Easy Way
Leuk werk, echter kan je per week maar 1 dag ongeveer werken. Ook zijn de tijdens waar je binnen moet rijden erg kort op elkaar waardoor je nog geen minuut kan stoppen onder het werken. Kom je te laat, word je zeker niet vriendelijk hierop aangesproken..
Pluspunten
Veel autos rijden
Minpunten
Weinig uren, continu haasten om op tijd te komen
Het werk zelf is erg relaxt. Je hebt veel vrijheid en er zit niemand met je mee te kijken tijdens het werk. Het loon ligt erg laag waardoor ik niet gemotiveerd werd om veel te werken. Ook werk je alleen en heb je zelden contact met collega's.
Hele slechte werkervaring gehad. In totaal 1 maand werkzaam geweest. Bij het tekenen van het contract kwam er al niemand van het personeel opdagen en het kantoor was niet te bereiken. Uiteindelijk na heel lang wachten kwam er toch iemand, maar kreeg erg slechte uitleg. Na 2 weken pas antwoord kunnen krijgen op mijn vragen en was het kantoor weer onbereikbaar. Ook waren ze meerdere malen onredelijk aan de telefoon en werd ik zonder pardon opgehangen. Bij een ziekmelding meer dan 2 uur geen contact met ze kunnen krijgen en uitgemaakt voor leugenaar. Direct ontslag ingediend. Ik zou er niet gaan werken! Heel onprofessioneel.
Pluspunten
Minpunten
Onbereikbaar, onprofessioneel
Als je het leuk vindt om auto's van plek A naar plek B te brengen en je kan instellen op lange werkdagen van 12-uur of meer dan is EasyWay een leuke werkgever.
De communicatie vanuit het hoofdkantoor was minimaal, vaak laat bericht van werk op de volgende dag. Soms nog bericht op de dag zelf. Uiteindelijk ontslag genomen omdat de gewerkte uren en het salaris niet overeen kwam. De tijd van en naar het station of de startlocatie wordt bijvoorbeeld niet vergoed.
Er wordt altijd één dag van te voren gebeld als er werk is. Helaas heb ik in 4 maanden letterlijk maar 10 ritjes gehad. Belachelijk. Tijdens de maandwissels (einde van de maand/begin van de maand) stoppen de meeste leasecontracten of beginnen de nieuwe leasecontracten. Helaas is het alleen maar voorgekomen dat er geen werk is en je dus thuis op een spoedritje van maximaal half uurtje zit te wachten. Wat een bedrijf zeg, wil je hier gaan werken dan raad ik het je niet aan. Garantie op werk is 20%!
Pluspunten
Auto rijden
Minpunten
Weinig werk
Als hiker bij Easyway wordt je de dag ervoor gebeld als ze werk voor je hebben wat niet vaak het geval is. Dit leidt ertoe dat jij als personeelslid die dag speciaal vrij plant voor Easyway om vervolgens thuis te zitten omdat ze geen werk voor je hebben. Tijdens een maandwissel, de twee drukste dagen per maand, roepen ze iedereen op om beschikbaar te staan, en zelfs dan kan het zijn dat je genegeerd wordt.

Het zou minder erg zijn als dit komt doordat er door omstandigheden een personeelsoverschot is ontstaan, echter blijft Easyway nog steeds fanatiek recruiten en mensen aannemen. Dit wekt de indruk dat ze niks om hun personeel geven maar enkel en altijd mensen beschikbaar willen hebben op elke locatie in Nederland.
Pluspunten
Leuk werk
Minpunten
Wordt geen rekening met jou gehouden.
De werkzaamheden zijn leuk en je leert zelfstandigheid. Je hebt wel weinig contact met collega's de enige collega's die je spreekt zijn degenen die je een dag van tevoren spreekt om je door te geven dat je kan werken. Dit zijn echter vaak wel gezellige gesprekken.
Pluspunten
Veel vrijheid, leuke werkzaamheden
Minpunten
Weinig contact met collega's
Erg leuke en variërende baan, al is dit ook het nadeel omdat je geen idee hebt wanneer je precies moet werken. Dit is dus lastig, omdat je geen vast inkomen hebt.
Pluspunten
veel klantencontact
Minpunten
variabele inkomsten
Binnen de werkzaamheden was je veel alleen aan het werk en werkte je niet/nauwelijks samen met collega's.
Tijdens mijn studie aan de slag als hiker bij Easy Way, echt een topbaan wanneer je van auto's en zelfstandig werken houd. Je hoort een dag van te voren welke ritten je gaat uitvoeren en de rest is aan jou. Je krijgt de locatie's en tijden door, het is aan jou om daar op tijd te zijn en zelf weer op de nieuwe locatie te komen. Je rijdt in veel verschillende auto's, van kleine Volkswagen Up tot mijn persoonlijke hoogtepunten rijden in een Porsche Panamara en Audi S3.

Een ander groot voordeel is het studeren op de terugweg. Wanneer je in de bus of trein terug naar huis zit krijg je gewoon doorbetaald. Dus wanneer je in de trein zit en zit te studeren, krijg je gewoon betaald. Ideaal.
Pluspunten
Rijden in veel verschillende auto's, studeren op de weg terug naar huis
Minpunten
Afhankelijk van OV en verkeer, hierdoor kan je meerdere uren vertraging krijgen
Inmiddels bijna twee jaar als hiker aan het werk voor Easyway. Grote voordeel is de flexibiliteit die je als werknemer hebt, het contact met klanten als ze (eindelijk) hun nieuwe lease-auto ontvangen en dat je af en toe een leuke auto mag rijden. Nadeel is dat het salaris erg laag was: Toen ik 20 was kreeg ik €6.55 netto. Inmiddels na wat veranderingen in minimumloon krijg ik met 22 jaar €10.80. Nadeel is dat je continue onderweg bent wat een werkdag erg vermoeiend maakt, vaak pas rond 5 uur de dag van tevoren gebeld wordt voor werk en de wekker gemiddeld om 6:45 staat om op tijd op je ophaaladres te komen.

Verwacht niet te veel van de auto's die je gaat rijden. Dit is mijn top 3 na 100 ritten:

- Audi A4 Avant 2017

- BMW 5-serie F10 2015

- Volvo V40 R-Design 2016
Pluspunten
Flexibilteit, lange werkdagen
Minpunten
Salaris aan de lage kant, redelijk vermoeiend werk
Geen dag is hetzelfde als privechauffeur. Je komt met zoveel verschillende nationaliteiten/persoonlijkheden in aanmerking waar je alleen maar van kan leren.
Voor mij persoonlijk was het heel leerzaam, omdat ik heel leergierig ben en ook geintresseerd was in de klanten die ik in de auto had zitten.

De directie heb ik nooit gezien, alleen van gehoord. De manier hoe hen dit aangepakt hebben, heb ik alleen waardering voor. Simpel plan van 2 studenten die nu zo uitgebreid is dat heel NL daar nu van kan genieten.

Heel veel contact met je medecollega's had je niet, alleen met projecten waar meerdere chauffeurs nodig waren. Daar merkte je wel dat je ook van je mede chauffeurs kon leren, want iedereen zat weer in een andere fase in het leven.

Zelf vond ik niks moeilijk, keek er juist naar uit met wie ik die dag weer te maken zou krijgen ( los van de vaste klanten die ik reed ).

Ik heb mijn hele traject bij Easy way als leuk en leerzaam ervaren.
Pluspunten
Bij bepaalde aantal uur, krijg je eten op kosten van de zaak
Minpunten
Laatste moment ingelicht, soms lange wachttijden
Als hiker bij Easyway geniet je veel vrijheid en verantwoordelijkheid in je (bij)baan. Je rijdt in de mooiste auto's het hele land door, naar de klanten. Hierbij moet je geheel zelf plannen hoe je rijdt, hoeveel en hoe lang je pauze neemt. Dit paste erg bij mij, omdat ik er graag zelfstandig op uit trek.
Traveling to the place where the car is located. Then there is a form to fill in with damage to the car. this includes scratches an dents. Then you drive the car to the delivery point where they customer signs the paper and you can go.
Pluspunten
Driving nice cars
Minpunten
Traveling back home
I liked to drive in all the new cars where I could learn for school during the travel by public transport to the cars.

I was able to tell every week when I could work.
Pluspunten
Driving nice cars
Minpunten
Unpredictable when I needed to work
Dit werk was mijn bijbaan toen ik nog op school zat en het was ook uitsluitend voor studenten die vrij konden reizen door de week.

Het was mogelijk om via internet je beschikbaarheid door te geven voor de komende maand en soms nog langer en aan de hand hier van werd je ingepland.

De dag voordat je moet werken krijg je een email met daarin alle details van de rit en de klant. Deze las ik zorgvuldig door zodat ik geen fouten maakte.

Op de dag zelf ging ik (afhankelijk van waar de klant woonde) met het openbaar vervoer naar zijn/haar huis of werk. Vanaf dit beginpunt bracht ik de klant veilig en snel naar de eindbestemming.

Het was af en toe moeilijk om zo goed mogelijk met externe factoren (files, werkzaamheden) om te gaan die niet van te voren bekend waren.

Het leukste van dit werk was dat je elke keer in een andere, meestal dure, auto mocht rijden. Ook was een pluspunt dat je met sommige klanten een band opbouwt als je hun vaker vervoert. Deze klanten vragen op den duur bij het hoofdkantoor naar jou, dit geeft zelfvertrouwen.
Pluspunten
Afwisselend, mooie auto's, je leert veel mensen kennen
Minpunten
Lang wachten als een klant in vergadering zat
Leuke bijbaan voor studenten die houden van autorijden, veel vrijheid, leuke auto's, goede verdiensten
Pluspunten
Flexibel
Minpunten
Soms weinig werk
Van en naar de klant brengen van lease auto's. Geheel zelfstandig.
Na en voor de opdracht met het OV erheen. Salaris is niet erg hoog, maar je doet het voor de auto's.
Pluspunten
vrijheid
Minpunten
salaris
Bekijk meer reviews over Easy Way