Ericsson
Bekijk alle 6.271 reviews
Plezierige professionele omgeving
Blij om de ervaring te hebben opgedaan bij ERICSSON. Professioneel qua aanpak en niet zo snel bang te krijgen. Superleuke tijd gehad. Enige nadeel was de locatie van het kantoor in Sliedrecht.
Leuke collega's in een groot multinational bedrijf maar veel overuren maken om de projecten af te kunnen ronden
Veel verantwoording in de vele projecten
Door diverse projecten veel stress en veel overuren maken om de projecten goed af te kunnen ronden

Weinig gekeken naar de functieprofielen onder de medewerkers om daar 1 lijn te trekken gevolg is dat daardoor veel onrust brengt
Pluspunten
Flexibiliteit
Minpunten
Weinig complimenten voor het goede werken
Gezellige, collegiale werkomgeving
Het zorgen voor een optimale planning conform de wensen van de klant. Hierbij is de samenwerking met de collega's een belangrijk aspect. En dan op vrijdagmiddag een gezellig samenzijn.
Prachtig bedrijf met volop groeimogelijkheden
Ericsson is een prachtig bedrijf met volop groeimogelijkheden. Ondanks dat het een multinational is heerst er een sfeer van een familiebedrijf. Veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling.
Ericsson is een prima bedrijf maar de laatste jaren gaat het er op achteruit
Ik heb bijna 20 jaar voor Ericsson NL in diverse functies gewerkt.
Het is een prima bedrijf, de werksfeer is prima, zeer fijne collega's en de beloning is (voor de regio) passend.

Bij Ericsson is er een prima balans tussen het werk en privé, men mag de vakantie dagen desgewenst er bijkopen.

Helaas door de concurrentie heeft het bedrijf bijna jaarlijks te maken met de reorganisaties.

Het management gebruikt altijd dezelfde manieren om de kosten te drukken en dat gaat vrijwel altijd ten kosten van de werknemers.

De arbeidsvoorwaarden worden versoberd, het pension word met de jaren minder en slechter (bedrijf kiest steeds voor een andere/goedkopere pensionuitvoerder), er wordt nagenoeg geen winst uitgekeerd aan de werknemers, de leaseauto regeling wordt jaarlijks aangepast/ onaantrekkelijker gemaakt,
Pluspunten
sociaal, goed balans werk/prive
Minpunten
reorganisaties, versobering arbeidsvoorwaarden
Wist je dat?
Het Ericsson is geweest die eind jaren 90 gezorgd heeft voor de grote verandering in de samenleving? Dat jij nu de mobiele telefoon en alle data applicaties als normaal beleeft is wel vooraf gegaan aan heel wat ontwikkeling en inventiviteit. Dat is Ericsson!
Marktleider en verantwoordelijk voor 80% van de infrastructuur in de wereld. Bluetooth is uitgevonden door Ericsson en nog wel door een Nederlander! Gratis beschikbaar gesteld zodat de ontwikkeling kon groeien in een sneltreinvaart.

Een prachtig bedrijf waar je zelf de plaatjes kleurt zelf verantwoordelijk bent hoe je de resultaten haalt binnen de gestelde termijn. Collega's heb je overal in de wereld wat je leert omgaan met andere culturen. Kortom een prachtig technologisch bedrijf.

Let op: Het gaat nu wat moeizaam maar 5G met IOT, zelfrijdende auto's als voorbeeld of welke applicaties je ook maar aan denkt. Er gaat veel ververanderen in de volgende stap en Ericsson is the place to be!
Pluspunten
Flexibel werken qua tijd en plaats
Minpunten
Werktijden en vele reizen wat voor een ander juist een plus is.
Leuk bedrijf in groeimarkt
Geleerd wat finance betekent in een multinational
Leuke cultuur, veel jonge mensen
Pluspunten
Groei en jonge collega's
Minpunten
lange werkdagen
Good Work place
Ericsson is rated one of the highest corporate giant. A company that believes in ethics, professionalism & perseverance.

A great place to work.
Gevarieerd werk waar problemen echt gezien worden als uitdagingen
Druk werk waarin klant tevredenheid heel belangrijk is en elke dag weer een uitdaging is om alle deadlines te halen. Gelukkig ben je onderdeel van een hecht team
Pluspunten
Vriendelijke collega's, goed betaald
Minpunten
Heel druk en stressvol, elke dag heeft verschillende deadlines die gehaald moeten worden
telecom bedrijf met groeistagnatie
Qua werkinhoud interessant werk.
Ericsson wordt momenteel onder druk gezet door enorme concurentie waardoor veel werk wegvalt. Management moet minder populaire maatregelen nemen.

In goede jaren fantastische tijd gehad...veel mogelijkheden, reizen, ontzettend leuke collegae.
Pluspunten
Telecom technologie en collegae
Minpunten
Goede communicatie ontbreekt
Ericsson
In de tijd de dat ik bij Ericsson werkt was het een mooi bedrijf.
Good work-life balance; slow to change; functional thinking
-Good

- Career Advancement

- Functional mindset

- Difficult to implement changes
Great place to work ...
Ericsson has offered me a great place to work, with lots of opportunities to develop myself and my career in an inspiring and challenging (international) environment.

Too bad the company is struggling so much at the moment ...
Professionele houding waarbij een persoonlijke werkomgeving aanwezig is.
Op dagelijkse basis contact onderhouden met de verschillende competenties om inzichtelijk te krijgen wat de te nemen actiepunten zijn om de doelstellingen te behalen.
Dit gaat gepaard met een hoge mate van kennis van de te leveren diensten en oplossingen richting de klant. Hierin is het belangrijk om de verschillende lagen tot elkaar te brengen en te laten samen werken.

Moeilijkste hierin is de belangen van de klant te behartigen ten opzichte van Ericsson. De vrijheid die hierin geschonken wordt om tot die balans te komen is erg plezierig.
Pluspunten
Grote mate van vrijheid in de invulling van je functie
Minpunten
Log en soms lastig om snel veranderingen toe te passen
Het was ok Maar kort
Het was ok Maar kort en wijnig doorgroei mogelijkheden.
Pluspunten
Vrijheid
Minpunten
doorgroei
leuk bedrijf
Bedrijf in neerwaardse spiraal. Geen fijne omgeving om te werken.
Gezellige werkomgeving met goede arbeidsvoorwaarden
Gezellige werkomgeving met goede arbeidsvoorwaarden
Pluspunten
goede arbeidsvoorwaarden
Goede werkgever
Goede werkgeven die helaas de andere kant opgaat als mijn skills
Pluspunten
Onafhankelijkheid
Minpunten
Teruglopen werk
Het ideale bedrijf om jouw carrière als ingenieur of IT'er te starten!
Ericsson is een innovatieve Zweedse multinational die met behulp van een Young Graduate programma recent afgestudeerden de kans geeft om hun te ontwikkelen. Juniors kunnen vrijwillig deelnemen aan projecten en hebben vanwege hun frisse inzichten een echte toegevoegde waarde. Bovendien heerst er een informele sfeer en wordt er een mooi verloningspakket aangeboden.
Pluspunten
Flexwerken & snel aanwervingsproces
Minpunten
Er worden niet altijd bedrijswagens aangeboden
Prima bedrijf om voor te werken.
Ik heb altijd met veel plezier bij Ericsson gewerkt, prettige werksfeer en enthousiaste collega's met de juiste instelling en verantwoordelijkheden in een professioneel bedrijf. Ik heb er veel mogen leren.
Ik heb er altijd met veel plezier gewerkt maar was toe aan een nieuwe uitdaging
Ik heb er altijd met veel plezier gewerkt maar was toe aan een nieuwe uitdaging
Pluspunten
eigen baas en veel vrijheid vwbt de invulling van je werkdag, secundaire arbeidsvoorwaarden
Minpunten
aansturing vanuit regio, werkdruk, veel administratie