Gemeente Amsterdam Reviews

91 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 93 reviews
Een dynamische omgeving waar je je nooit zult vervelen
Sr. Functioneel beheerder (huidige medewerker) –  Amsterdam27 maart 2018
Een werkgever met veel ontplooiingsmogelijkheden en een grote diversiteit wat werkinhoud betreft.
Pluspunten
Veel ontplooiingsmogelijkheden
Minpunten
Veel managementlagen, sterk wisselend beleid
een leuke team
Klantmanager Intake (huidige medewerker) –  Amsterdam20 maart 2018
Heb veel geleerd van de Gemeente Amsterdam. Een perfecte organisatie om veel te leren.
Fijne werkgever maar werkplezier afhankelijk van afdeling
Teamleider Stadsloket (huidige medewerker) –  Amsterdam6 maart 2018
Fijne werkgever alleen in de dienst waar ik werk, heb je te maken met openingstijden en wisselroosters, Als teamleider wordt van je verwacht dat je tijdens openingstijden van 8 tot 20 uur beschikbaar bent. Je collega's moet je vervangen. Thuiswerken is sporadisch mogelijk. De dienst verlangt van je dat je ten alle tijden inzetbaar bent en dat je onderling met je collega's knelpunten in het rooster oplost.
De functie zelf is na een jaar saai en er zijn weinig ontwikkel mogelijkheden binnen deze dienst en weinig prikkelingen om door te groeien, terwijl de doelstelling van de afdeling wel is om verder door te kunnen groeien. ook voor je eigen medewerkers kun je niet veel bieden: iedereen moet opleidingen doen in eigen tijd en betalen uit eigen zak. Dit is niet bevorderlijk voor de sfeer onderling.
De sfeer tussen de collega's is super. we maken er elke dag een feest van, koken voor elkaar en zorgen voor elkaar. Het contact met de klanten is ook geweldig. We maken mensen blij en geen dag is hetzelfde. Wat wel leuk is dat je in verschillende projectgroepen deel kunt nemen en mee kunt denken over van alles en nog wat. Je hebt veel verantwoordelijkheid en vrijheid in het uitvoeren van je functie.
Pluspunten
Gezelligheid, saamhorigheid
Minpunten
wisselroosters, knelpunten in roosters zelf moetne oplossen
Productief, mensen helpen om een baan te vinden
Leer- werkstage Gastvrouw (voormalige medewerker) –  Amsterdam23 februari 2018
Gemeente is bezig om aan werkloze mensen verschillende cursussen aan te bieden om ze te helpen op de juiste weg te gaan om aan een goede baan te komen. Goed bezig maar het kan toch beter.
Pluspunten
Gratis cursussen
Minpunten
geen salaris
Veel geleerd bij Waternet
Administratief / Klantenservice medewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam20 februari 2018
Een leuk bedrijf waar je veel kan leren. Erg naar mijn zin gehad.

 Aannemen van binnenkomende telefoontjes en te woord staan van klanten met vragen, klachten of wijzigingsverzoeken (Inbound)
 Klanten telefonisch en per e-mail van informatie voorzien
 Outbound bellen met de klant (na bijvoorbeeld een terugbelverzoek)
 Afhandelen en archiveren van binnenkomende e-mails
 Afhandelen en registreren van gemelde klachten
 Beantwoorden van klantvragen, bijvoorbeeld over betalingen, persoonlijke gegevens, betalingsregelingen of abonnementen
 Eventueel doorverwijzen van klanten met complexe vragen naar tweedelijns-specialisten
 Registreren van gewijzigde of nieuwe klantgegevens in het systeem
 Rapporteren van bijzonderheden aan de manager klantenservice
 Verantwoordelijk voor het fiatteren van aanvragen
 Het verwerken van diverse administratieve opdrachten
 Consistent verbeteren van de klanttevredenheid door problemen op een goede manier op te lossen
 Scrumteam: reorganisatie in 2018, vormen van een nieuwe organisatie
 Fungeren als vraagbaak (persoon tot wie collega’s zich kunnen richten met moeilijke vragen of voor advies)
 Diverse frontoffice werkzaamheden
De mogelijheid om een bijdrage te kunnen leveren aan de democratie
Lid Stembureau (huidige medewerker) –  Amsterdam18 februari 2018
Eénmalig per jaar deel kunnen nemen aan de Verkiezingen in een stembureau, is een bijdrage kunnen leveren aan de democratie.
Pluspunten
Goed geregeld en georganiseerd
Interessante maar hectische werkomgeving
Bestuurssecretaresse (voormalige medewerker) –  Amsterdam15 januari 2018
Korte dienstverbanden/contracten, wegens reorganisatie gekozen voor andere werkzaamheden buiten de gemeente Amsterdam
Informele sfeer, uitwisseling van kennis en kunde, afwisseling en autonomie is afhankelijk van de plek waar je werkt.
Projectsecretaresse (huidige medewerker) –  ondersteunend medewerker D28 december 2017
Tijdens de afgelopen acht jaren heb ik voornamelijk gewerkt bij het Projectmanagementbureau. Verder ben ik 1,5 jaar gedetacheerd geweest als medewerker bij het bedrijfsbureau van De Amsterdamse School. Momenteel ben ik opnieuw als gedetacheerde werkzaam, nu bij het Mobiliteitscentrum. Daar maak ik deel uit van de backoffice.

PMB kenmerkt zich door een ontspannen en informele werksfeer, waar kennis en kunde graag wordt gedeeld. Er is veelal voldoende aandacht en zorg voor de medewerkers.

Ik ben daar als secretaresse verbonden geweest aan een groot aantal projecten. Het leuke van de baan is de betrokkenheid bij Amsterdam en de mogelijkheid op elke plek nieuwe kennis en ervaring op te doen. De druk en vaak de eenzijdigheid van het werk zijn voor mij de minpunten, hoewel dat niet voor alle projecten gold.

Het Mobiliteitscentrum, waar ik momenteel werk, biedt een zeer informele en levendige sfeer. Hier kan ik mijn ideeën en werkmethoden beter ontplooien - hier heb ik meer 'mijn eigen toko', samen met de andere collega's op de backoffice. Net als bij De Amsterdamse School is het bedrijf in ontwikkeling, wat als voordeel heeft dat mij voldoende ruimte voor initiatief geboden kan worden en er meer mogelijkheden zijn om zelfstandig beslissingen te nemen over de invulling van mijn werkzaamheden.
Gezellige werkomgeving met doorgroeimogelijkheden
Management Assistente (voormalige medewerker) –  Amsterdam16 december 2017
Ik heb hier veel geleerd in het bedrijf en via de gemeente kon ik mijn stage ook uitvoeren in de functie waar ik een opleiding in volg. je kan hier goed doorgroeien naar een andere functie en de arbeidsvoorwaarden zijn goed. Het is wel een drukke baan waarbij je tegen stress en werkdruk moet kunnen. Ik heb erg genoten in deze functie door de werkzaamheden en de lieve collega's om me heen.
Relatief klein projectbureau met grote woningbouwopgave
Communicatiemanager (voormalige medewerker) –  Amsterdam5 november 2017
Compacte en dynamische omgeving waar veel ruimte is voor zelfontplooiing.
Pluspunten
Werksfeer, vrijdagmiddagborrel
Minpunten
Minder bestuurlijk advies functie
Leuke werkomgeving
Werkvoorbereider (huidige medewerker) –  Amsterdam9 oktober 2017
Goede opdrachtgever, uitdagend, flexibel, leuke collegas
Hele prettige en leerzame stageperiode gehad
Stagiaire Communicatie (voormalige medewerker) –  Amsterdam29 september 2017
Ik heb hier met veel plezier mijn meewerkstage gedaan. Het was heel afwisselend en hierdoor heb ik veel verschillende kanten van het communicatievak gezien. Er is veel vrijheid en je kunt er lekker zelfstandig werken. De collega's zijn ook heel behulpzaam en aardig.
Pluspunten
Gratis koffie, notepads, pennen.
Minpunten
Veel overleggen
op pad gaan met collega hulpverleners om burgers met maatrschappelijke hulpvragen te zoeken, te vinden en de begeleiden naar een oplossing
Teamlid Samen Doen Buurtteam Centrum (voormalige medewerker) –  Amsterdam22 september 2017
Ik heb geleerd om out reachend te werken. Motiverende gesprekken te voeren en mensen toe te leiden naar zorg.
gezellige werksfeer en veel bijwonen van vergaderingen
Projectmedewerkster (voormalige medewerker) –  Amsterdam6 september 2017
Het bijwonen van vergaderingen met vakbonden en bedrijven
Het maken van plan van aanpak om de implementatie van het Sociaal Plan te verbeteren
Het voeren van interviewgesprekken
Pluspunten
goedkoop lunch
Minpunten
reisafstand
degelijk bedrijf met veel cursussen
Functioneel beheerder (voormalige medewerker) –  Amsterdam3 september 2017
Ga met plezier naar werk en heb vele leuke collegas. Ook probeert deze werkgever veel diversiteit van werknemers in de organisatie te brengen
Pluspunten
veel cursussen
Minpunten
reiskosten worden minimaal vergoed
Leuk werk
Administratief medewerkster (huidige medewerker) –  Amsterdam-Zuidoost8 augustus 2017
Leuke werkkring. Er zijn elke dag weer nieuwe dingen te leren. Je persoonlijke input in het verbeteren van werkprocessen wordt gewaardeerd.
Pluspunten
Geregeld medewerkerslunches, mogelijkheid tot ontplooiing
Leerrijke werkomgeving met leuke collega's
Receptioniste (huidige medewerker) –  Gemeente Amsterdam20 juli 2017
Een typische dag op het werk dat is moeilijk zeg! Geen dag is hetzelfde. Door de drukte loopt alles snel langs mekaar heen en gaat de dag zo om. Ik heb geleerd om feedback te geven aan collega's en hoe ik kan omgaan met agressie. Mijn collega's zijn flexibel. Het moeilijkste is toch aan iedereen zijn / haar wensen te voldoen. Het leukste is het klant contact.
Pluspunten
Gratis fruit
Minpunten
Niet altijd pauze
Zeer goede (secundaire) arbeidsvoorwaarden
Medewerker Bestuurszaken Ruimte & Duurzaamheid (huidige medewerker) –  Amsterdam14 juli 2017
Hier wordt de ruimte geboden om te leren en door te groeien.
afwisselend, informeel en leerzaam
Receptioniste/telefoniste (voormalige medewerker) –  Amsterdam centrum3 juli 2017
Alle systemen opstarten en je klaar maken voor de bezoekers die deze dag gaan komen checken of alle fietsen aanwezig zijn.
Pluspunten
openruimte
Minpunten
gehoorig
Dynamische en soms hektische werkomgeving
bestuursadviseur (huidige medewerker) –  Amsterdam29 juni 2017
interessante werkplek voor mensen die politiek bestuurlijk geinteressseerd zijn waar veel van he geeist wordt.
Pluspunten
intellectueel uitdagend
Minpunten
soms lange werkdagen
Claim deze bedrijfspagina

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Gemeente Amsterdam. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Gemeente Amsterdam gesorteerd op locatie