Etos
Super leuke bijbaan (bijvoorbeeld naast de studie).
Gezellig met de meiden de winkel draaiende houden en klanten adviseren over beauty en wellness productent. Elke winkel is net even anders en trek zo ook verschillende klanten aan. Daarbuiten is iedere klant ook net even anders dan de vorige, wat het werk zeer gevarieerd houd.

En vergeet niet dat je altijd vooraan staat met de nieuwste producten en de mooiste koopjes ;)
leerzame en leuke bijbaan voor jongeren hier leer je vooral te schakelen tussen situaties.
Werkdruk was hoog, behandeld als “lager” persoon wanneer je verkoopmedewerk(s)ter bent.
erg fijn werksfeer, fijne collega's en er valt veel te leren. iedereen is erg behulpzaam en vriendelijk naar de klanten toe.
Pluspunten
na 6en gratis avondeten
Minpunten
Toen ik al belde voor een gesprek om hier stage te lopen kreeg ik als eerste antwoord of het een betaalde stage is! (Ik heb uiteindelijk geen stagevergoeding gekregen) Iets wat ik niet vind kunnen. Daarnaast ben ik 2 keer naar locatie gegaan, kan ik weer naar huis gaan omdat het die dag ineens niet meer kon. Ben ik er eindelijk kreeg ik alleen een lange mouw polo en een colbert. Geen eens een t shirt om eronder te dragen! Enigste wat ik heb gedaan is schoongemaakt en gevuld. Ik heb aangegeven dat ik allround schoonheidsspecialiste niv 4 opleiding doe en werd ik bij de make up gezet. Daar mocht ik dus alleen alles schoonmaken en sorteren.
Asociale leidinggevende die geen eens een normaal gesprek kan voeren aan de telefoon.

Kortom een no go!!
Leuk team, doorgroeimogelijkheden, afwisselende dagen.
Geen aanrader, in het gesprek wordt je een loon van bijna € 18,- bruto per uur beloofd ook wordt er meteen gepraat over een visagiecursus (maar wie gaat dat betalen?), nog geen 5 minuten later is dat € 16,50 bruto, als er later telefonisch contact volgt is het ineens € 10,32 netto en bij ophalen van het contract staat er als BRUTO uurloon € 10,26 met de voorwaarde dat je het drogistendiploma in 6 maanden haalt (na proeftijd start de opleiding) anders is de verwachting dat je geen vervolgcontract ontvangt. Er staan hele rare zaken in zoals een betrokkenheidsonderzoek wat dan niet uitgelegd wordt en je kunt gevraagd worden om tussen 23.00-06.00 u mee te helpen met de vracht die mogelijk dan aankomt. Het is een part-time baan van ongeveer 16-18 uur per week en je wordt flexibel ingeroosterd dus een andere baan er bij zoeken is haast onmogelijk tenzij je een krantenwijk er bij neemt. Wie kan er nu leven van nog geen € 800,- BRUTO per maand?!? Dan beweert de bedrijfsleidster ook nog dat het hoofdkantoor een foutje heeft gemaakt en dat dat € 10,26 NETTO per uur is, maar als je de CAO er op naslaat dan staat er duidelijk vermeldt € 10,32 per uur en die bedragen zijn altijd BRUTO en niet NETTO! Als je daar dan commentaar op hebt (wat volgens mij zeer terecht is) dan wordt je alsnog niet aangenomen. Als je dan naar het management mailt hoor je daar verder niets over, eigen volk krijgt altijd gelijk. Het is een take-it-or-leave-it!
Last but not least als je het ondertekend heb je zwijgplicht want de vuile was mag je niet buiten hangen. Maar ik heb niets ondertekend en ik ga het niet
 - meer...
rustige werk omgeving je werk niet hard je doet je taken gewoon op jou tempo niet stress wekkend
Etos is een leuke winkel om in te werken. Met een leuke werksfeer en gezellige collega's. Ook leer je hier veel over de producten die verkocht worden en heb je veel contact met de klanten.
Pluspunten
Minpunten
De kleine pauzes bestaan uit maar 10 minuten.
Het is een leuke werkgever als je er werkt als verkoopster of zaterdaghulp.
Zodra de functie hoger wordt vinden er vrij snel overplaatsingen plaats, en dan niet dicht bij huis. het salaris is daarvoor echt te weinig. Als je winkelmanager bent is het salaris wel leuk, maar dan moet je wel openstaan voor overplaatsingen.
Pluspunten
collega's
Minpunten
Salaris, overplaatsingen
Alleen maar vriendjespolitiek, als de leidinggevende je niet mocht had je pech en werd er zomaar dingen achter je rug omgedaan (inplannen wanneer jij niet kan enzo.) Leidingevende denkt dat tie alles weet en wilt niet luisteren naar zijn collega's. Als we met vragen appen of bellen worden we afgekraakt en genegeerd waardoor we alles zelf moeten uitzoeken. Alles moet op zijn manier. Naar een ex-collega van mij heeft hij niet eens verteld dat haar contract niet doorgaat tot op haar laatste werkdag terwijl hij het wel aan iedereen kon doorvertellen. Te weinig uren, salaris en hard werken waarvoor je niet veel terugkrijgt. Ik ga hier ook na een paar maanden weg wanneer eindelijk mijn contract voor bij is , ik zou het afraden hier te werken!!!
Pluspunten
Minpunten
Te veel om op te noemen
Etos is een bedrijf waarin je hard moet werken.
Het is niet zoals andere winkels in de detailhandel. Je hebt niet alleen kassadienst of vullen.

Je moet vrijwel alles kunnen, van het adviseren tot worpen maken tot administratie etc.

Echter, krijg je hier weinig voor terug. Zowel vanuit het bedrijf als in je inkomen.

Dan het enorme personeelstekort , vaak staat er maar 2 man in de winkel. De klanten/kassa en adviseren komt dan niet tot z’n recht waarin jij als medewerker de dupe bent. ( boze klanten) .

Daarnaast geven ze aan je doorgroeimogelijkheden te bieden. Dit is complete onzin. Als puntje bij paaltje komt, is er geen plek, geen budget of zijn ze voorzien.

Beloftes die ze niet nakomen. Willen ze van je af zorgen ze ook dat ze je ergens ver plaatsen!

Verder is het afhankelijk per filiaal maar er zitten winkelmanagers tussen die denken dat ze het allemaal wel weten en ook dat is belemmerd in je ontwikkeling .

Na jaren lange ervaring, is het me duidelijk geworden dat dit zeer zeker geen toekomst baan is. Leuk om je vakantie mee op te vullen.
Ben ontslagen na 3 dagen door een leidinggevende die ik nooit heb ontmoet omdat ze te horen kreeg van een van mijn collega's dat ik de klanten niet groet, wat dus totaal niet waar is. Ik ben niet eens gewaarschuwd of iets. Zeer scheinheilige collega's. Ze praten heel naar over de klanten en maken vaak ruzie met ze en roddelen over hun medecollega's bij de leidinggevende.
Het is een leuke baan je, als je verstand van de producten heb is het leuk om mensen te adviseren en te helpen. Wel vind ik dat er teveel vriendjes politiek op de werkvloer is. De franchiser of werkgever moet je mogen anders heb je gewoon pech
Pluspunten
Leuke drogisterij, nette winkel
Minpunten
Lange werkdagen, weinig vrije dagen, er word veel van je verwacht, weinig te doen dan vakkenvullen, geen reiskosten vergoeding
Ik werk hier met veel plezier en heb veel geleerd.
Ik heb hier maar kort gewerkt maar vond het een leuke en gezellig team, heb hier in de zomervakantie gewerkt
het is leuk om daar te werken je voelt je ook thuis daar alleen enige nadeel is dat je weinig ingepland wordt of dat je ook weinig wordt uitbetaald
Pluspunten
leuke werksfeer
Minpunten
je krijgt weinig uren en weinig uitbetaald
leuk bedrijf maar ik zag zelf geen doorgroei mogelijkheden.
Pluspunten
je leert er veel
Minpunten
geen waardering
Fijne werkplek met ruimte om door te groeien naar andere functies.
Pluspunten
Fijne collega´s
Adviseren van klanten, kassa, beantwoorden van vragen...
Verschillende werkzaamheden en dus veel afwisseling. Na een tijdje valt het wel een beetje in herhaling. Contact met klanten is voornamelijk het leukst. Over het algemeen fijne collega's.

Helaas bij het filiaal waar ik werkte, niet veel scheiding tussen school en werk. Gingen er vaak van uit dat je altijd wel beschikbaar was. Daarnaast verwachtte ze veel van je als het ging om diefstal. Heb maar twee ogen, maar ze gingen ervan uit dat je alles zag en alles doorhad. Als er dan wat gebeurde dan werd dit je ook echt kwalijk genomen. En geen korting of iets als personeel. Lange werkdagen met weinig pauze.
Minpunten
lange dagen