EndemolShine Nederland

Reviews voor Redacteur (m/v) bij EndemolShine Nederland

Perfect om ervaring op te doen voor volgende werkgever
Endemol, net als vrijwel alle andere TV- en filmproductiebedrijven, misbruikt de (flex)wet die bedoeld is om werknemers te beschermen. In plaats van het na enkele tijdelijke contracten aanbieden van een vast contract wordt je verwacht de verplichte termijn 'vakantie' te houden voor je weer aan de bak kunt voor ze. Een vast contract is vrijwel uitgesloten waardoor hypotheek, pensioen, doorgroeimogelijkheden en meer nauwelijks aan de orde zijn.

Het zou schelen als het salaris vervolgens naar verhouding was, maar dat is ver beneden niveau. Ik verdiende in mijn baan na Endemol netto meer dan ik bruto bij hen had verdiend. Ook lieten ze je rustig tot de dag van het aflopen van je contract wachten tot je wist of je kon blijven. Als je maximale aantal tijdelijke contracten er op zat lieten ze je weten dat je terug mocht komen na drie maanden. En als je daar moeilijk over deed zeiden ze dat het ze heerlijk leek; drie maanden vakantie. Maar je had dus niet genoeg verdiend om dat te overbruggen.

Sowieso kon ik niet rondkomen van mijn salaris. Ik heb het er enorm naar mijn zin gehad, en heb er veel aan gehad dat deze naam op mijn CV staat, maar feitelijk was het een tweejarige stage. Ook heel teleurstellend waren de kerstborrels of bedrijfsuitjes waar de minderheid die in vaste dienst was ten overstaan van alle flexwerkers die niets kregen werd beloond met bonussen en dergelijke.
Pluspunten
Afwisselend werk, leuke collega's, spannende functie, goed op CV
Minpunten
slecht voor personeel, zeer slecht betaald
Super positief bedrijf
Fijne werkomgeving. Enorm veel kansen om te leren en door te groeien.
Stel een vraag over solliciteren of werken bij EndemolShine Nederland. Onze community staat klaar om te antwoorden.
Reviews over EndemolShine Nederland gesorteerd op locatie