Dierenbescherming

Dierenbescherming Reviews

Ik waardeer het klantencontact; ik geef graag voorlichting aan mensen en ben erg oplossingsgericht en dat zijn eigenschappen die zeer van pas komen bij team Bemiddeling; Je hebt nodige kennis van zaken nodig, die je kunt overdragen; Je ontmoet alle lagen van de bevolking en dat is interessant en soms confronterend, maar het vergroot je horizon.
Als je van dieren houdt, kom dan helpen als dierenverzorger bij de dierenbescherming, het wordt je allemaal geleerd..afhankelijk van je opleiding is het ook een mooie stageplek.
Pluspunten
Leuke groep vrijwilligers
Het is een gezellig warm team waar je mee te maken hebt. Er wordt veel voor je geregeld zoals werkkleding en je wordt met ambulance opgehaald zodat je geen reiskosten hebt.

Er wordt goed meegedacht als er een dienstwissel zal moeten plaatsvinden, collegiaal dus.
Mooiste werk wat er is en dankbaar werk je helpt de dieren ermee
Vrijwilliger bij de dierenambulance gedaan, super leuk werk. Alleen de mensen... zaten zeker leuke bij maar 90% roddelt en haat elkaar. Sfeer vond ik vreselijk.
Pluspunten
Dankbaar werk
Minpunten
De mensen
Ik doe het werk bijna 5 jaar en zoek nu betaalde baan, waarin sprake is een bedrijfscultuur en structuur, met waardering voor de medewerker; De communicatie en sociale vaardigheden binnen de huidige organisatie van de mensen laat onderling nogal te wensen over. Kortom de bedrijfscultuur kan stuk beter en dat is éen van de nadelen van het werken in een organisatie die grotendeels door vrijwilligers wordt bezet.
Pluspunten
de doelstelling van de Dierenbescherming is goed en nodig
Minpunten
Je ziet de mensheid op z'n slechts en best in de omgang met dieren
Als vrijwilliger bij de dierenbescherming heb je niet zo veel contact.
Als vrijwilliger bij het ziekenhuis wel.

Ik ga daar veel met patienten om en worden ook geregeld leuke /middagen-avonden voor de vrijwilligers georganiseerd.
Pluspunten
ik ben graag met mensen bezig....
Minpunten
2x gesolliciteerd naar vacature op ziekenhuis, maar vrijwilligers maken weinig kans, (gratis). Ze hebben iemand van buitenaf aangenomen tot grote ontzetting van veel vrijwilligers.
dit is een vrijwillige bijdrage en is maar 1 week in het jaar
De Dierenbescherming heeft veel kennis in huis en verricht veel goed werk. Niet alleen via asielen, dierenambulance en inspectiewerk, maar zeker ook via lobby! Zowel in Brussel als op landelijk, provinciaal en lokaal niveau vindt er lobby plaats en hebben ze flink wat in de melk te brokkelen.
Pluspunten
Dieren kunnen niet voor zichzelf opkomen, fijn om een steentje bij te dragen aan dierenwelzijn
Nergens zo ver gezien als daar: fondsenwerving en communicatie werkten uitstekend samen. Management zette fondsenwerving op de eerste plaats. En kwalitatief goede mensen. Fijne groei doorgemaakt en veel ruimte voor eigen initiatief. Heerlijke baan. Zou zo teruggaan als ik kon...
Pluspunten
overal dierenposters en leuke dingen om je heen
Minpunten
reorganisatie, onzekerheid en weinig kansen om te blijven
De dieren in het pand worden goed opgevangen en goed verzorgd.
De dieren waarderen de hulp die ze krijgen. Zijn meestal in goed humeur.
Pluspunten
Goede en leuke sfeer
Minpunten
geen minpunten
Ik ben nu 1,5 naar vrijwilliger bij de dierenambulance en ik vind het nog steeds geweldig! Je werkt met gelijkgestemden, dieren vrienden, je maakt veel mee, leuke en minder leuke dingen en dan heb je ook fijne collega's nodig. Maar altijd win/win voor de dieren. .. je helpt ze door ze naar een dierenarts te brengen om beter te worden of naar een opvang waar ze goed verzorgd worden of als dat allemaal niet meer kan of te laat is, dan kun je ze uit hun lijden verlossen.. niet leuk maar dan wel het beste voor het dier.
Ik kijk elke week weer uit naar mijn dienst!

Dankbaar werk dus!
Pluspunten
Het gevoel dat je iets doet wat verschil maakt voor de dieren.
Minpunten
Als je s' nachts uit bed wordt gebeld.
Omdat het een vrijwilligersorganisatie betreft is het als betaalde kracht soms lastig je focus te behouden op zaken waar je voor aangenomen bent. In het aansturen en begeleiden van de vrijwilligers gaat dan veel tijd zitten. Verder mooie organisatie waar ruimte is om te ontwikkelen, om te vernieuwen.
vrijwilligerswerk, fijn om te doen. Ik vind wel dat ze lange werktijden van hun vrijwilligers eisen.
Er komt uiteraard vanalles binnen bij de dierenbescherming, en je ziet hele gezonde beestjes, maar helaas ook dieren die er heel slecht aan toe zijn. Het is dan altijd erg leuk als je deze beestjes weer op kunt lappen.
wordt geleid door vrijwilligers,dat werkt dus in deze niet.

het moeilijke was om veel dieren in te laten slapen.

geleerd heb ik dat er veel dieren leed is
Pluspunten
dieren kunnen redden
Minpunten
veel dieren gaan dood
Werk is enorm waarderend; absoluut geen 9-5 werk.
Collega's waren top en wanneer een hond een nieuw huis vond, geniet iedereen daar samen heel erg van.
Op de beurs of markt, kom ik aan en de stand is al opgesteld. Mensen komen langs de stand en ik vraag aan de mensen of ze informatie over de dierenbescherming willen krijgen. Ook staan er leuke producten in de stand voor de verkoop. Ook hier wijs ik de mensen op. Tussendoor heb ik de gelegenheid om met mijn collega te kletsen over de koetjes en kalfjes van alledag. En omdat we met 2 mensen de stand draaien, heb ik ook de gelegenheid om andere stands te bekijken.
Pluspunten
Bonnen voor koffie/thee
Minpunten
We staan op de beurzen en markten in wind en weer. Soms mis ik wel een kacheltje
Wat is nu een typische dag op het werk?
dat is voor mij moeilijk te zeggen.

Het mooie aan het werken bij Dierenbescherming Limburg is dat elke dag anders is,

je weet nooit wat er gaat gebeuren en dit dan samen met gemotiveerde collega's (vrijwilligers en betaalde) deze uitdagingen weer kunnen oplossen en hulp kunnen bieden aan een dier in nood,

Is dit eigenlijk wel werken
Pluspunten
elke dag is anders
super om te ervaren,erg veel geleerd, leuke collega s , jammer dat het alleen vrijwillig kan
De baan betrof een spin in het web functie.

Het gebied moest vanaf de basis opnieuw gereorganiseerd worden zowel geografisch, financieel, procedures en qua medewerkers.

Een werkdag bestond uit contacten met vrijwilligers, dierenartsen, asielen, ambulances, Gemeenten en het hoofdkantoor.

Het woord moeilijk is niet op zijn plaats, wel was het wat lastiger om met overwegend emotionele mensen te werken die het werk met passie deden, maar vaak niet rationeel genoeg waren om een gezonde bedrijfsvoering te hanteren.

Het leukste was wanneer er meetbare successen behaald waren op het gebied van fondsen/dierenwelzijn.

Tevens was het een uitdaging om vanuit mijn trainingsachtergrond mensen individueel te coachen.
Pluspunten
Grote naamsbekendheid 94%
Minpunten
gebrek aan ratio
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Dierenbescherming. Onze community staat klaar om te antwoorden.
2,9
2,8
2,9
Reviews over Dierenbescherming gesorteerd op locatie