen en werden niet vergeten maar geholpen.
Pluspunten
Open bedrijfscultuur
Minpunten
Soms lang zoeken naar een werkplek
Prettige werk sfeer
Administratief medewerkster/ Telefoniste (voormalige medewerker) –  Dordrecht, ZH4 september 2013
Vriendelijke collega's die altijd klaar voor je staan als het nodig is.
Dynamische omgeving met ondersteuning van de griffier binnen de lokale politiek
Management assistent (huidige medewerker) –  Dordrecht12 januari 2013
Als assistent van de energieke griffier is geen enkele dag hetzelfde. Ook door het laveren en inspelen op lokale politieke ontwikkelingen is iedere dag anders; dat geeft mij veel energie. Mijn leidinggevende is een positief ingestelde vrouw die ruimte biedt tot ontwikkeling van haar medewerkers. Dit gebeurt binnen een team van 12 collega's die goed op elkaar zijn ingespeeld en veel voor elkaar over hebben. Het leukse en moeilijkste liggen dicht bij elkaar, dat is het politieke stukje. Omdat politiek altijd in beweging is, kan het soms erg veel bewegen. De kunst is om daarin jezelf te blijven, met je bekende kwaliteiten en toch mee te deinen.
Pluspunten
leerzame dynamische afwisselende omgeving

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Gemeente Dordrecht. Onze community staat klaar om te antwoorden.

2,9

Reviews over Gemeente Dordrecht gesorteerd op locatie