Fit For Free Reviews

24 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 26 reviews
Onduidelijkheid, slechte organisatie en weing respect en logica
Fitnesstrainer (Gediplomeerd) (voormalige medewerker) –  Emmen / Assen22 januari 2019
Voor dit uurloon kun je beter bij McDonalds gaan werken. Er is geen CAO, geen pensioenregeling en vrijwel geen duidelijkheid.

Een vestigingsmanager die zelf veel te veel compententies mist op het gebied van ondernemen en managen en handelt uit persoonlijke voorkeur en afkeur. De denkwijze van de leidinggevende was dan ook heel erg apart, onprettig en getuigde van een enorme laak aan expertise en daadkracht. Vroeg me dan ook regelmatig af van welke planeet en uit wat voor universum zij kwam.

Doorgroeimogelijkheden en ontplooing is en zijn er simpelweg niet. Als je een duizendpoot bent zul je elke werkdag rond de 5 stappen zetten wetend dat je de volgende dag weer bij stap 0 begint. De ambitie proberen op te zoeken door out-of-the box werkzaamheden te verrichten voor het belang van de leden, a.d.h.v de wens van de leden of/en belang van de zaak wordt afgekeurd, negatief bekritiseert en bestempeld met "opstandigheid".

Eentonigheid en uitzichtloosheid is en zijn sleutelwoorden die de werkzaamheden defineren. Op collegiaal gebied is het een van weinige ketens waar het blijkbaar is toegestaan om elkaar te verklikken i.p.v. dit met elkaar op te lossen. Ook heel bijzonder dus. De leidinggevende van vestiging Assen en Emmen is ook heel slecht op de hoogte van de arbeidscontracten. Om mijn ontslag in te dienen heb ik juridisch recht moeten raadplegen vanwege de weigering van de leidinggevende om een van voorwaarden van het contract op te volgen.

Er wordt/werd ontzettend veel geroddeld over elkaar wat er zelfs heeft toe geleid dat er een medewerkster ontslag heeft genomen om
  meer... die reden. Er is een "ik ga het zeggen tegen mama" mentaliteit waarvan ik verbaasd was dat het toegestaan was (Normaal gesproken heeft een bedrijf de regel het met elkaar op te lossen voor de bewaking van de werksfeer).

Erkenning ga je niet krijgen en in tegenstelling is kritiek altijd een uiting die op de meest rare momenten wordt gegeven op de meest irrelevante en aparte manier. De leidinggevende patrioniseerde mij toen heel erg door op zo'n ongelofelijke naieve, neerbuigende en schooljuffrouw achtige manier te praten tegen me maar zelf heb ik haar maar elke keer in haar waan gelaten. Haar type en afkomst kampen vaker met dat patroon in mijn persoonlijke ervaring maar geduld gaat het zeker vergen. Ook wordt er positief gediscrimineerd door meer privileges en uitzonderingen toe te dienen aan leden van dezelfde etnische achtergrond.

Daarnaast wanneer je een mbo student bent maar op hoger denkniveau functioneert zul je merken dat je je niet bepaald bevind onder mensen die het buskruit hebben uitgevonden. Zelfs voor een vmbo niveau en 60 procent heeft wel een of ander emotioneel rugzakje ofso. Ik voelde me dan ook een van de weinigen die een leven leek te leiden dat stabiel en gesetteld was. Oordelen gaat hier zonder feitelijke fundering en enkel vanuit een eerste indruk en daarna vanuit een naieve vorm van horen zeggen en je eigen hachje redden door een wit voetje te behalen zelfs met wat leugentjes staan enkelen niet boven dus eervolheid zal ver te zoeken zijn. Echter, regeltjesdekkers die ze dan zelf niet na leven zijn er genoeg te vinden.

Nee dit is geen bedrijf voor een uitdagend toekomstperspectief of waar je professionaliteit, loyaliteit, ontplooing, eerlijkheid, ondergronding, sterke ruggengraten, oprechtheid, verdienen wat je verdient, doorgroeimogelijkheden, wijsheid, kwaliteit, eer, volwassenheid, objectiviteit, leiding en ondernemerschap, logica, kennis, ervaring en een goede communicatie mag verwachten. Je kunt merken dat de meesten niet gediplomeerd zijn.

Het enige wat ik aan de werkperiode heb gehad in filiaal Emmen is werkelijk niets en in Assen wat kennis van een goede Personal Trainer die voor zichzelf werkt en extern als PT en Fysio. Want salaris? Minimum tot op de laatste cent en altijd veel te laat gestort.
Pluspunten
Gratis sporten
Minpunten
Slechte communicatie, weinig eerlijkheid en respect
Gezellige rustige werkomgeving
Baliemedewerker (huidige medewerker) –  Nijmegen28 december 2018
Leuke mensen erg leuke werk omgeving bied alleen weinig tot geen uitdaging
Pluspunten
Je kan doen wat je wil
Minpunten
Aparte werk uren
Fijne sfeer / hele slechte arbeidsvoorwaarden
Baliemedewerkster / groepslesinstructrice (voormalige medewerker) –  Utrecht (provincie)24 november 2018
Ik heb in totaal 4 jaar bij fit for free gewerkt als balie medewerker en als groepsles instructrice.

Wil je hier werken, dan moet je rekening houden met zeer lage lonen en zeer slechte arbeidsvoorwaarden. Je pensioen wordt niet betaald, als je ziek bent heb je pech, en bruto loon is heel heel laag.

Als je komt werken, dan werk je vaak wel in een fijne sfeer en met gezellige mensen om je heen. Het feit dat de arbeidsvoorwaardes zo slecht waren, heeft mij besloten on te stoppen. Ook de clubmanagers krijgen ontzettend slecht betaald voor hun werk. Het is dan ook niet voor niks dat er zoveel stoppen.
Pluspunten
Gratis sporten, gezellige sfeer
Minpunten
Hele slechte arbeidsvoorwaarden
Fijne werkplek
Stagiaire Secretaresse (voormalige medewerker) –  Amsterdam17 september 2018
Ik heb een fijne tijd gehad tijdens mijn stageperiode.
Uitbuiting
Instructeur (huidige medewerker) –  Den Haag8 september 2018
Denk even goed na of je echt voor fit for free wilt werken. Het enige wat ze doen is hun personeel uitbuiten. Je verdient nog geen 10 euro BRUTO!
Daarbij als je wel bereid bent een stapje harder te werken en je geeft aan door te willen groeien gaan alle deuren op slot en wordt je steeds keihard afgewezen.

De directie en andere op kantoor zijn lekker hun zakken aan het vullen over de ruggen van de hardwerkende mensen op de clubs die niet eens pensioen opbouwen.

Om maar te zwijgen over een aantal (club)managers.
Nogmaals denk 3x na voordat je gaat solliciteren. Niet voor niets staan er zoveel vacatures open en is er zoveel uitloop van personeel!
Pluspunten
Veel sociale contacten
Minpunten
Uitbuiting
Top
Stagiaire (voormalige medewerker) –  Amsterdam Zuid18 juli 2018
Ik heb heel veel geleerd en een top stage periode hier gehad. Ik was van mezelf al sociaal en door deze stage ben ik nog socialer geworden
Pluspunten
Gratis sporten
Fitness instructeur
Fitness Instructeur (voormalige medewerker) –  Almere5 juli 2018
Ik was een fitness instructeur en zaal medewerker.
Typische dag was training geven zowel groepsverband als individueel.
Werkzaamheden waren begeleiden van leden en trainingen geven en uiteraard de zaal schoon en veilig houden d.m.v dumbells en gewichten op te ruimen indien nodig.
Tevens gaf ik les aan oudere mensen en jongeren.
Management was okay niks mis mee ook duidelijk in wat ze wel of niet konden betekenen voor ons als werknemers
Ik heb mijn fit vak A En B gehaald via Fit For Free
Leukste van de baan was het sociale contact met de leden.
Pluspunten
Gratis sporten
Minpunten
Leden spreken je tijdens je prive tijd aan.
Slechte arbeidsvoorwaarden onprofessionele feedback
Recruiter (voormalige medewerker) –  Leiderdorp8 juni 2018
Laag salaris/niet marktconform, geen secundaire arbeidsvoorwaarden. Geen begeleiding en onprofessionele feedback. Slechte communicatie onderling, roddelcultuur en vriendjespolitiek.
Pluspunten
Niet
Minpunten
Erg veel invergelijking met andere organisaties
Een van de grootste fitnessorganisaties van NL
Fitness instructeur (huidige medewerker) –  Lelystad27 november 2017
Leuke werkomgeving waarin een sportief persoon als ik zich erg thuis voelt. Mooie apparaten, ruime opstelling. Ruim aanbod aan groepslessen. Hopelijk genoeg ruimte voor persoonlijke groei.
Pluspunten
Gratis trainen
Minpunten
Arbeidsvoorwaarden mogen wat aantrekkelijker.
Gezellige collega's en veel klantcontact
Baliemedewerkster (voormalige medewerker) –  Zeist1 november 2017
Het werk bestaat uit het verwelkomen van leden, potentiële klanten rondleiden en uitleggen wat de mogelijkheden zijn bij verschillende abonnementen. Je word geleerd hoe de klanten van het bedrijf benaderd dienen te worden en hoe je om kan gaan met minder begripvolle klanten. Het management laat je zijn wie je bent.
Pluspunten
gratie sporten en zonnebank
Minpunten
Je werkt of heel vroeg of heel laat
Goede werkplek met begrip voor jou als mens
Baliemedewerkster (voormalige medewerker) –  Hilversum7 september 2017
Een top manager waar je voldoende uitgroeimogelijkheden hebt.
Jonge en dynamische organisatie
Finance Manager, (huidige medewerker) –  Leiderdorp4 september 2017
Een onderneming die constant in ontwikkeling is waar veel waarde wordt gehecht aan zelfstandigheid en het "mouwen opstropen" principe geldt.
Pluspunten
Gratis lunch
Minpunten
beperkte pensioen opbouw
Top bedrijf
Fitness instructeur (huidige medewerker) –  Hengelo OV1 september 2017
Elkedag een nieuwe ervaring! Leuke klanten die je goed helpen kan.
Pluspunten
Collega's
Minpunten
Werktijden
Werken in de spotcultuur
Receptioniste/ assistent manager (voormalige medewerker) –  Rotterdam26 juli 2017
Je leert klanten te overtuigen van het inschrijven en daarnaast heb je ook andere werkzaamheden. Je krijgt zeker de kans om door te groeien.
Pluspunten
Doorgroei mogelijkheden
Minpunten
Compensatie arbeidsvoorwaarden
Gezellige omgeving
Groepslesinstructeur (huidige medewerker) –  Den Haag7 juni 2017
Gezellige collega's. Vrij om je eigen lessen in te vullen zoals je wil.
Leuke klanten in je lessen en in de fitness.
Pluspunten
bedrijfsuitjes. zelf gratis sporten. eventuele opleidingen.
Minpunten
eigen vervanging regelen
Leuke baan met leuke doorgroeimogelijkheden
Balie medewerker (voormalige medewerker) –  Enschede28 april 2017
Het was een erg leuke baan.Ik vond het werk erg leuk om te doen en waren wel goede doorgroeimogelijkheden.
Helaas hadden de bedrijfsleider en ik geen klik en ben ik opzoek gegaan naar iets anders.
Pluspunten
Minpunten
Bedrijfsleider en ik hadden jammer genoeg geen klik
zeer lage verloning
Baliemedewerker (voormalige medewerker) –  Overijssel10 april 2017
Voor dit loon kun je net zo goed in de bijstand gaan want netto hou je net zoveel over als dat je in de bijstand zit met toeslagen en kwijtschelding gemeentelijke belastingen
Pluspunten
leuke sfeer
Minpunten
zeer lage lonen, veel drukte op de sportschool en veel asociale mensen
leuke werkplek
Clubmanager (voormalige medewerker) –  Leiden4 januari 2016
De dag begint om 7 uur met het openen van de vestiging.
Je helpt de gehele dag mensen en staat ze te woord.
Verder doe je je administratie en houd contact met collega en personeel.
De directie is goed bereikbaar
Collega's zijn fijn en behulpzaam
Het moeilijkste is jezelf blijven triggeren, daar je na een jaar alle ins en outs wel kent. Het wordt daardoor dus geestdodend.
Het leukste is het contact met mensen
Leuke (bij)baan weinig doorgroeimogelijkheden
Bodypump docent (huidige medewerker) –  Amsterdam7 december 2015
Het is hartstikke leuk en gezellig om te werken in een van de sportscholen van Fit For Free. Helaas verdient het niet zo goed en zijn er weinig doorgroeimogelijkheden. Verder is de werksfeer altijd goed en kan je wel veel uren invallen.
Pluspunten
Goeie sfeer leuke collega's
Minpunten
Weinig salaris weinig doorgroeimogelijkheden
Onderhoudsmonteur
Onderhoudsmonteur (voormalige medewerker) –  Regio Nederland28 januari 2015
Het onderhouden van de panden. Alle mogelijke klussen en storingen verhelpen in heel Nederland.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Fit For Free. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Fit For Free gesorteerd op locatie