Dienst Justitiële Inrichtingen Reviews

Goede sportvoorzieningen
Beveiligingsbeambte (voormalige medewerker) –  Tilburg12 juli 2019
De arbeidsvoorwaarden kunnen slechter, maar worden steeds verder uitgehold. De bedrijfscultuur is vreselijk. Er heerst een afrekencultuur. en als nieuwkomer wordt je vaak genegeerd.
Managers nemen geen verantwoordelijkheden als het moeilijk wordt.

Als je denkt in een organisatie te komen waar orde en structuur heerst, kom je bedrogen uit.
Pluspunten
Goede sportvoorzieningen
Minpunten
Likken en natrappen.
De criteria die men zoekt bij de kandidaten, sluit niet aan bij de visie van de setting
Pedagogisch medewerkster (voormalige medewerker) –  Breda24 mei 2019
Geen stabiele teams. Niet transparant, open en oprecht in omgang met elkaar. Sollicitanten worden beoordeelt door begeleiders/mensen die op zoek zijn naar hun eigen ‘geschikte’ collega. Met als gevolg dat er geen stabiele teams gevormd kunnen worden. De criteria die men zoekt sluit niet aan bij de visie van de setting, met als gevolg dat het niet loopt in de instelling. Veel hulpverleners komen en gaan, niet door het werk, maar (bedrijfs)cultuur die er is gevormd.
Pluspunten
- Uitdagende baan
Goede werksfeer met collega~s En geen eendagsvlieg is hetzelfde
Piwer (voormalige medewerker) –  Alphen aan den Rijn25 november 2018
Is erg leuk werken en altijd weer een lekker gevoel om je doel te halen voor de hulpbehoevende persoon die het soms niet meer weet.
Omdat geen dag hetzelfde is en er soms een escalatie kan plaats vinden is het zeer uitdagend werk.
Ook met de rapport afhandelingen word er rekening mee gehouden wat er heeft plaatsgevonden.
Toch leuk als je een ex gedetineerde buiten tegen kom en ze je naam roepen en bedanken wat je voor hun heb kunnen betekenen.
Pluspunten
Teamverband, luisterend oor leidinggevende
Minpunten
Te weinig personeel, werkdruk erg hoog
Het is voor mij belangrijk om te zorgen voor een prettig samenwerkingsklimaat in een team. Dat betekent veel coaching en begeleiding van medewerkers e
Operationeel Manager (huidige medewerker) –  Dordrecht1 augustus 2018
In een tijd van bezuinigingen heb ik geleerd een probleem meer te zien als een mogelijkheid.
Door posten en inzet van personeel efficiënter neer te zetten zonder dat dit al te veel ten koste ging van de kwaliteit heb ik samen met mijn collega’s successen geboekt.
Als voorbeeld heb ik samen met twee collega’s een eigen digitaal plansysteem bedacht die meer overzicht en ruimte gaf om ons bezoek flexibeler in te plannen. Daarnaast zit ik in diverse werkgroepen en heb ik samen een dienstoverdracht systeem bedacht voor de afdelingen en voor de teamleiders beveiliging.
Uitdagende clienten en een geweldig sterk team.
Verpleegkundige (voormalige medewerker) –  Alphen aan den Rijn31 mei 2018
Uitdagende baan met bijzondere 'patiënten', veel actie en ontwikkelingsmogelijkheden, fijne sfeer. Bijna wekelijks klinische lessen die zeer boeiend zijn.
Helaas kwam de staatssecretaris met het plan de helft van de gevangenissen te sluiten waardoor mijn aangeboden contract niet door ging.
Pluspunten
Organisatie, collegialiteit, leerzaam, multidisciplinair.
Minpunten
Klantcontacten zijn minder onderdeel van je taak en het vastleggen in de computer kost veel tijd.
leuke nachtdiensten
Complexbeveiliger (voormalige medewerker) –  Alphen aan den Rijn5 februari 2018
Ondanks dat het werken met volwassenen niet mijn ding is, heb ik veel ervaring opgedaan. De ene dag verliep soepel en de andere dag was hectisch.
Pluspunten
diversiteit
Minpunten
veiligheid
Productieve en gezellige werksfeer
Medewerker ondersteuning accountmanagement (huidige medewerker) –  Den Haag25 oktober 2017
Ik vind het een leuk bedrijf.
Ze zijn flexibel en het management is makkelijk toegankelijk.
Verder heb ik gezellige collega's en iedereen helpt elkaar.
Het leukste van deze baan is dat er ruimte is om je verder te ontwikkelen op verschillende gebieden.
Veelzijdige, uitdagende werkomgeving met de nadruk op veiligheid en zorg
Afdelingshoofd en Vaktherapeut Beeldend (huidige medewerker) –  Zwolle8 mei 2017
De Dienst Justitiële Inrichtingen is belast met de tenuitvoerlegging van vrijheidsstraffen en vrijheidsbenemende maatregelen.
Als werkgever biedt de DJI een uitdagende werkomgeving waar je als professional op vele manieren geprikkeld wordt. Er wordt gewerkt aan veiligheid en er wordt zorg verleend, soms op het scherp van de snede.
Pluspunten
Uitdaging
Minpunten
Veel regels
n.v.t
Penitentiar Inrichtingswerker (huidige medewerker) –  Hoorn5 juli 2016
Ben hier werkzaam vanaf 2002 en wil meer zekerheid in het leven wat een baan betreft. Er heerst nu bij geheel justitie land redelijke onrust i.v.m nog meer sluitingen van diversen Inrichtingen.
Erg collegiaal bedrijf
Gevangenbewaarder (huidige medewerker) –  Almerre23 april 2016
Dit is een leuke, apparte baan waarvan veel mensen buiten de muren geen notie van hebben wat er allemaal bij komt kijken. Je werkt hier in teamverband op een afdeling en zorgt voor alle voorkomende werkzaamheden die 60 personen op een dag nodig hebben. Van het verstrekken van eten, het geven van medicatie, het bieden van onderdak en het verzorgen van een cel. Maar tevens het toezichthouden tijdens activiteiten zoals sport, lucht, bibliotheek en geestelijke verzorging.
Bij eventuele calamiteiten is het proportioneel handelen van toepassing, maar wel zodanig dat de situatie snel onder controle is. Hierna volgt het rapporteren van wat er gebeurt is en dit moet accuraat en feitelijk gebeuren.Ook het toepassen van EHBO of BHV is erg leuk en dankbaar werk.

Het leukste van deze baan is dat je met mensen werkt en dat is elke dag weer anders. Hierin ligt gelijk ook het moeilijke punt van deze functie. Het betreft hier niet de makkelijkste mensen van deze aardbol, waardoor je continu op je tellen moet passen met wat je doet en wat je zegt.
Pluspunten
Je vormt een hecht team op een afdeling en ziet ieders competenties groeien.
Minpunten
Erg veel te maken met haantjes gedrag van de verschillende doelgroepen.
Dienst met volop ontwikkelingsmogelijkheden en prettige werksfeer.
Plaatsvervangend Vestigingsdirecteur Noord Holland (voormalige medewerker) –  Den Haag, ZH14 december 2015
De Dienst Justitiele Inrichtingen geeft veel verantwoordelijkheden aan medewerkers maar ook vrijheid om de resultaten te behalen die de organisatie van je verwacht.
Uitdagingen zijn er genoeg om te streven naar verbeteringen.
Zowel mijn ervaring als directeur van een middelgrote organisatie, als senior adviseur bedrijfsvoering van de afdeling gezondheidszorg, heeft mij veel waardering en ervaring opgeleverd wat ik zeer goed kan inzetten ten behoeve van andere sectoren en/of bedrijven die verandering of verbetering van bedrijfsonderdelen nastreven.
Dynamische omgeving
Plaatsvervangend Hoofd Arbeid (huidige medewerker) –  Tilburg15 januari 2015
Geen dag is hetzelfde en ik heb een zeer breed takenpakket.
Personeel managen, klantencontact, procesverbetering, kwaliteitsborging en blijven vernieuwen en verbeteren van processen.
Pluspunten
4 dagen werken
Minpunten
reisafstand
Prettige sfeer
Managementassistent (voormalige medewerker) –  Amsterdam, NH13 januari 2015
Goede werkgever, ze bieden ruimte om te ontwikkelen.
Goede arbeidsvoorwaarden; zoals volledige reiskostenvergoeding.
Pluspunten
Volledige reiskostenvergoeding
Leuke werksfeer
penitentiair inrichtingswerker (huidige medewerker) –  Scheveningen, ZH27 november 2014
Je leert binnen DJI dat je terug kan vallen op je collega's bij stress momenten als je met gedetineerden werkt. Ook dat je met veel tegenslagen moet kunnen omgaan. Het werken met gedetineerden is erg afwisselend.

Helaas door reorganisatie wordt er grote druk gelegd op de werksfeer binnen DJI. Maar desondanks blijft de sfeer onder collega's over het algemeen prettig.

Doordat het zo'n grote organisatie is wordt het minder persoonlijk dan als je in een kleinere organisatie werkzaam zou zijn. En krijg je eerder het gevoel "een nummer"te zijn.
Dagelijkse uitdagingen
Detentietoezichthouder (voormalige medewerker) –  Badhoevedorp, NH4 september 2014
Gedragsrapportage's maken, begeleiden en ondersteunen van cliënten tijdens detentie.
Hulpvragen behandelen en plan van aanpak schrijven.
Intake gesprekken voeren
Dag rapportage's bijhouden
Dossiers verwerken

Moeilijkste van de baan is soms de problematiek van de cliënten, die kunnen soms aangrijpend zijn.

Leukste van de baan is dat je iedere dag met verschillende culturen te maken hebt.
Verschillende uitdagingen en je leert elke dag weer met verschillende karakters om te gaan.
Goede werkgever
Penitentiair inrichtingswerker (huidige medewerker) –  Rotterdam, ZH8 april 2014
Justitie is een goede werkgever met betrekking tot opleidingen en vergoedingen.
Pluspunten
Leuk werk
Minpunten
Bezuinigingen
Een open en transparante sfeer
Assistent Projectleider Vakmanschap/Coördinator (huidige medewerker) –  Den Haag27 augustus 2013
Ik heb de mogelijkheid gekregen om voor het eerst zelfstandig een project te draaien en alle verantwoordelijkheden die daarbij horen.
Een stressvolle periode met veel wisselingen van collega's met veel kansen en uitdagingen. Het werken met wisselende politiek dagkoersen is een uitdaging waar ik het soms lastig mee heb toch is en blijft het een erg leuke baan.
Het werven en sellecteren van medewerkers en het vinden van de juiste match in de inrichting heb ik ervaren als een soms lastige klus waar ik toch heel veel voldoening uit heb gehaald.
Pluspunten
Leuke sfeer
Minpunten
Afstand woon/werk verkeer
Prettige werkgever!
Personeelsfunctionaris/Coördinator , HBO (voormalige medewerker) –  Rijswijk24 juli 2013
Bij het DJI heb ik een prettige tijd gehad. Heel jammer dat wegens reorganisatie mijn contract niet verlengd werd.
Fijne collega's maar een pittige functie. Ik heb vaak tegen gesloten deuren aangelopen maar dankzij mijn doorzettingsvermogen, vertrouwen en positieve aanpak zijn de gestelde doelen wél behaald.
Het begeleiden, motiveren en vraagstukken oplossen met betrekking tot het functioneren van medewerkers vond ik het leukste aan deze baan/

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Dienst Justitiële Inrichtingen. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Dienst Justitiële Inrichtingen gesorteerd op locatie