Dierenbescherming Reviews

vrijwillig
Collector (voormalige medewerker) –  Amersfoort25 september 2017
dit is een vrijwillige bijdrage en is maar 1 week in het jaar
DE organisatie in Nederland die opkomt voor de belangen van dieren
Communicatiemanager (voormalige medewerker) –  Den Haag20 augustus 2017
De Dierenbescherming heeft veel kennis in huis en verricht veel goed werk. Niet alleen via asielen, dierenambulance en inspectiewerk, maar zeker ook via lobby! Zowel in Brussel als op landelijk, provinciaal en lokaal niveau vindt er lobby plaats en hebben ze flink wat in de melk te brokkelen.
Pluspunten
Dieren kunnen niet voor zichzelf opkomen, fijn om een steentje bij te dragen aan dierenwelzijn
Sterke mensen en kwaliteit, ruimte voor ontplooing en fijne persoonlijke werksfeer
Sr. Communicatieadviseur (voormalige medewerker) –  Den Haag3 juli 2017
Nergens zo ver gezien als daar: fondsenwerving en communicatie werkten uitstekend samen. Management zette fondsenwerving op de eerste plaats. En kwalitatief goede mensen. Fijne groei doorgemaakt en veel ruimte voor eigen initiatief. Heerlijke baan. Zou zo teruggaan als ik kon...
Pluspunten
overal dierenposters en leuke dingen om je heen
Minpunten
reorganisatie, onzekerheid en weinig kansen om te blijven
Verzorger (voormalige medewerker) –  Amstelveen2 mei 2017
De dieren in het pand worden goed opgevangen en goed verzorgd.
De dieren waarderen de hulp die ze krijgen. Zijn meestal in goed humeur.
Pluspunten
Goede en leuke sfeer
Minpunten
geen minpunten
Belangrijke toevoeging voor de groep zonder stem:dieren!
Chauffeur/bijrijder (huidige medewerker) –  Hengelo OV14 april 2017
Ik ben nu 1,5 naar vrijwilliger bij de dierenambulance en ik vind het nog steeds geweldig! Je werkt met gelijkgestemden, dieren vrienden, je maakt veel mee, leuke en minder leuke dingen en dan heb je ook fijne collega's nodig. Maar altijd win/win voor de dieren. .. je helpt ze door ze naar een dierenarts te brengen om beter te worden of naar een opvang waar ze goed verzorgd worden of als dat allemaal niet meer kan of te laat is, dan kun je ze uit hun lijden verlossen.. niet leuk maar dan wel het beste voor het dier.
Ik kijk elke week weer uit naar mijn dienst!
Dankbaar werk dus!
Pluspunten
Het gevoel dat je iets doet wat verschil maakt voor de dieren.
Minpunten
Als je s' nachts uit bed wordt gebeld.
Ideeele organisatie waar ruimte is voor vernieuwing
Management Assistente (voormalige medewerker) –  Zwolle3 januari 2017
Omdat het een vrijwilligersorganisatie betreft is het als betaalde kracht soms lastig je focus te behouden op zaken waar je voor aangenomen bent. In het aansturen en begeleiden van de vrijwilligers gaat dan veel tijd zitten. Verder mooie organisatie waar ruimte is om te ontwikkelen, om te vernieuwen.
goed doel
Chauffeur Dierenambulance (voormalige medewerker) –  Born16 augustus 2016
vrijwilligerswerk, fijn om te doen. Ik vind wel dat ze lange werktijden van hun vrijwilligers eisen.
Druk, maar dankbaar werk
stagiaire paraveterinair (voormalige medewerker) –  Born6 juni 2016
Er komt uiteraard vanalles binnen bij de dierenbescherming, en je ziet hele gezonde beestjes, maar helaas ook dieren die er heel slecht aan toe zijn. Het is dan altijd erg leuk als je deze beestjes weer op kunt lappen.
slechte leiderschap
chauffeur dierenambulance (voormalige medewerker) –  Emmen25 februari 2016
wordt geleid door vrijwilligers,dat werkt dus in deze niet.

het moeilijke was om veel dieren in te laten slapen.

geleerd heb ik dat er veel dieren leed is
Pluspunten
dieren kunnen redden
Minpunten
veel dieren gaan dood
Dierverzorger hond (voormalige medewerker) –  Born, LI17 augustus 2015
Werk is enorm waarderend; absoluut geen 9-5 werk.
Collega's waren top en wanneer een hond een nieuw huis vond, geniet iedereen daar samen heel erg van.
Een goed initiatief voor de dieren.
Vrijwilliger (huidige medewerker) –  Apeldoorn, GE30 maart 2015
Op de beurs of markt, kom ik aan en de stand is al opgesteld. Mensen komen langs de stand en ik vraag aan de mensen of ze informatie over de dierenbescherming willen krijgen. Ook staan er leuke producten in de stand voor de verkoop. Ook hier wijs ik de mensen op. Tussendoor heb ik de gelegenheid om met mijn collega te kletsen over de koetjes en kalfjes van alledag. En omdat we met 2 mensen de stand draaien, heb ik ook de gelegenheid om andere stands te bekijken.
Pluspunten
Bonnen voor koffie/thee
Minpunten
We staan op de beurzen en markten in wind en weer. Soms mis ik wel een kacheltje
Elke dag weer een uitdaging
project medewerker dieren noodhulp (huidige medewerker) –  Born en Blerick17 november 2014
Wat is nu een typische dag op het werk?
dat is voor mij moeilijk te zeggen.

Het mooie aan het werken bij Dierenbescherming Limburg is dat elke dag anders is,
je weet nooit wat er gaat gebeuren en dit dan samen met gemotiveerde collega's (vrijwilligers en betaalde) deze uitdagingen weer kunnen oplossen en hulp kunnen bieden aan een dier in nood,

Is dit eigenlijk wel werken
Pluspunten
elke dag is anders
leuke tijd
Dierenbescherming (voormalige medewerker) –  Oss, NB24 september 2014
super om te ervaren,erg veel geleerd, leuke collega s , jammer dat het alleen vrijwillig kan
Een vrijwilligersorganisatie waarin dierenwelzijn centraal staat.
Regiomanager DierenWaarden (voormalige medewerker) –  Den Haag5 maart 2014
De baan betrof een spin in het web functie.

Het gebied moest vanaf de basis opnieuw gereorganiseerd worden zowel geografisch, financieel, procedures en qua medewerkers.
Een werkdag bestond uit contacten met vrijwilligers, dierenartsen, asielen, ambulances, Gemeenten en het hoofdkantoor.

Het woord moeilijk is niet op zijn plaats, wel was het wat lastiger om met overwegend emotionele mensen te werken die het werk met passie deden, maar vaak niet rationeel genoeg waren om een gezonde bedrijfsvoering te hanteren.

Het leukste was wanneer er meetbare successen behaald waren op het gebied van fondsen/dierenwelzijn.

Tevens was het een uitdaging om vanuit mijn trainingsachtergrond mensen individueel te coachen.
Pluspunten
Grote naamsbekendheid 94%
Minpunten
gebrek aan ratio
een gezellige werkplek waar mens en dieren samen kunnen komen
Manager dierenasiel Winschoten (huidige medewerker) –  Winschoten, GR2 november 2013
Deze baan vervulde alles wat ik graag zag. Gezelligheid, respect voor elkaar en voor de dieren. In een tijd als deze waren emotionele zaken orde van de dag en door respect voor de tranen bleef de groep bijeen.
Pluspunten
respect
Minpunten
veel emoties
Dynamisch en leerzame werkomgeving
Teamleider Contact Center/Projectleider (huidige medewerker) –  Den Haag10 juli 2013
Een dynamische en leerzame werkomgeving waar mensen zich dagelijks met veel passie inzetten voor dierenwelzijn. Er heerst een informele en prettige werksfeer. Iedereen staat altijd voor elkaar klaar en men heeft een 'hands on' mentaliteit.

De aflopen jaren is de organisatie flink in beweging geweest en dit bracht de nodige uitdagingen en druk met zich mee. Voor mezelf een periode vol kansen, vernieuwing, en veel ruimte voor eigen inbreng.
Pluspunten
Veel ruimte voor zelfontplooiing en innovatie
Minpunten
Werkdruk bij sommige mensen te lang te hoog
Vrijwilligerswerk
Medewerker Meldkamer (huidige medewerker) –  Almere, FL28 juni 2013
Mensen met het hart op de goede plaats.
Iedereen probeert met de beschikbare middelen het maximale te bereiken.

golf, fotografie, tekenen, schilderen , motorrijden, fietsten, organiseren, film, mensen
coordinator interne facilitaire zaken  (voormalige medewerker) –  Den Haag 15 mei 2013
1 De dag dat ik te horen kreeg dat mijn functie overtalig was betitel ik als ramzalig
2 veel , heel veel
3 n.v.t.
4 prima collega"s
5 iedereen te gelijk
6 de diversiteit, de collega's
Pluspunten
leuke werkomgeving
Minpunten
einde dienstverband na 15 jaar. leukste baan ooit !! valt heel erg zwaar
Leerzame en gezellige werk omgeving
verzorgster (voormalige medewerker) –  ridderkerk1 maart 2013
Op de Donderdag komt de dierenarts altijd op spreekuur en dan mag je helpen en zie wat de dieren hebben en hoe dit wordt opgelost magtig werk gewoon en dieren waar je mee werkt zijn je zo dankbaar dat ze een twede kans krijgen dat jou dag weer helemaal goed is maar het leukste van het werken met dieren is wanneer zo,n beestje een nieuwe baas krijgt
Het ergste wat kan gebeuren is als je gehecht bent geraakt aan een beestje en dat overlijd het zijn alleemaal hele fijne mensen om mee te werken maar je moet de meeste wel eerst leren kennen voor je er goed mee overweg kan
De lijding gevenden op het Knaagspoor zijn stuk voor stuk echt hele lieve en behulpzame mensen die voor zowel de dieren als het personeel klaar staat in leuke maar ook zeker moeilijke tijden
Pluspunten
lieve sociale mensen en een fijne werksfeer
Minpunten
er blijft veel geroddeld worden
Claim deze bedrijfspagina

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Dierenbescherming. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Dierenbescherming gesorteerd op locatie