Erasmus MC Reviews

45 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 48 reviews
Ik denk Erasmu mc de beste.
Gastvrouw (voormalige medewerker) –  Rotterdam6 december 2019
Ik ben al een paar maanden vrijwilliger, Omdat ik graag in Erasmus werk
maar ik wou dat ik een logistiek of sterilisatie medewerker kon worden. Dat is mijn droom,
Omdat ik van logistiek en sterilisatie hou en Erasmus de beste is.
Leuke werk omgeving ? minder leuke collega'S
Technische medewerker (voormalige medewerker) –  Rotterdam28 november 2019
1 jaar gewerkt in een technische functie. Voor sommige collega's moest je oppassen. Een slangenkuil zoals ze het zelf noemden. Beoordeling gesprek op basis van onwaarheden van een collega, waarmee ik niet veel binding had, totaal onhaalbare doelen, met geen of nauwelijks juiste middelen en/of personen. Sommige zaten er echt om een ander zwart te maken, zodoende zichzelf beter te doen lijken. Vage afspraken en het niet nakomen daarvan.
Toch met veel plezier gewerkt want er waren ook een aantal serieuze collega's. En de werk omgeving is zeer uitgebreid. Helaas door negatieve berichten en verhalen maar 1 jaar mogen '/ kunnen werken!
Pluspunten
Groot / midden in de maatschappij
Minpunten
Slangenkuil /achter de ellebogen kunnen werken / niet de verkeerde collega's irriteren
Ambitieus, maar ook wel wat traag
Secretaresse (huidige medewerker) –  Rotterdam27 november 2019
Het Erasmus MC is een heel grote organisatie en dit biedt zeker heel veel mogelijkheden. Het ligt er ook aan in welke functie je werkt. Ik werk als secretaresse en dan merk ik dat sommige werkprocessen heel traag zijn. Daarnaast heb je als secretaresse weinig doorgroeimogelijkheden in vergelijking met andere functies. Pluspunten vind ik wel het salaris, je bent vrij in het bepalen van je werktijden (ik werk bv van 7.30 tot 16.00 om files te vermijden) en er zijn veel faciliteiten in huis (sportschool, winkels, repro).
Bereikbaarheid is een nadeel, je kunt gemakkelijk met het OV komen, maar parkeren is betaald voor medewerkers. Qua sfeer is het op zich goed, maar dit ligt ook erg aan de afdeling. Over het algemeen zijn mensen behulpzaam en hoef je collega's niet met u aan te spreken. De werkdruk is heel verschillend, in de zorg is deze heel hoog, voor kantoorfuncties kan deze een stuk lager zijn.
Ik vind het Erasmus MC wel heel ambitieus, we verrichten heel mooi werk met elkaar, zeker dingen om trots op te zijn. Het zou alleen fijn zijn als dingen gestroomlijnder lopen, het gaat er vaak traag / log / omslachtig aan toe. Maar over het algemeen zeker een werkgever om aan te raden.
Pluspunten
Veel faciliteiten zoals sportschool en winkels. Salaris.
Minpunten
Bereikbaarheid. Trage werkprocessen / logge organisatie.
Salris is goed, werkdruk hoog en slecht management
Staf assistent (voormalige medewerker) –  Rotterdam4 oktober 2019
Een reorganisatie en digitalisering tegelijk doorvoeren is niet heel handig. Mensen zijn ontslagen, nieuwe werkwijzes die nog niet helemaal vlekkenloos gaan waardoor achterstanden ontstaan en enorme werkdruk.
Management heeft geen oor voor de medewerkers.
Pluspunten
Salaris
Minpunten
Slecht management
Voor mij een koud eenzame werkplek
Alround medewerker facilitaire dienst (huidige medewerker) –  Rotterdam26 augustus 2019
Was gezellig , na de renovatie en opheffen van de personeelsrestaurants is er geen uitdaging meer in het werk. Collega,s zijn onder gebracht op verschillende locaties zodat daar ook geen contact meer mee is. In mijn geval draai ik nu een keuken voor de patiënten en dat doe ik alleen.
Pluspunten
Mooie keuken met goed werkende apparatuur
Minpunten
Weinig afwisseling ook met werktijden
okay
Voedingsassistent (voormalige medewerker) –  Rotterdam12 juni 2019
Mijn werkzaamheden bestonden uit het volgende o.a. het welkom heten van nieuwe patiënten en uitleg geven wat ik als facilitair medewerker voor hen kon betekenen. Ik gaf uitleg aan de patiënten over de kamers, uitleg over het gebruik van een tablet en de bestellingen van maaltijden. Tevens hoorde daar het uitserveren van het ontbijt, lunch en diner bij.
Daarnaast kreeg de patiënt ook uitleg als hij of zij aangepaste voeding nodig had, dit in verband met het gebruik van must producten op aanraden van de diëtist.
Ik zorgde ervoor dat de laden van de patiënt kamers en de linnenkar voor de verpleegpost goed gevuld waren. Daarnaast ondersteunde ik de verpleging met o.a. de bedden opmaken en patiënten naar de OK of CT brengen.
Perfect job and university
Consultant Haematology (voormalige medewerker) –  Rotterdam, The Netherlands10 februari 2019
In my view this hospital should be in the top 10 hospitals in Europe for research and clinical care. There are top clinicians and researchers aim for state of the art clinical care.
Pluspunten
research
Minpunten
location
Goed leerklimaat
Leerling verpleegkundige (voormalige medewerker) –  Rotterdam21 november 2018
Ik heb hier 2 jaar stage mogen lopen.
er heerst een goed leerklimaat.
Productieve en stimulerende werkomgeving om het beste uit jezelf te halen
Arts-onderzoeker Neurologie (voormalige medewerker) –  Rotterdam29 juni 2018
In de afgelopen vier jaren volop kansen gekregen om mezelf te ontwikkelen op persoonlijk en professioneel gebied.
Leuke werkplek , leuke collega’s gezellige sfeer
Service desk medewerker (voormalige medewerker) –  Rotterdam25 juni 2018
Ik heb met heel veel tevredenheid hier gewerkt achter de telefoon om mensen de hele dag te helpen van het regelen van het transporteren van een orgaan tot een leuke feest organiseren voor en met collega’s
Pluspunten
Een serieuze bedrijf met een titel, en werk in uniform
Minpunten
Je krijgt maar 1 jaar contract, en ze zijn niet echt van verlengen
Arbo en Milieu
Administratief medewerker (voormalige medewerker) –  Rotterdam23 februari 2018
Ik kwam er binnen als administratief medewerker voor het team Biologisch Veiligheid. Al snel kreeg ik een tijdelijk contract om ook de teams Stralingsveiligheid en Gevaarlijk stoffen te ondersteunen.

Veel geleerd over vergunningen en wet- en regelgeving binnen de ziekenhuizen. Maar ook geleerd met deadlines te werken en prioriteiten stellen (wat ik soms nog wel lastig vind).

Het Erasmus MC is een groot ziekenhuis en intern spreekt men ook nog over de onderdelen, Sophia, Daniel en Dijkzigt. Maar ik heb de tijd als zeer prettig ervaren. Ook de 'klantvriendelijkheid' van afdelingen onderling ... als ik bijvoorbeeld bij de drukker moest zijn, dat ik met koffie ontvangen werd en uitleg kreeg over het proces.

Helaas kwam de crisis en moest het Erasmus Koers 013 in gang zetten en had de afdeling geen budget om mij een vast contract te geven.
Pluspunten
Goede collegialiteit, hecht team.
Minpunten
Groot en soms log
Adviseur
Adviseur (huidige medewerker) –  Rotterdam19 februari 2018
Innovatief en inspirerend. Ik werk hier met veel plezier. Iedereen werkt keihard om de zorg van vandaag en morgen te verbeteren. Die vibe voel je ook als stafmedewerker, ik ben daar ook onderdeel van. Het is een grote werkgever, maar toch veel persoonlijk contact, dat vind ik belangrijk.
Pluspunten
Werkomgeving, loopbaankansen, goede werkgever
Stimulerende omgeving met goede ontplooiingsmogelijkheden
Universitait Docent (voormalige medewerker) –  Rotterdam26 januari 2018
Met plezier gewerkt op onderzoek en onderwijs. Goede kansen op zelfontplooiing en verdere ontwikkeling.
Pluspunten
De vrijheid om zelf richting te geven aan de inhoud van het werk
Minpunten
Afhankelijkheid van externe financiering
fijne werkgever
Projectcontroller (huidige medewerker) –  Rotterdam31 oktober 2017
een hele fijne werkgever die mensen kansen en mogelijkheden biedt
Mooie stageplaats
Stagiair research analist (voormalige medewerker) –  Rotterdam12 september 2017
Gezellige collega's, open mensen, goede voorzieningen, baanbrekend onderzoek, veel kennis op kunnen doen
Receptioniste (stage) (voormalige medewerker) –  Rotterdam5 augustus 2017
Tijdens mijn stage bij het Erasmus heb ik hele leuke en gezellige collega's leren kennen. Zo hielpen ze mij enorm met het leren van hun manier van werken. Ik heb het een en ander over het ziekenhuis geleerd en over de verschillende afdelingen. Het was een superleuke ervaring.
Pluspunten
vroeg beginnen
Minpunten
Soms is het te rustig
erg positief
Research analist (huidige medewerker) –  Genetica lab25 juli 2017
Ik vind het erg leuk bij Erasmus MC te werken. Ik heb het naar mijn zin. Alles is goed geregld. Leuke collega's. Goede arbeids omstandigheden.
Very challenging and exciting job.
Industrial Designer (voormalige medewerker) –  Rotterdam14 april 2017
Very challenging and exciting job. I did my thesis here and they were very helpful and guided me in the right direction. I would recommend ermasmus for everyone.
Highly research oriented workplace
Graduate Research Assistant (voormalige medewerker) –  Rotterdam, the Netherlands2 maart 2017
It was a great experience to assign in the post of graduate research assistant in Erasmus MC. I have acquired various research techniques and methodologies in the domain of clinical research/ biomedical engineering which I think will prove valuable to any consortium's research team with which I will be associated with.
dynamische omgeving
Secretaresse (huidige medewerker) –  Rotterdam20 januari 2017
Dynamische omgeving, vrij groot en veel collega's.
Geen dag is het zelfde.
Veel voorzieningen en goede arbeidsvoorwaarden m.b.t. cursussen e.d.
Minpunten
met de auto naar werk is niet te doen

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Erasmus MC. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Erasmus MC gesorteerd op locatie