Fletcher Hotels
Verkeerd ingeschat.
Ik dacht een droombaan te hebben gevonden, maar het tegendeel werd bewezen. Een bedrijf met weinig compassie voor personeel. Ze kunnen ze daardoor ook niet behouden. Jammer!
Pluspunten
Gezellig, leuke collega's
Minpunten
Omgang met personeel
Niet oke
Ik heb hier gesolliciteerd en vrijwel meteen daarna weer af moeten zeggen om redenen. Ik kreeg een zeer onprofessionele sneer en er werd me een schuldgevoel aangepraat. Het werk is sowieso erg veel vergeleken met het salaris dat je krijgt. Je kan er niet van rondkomen.
Pluspunten
Nvt
Minpunten
Salaris, arbeidsvoorwaarden, geen toeslagen, weinig begrip, geen goede communicatie.
Blijf weg.
Heb een week gewerkt bij Fletcher Wageningen, en het reservering systeem is best ingewikkeld ondanks dat wordt er verwacht dat je na 3 uur introductie al alles kan doen. Op mijn 2e dag werd ik al voor de leeuwen gegooid. Ik had mijn uniform nog niet ontvangen ondanks ik al een maand eerder was aangenomen. (deze was bij vertrek nog niet binnen). De druppel was dat ik met een 40 uur
contract en slechte roostering verwacht wordt elke dag minimaal 1 uur over te werken. Die niet wordt uitbetaald, op de zaterdag was er een werknemer ziek maar omdat het team te klein was en we veel aankomsten hadden, stond ik van 10 tot 2100 aan de receptie. De dag erna werd er simpel gezegd ja zo gaat dat. Was het er niet mee eens en zonder slag of tegen stoot was ik weg.
prettige werksfeer
Hele prettige werksfeer tussen de collega's..je word met open armen ontvangen als nieuw collega en dit maakt het werk heel fijn omdat je wel een nieuwe collega bent maar niet zo word behandeld.
erg gezellige
leuke collegas en goeie werk tijden. verder goed werk om te beginnen
Productieve en gezellige werkomgeving
Prettige werkgever en collega's met overzichtelijke taken
Pluspunten
Ruimte om werk te plannen in overleg en binnen team
Minpunten
Nachtdienst niet altijd even makkelijk
Eenmaal, nooit weer
Teveel werkdruk, aangenomen worden voor het ene en bijna op alle afdelingen mogen bijspringen tijdens je eigen dienst.
Met als gevolg dat je eigen werk blijft liggen en de gasten niet weten waar ze het moeten zoeken.

Maar ook gasten die onredelijk zijn en maar alles verwachten terwijl je geen tijd hebt.

Management die motto pappen en nathouden erg in vaandel heeft.
uitermate teleurstellend
Ze willen dat je binnen 2 dagen geheel zelfstandig 100 man diner met 2 koks die niet eens ingewerkt zijn kan draaien.
Fletcher
ik heb er twee dagen gewerkt. Mijn eerste ervaring in de horeca. Vreselijk. kreeg op mijn eerste dag al een kwartiertje pauze. geen tijd om te wennen of alles te verwerken. moest gelijk 8 uur werken. een week gezeurd om het rooster. reageren niet op de mail. verder had ik aangegeven dat ik het weekend vrij wou houden. dat was bij het sollicitatie gesprek geen probleem. later plannen ze me nog steeds in het weekend in. later op de mail nog gevraagd of dat kon veranderen. geen reactie.uiteindelijk baan opgezegd zoals in het contract stond. 'Mail de manager' gedaan maar geen reactie gekregen.
Pluspunten
collega's
Minpunten
Werkdruk Management Werktijden
Geen fijne werkplek
Helaas heb ik door het werk bij Fletcher een lichte burn out opgelopen. De werkdruk was te hoog, omdat we precies genoeg personeel hadden. Dit betekende als er een collega ziek werd, jij voor een vervanger moest zorgen. Deed je dit niet, dan werk je 16 uur op een dag. Dit is bij mij nu 2x in anderhalf jaar tijd gebeurd.
Managers die niks durfden. Als er door de gasten gerookt werd op de kamer, waren zij te ‘pussy’ om de gasten hiervoor te boeten.

Roosters die vrijdags bekend werden gemaakt voor de week erop.

Vrijverzoek met feestdagen 5 maanden van te voren werden niet nageleefd.

Voedselveiligheid werd mee gesjoemeld. Niks werd gestockeerd. Zodra er controle was, werd dit ‘even’ snel gedaan.

Ik kan zo nog wel even doorgaan.
Pluspunten
Ik heb weer ervaring kunnen doen in de hotellerie.
hard voor weinig
Het is erg hard werken voor weinig.geen toeslagen voor in het weekeinde werken
wel kan je een beetje zelf je werktijden in overleg plannen

Soms lang wachten op je salaris (of fooi het is maar hoe je het ziet)
Super slecht..
Nadat 4 collega's burn-outs hadden, besloot ik dat ik moest vertrekken voordat ik de volgende was.
Doorwerken maar leuk
Ik vind het een leuke informele sfeer waar doorgewerkt wordt maar een grapje ook wordt gewaardeerd. En je moet ze wel pakken maar er zijn veel kansen voor doorgroei
onmenselijk management.
Ik heb bij fletcher Deurne gewerkt en laagst salaris gekrijgt. Mijn contract was verlengen maar geen salaris aanpassen. Toen ik vraag warroom mijn nieuwe contract was ingetrekt en in paar dagen was ik werkloos. Bij Fletcher je bent niks meer dan een nummertje.
Erg onmenselijk.
Hard werken voor weinig loon en geen waardering
Je moet eigenlijk 24/7 per dag klaar staan voor dit bedrijf. Echter krijg je daar geen waardering (en een normaal loon) voor. De manager is onsympathiek en overlegd niets (wel achter je rug om). Als je op jezelf woont (of het wilt) is dit geen optie met het loon, een baan erbij is ook niet mogelijk omdat ze veel van je eisen. Voor je het weet krijg je een brief waarin staat dat je contract niet verlengd word op je deurmat vlak voordat het eindigt, zonder overleg. Kortom: extreem hoge werkdruk, weinig loon, en absoluut geen waardering!
Hoge werkstuk en weinig salaris
In totaal 4 jaar als bijbaan gewerkt als kamermeisje. Geen doorgroeimogelijkheden, slecht salaris en ik werd door het andere personeel behandeld als minder. Veel verloop van personeel. Er was een tijd dat we geen pauze kregen.. Geen idee waarom.. de werkdruk was ontzettend hoog en er was te weinig personeel. Sfeer was onderling gezellig en ze waren heel flexibel met mijn studie en daarom ben ik er zo lang gebleven.
Pluspunten
Flexibel, gezellige collega's
Minpunten
Lange werkdagen, laag salaris, nooit een compliment, hoge werkdruk, als minder worden gezien
Slecht
Ben hier na een kwartier aangenomen. Voor een 32 uur contract in november. Allemaal leuk en aardig maar ondertussen word er niet normaal veel geroddeld op de werkvloer, hadden een tijdelijke manager die het allemaal wel heel mooi maakte maar verder helemaal niks waar maakte van zijn beloftes. Ik zou naar het ontbijt gaan en dan switchen met een andere collega die graag naar de avonden wou. Op 10 december werd ik gebeld dat ze mij geen uren meer konden bieden en ik dus niet meer hoefde te komen. Vond ik erg scheef want je ziet van tevoren wel hoe rustig de december maand gaat zijn. Manager zei dat ik nog mijn laatste salaris zou krijgen dat hij dat zou regelen. Nooit iets geregeld en mijn salaris pas gekregen nadat ik zelf het hoofdkantoor moest bellen. Als laatst krijg ik te horen dat mijn kerstpakket al is opengemaakt door andere mer daarbij de zakken chips al aangevreten. Ik vind het een vreselijk onproffesioneel bedrijf
Geen waardering en geen respect
Je word gebruikt als voetenveeg. De leiding geeft geen respect en voor hard werken krijg je nog geen bedankje. De collega’s zijn leuk maar dat is dan alles.
Pluspunten
collega’s
Minpunten
geen waardering
Ga nooit voor Fletcher werken
Mooie praatjes maken niks waar. Geen doorgroei mogelijkheden. Arrogant management. In het begin ging het wel maar het wordt steeds erger. Er is veel belooft maar heb niks terug mogen zien van deze beloftes. Je wordt als een slaaf behandeld terwijl de manager op kantoor zit te eten de hele dag. Ze komen soms wel even interessant doen.
Bizar slecht
Dit is het slechtste bedrijf ooit.
Ik raad een ieder aan hier nooit te werken.

Salaris is bizar slecht .

Over het management gesproken nou heb ik niets positiefs over te zeggen. Je bent letterlijk een nummertje daar en niemand die jou waardeert.

Receptie is ook verplaats naar de 12de etage dus er is helemaal geen overzicht over wie in en uit loopt in het hotel .

Laats was er ook nog is een inbraak... nou nou nou

Fletcher Wellness Hotel Leiden nooit werken en nooit logeren.
Pluspunten
Minpunten
Alles
Nooit meer
Ik ben enig tijd werkzaam geweest binnen Fletcher hotel, maar oh wat had ik daar een spijt van.
Collega's? Top! Management? Vreselijk!

Heb je een aandoening/ziekte waar je voor onder behandeling bent, zorg dan dat je gewoon lekker thuis blijft om uit te zieken, maar verwacht geen belletje of enig vorm van contact hoe het met je gaat! Dat kan je vergeten! Het is voor hen belangrijker dat je er bent, dan hoe het echt met je gaat.

Alles moet mooi en strak geregeld worden, maar met het liefst zo min mogelijk tijd! (Ze staan nog net niet met een timer achter je)

Positief feedback krijg je niet. Ook geen schouderklopje. Wanneer je iets verkeerds doet in de ogen van het bedrijf, dan hoor je het echter wel!

Je bent een nummer. Meer ben je niet. Dus bespaar je de tijd en moeite om hier aan de slag te gaan alsjeblieft. Ik ben de moeilijkste niet, heel makkelijk wat dat betreft ook, maar ik houd niet zo van onrecht. Dat is waar Fletcher zich echter niet zo druk om maakt.
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Fletcher Hotels. Onze community staat klaar om te antwoorden.
2,6
2,5