FrieslandCampina

FrieslandCampina Reviews

FrieslandCampina is in verandering, waardoor in de toekomst werkprocessen soepele moeten gaan lopen.
Leuk om voor dit grote bedrijf te werken, is duidelijk in manier van werken, veiligheid staat voorop. Management heeft duidelijke verantwoordelijkheden.
Ik ben er al een paar jaar weg maar de ervaring heeft nog steeds een negatieve nasmaak.
De werkdruk is gigantisch groot, het team bestaat uit puur gif terwijl ze allemaal kakelen dat het zo'n leuke groep is en er is geen waardering voor je. Je werkt er via randstad omdat ze dan zonder veel moeite van je af kunnen komen. Langer dan 2 jaar werk je er niet en wil je ook niet.
Slecht bedrijf lopen achter de feiten aan en zijn doorgeslagen in de veiligheidprocedures.
De bedrijfscultuur is erg prettig. Het is een dynamisch bedrijf waar je je goed kunt ontwikkelen. De taken zijn erg divers.
Pluspunten
Vrijheid om je werk te doen, eigen verantwoordelijkheid
Minpunten
Binnen komen en heel hard doorgaan dat is customer care. Tot de laatste vraag is beantwoord en dan naar huis. Maar genoeg ruimte om de benen te strekken en koffie te halen, of gratis kaas en melk uit de kantine:).
Veel aandacht voor duurzaamheid en verbetering maar niet iedereen op de werkvloer is even gedreven of gemotiveerd om mee te doen, omdat er niet altijd even goed geluisterd wordt naar de bezwaren en commentaren die het CC team juist als eerste te horen krijgt uit de praktijk, rechtstreeks van de klant(en).
Prima en koud
Geen vaste dienst

Slechte toeslagen
Over Friese zuinigheid gedsproken, slechte werksfeer en roken mag niet op het terrein
Bij FrieslandCampina waren de werkzaamheden erg verschillend. De ene keer stond je aan een productielijn te werken de andere keer was je een oorzaak van een kwaliteitsprobleem aan het onderzoeken.
Pluspunten
Erg variërend
Open en spontaan waarbij iedereen druk maar toch open / behulpzaam is
leuke collega's. gezellige sfeer,
goede arbeidsvoorwaarden. Salaris was prima
hoge werkdruk
vee stress

wordt niet naar personeel geluisterd
Geen dag is het zelfde veel uitdaging. De planning loopt altijd anders door vele verstoringen in het proces. Door veel wijzigingen in het management verandert het beleid vaak op de locatie.
In zijn geheel een goede werkgever.
Bij de juiste vestiging voldoende doorgroei mogelijkheden.

Dit is erg afhankelijk van de standplaats.

Investeerde veel in opleiding.
Pluspunten
Veel opleidingen
Minpunten
Hoge werkdruk
Mensen zijn hier zwaar gedemotiveerd. Dit komt door een slecht management en een slecht bedrijfscultuur. Je wordt hier zeer ondergewaardeerd voor het werk wat je doet. Opleidingen stellen hier niks voor en je wordt letterlijk in het diepe gegooid.

Doorgroei mogelijkheden zijn er totaal niet. En ambities kun je hier wel vergeten.

Het enige wat aan dit bedrijf positief is is dat het de naam Friesland Campina draagt. Verder het CAO de 3 ploegen en de rest is totaal niet aantrekkelijk om hier te werken.
Veel interim medewerkers. Er was een goede samenwerking met de opstart project leider.
Ik ben er maar kort werkzaam geweest en de sfeer is waardeloos en je word door het geringste aan de kant geschoven.
Ik zeg,nooit heen gaan.
Dit bedrijf is bezig na een grote groei om alles weer in balans te krijgen. Hierdoor ontstaat er een goede sfeer van vebetren.
Uitstekend bedrijf, met hele goede voorwaarde. Echter, door de vele reorganisaties, weinig mogelijkheden om door te groeien. Wel uitstekende leerschool.
Pluspunten
Voorwaarden en leerschool
Minpunten
Doorgroeimogelijlheden
We beginnen on 7.00 dat betekent voor mijn 5.00 mijn bed uit koffie hondje uitlaten , meestal draaien we eerst KVPC boxen daar worden door een robot ar 66 kazen per box ingetild dan gaan we bv verder met dozen die op eeh pallet komen de dozen worden bij ons gevouwen en geplakt .
Als de eerste vrachtwagen er is gaan we die laden dmv. sap en scannen als we alles hebben gehad printen we de vrachtbrief uit en hij kan weg .
Prima secundaire arbeidsvoorwaarden maar een beetje doorgeslagen in hun veiligheidsbeleid..
Stel een vraag over solliciteren of werken bij FrieslandCampina. Onze community staat klaar om te antwoorden.