Gemeente Almere Reviews

Hoge ambitie en dynamische organisatie
Technische applicatiebeheerder (voormalige medewerker) –  Almere28 december 2018
Ik heb 10 jaar met plezier bij de gemeente Almere gewerkt. De sfeer is goed en de arbeidsvoorwaarden ook,
Pluspunten
mogelijkheden om zelf je werk in te delen.
Wijkaanjager Eilandenbuurt
Wijkaanjager Eilandenbuurt (voormalige medewerker) –  Almere-Buiten26 november 2018
Als ondernemer werd ik voor een jaar als aanjager aangesteld om in een wijk in Almere zorg te dragen voor het aanjagen van buurtprojecten en het initiëren van sociale cohesie.

Dit is uiteindelijk een van de meest uitdagende en inspirerende projecten gebleken die ik ooit heb mogen uitvoeren.

Helaas heeft dit project maar 1 jaar gelopen omdat het college geen doorgang verleende aan het departement dat zich hard had gemaakt voor dit project.

Doorgroei mogelijkheden
Projectmedewerker (huidige medewerker) –  Almere25 oktober 2018
Veel ondersteuning, kans gehad om goed door te groeien.
Pluspunten
Werk opleidingen werktijden
Minpunten
Reorganisaties
Veelzijdige werkzaamheden
Medewerker burgerzaken (voormalige medewerker) –  Almere30 september 2018
Positieve werksfeer, studiemogelijkheden en fijn contact met bezoekers.
Fantastische werkplek. Hele leuke collega's
Secretaresse Werk & Inkomen (voormalige medewerker) –  Almere7 juni 2018
Fantastische werkplek. Hele leuke collega's.
Ruimte om door te groeien en jezelf verder te ontwikkelen.
te veel mensen komen en gaan.
Chauffeur Stadreiniging (voormalige medewerker) –  Almere23 april 2018
te veel mensen komen en gaan en dat is heel slecht voor de communicatie. Totaal geen mogelijkheden op een vaste aanstelling of doorgroeimogelijkheden, terwijl ze dat wel aangeven.
Zeer leerzaam.
Stagiaire (voormalige medewerker) –  Almere20 april 2018
Ik heb veel geleerd tijdens mijn maatschappelijk stage bij gemeente Almere, ik heb veel geleerd over het proces dat achter het dagelijks functioneren van de gemeente zit.
De mensen waren zeer prettig om mee te werken en er waren binnen de gemeente veel verschillende bedrijfsculturen.
Ik heb diverse dingen meegemaakt en een zicht gekregen in de dagelijkse omgang van de secundaire organisatieprocessen.
Pluspunten
Diverse werkcultuur, fijne collega's, brede werkervaring.
Minpunten
N/A
Collegiale omgeving
Project assistent Dienst Stedelijke Ontwikkeling (voormalige medewerker) –  Almere19 februari 2018
Het werken bij de gemeente Almere was leuk, divers en veelzijdig. Ik heb geleerd dat de molens binnen de gemeente traag draaien en dat was bij tijd en wijle moeilijk voor mij. Ik ben een aanpakker en doorzetter en dan is het soms moeilijk om te wachten tot de besluitvorming omtrent een project rond is. Helaas was de managementcultuur niet altijd optimaal en was er binnen de organisatie onvoldoende kennis van de kwaliteiten van de medewerkers.
Pluspunten
Stabiliteit
Minpunten
Geen doorgroeimogelijkheden
Prettige werkgever, informele sfeer
Klantadviseur (huidige medewerker) –  Almere28 februari 2017
Gemeente Almere is een prettige werkgever. Er heerst een informele sfeer op de vloer. Verder werk ik voor wisselend aantal uur per week (24-32)
productieve gezellige werkomgeving.
Senior/vraagbaak Klantadviseur (voormalige medewerker) –  Almere16 november 2016
Mijn werkdag begon om 9.00 uur, meestal was ik eerder aanwezig.
Er waren altijd wel achterstallige werkzaamheden die verricht moesten worden. Deze pakte ik op.
Het ging oa om: email beantwoording, terugbelverzoeken voor de gemeentelijke belastingen voor het afspreken van bijvoorbeeld betalingsregelingen,
terugbelverzoeken die besproken moesten worden met collega's omdat deze niet goed waren uitgevoerd of uitgezet. Etc,etc,

Ik heb mezelf van telefoniste naar senior/vraagbaak opgewerkt. Dat was een leuke uitdaging en natuurlijk een mooie ervaring. Ik vond het fijn om mijn collega's te helpen met moeilijke vragen beantwoorden of situaties op te lossen van de burgers van Almere.
Andere werkzaamheden over de hele dag waren oa, opletten of alle binnenkomende calls beantwoord werden, dat er geen lange wachtrijen waren, contact houden met de backoffice voor actuele zaken.
Dagelijks anticipeerde ik daarop.

Het leukste van mijn baan bij de gemeente Almere was, om van een complexe vraag of situatie, de juiste oplossing te vinden waarbij alle partijen tevreden waren. Om vervolgens met een gerust hart mijn werkdag af te sluiten.

Ik heb een super leuke werkperiode bij de gemeente Almere gehad. Ik heb daar heel veel geleerd, jammer dat ik werd belemmerd voor doorgroeimogelijkheden binnen de organisatie. Wat ik wel had verdiend nadat ik mezelf had ontwikkeld na ruim 6 jaar.
Pluspunten
Ik heb veel basisinformatie van alle afdelingen binnen de gemeente
Minpunten
Geen vast dienstverband na ruim 6 jaar.
Gezellige collega's en hard werken
bELADER (voormalige medewerker) –  Almere17 februari 2016
Heb heel veel geleerd van mijn meerdere en collega's.
ik stond altijd open om dingen te leren en dat maakte het qua werk juist leuker.
Mijn collega's stonden altijd voor me klaar als ik iets niet wist of nog niet zelfstandig kon doen, en dankzij hun maar ook dankzij mezelf ben ik gegroeid en een zelfstandige man geworden.
Het moeilijkste van de baan was zeg maar niks eigenlijk naarmate de tijd leer je veel dingen en krijg je het onder de knie dus dan word het gewoon een standaard routine.
Het leukste van de baan was veel lachen met collega's maar ook hard werken.
We kwamen soms in benarde situaties terecht en dan zie je ook dat je alleen op elkaar kan rekenen en niemand anders.
We waren echt een hechte team.
Pluspunten
We konden eten in de kantine halen en pas betalen wnnr je het geld had enzovoort.
Minpunten
Geen bier op het werk wat wel jammer was
Fijne werksfeer
Algemeenmedewerker (voormalige medewerker) –  Almere13 januari 2016
Goede begeleiding. en samengewerkt met fijne collega's op diverse sportaccommodaties binnen Almere
Productieve en gezellige werkomgeving
Ass.Medewerker Concern inkoop en aanbestedingen (voormalige medewerker) –  Almere Stad24 november 2015
Geleerd hoe de overheid omgaat met het Inkoop beleid en Aanbestedingen en om te gaan met de Inkoop ervaring bij een gemeente.
Pluspunten
Leuke collegas
Minpunten
Serieuze maar gezellige administratief medewerkster
Administratief medewerkster (voormalige medewerker) –  Almere, FL24 april 2015
Een typische dag op het werk is alle taken die op die dag af moeten zijn af hebben. En als er nog tijd over is alvast voorwerken voor morgen. Ik vind het leuk om nieuwe dingen te leren. Mijn collega's zijn net als ik serieus maar nemen af en toe ook zeker de tijd om te lachen. Een beetje ontspanning. Het moeilijkst in een baan is dat niks te moeilijk is zolang je er de tijd voor neemt goed ingewerkt word en gewoon je best doet. Het leukste van een baan is het hebben van een baan. En dat je daar weer je sociale leven mee kan onderhouden. En omdat voor mij mijn sociale leven het belangrijkste is blijf je altijd gemotiveerd.
Een drukke maar gezellige werkomgeving.
Front office medewerker burgerzaken (ABS) (voormalige medewerker) –  Almere, FL6 november 2014
Een volgeboekte agenda met afspraken. een productieve werkplek.Heb hier geleerd om te gaan met drukte, agressieve en geïrriteerde klanten. Hele aardige en behulpzame collega's. Vind het klantcontact het leuks en je probeert elke burger tevreden je balie te laten vertrekken.
Leerzame werkomgeving, leuke collega's
Administratief Medewerkster (huidige medewerker) –  Almere, FL21 april 2014
Ik werk nu tijdelijk bij de Gemeente en het is voor mij erg leerzaam om te zien hoeveel werk er vooraf gaat voordat er een uitkering wordt toegekend en ook wat er allemaal bij komt kijken om de klanten die kunnen werken weer aan het werk te helpen. Het werk is leuk en afwisselend, maar soms ook saai. Verder wil ik mij ontwikkelen en verbeteren in mijn functie.
Pluspunten
De lunch in het bedrijfsrestaurant is niet duur
Minpunten
Externe vacaturestop bij de Gemeente
Gezellige soms hectische werkomgeving
Administratief medewerker afd. Leren (voormalige medewerker) –  Almere, FL8 april 2014
Een typische dag op het werk is zeer dynamisch en je bent altijd aan het werk. Ik zit op afdeling Leren bij de Gemeente Almere.

Als er knelpunten zijn vindt mijn leidinggevende dat we dit eerst zelf moeten oplossen. Op zoek gaan naar de kern leert mij dat ik zelf verantwoordelijk ben voor wat ik doe.
We hebben weekelijks overleg over de stand van zaken dit zorgt voor opheldering van de eerdere knelpunten.

Vervelend is wel dat wanneer er nieuwe computers of software wordt geïnstaleerd je soms 1 dag bezig kunt zijn om dit op te lossen.

Het leukste is als je met je afdeling bepaalde resultaten behaald zoals het terugdringen van het schoolverzuim en dit ook wordt erkend.

Wat ik heb geleerd is om tot oplossingen te komen doormiddel van zelfreflectie.
Pluspunten
Er wordt veel aan teambuilding gedaan.
Minpunten
Apparatuur dat niet meewerkt.
Producten en kwaliteiten
Beveiliger (voormalige medewerker) –  Almere, FL18 maart 2014
was goed en fijn samenwerking, dienstverlening, keurig cultuur binnen het bedrijf.
Pluspunten
Discipline
Minpunten
communicatie
Ambtenaar belast met integrale veiligheid
Coördinator Integrale veiligheid (voormalige medewerker) –  Almere, FL23 januari 2014
Gemeente Almere kent een prettige werksfeer en geeft ruim kansen om je te ontwikkelen.Ik ben daar in korte tijd medewerker veiligheid, coördianator integrale veiligheid en tenslotte programmamanager geworden.
Pluspunten
Goede werksfeer
Minpunten
Veel culturele activiteiten en projecten
Financieel Administratief Medewerker (voormalige medewerker) –  Almere, FL16 oktober 2013
Een geweldige werkzweer. goede doorgroei mogelijkheden en zelfontwikkeling
Pluspunten
Minpunten
geen minpuntjes

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Gemeente Almere. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Gemeente Almere gesorteerd op locatie