Fletcher Hotels
Na overname door Fletcher worden langzaam de teugels steeds strakker aangetrokken. Werkdruk wordt steeds hoger, personeelsbezetting wordt steeds lager en takenpakket van de werknemer wordt iedere keer uitgebreid terwijl er steeds minder tijd voor gegeven wordt. Alle privileges die er voorheen waren worden een voor een afgeschaft.
Afspraken worden niet nagekomen en/of alleen uitgelegd in voordeel van het bedrijf.
Pluspunten
Salaris wordt op tijd betaald
Minpunten
Hoge werkdruk en slechte werksfeer
Ik begrijp alle onderstaande commotie niet zo goed. Ja het is hard werken in de hotellerie en ja het kan soms stressvol zijn , helemaal nu in de Corona tijd. Maar Fletcher doet en heeft er alles aan gedaan om het onze gasten en ons medewerkers ten volste te beschermen. Ik weet wel dat het niet altijd ideaal is en dat het soms zijn beperkingen heeft ten aanzien van leveringen e.d. maar dat vergt organisatie en planning. Dat heb je nu eenmaal bij grote bedrijven. Kortom , het is voor mij een prima werkgever , leuk hotel ( en ik heb er al een paar gezien ) en fijne collega’s . Met zeker doorgroei mogelijkheden , zowel op locatie als in de keten.
echt schandalig bedrijf en omgang met personeel van niks 2 dagen in de week een levering in hotels alles uit de diepvries management van niks een bedrijfscultuur van niks ik raad iedereen af hier te gaan werken ik ben er 2x in getrapt
Pluspunten
Minpunten
te veel
Je wordt aangenomen als Receptioniste/Gastvrouw en staat daarna de hele week kamers schoon te maken. In 1 dag 27 bedden voorzien van nieuw beddengoed, het slepen met loodzware linnen en niet echt ingewerkt. Met andere woorden, zoek het maar uit! Totaal geen leiding, personeel doet maar wat en proberen de hele dag te redde wat er te redde valt als er weer een collega niet meer komt opdagen. Per week vertrekken er mensen en elke week komen er weer nieuwe bij. Die ook na een kleine week de handdoek weer in de ring gooien.Totaal geen structuur en slecht betaalde werkgever ever! Als vakkenvuller verdien je meer.
Pluspunten
Minpunten
Wordt niet ingezet op waar je voor bent aangenomen, niet goed ingewerkt, onprofessioneel personeel, geen toezicht, hoge werkdruk en zeer slecht betaald.
Hier 1 dag gewerkt in de keuken
Na 1 dag had ik t wel gezien, ik zou 4 dagen komen werken maar ik was nog niet begonnen of ze hingen al aan de telefoon of ik een extra dag kon komen ivm de drukte..... tja druk is t altijd wel

Ik zou zeggen ga wat beter met je personeel om dan houdt je ook je mensen

Het personeel wat er werkte vond het ook niet leuk daar dus zegt genieg
Pluspunten
Minpunten
Alles
Ik heb er een korte periode gewerkt. Het werk vond ik op zich niet vervelend, maar wel onder deze omstandigheden...Keihard en snel werken, voor heel weinig geld! Heel veel jaloezie onder collega's. Het is een gedateerd hotel, met veel achterstallig onderhoud.
Pluspunten
gratis lunch
Minpunten
veel jaloezie onder collega's, keihard werken en slechts betaalde werkgever die ik ken!
Slecht betaalde werkgever ooit!
Veel jaloezie onder de collega's

hoge werkdruk

Keihard werken voor heel weinig geld
Pluspunten
gratis lunch
Minpunten
slecht betaald, grimmige werksfeer en hoge werkdruk
Ik heb genoeg en veel geleerd van de Chef, en mensen binnen en buiten de keuken, Er liepen genoeg talenten die helaas niet binnen 1 maand vol hielden vanwege slecht, minimum salaris, hoge werkdruk, weinig motivatie, ect.

Ik kijk graag naar de positieve kanten, waarvan helaas veel negatieve bronnen binnen de bedrijf hangt wat elke dag wel blijft hangen.

Chef-kok is een talentvolle man die open staat voor meeste dingen,

Restaurant manager is graag nieuwsgierig, vanwege geen Hom achtergrond mist er veel vaardigheden waardoor het team op een laag niveau uitkomt dan gewenst.
Pluspunten
Goede chef, leergierige restaurant manager, leuke mensen.
Minpunten
Positieve bronnen is er nauwelijks, je bent gewoon een nummer, negatieve gedachten goeden hangt bij meeste.
ik heb er met een toffe sfeer gewerkt en stage gelopen
Pluspunten
gratis eten
Minpunten
lange uren en dagen
Laatste tijd heel weinig werk door corona,
maar vóór maart: omdat slechts 2 collega's met het zelfde werk die met elkaar het continu bedrijf moesten schoonmaken was het toch zwaar als kamermeisje voor de 27 kamers in een oud gebouw. met dikke stoffen op vloer en wand. Jammer dat bedienend personeel niet veel deed aan het onderhoud en schoonmaak.
Pluspunten
lunch meestal gratis.
Minpunten
zwaar werk door ouderwetse aankleding.
3 jaar fijn gewerkt bij Fletcher. Goede sfeer en fijn werken.
Pluspunten
Gratis lunge of diner
Minpunten
Magazijn niet altijd op orde.
Ik heb hier gesolliciteerd en vrijwel meteen daarna weer af moeten zeggen om redenen. Ik kreeg een zeer onprofessionele sneer en er werd me een schuldgevoel aangepraat. Het werk is sowieso erg veel vergeleken met het salaris dat je krijgt. Je kan er niet van rondkomen.
Pluspunten
Nvt
Minpunten
Salaris, arbeidsvoorwaarden, geen toeslagen, weinig begrip, geen goede communicatie.
Heb een week gewerkt bij Fletcher Wageningen, en het reservering systeem is best ingewikkeld ondanks dat wordt er verwacht dat je na 3 uur introductie al alles kan doen. Op mijn 2e dag werd ik al voor de leeuwen gegooid. Ik had mijn uniform nog niet ontvangen ondanks ik al een maand eerder was aangenomen. (deze was bij vertrek nog niet binnen). De druppel was dat ik met een 40 uur
contract en slechte roostering verwacht wordt elke dag minimaal 1 uur over te werken. Die niet wordt uitbetaald, op de zaterdag was er een werknemer ziek maar omdat het team te klein was en we veel aankomsten hadden, stond ik van 10 tot 2100 aan de receptie. De dag erna werd er simpel gezegd ja zo gaat dat. Was het er niet mee eens en zonder slag of tegen stoot was ik weg.
Hele prettige werksfeer tussen de collega's..je word met open armen ontvangen als nieuw collega en dit maakt het werk heel fijn omdat je wel een nieuwe collega bent maar niet zo word behandeld.
leuke collegas en goeie werk tijden. verder goed werk om te beginnen
Prettige werkgever en collega's met overzichtelijke taken
Pluspunten
Ruimte om werk te plannen in overleg en binnen team
Minpunten
Nachtdienst niet altijd even makkelijk
Teveel werkdruk, aangenomen worden voor het ene en bijna op alle afdelingen mogen bijspringen tijdens je eigen dienst.
Met als gevolg dat je eigen werk blijft liggen en de gasten niet weten waar ze het moeten zoeken.

Maar ook gasten die onredelijk zijn en maar alles verwachten terwijl je geen tijd hebt.

Management die motto pappen en nathouden erg in vaandel heeft.
Ik dacht een droombaan te hebben gevonden, maar het tegendeel werd bewezen. Een bedrijf met weinig compassie voor personeel. Ze kunnen ze daardoor ook niet behouden. Jammer!
Pluspunten
Gezellig, leuke collega's
Minpunten
Omgang met personeel
Ze willen dat je binnen 2 dagen geheel zelfstandig 100 man diner met 2 koks die niet eens ingewerkt zijn kan draaien.
ik heb er twee dagen gewerkt. Mijn eerste ervaring in de horeca. Vreselijk. kreeg op mijn eerste dag al een kwartiertje pauze. geen tijd om te wennen of alles te verwerken. moest gelijk 8 uur werken. een week gezeurd om het rooster. reageren niet op de mail. verder had ik aangegeven dat ik het weekend vrij wou houden. dat was bij het sollicitatie gesprek geen probleem. later plannen ze me nog steeds in het weekend in. later op de mail nog gevraagd of dat kon veranderen. geen reactie.uiteindelijk baan opgezegd zoals in het contract stond. 'Mail de manager' gedaan maar geen reactie gekregen.
Pluspunten
collega's
Minpunten
Werkdruk Management Werktijden
Helaas heb ik door het werk bij Fletcher een lichte burn out opgelopen. De werkdruk was te hoog, omdat we precies genoeg personeel hadden. Dit betekende als er een collega ziek werd, jij voor een vervanger moest zorgen. Deed je dit niet, dan werk je 16 uur op een dag. Dit is bij mij nu 2x in anderhalf jaar tijd gebeurd.
Managers die niks durfden. Als er door de gasten gerookt werd op de kamer, waren zij te ‘pussy’ om de gasten hiervoor te boeten.

Roosters die vrijdags bekend werden gemaakt voor de week erop.

Vrijverzoek met feestdagen 5 maanden van te voren werden niet nageleefd.

Voedselveiligheid werd mee gesjoemeld. Niks werd gestockeerd. Zodra er controle was, werd dit ‘even’ snel gedaan.

Ik kan zo nog wel even doorgaan.
Pluspunten
Ik heb weer ervaring kunnen doen in de hotellerie.