Gemeente Bloemendaal

Gemeente Bloemendaal Reviews

De werkcultuur in Bloemendaal was altijd uitstekend met een warme verhouding tussen medewerkers en het management.
De laatste twee jaar gaat het helaas flink achteruit wat wordt veroorzaakt door een klein deel van huidige management.

Er zijn daardoor zelfs mensen vertrokken.
Sinds de nieuwe teamleider bij het team IOV (voorheen VTH) "werkt" rommelt het behoorlijk.
De casemanagers zijn al eerder bij andere gemeente gaan werken vanwege zijn denigerende en onbehoorlijke gedrag. De achterblijvers moeten een mediation-traject ondergaan om met hem te kunnen "samen"werken. Het is de omgekeerde wereld...
Pluspunten
De laatste jaren is de sfeer in Bloemendaal aan het veranderen van warm en prettig naar kil, onpersoonlijk en zakelijk.
Aardig wat fijne collega's zijn om deze reden helaas vertrokken naar Heemstede of elders.

Bij het team VTH zijn er na jaren zelfs een aantal collega's vertrokken door respectloos gedrag. Gelukkig is dat nog niet bij alle teams het geval.
Ik werk nu 2 jaar bij gemeente Bloemendaal en dat bevalt erg goed! Ik krijg veel ruimte om me te ontwikkelen, zowel inhoudelijk als persoonlijk. De doelen van ons team zijn ambitieus en geen dag is hetzelfde. Ik kan mijn werk en privé (met kleine kinderen) goed combineren door de flexibele werktijden.
Pluspunten
Ontwikkeling, flexibiliteit, arbeidsvoorwaarden
De laatste jaren heb ik met veel plezier gewerkt als bestuurssecretaresse binnen de gemeente Bloemendaal. Daarvoor 7 jaren in onze zustergemeente Heemstede. In Bloemendaal maak ik deel uit van een team van 4 bestuurssecretaresses en we hebben allemaal het zelfde doel: om in een plezierige omgeving met een goede werksfeer alles tot een goed einde te brengen. De ad hoc vragen, de ad hoc agenda afspraken, telefoontjes die binnen komen naar tevredenheid uitzetten en afhandelen, zorgen dat er bloemen zijn besteld, dat de keten klaar ligt, bezoekers ontvangen, collega's helpen, allemaal zaken die dagelijks de revue passeren.
Met een dosis humor, flexibiliteit en inlevingsvermogen krijg je dan alles in goede banen, dat is de uitdaging in mijn werk tot nu toe.

De bedrijfscultuur binnen de gemeente is goed. Helder en positief ingesteld. Bij problemen, mochten die er zijn, kan je altijd bij elkaar terecht en bij je leidinggevende. Wij werken in een moderne werkomgeving met flexplekken.
Pluspunten
goede werksfeer
Minpunten
n.v.t.
De gemeente Bloemendaal is klein, maar dat heeft het voordeel dat specialisatie beperkt mogelijk is en dat integraal werken en breed denken daarom wat makkelijker. Veel jonge medewerkers met verse kennis en enthousiasme integreren goed met veel ervaren en vaak (opnieuw) enthousiaste oudere medewerkers.