EDCO Reviews

8 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 10 reviews
Jammer, het had mooi kunnen zijn
Inkoop (voormalige medewerker) –  Eindhoven20 juni 2019
Op papier een organisatie waar Eindhoven, Noord-Brabant en zelfs Nederland trots op kan zijn. Handel met het Verre Oosten, passie voor het vak en leuke productgroepen.

Echter in de praktijk komt het neer op een verzuurde bedrijfscultuur waarbij men geen eigen beslissingen mag maken maar waar alles afhangt van het oordeel van het hoog management. Er wordt hierdoor veel naar elkaar geblaft en er is weinig tot geen ruimte voor normale, prettige samenwerking. Doorgroeimogelijkheden en algehele verbeteringen worden hier en daar beloofd maar er komt weinig tot niks van terecht. Gesprekken met externe partijen verlopen meestal moeilijk vanwege onrealistische verwachtingen - ook dit maakt het dagelijkse werk zwaar. Daarnaast wordt er ontzettend veel gemicromanaget en o wee als je niet aan alle mogelijke scenario's (hoe onwaarschijnlijk ook) gedacht hebt.

Al met al heb ik veel geleerd hier, met name wat mijn plaats binnen een bedrijf is/moet zijn als starter. Of je gestudeerd hebt of niet, je zult moeten aanpoten en iedereen wordt op dit niveau hetzelfde behandeld. Ik kan echter niet aanraden om hier lang te blijven werken: voor veel mensen kan het mentaal schadelijk zijn en hen tot burnout drijven. Hier mag meer aandacht aan besteed worden en verbetering in komen, anders wordt het alleen maar lastiger om personeel vast te houden.
Prettige werksfeer
Medewerker (huidige medewerker) –  Eindhoven29 mei 2019
Ik werk er nu 2 jaar en zit nog steeds met veel plezier op mijn afdeling. Het is zeker nog een oubollig bedrijf maar volgend jaar verhuizen we naar een fonkelnieuw pand en dan zullen er vast en zeker nog wat zaken veranderen in positieve zin. Edco geeft me ook de mogelijkheid om cursussen te volgen en ze organiseren ook vaak leuke events voor de werknemers.
Pluspunten
Leuk collega's, leuk werk
Minpunten
Structuur, oudbollig
Open en gezellige werkomgeving
Afstudeeronderzoek (voormalige medewerker) –  Eindhoven29 mei 2019
Fijn bedrijf, waar iedereen opstaat om je te helpen, wanneer je het vraagt. Verder is het ook gezellig op het werk, wat de werkdag zeker fijner maakt.
Uitstekende werkgever
PIM (huidige medewerker) –  Eindhoven28 mei 2019
Een echt familiebedrijf waar je wel zelf initiatief moet tonen. Maar als dit goed onderbouwt is kan er veel. Het is een sterk groeiende onderneming die volop in beweging is. Momenteel is de bouw gestart van onze nieuwe hoofdkwartier, dat gaat mooi worden. Een echte eyecatcher als je Eindhoven Airport op rijd.

Het kan er hectisch aan toe gaan, maar het is fijn dat collega's samen zaken snel voor elkaar krijgen. Toch leuk dat je op het einde van de week weer een klus af hebt die aan het begin van de week nog eens niet bestond:)
Pluspunten
Leuke diversiteit aan collega's, bedrijfsuitjes zijn altijd top geregeld, Doorgroeimogelijkheden
Minpunten
Je moet zelf initiatief ondernemen, is niet altijd even makkelijk.
Ambitieuze en informele organisatie met voldoende mogelijkheden wanneer je deze zelf aangrijpt.
HR Adviseur (huidige medewerker) –  Eindhoven en Deurne17 mei 2019
Inmiddels ben ik bijna 5 jaar werkzaam bij Edco. Ik ben gestart als stagiair en kreeg hier al snel de kans om te blijven werken binnen het bedrijf. Uiteindelijk ook verschillende groei stappen kunnen maken. Je bent hierin wel eigen regisseur en moet wat van je laten horen wanneer je iets wilt. Kansen worden niet op een dienblaadje voor je gepresenteerd. Wat in mijn ogen ook niet meer dan logisch is.

Verder werkt er een enorme diversiteit aan gezellige persoonlijkheden en zijn we continu in ontwikkeling. Binnenkort mogen we dit ook in Eindhoven gaan uitvoeren in een mooi nieuw pand.
Pluspunten
doorgroeimogelijkheden, informele sfeer, fijne collega's, dynamisch
Minpunten
huidige pand in Eindhoven verouderd, veel nog op papier
Onprettige omgang met elkaar
medewerker (voormalige medewerker) –  Eindhoven22 januari 2019
Ouderwets bedrijf. Niet mee gegroeid met de huidige normen voor werknemers. Bedrijf is niet mee gegaan in technologische ontwikkelingen. Zullen nog lang achter de feiten aan blijven lopen ook omdat de CEO zich niet ontwikkelt. De CEO bepaalt alles. Niet thuis werken. Tijd klokken met een badge, ook voor kantoor personeel. Sterke hiërarchie binnen het bedrijf.
Verplicht 1 uur pauze per dag wat van je werktijd wordt afgetrokken. Eenmaal in dienst is er bijna geen mogelijkheid voor salarisverhoging.
Geweldige werkomgeving in een snelgroeiend familiebedrijf!
HR (huidige medewerker) –  Eindhoven21 november 2016
EDCO groeit razendsnel en dat biedt je als medewerker vele mogelijkheden. Voordat ik bij EDCO kwam werken bestond mijn functie bijvoorbeeld nog niet eens, dus ik heb hier (samen met collega's) zelf vorm aan kunnen geven. Met de groei komen veel nieuwe uitdagingen op mijn pad en dat maakt mijn werk erg interessant!

Zowel op het kantoor in Eindhoven als in op het DC in Deurne heerst een erg leuke sfeer! Collega's zijn erg enthousiast en gedreven, maar ook erg samenwerkingsgericht en hulpvaardig. Ook zijn er vrijdagmiddagborrels en andere gezellige sociale activiteiten om je collega's ook buiten het dagelijkse werk om wat beter te leren kennen.

Kortom: EDCO is voor mij een geweldige werkgever :-)

Zie meer reviews over EDCO

Stel een vraag over solliciteren of werken bij EDCO. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over EDCO gesorteerd op locatie