Florence
Zorg blijft zorg
Vergt een hoop van jezelf. Het is ontzettend leuk maar ook zwaar werk. Je wil de mensen meer tijd geven dan kan vanwege de werkdruk. Vaak zijn het eenzame ouderen en die wil je een lach op het gezicht toveren en een beetje plezier schenken. Dat is de reden dat ik dit werk ben gaan doen. Ja, oudjes klagen vaak maar mogen ze?!? Het valt allemaal niet mee en ik doe mijn uiterste best om hen te behandelen zoals ik behandelt zou willen worden wanneer ik die leeftijd mag bereiken. Het is werk met veel plezier en een hoop dankbaarheid voor die lach en net dat beetje extra aandacht!
Werkperiode
Ik heb 10 jaar voor de instelling gewerkt. In de begin van de jaren heerlijk gewerkt met een super leuk team en manager. Totdat alles moest bezuinigd worden. Uiteindelijk veel stress en gespannen sfeer.
bewoners zijn geweldig
Het verzorgen van de bewoners gaf mij voldoening, Alleen daarom heb ik het 12.5 kunnen volhouden. Maar wat betreft hoe de organisatie naar jou kijkt als werknemer is erg teleurstellend. Ze houden geen rekening met jou als persoon. Als jij maar wat voor het bedrijf kan betekenen. Maar je krijgt er niks voor terug!
Medewerkers worden niet gehoord
Veel geleerd in de organisatie en met plezier gewerkt. Werk is vooral vol te houden door waardering van de cliënten en collega's.
Veel wisseling van management. Organisatorisch niet lerend. Elke manager probeert weer dezelfde dingen en gaat weer weg. Weinig oplossingen, geen gehoor als problemen worden aangegeven. Weinig waardering voor personeel op de vloer, terwijl zij wel degene zijn die het oplossen.
Pluspunten
Veel te leren, leuke clientengroep. Hardwerkende collega's
Minpunten
Problemen worden niet of tijdelijk opgelost. Geen bescherming of waardering voor het team.
Florence is een fijne werkgever, waar je kan doorgroeien
Slecht salaris voor de mensen die het doen
Zoals je kunt zien onder het kopje salarisverdeling verdient een verpleegkundige minder dan een secretaresse, dat zegt al iets.
Er wordt weinig zorg besteedt aan het welzijn van medewerkers door Human Resource, het allerbelangrijkste is geld. De arrogantie van het bestuurlijk gedeelte/beleidszaken druipt eraf. Liefst distantiëren ze zich van ‘de zorgmiepen’ en geven zichzelf exorbitant hoge salarissen. De bedrijfscultuur is dus erg onplezierig. Met personeel buiten het bestuurlijk gedeelte (de mensen die de echte zorg uitvoeren) wordt gesold. Ik ben zo blij dat ik er weg ben!
Pluspunten
Minpunten
Slechte salariëring, Human Resource is er niet voor medewerkers
calm workplace
Highly rewarding workplace, the effort that is put in can be seen by the reaction given back by the elderly
very friendly management and staff in the building always understanding
gezellige werkomgeving
bij florence heb ik mijn eerste werkervaring gehad in de zorg. en dat is me bijgebleven waardoor ik nu in de zorg wil blijven werken.
Pluspunten
aardige collega's
Vond niet zo leuk daar
Te veel werk druk. Ik zou niet daar terug willen. Geen goede samenwerking.
Pluspunten
Kleine beetje gezellig
Minpunten
Te veel
Ongeorganiseerd
Het is een erg ongeorganiseerde organisatie. Totaal geen idee wat er op de afdelingen gebeurd, reorganisatie na reorganisatie... het is erg stress vol en ondankbaar werk vanuit het management. Het enige waar je nog voldoening uit haalt zijn de bewoners die je ondanks de chaos heel erg dankbaar zijn.
Pluspunten
Minpunten
Zie review
Commercieel
Te commercieel. Slechte besturing. Weinig oog voor de medewerkers.
een prettige werkomgeving waar je direkt kontakt hebt met de gasten
ik assisteer bij de maaltijden. Eigenlijk uitserveren, met extra aandacht voor de gasten. Het is een restaurant in een verzorgingshuis/serviceflat. Een aantal gasten zijn slecht ter been of zien slecht. Het is dankbaar werk en de gasten vinden het ook fijn als jij er weer bent!
Pluspunten
gratis maaltijd
Al jaren matig functionerend bestuur. Het werkt dankzij de werknemers.
Door matig bestuur geen lerende organisatie.
Er "kan veel" , maar er wordt nooit geëvalueerd.

De werknemers doen het! Hebben hart voor hun werk en voor de cliënten.
Pluspunten
Er kan op zich binnen beperkingen veel, als je durft.
Minpunten
Chaotisch, ad hoc werkend bestuur.Paniekvoetbal
goede werksfeer, fijne collega's
goede baan, goede arbeidsvoorwaarden,prettige werksfeer
fijn team om mijn diploma te halen
Ik heb bij wijkteam de laan de gelegenheid gekregen om mijn diploma verzorgende IG te halen. Dit is gelukt en daar ben ik hen dankbaar voor.
Pluspunten
geduld en hulpvaardig
Minpunten
weet ik niet
Fijne werkomgeving, goede begeleiding en felxibiliteit in arbeidsuren
Al geruime tijd mag ik met plezier werken voor Florence. Ik heb voorheen gewerkt aan de receptie/ administratie van het verzorgingshuis Wenckebach, echter is dit huis met ingang van 1 januari 2016 gesloten.

Ik mag mijn werkzaamheden nu voortzetten in De Mantel in Voorburg. Gezellige collega's en een leuke omgeving. De mogelijkheid om leuk contact te hebben met de bewoners van het huis, wie kan er dan niet met plezier naar zijn werk?!
Pluspunten
Prettige sfeer en omgeving, fijne verstandhouding met de leiding en collega's
Veel geleerd
Florence heeft mij een plek aangeboden waar ik het vak heb geleerd op een zeer prettige manier.
Werken met en voor mensen.
Leuke afwisselende baan. Veel contact met mensen. Zelfstandig werken en problemen oplossen. Een glimlach op iemands gezicht krijgen door een luisterend oor te bieden, iets te doen zomaar, niet omdat het moet, maar omdat het kan.
Het is leuk om bij Florence te werken .Je kan ontplooien.Je kan zelf je werk uren aan geven.
Als ik binnen komt is het altijd gezellig,we werk met hard en ziel voor de cliënten.
Ik heb de kans gekregen van een hulp tot een verzorgende 3 IG.

Ik vind de directie goed,zij kan duidelijk aangeven wat zij van de team verwacht.

Ik heb leuke collega's.

Soms heeft ik moeite om me te uiten ik de Nederlandse taal.

Dat ik waardering krijg van zoals cliënten en collega's .
vrijwilligerswerk
Het is een leuke baan om te werken, maar het was meer deels voor vrijwilligerswerk. Heb veel geleerd bij het Florence zoals aandacht en begrip tonen, een luister oor, zelfstandig werken ect. Mijn collega's waren heel collegiaal.
Organisatorische problematieken op afdelingsniveau
In het kader van de reorganisatie van de revalidatieafdeling van Florence Westhoff te Rijswijk bijgedragen aan en ondersteuning
geboden aan het operationeel verpleegkundig bedrijfsproces. Dit met betrekking tot het begeleiden, verzorgen en het uitvoeren van (specialistische) verpleegkundige handelingen ten behoeve van cliënten, het begeleiden van het vast personeel en externen ten behoeve van kwaliteit optimalisatie, analyse van verpleegkundige- alsmede administratieve afdelingsprocessen en het aandragen van verandervoorstellen. Participeren aan multidisciplinaire overleggen maken deel uit van de werkzaamheden.

Ervaring

Zeer hoge werkdruk, verstoring interne communicatie en samenwerking, onvolledig ingerichte afdelingsprocessen op verpleegkundig niveau en administratieve afdelingsondersteuning, verstoorde werkrelatie tussen verpleging onderling en multidisciplinaire disciplines (fysio, ergo, artsen e.d.), autoritaire management stijl.

Omgang met cliënten: onprofessioneel, geen tot weinig inlevingsgevoel, weinig tot geen betrokkenheid op verpleegniveau, familiaire communicatiestijl.
Pluspunten
Minpunten
Management, geen tot onvolledig ingerichte bedrijfsprocessen, interne communicatie
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Florence. Onze community staat klaar om te antwoorden.
Reviews over Florence gesorteerd op locatie