Deutsche Bank Reviews

27 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 2.608 reviews
Interesting company
Business Analyst (voormalige medewerker) –  Business Analyst22 april 2019
Very interesting company, but with a hostile environment
negatieve werksfeer door terugtrekkende beweging in MKB-segment
Team Lead asset based finance Dutch Mid Caps (huidige medewerker) –  Amsterdam, rotterdam17 januari 2019
Duidelijk is dat DB zich vergist heeft in de Nederlandse markt. Een jaar of 7 geleden heeft men voor veel geld een deel van ABNAmro overgenomen, vlak voordat de kredietcrisis begon.

Diepere analyse van de overgenomen clienten-portefeuille leerde dat veel clienten minder revenues lieten zien dan nodig was voor een BE resultaat op clientniveau. Gevolg was afscheid van ruim 15.000 kleinere cliënten. Dit bracht veel reuring met zich mee en de ambitie om de vierde bank van Nederland te worden werd overboord gezet.

Thans vindt weer een dergelijke analyse plaats met als gevolg dat wederom de ondergrens in revenues naar boven wordt bijgesteld.

Persoonlijk heb ik hier moeite mee, zeker omdat bepaalde producten pas toegankelijk zijn voor clienten vanaf een zekere revenue (denk aan FX, Insurance, Lending etc.).
Pluspunten
primaire arbeidsvoorwaarden
Minpunten
te weinig ambitie, te veel lege momenten in een werkdag.
Prima interimklus
Afwikkelaar bij Credit Risk Management (Recovery) (voormalige medewerker) –  Amsterdam13 april 2017
Ik heb er een interim klus gedaan. Leuk team, gezellige mensen.
Environnment de travail très agréable
Business Analyst UI (huidige medewerker) –  Amsterdam13 januari 2017
L'equipe est très sympa. Le projet est vachement un challenge. Parfois dynamique et agité, mais il y a aussi des moments ou il faut suivre beaucoup des procedures, qui empêche d'aller plus vite que souhaité.
Pluspunten
Mon equipe est vraiment super
Minpunten
La communication est un point faible
Great workplace
Internship - Structured Commodity Trade Finance (voormalige medewerker) –  Amsterdam10 november 2016
Deutsche Bank is a Global leader in banking and financial services , with more than 250,000 employees. Overall, I enjoyed working there. Bank is going through rough times, but it is a great environment to work and is very diverse. Deutsche Bank is one of the top companies when it comes to being up-to-date with their technology.
Senior Operations Officer (voormalige medewerker) –  Rotterdam5 november 2016
Na overname van de ABN AMRO is dat gedeelte van de bank Deutsche Bank geworden. Door veranderede bedrijfscultuur is het werken iets minder leuk geworden. Hierdoor is er een minder fijne werk omgeving ontstaan
Pluspunten
goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Mindere bedrijfscultuur
Werksfeer prima.
Administratief assistent (voormalige medewerker) –  Apeldoorn, GE28 oktober 2015
Een prima werksfeer in een heel moeilijke tijd.
Jammer dat het niet gelukt is de werkgelegenheid in stand te houden.
Internationale zakenbank met groot cash management netwerk
Client Service Officer/Commercieel Administratief (huidige medewerker) –  Eindhoven15 maart 2015
Internationale zakenbank met groot cash management netwerk
leerzame periode waarbij een dag nooit hetzelfde was
Commercieel medewerker Trade (voormalige medewerker) –  Rotterdam4 december 2014
Jarenlang het vak uitgeoefend bij de Hollandsche Bank Unie NV, onderdeel van ABNAMRO. Hier geleerd zelfstandig te werken en beslissingen te durven nemen. Was een leuke hechte groep waar hard werken elke dag bovenaan stond.
Laatste 2 jaar gewerkt voor de Deutsche Bank NV. Was een moelijke maar leerzame periode. Doordat er steeds meer klanten verdwenen werd ik boventallig verklaard. De sfeer was laatste 2 jaar slecht. Elke medewerker stond onder zware druk omdat heel het bedrijf overging op nieuwe systemen met de daarbij behorende problemen die te lang duurden.
Collegiale werksfeer
Cliënt Service Officer (voormalige medewerker) –  Arnhem, GE18 september 2014
De onderlinge verstandhouding op de administratieve afdeling was zeer goed. Behulpzaam, vriendelijk en accuraat werken ondanks de werkdruk.
Pluspunten
Collegialiteit en goede werksfeer
Minpunten
Grote werkdruk
gezellige werkomgeving voor stage
Support Engineer (voormalige medewerker) –  Herengracht8 juli 2014
Veel geleerd bij Deutsche Bank en voornamelijk de telefoon opgenomen en calls verwerkt, heb hier ook veel naar de gebruikers moeten lopen omdat die in hetzelfde pand werkten.

hele gezellige collega's en veel gelachen.

ik vond het heel leuk dat ik alle vrijheid heb gekregen om mijn dingen te doen voor school of voor incidenten te verhelpen als het geen administrator rechten nodig had.
Pluspunten
Gezelligheid, altijd wat te doen.
Minpunten
vanwege dat ik stagiaire was geen wachtwoord mogen restten
Prettige werkgever
Accountmanager MKB/ Accountmanager Groot zakelijk (huidige medewerker) –  Zwolle, OV21 mei 2014
Advisor bij DB is elke dag anders, je hebt een eigen klanten portefeuille van ongeveer 300 relaties. Vragen van deze relaties beantwoordt je via telefoon, mail of in face to face gesprekken op kantoor of bij de ondernemer thuis. Je gaat ook pro actief relaties benaderen om producten zoals, leningen, verzekeringen, cash management producten aan te bieden. Ook nieuwe relaties benaderen op netwerk borrels horen hierbij.
Wat ik geleerd heb is op een goede manier onderhandelen over tarieven en afspraak is afspraak. Dit is een belangrijk item zeker voor ondernemers.
Prettige, ambitieuze collega's die allemaal hetzelfde doel voor ogen hebben.
Pluspunten
Geen dag is hetzelfde, veel doorgroei mogelijkheden
Minpunten
Grote portefeuille waardoor je niet alle relaties dezelfde aandacht kan geven.
Op het eind was het wel gezellig met alle boventalligen.
Client Service Officer (voormalige medewerker) –  Den Haag6 mei 2014
Het is erg lastig om een review te schrijven over een bedrijf waarbij je in 3 jaar 3 re-organisaties hebt meegemaakt. Uiteindelijk heb ik de 2e niet 'overleefd'.
Pluspunten
salaris
Minpunten
systemen
Fijn om hier te werken.
Administratief Ondersteuner (voormalige medewerker) –  Apeldoorn, GE16 april 2014
Heel fijne werkgever.
Veel plezier op de werkvloer.
Jammer dat dit bedrijf opgesplitst moest worden
Goede werkgever.
administratief ondersteuner (voormalige medewerker) –  Apeldoorn16 april 2014
Fijne collega's er heerste een gezonde werksfeer.
Een hectische tijd beleefd met de omzetting van ABN AMRO naar Deutsche Bank.
DB een TOP werkgever
Trade Operations Analyst (huidige medewerker) –  Rotterdam, ZH11 april 2014
Werken bij DB is, is werken voor een grote internationale organisatie en in een professionele zakelijke sfeer.
Hele fijne collega's. Het leukste is dat je de mogelijkheid hebt om jezelf te ontwikkelen.
Gezellige werkomgeving waarin je je niet verveeld
beheer en behandeling van de interne mailbox (voormalige medewerker) –  Rotterdam, ZH31 maart 2014
Ik voelde me thuis binnen de Deutsche Bank en als je je thuis voelt, werkt dat wel prettig.
Het leukste aan de baan, dat je contact had met klanten en ook wist voor wie je werkte.
Het moeilijkste was soms dat ik afscheid moest nemen van een aantal collega's waarmee je een goede band had opgebouwd.
Pluspunten
De sfeer
Minpunten
Afscheid van collega's
Gezellige werksfeer
administratief assistent (voormalige medewerker) –  Apeldoorn9 maart 2014
Fijne collega's die veel voor elkaar over hadden.
Helaas door reorganisatie mijn baan verloren.
Samenwerken met collega's en helpen daar waar het nodig is.
Loan Documentation Officer (voormalige medewerker) –  Eindhoven, NB17 december 2013
Het vervaardigen van kredietovereenkomsten voor de onderliggende kantoren alsmede de afwerking hiervan in de systemen zodat relatie kan beschikken over zijn limiet c.q. leningen. Het vervaardigen van de daarbij horende zekerheden alsmede het laten vestigen van hypotheken. Controleren van zekerheidsstukken. Samenwerking met directe collega's en collega's van bijkantoren. Dit zijn tevens de vaardigheden die ik heb geleerd alsmede de daarbij horende cursussen.
Belangrijk is het sociale aspect en de omgang met collega's, deze is altijd goed verlopen. Het samenwerken in teamverband is voor mij dan ook een pré.
Het moeilijkste van mijn werkzaamheden is wel de juridische kennis c.q. juridische taal.
Het leukste de samenwerking met mijn directe collega's en het "thuis" gevoel. Tevens waar nodig de helpende hand bieden.
Pluspunten
Sociaal, eerlijk, betrouwbaar en flexibel.
Minpunten
Juridische taal en lang geconcentreerd luisteren naar iemand die monotoom praat.
Goede werkgever
administratief assistent (voormalige medewerker) –  Apeldoorn20 november 2013
Goede werkgever met mogelijkheden om je te ontwikkelen.
Tevreden over de beloning.
Pluspunten
Werksfeer
Minpunten
nvt

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Deutsche Bank. Onze community staat klaar om te antwoorden.