Etos Reviews

73 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 76 reviews
Nooit meer hier stage lopen.
Stagaire (voormalige medewerker) –  Ypenburg11 februari 2020
Toen ik al belde voor een gesprek om hier stage te lopen kreeg ik als eerste antwoord of het een betaalde stage is! (Ik heb uiteindelijk geen stagevergoeding gekregen) Iets wat ik niet vind kunnen. Daarnaast ben ik 2 keer naar locatie gegaan, kan ik weer naar huis gaan omdat het die dag ineens niet meer kon. Ben ik er eindelijk kreeg ik alleen een lange mouw polo en een colbert. Geen eens een t shirt om eronder te dragen! Enigste wat ik heb gedaan is schoongemaakt en gevuld. Ik heb aangegeven dat ik allround schoonheidsspecialiste niv 4 opleiding doe en werd ik bij de make up gezet. Daar mocht ik dus alleen alles schoonmaken en sorteren.
Asociale leidinggevende die geen eens een normaal gesprek kan voeren aan de telefoon.

Kortom een no go!!
ETOS als werkgever een complete afrader
verkoopmedewerker drogisterij (voormalige medewerker) –  XXXX9 januari 2020
Geen aanrader, in het gesprek wordt je een loon van bijna € 18,- bruto per uur beloofd ook wordt er meteen gepraat over een visagiecursus (maar wie gaat dat betalen?), nog geen 5 minuten later is dat € 16,50 bruto, als er later telefonisch contact volgt is het ineens € 10,32 netto en bij ophalen van het contract staat er als BRUTO uurloon € 10,26 met de voorwaarde dat je het drogistendiploma in 6 maanden haalt (na proeftijd start de opleiding) anders is de verwachting dat je geen vervolgcontract ontvangt. Er staan hele rare zaken in zoals een betrokkenheidsonderzoek wat dan niet uitgelegd wordt en je kunt gevraagd worden om tussen 23.00-06.00 u mee te helpen met de vracht die mogelijk dan aankomt. Het is een part-time baan van ongeveer 16-18 uur per week en je wordt flexibel ingeroosterd dus een andere baan er bij zoeken is haast onmogelijk tenzij je een krantenwijk er bij neemt. Wie kan er nu leven van nog geen € 800,- BRUTO per maand?!? Dan beweert de bedrijfsleidster ook nog dat het hoofdkantoor een foutje heeft gemaakt en dat dat € 10,26 NETTO per uur is, maar als je de CAO er op naslaat dan staat er duidelijk vermeldt € 10,32 per uur en die bedragen zijn altijd BRUTO en niet NETTO! Als je daar dan commentaar op hebt (wat volgens mij zeer terecht is) dan wordt je alsnog niet aangenomen. Als je dan naar het management mailt hoor je daar verder niets over, eigen volk krijgt altijd gelijk. Het is een take-it-or-leave-it!
Last but not least als je het ondertekend heb je zwijgplicht want de vuile was mag je niet buiten hangen. Maar ik heb niets ondertekend en ik ga het niet
  meer... ondertekenen want mensen die mij zo voor de gek houden vertrouw ik niet.
Zijn er überhaupt nog wel eerlijke en transparante werkgevers op deze aardbol, laat me het dan weten alsjeblieft via een comment.
rustige omgeving goede werksfeer je werkt op tempp
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Rotterdam13 december 2019
rustige werk omgeving je werk niet hard je doet je taken gewoon op jou tempo niet stress wekkend
Gezellige en productueve werkomgeving
Verkoopmedewerkster (parttime) (huidige medewerker) –  Hengelo OV22 november 2019
Etos is een leuke winkel om in te werken. Met een leuke werksfeer en gezellige collega's. Ook leer je hier veel over de producten die verkocht worden en heb je veel contact met de klanten.
Pluspunten
Minpunten
De kleine pauzes bestaan uit maar 10 minuten.
prima om te werken als verkoopster
Verkoopspecialist/assistent winkelmanager (huidige medewerker) –  Bussum12 oktober 2019
Het is een leuke werkgever als je er werkt als verkoopster of zaterdaghulp.
Zodra de functie hoger wordt vinden er vrij snel overplaatsingen plaats, en dan niet dicht bij huis. het salaris is daarvoor echt te weinig. Als je winkelmanager bent is het salaris wel leuk, maar dan moet je wel openstaan voor overplaatsingen.
Pluspunten
collega's
Minpunten
Salaris, overplaatsingen
Vriendjespolitiek
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  Rotterdam16 september 2019
Alleen maar vriendjespolitiek, als de leidinggevende je niet mocht had je pech en werd er zomaar dingen achter je rug omgedaan (inplannen wanneer jij niet kan enzo.) Leidingevende denkt dat tie alles weet en wilt niet luisteren naar zijn collega's. Als we met vragen appen of bellen worden we afgekraakt en genegeerd waardoor we alles zelf moeten uitzoeken. Alles moet op zijn manier. Naar een ex-collega van mij heeft hij niet eens verteld dat haar contract niet doorgaat tot op haar laatste werkdag terwijl hij het wel aan iedereen kon doorvertellen. Te weinig uren, salaris en hard werken waarvoor je niet veel terugkrijgt. Ik ga hier ook na een paar maanden weg wanneer eindelijk mijn contract voor bij is , ik zou het afraden hier te werken!!!
Pluspunten
Minpunten
Te veel om op te noemen
Lijkt mooier dan het in werkelijkheid is
Verkoopster (huidige medewerker) –  -19 augustus 2019
Etos is een bedrijf waarin je hard moet werken.
Het is niet zoals andere winkels in de detailhandel. Je hebt niet alleen kassadienst of vullen.
Je moet vrijwel alles kunnen, van het adviseren tot worpen maken tot administratie etc.

Echter, krijg je hier weinig voor terug. Zowel vanuit het bedrijf als in je inkomen.

Dan het enorme personeelstekort , vaak staat er maar 2 man in de winkel. De klanten/kassa en adviseren komt dan niet tot z’n recht waarin jij als medewerker de dupe bent. ( boze klanten) .

Daarnaast geven ze aan je doorgroeimogelijkheden te bieden. Dit is complete onzin. Als puntje bij paaltje komt, is er geen plek, geen budget of zijn ze voorzien.
Beloftes die ze niet nakomen. Willen ze van je af zorgen ze ook dat ze je ergens ver plaatsen!

Verder is het afhankelijk per filiaal maar er zitten winkelmanagers tussen die denken dat ze het allemaal wel weten en ook dat is belemmerd in je ontwikkeling .

Na jaren lange ervaring, is het me duidelijk geworden dat dit zeer zeker geen toekomst baan is. Leuk om je vakantie mee op te vullen.
Vriendjespolitiek
Winkelmedewerkster (voormalige medewerker) –  Amsterdam Nieuw-West12 augustus 2019
Ben ontslagen na 3 dagen door een leidinggevende die ik nooit heb ontmoet omdat ze te horen kreeg van een van mijn collega's dat ik de klanten niet groet, wat dus totaal niet waar is. Ik ben niet eens gewaarschuwd of iets. Zeer scheinheilige collega's. Ze praten heel naar over de klanten en maken vaak ruzie met ze en roddelen over hun medecollega's bij de leidinggevende.
Vriendjes politiek
Verkoper (voormalige medewerker) –  Rotterdam7 augustus 2019
Het is een leuke baan je, als je verstand van de producten heb is het leuk om mensen te adviseren en te helpen. Wel vind ik dat er teveel vriendjes politiek op de werkvloer is. De franchiser of werkgever moet je mogen anders heb je gewoon pech
Pluspunten
Leuke drogisterij, nette winkel
Minpunten
Lange werkdagen, weinig vrije dagen, er word veel van je verwacht, weinig te doen dan vakkenvullen, geen reiskosten vergoeding
Gezellige werkomgeving met fijne collega's
Verkoopmedewerkster (huidige medewerker) –  Purmerend13 juni 2019
Ik werk hier met veel plezier en heb veel geleerd.
Leuk en gezellig team!
Vulploegmedewerkster (voormalige medewerker) –  Waalwijk24 mei 2019
Ik heb hier maar kort gewerkt maar vond het een leuke en gezellig team, heb hier in de zomervakantie gewerkt
leuke werkomgeving
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Gemeente Rotterdam8 maart 2019
het is leuk om daar te werken je voelt je ook thuis daar alleen enige nadeel is dat je weinig ingepland wordt of dat je ook weinig wordt uitbetaald
Pluspunten
leuke werksfeer
Minpunten
je krijgt weinig uren en weinig uitbetaald
leuk bedrijf
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  IJmuiden20 februari 2019
leuk bedrijf maar ik zag zelf geen doorgroei mogelijkheden.
Pluspunten
je leert er veel
Minpunten
geen waardering
Goede sfeer en werkgever
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  Dokkum28 januari 2019
Fijne werkplek met ruimte om door te groeien naar andere functies.
Pluspunten
Fijne collega´s
Medewerker hulpkracht
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Emmen, NL2 december 2018
Adviseren van klanten, kassa, beantwoorden van vragen...
Wel oke
Verkoopmedewerkster (huidige medewerker) –  Amsterdam28 november 2018
Verschillende werkzaamheden en dus veel afwisseling. Na een tijdje valt het wel een beetje in herhaling. Contact met klanten is voornamelijk het leukst. Over het algemeen fijne collega's.

Helaas bij het filiaal waar ik werkte, niet veel scheiding tussen school en werk. Gingen er vaak van uit dat je altijd wel beschikbaar was. Daarnaast verwachtte ze veel van je als het ging om diefstal. Heb maar twee ogen, maar ze gingen ervan uit dat je alles zag en alles doorhad. Als er dan wat gebeurde dan werd dit je ook echt kwalijk genomen. En geen korting of iets als personeel. Lange werkdagen met weinig pauze.
Minpunten
lange dagen
productieve en gezellige werkomgeving
Vulploegmedewerker (voormalige medewerker) –  Haarlem23 september 2018
Baan met veel vrijheid en veel doorgroeimogelijkheden, een echte team spirit.
Pluspunten
curcussen
Minpunten
werkbesprekingen
etos
Vakkenvuller/caissière (voormalige medewerker) –  Amsterdam20 juni 2018
had geen leuk team en 3 uur lang staan achter een kassa is gewoon niet te doen, 3 x flauwgevallen en moest gewoon doorwerken.
nvt
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  Sneek2 mei 2018
gezellig team, veel keuze uit artikelen, leuke acties.
gezellige werksfeer
Medewerker verkoop (voormalige medewerker) –  Dordrecht28 maart 2018
goede arbeidsvoorwaarden, gezellige werksfeer vanwege mijn kleine contract waren de doorgroeimogelijkheden beperkt.
Pluspunten
bedrijfsfeest

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Etos. Onze community staat klaar om te antwoorden.