Bekijk alle 2.158 reviews
Ik heb 38 jaar voor dezelfde werkgever gewerkt met verschillende naamwisselingen en functies, ik heb dit als zeer stressvol en weinig motiverend ervaren.
Kort maar krachtig....als het aan mij ligt start ik direct weer bij Engie refrigeration in Zoetermeer
Pluspunten
Fijne collega's en werksfeer
Minpunten
Nvt
Goed gestructureerd bedrijf. Projectorganisatie werd van begin tot eind goed begeleid.
Work hard play hard. Hard werken binnen ENGIE wordt beloond. Neemt niet weg dat de balans tussen werk en prive hierdoor soms danig verstoord kan worden.
Bij ENGIE moet je zelf achter dingen/zaken aangaan wil je wat te weten komen en of bereiken. Men geeft je volop de ruimte om jezelf te ontwikkelen.
Pluspunten
Volop ruimte om te ontwikkelen
Minpunten
Lange werkdagen en weinig aansturing/ondersteuning
Een omgeving met zeer fijne collega's, elk een expert op haar/zijn vakgebied.
Een werkgever die goed voor de werknemers zorgt en de ruimte biedt voor ontwikkeling. Een duidelijke plus: zeer korte lijntjes intern.
Bij ENGIE heb ik bijna 10 zeer prettige jaren gewerkt met als doel de klant te ontzorgen van alle dagelijkse issues op IT gebied. Dit kan variëren van problemen met computer hardware, computer software of communicatietechnologie. De communicatie kan binnenkomen per telefoon, mail of persoonlijk contact. Ook was ik verantwoordelijk voor de algemene administratieve werkzaamheden op de ICT Service & Support.

Door het outsourcen van de afdeling, zijn onze functies opgehouden te bestaan. Wat erg spijtig was na een lange periode met fijne collegas.
Pluspunten
Informele sfeer, prettige team, leuke werkzaamheden
Een professioneel bedrijf gericht op resultaat goede sfeer fijn bedrijf betrokken managers
Vergunning of materiaal problemen bemoeilijken de uitvoering waarbij de wil bij iedereen aanwezig is om nog beter te presteren.
Pluspunten
Vooruitstrevend
Minpunten
Veeleisend
Ik als leerling werd door al mijn collega's goed geholpen dit vond ik erg prettig.

Er word veel beloofd maar weinig gedaan. Als ik niet mijn mond niet open trok werd er niks gedaan.

Ik ben hier gekomen via Go Flex. Ik zou Go Flex het advies mee geven nieuwe leerlingen niet meteen in een groot bedrijf te zetten zoals ASML/ENGIE.
Een typische dag als werkvoorbereider begint met het bekijken of de monteurs allen onder de pannen zijn en beginnen of gestart zijn meet hun projecten. vervolgens moeten de nieuw binnengekomen aanvragen bekeken worden en uitgewerkt worden. tevens moet bekeken wordenf de monteurs nog wensen hebben op de kussen. hierbij kun je voornamelijk denken aan materialen of gereedschappen welke nog benodigd zijn op de lopende projecten. ook moeten de uitgewerkte offerte nagebeld gaan worden. dit is in een notendop de functie als werkvoorbereider.
Pluspunten
goede sfeer
Minpunten
als beginneling weinig begeleiding
Unieke combinatie van energie diensten en technische dienstverlening.
Pluspunten
Diversiteit aan banen
Minpunten
Locaties ver van OV
ENGIE Services is een technische dienstverlener met een duurzame ambitie. Heeft een diversiteit aan klanten en projecten.
Volop uitdaging en kansen voor verbetering en verduurzaming van zowel de eigen organisatie als klanten en leveranciers.
Pluspunten
Interessante ontwikkelings mogelijkheden
Minpunten
enigszins conservatief management
Zeer interessant werkdomein; bruggen, sluizen, tunnels, e-Mobility.
Uitdagende projecten.

Veel kansen voor duurzame innovatieve oplossingen en ketensamenwerkingstrajecten.

Betrokken en enthousiaste medewerkers.
Pluspunten
interessante projecten
Minpunten
Ligt ver van het centraal station
Verkoopspecialist in de Energie branche leek mij leuk!
Helaas kwam ik er al snel achter dat de acties niet zo goed waren T.O.V. acties van de concurent.

Toen ik zelf niet meer achter het verkooppraatje stond ging de verkoop slecht en hadden ze me niet meer nodig (Na 3 hele coachen gaven ze de hoop op (HOF Promotion)
Pluspunten
Goeie Commissie
Minpunten
Soms door de regen lopen, Veel deuren in je gezicht, iedereen heeft een hekel aan je werk
Dat wat je wil realiseren heeft nog niemand gedaan, waardoor het bereiken van je doel op jouw en je team aankomt en je alle registers kan openen.
Pluspunten
Zelfstandigheid
Minpunten
afhankelijkheid politiek
Een hele actieve personeelsvereniging, fijne collega's.
Er zijn voldoende mogelijkheden tot het volgen van opleidingen.
Werknemers met veel passie voor hun werk lopen snel tegen muren.
Werk en prive moeilijk te combineren ivm de werkdruk.
Pluspunten
Goed salaris
Minpunten
Lange werkdagen en gespleten diensten
het is een leuk bedrijf waarbij je toch heel erg gewaardeerd door je collega's en er heerst een leuke sfeer en je voelde je er welkom
Pluspunten
goeie werktijden
Minpunten
soms wel redelijk voreger beginnen
Geen dag is hetzelfde voor een HSE-er bij ENGIE. Er liggen altijd uitdagingen bij onze projecten, veel afwisseling door de vele klanten in alle takken van sport.