Deen Supermarkten Reviews

Leuke werkplek
Medewerker bloembalie (voormalige medewerker) –  Zwaag22 september 2019
Afwisselende werkdagen met leuke collegas. Zeker aan te raden
Werken bij Deen
Vakkenvuller (huidige medewerker) –  Almere25 augustus 2019
Ik vind het super gezellig werken bij Deen. Het is allemaal goed geregeld. Je wordt zo goed mogelijk geholpen als er iets is.
Het was een goede maar ook leerzame werk omgeving
Kassamedewerker (voormalige medewerker) –  Lelystad5 juli 2019
Deen is een hele goede winkel waarbij je een fijne werk sfeer hebt en je de collega's waar je mee werkt goed Kent.
Pluspunten
Extra langer pauze mochten we houden
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Groenteman21 juni 2019
Alles was gezellig en een goede team. Alles wat ik heb geleerd is goed met klanten omgaan
Ideale plek voor een bijbaan
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Heerhugowaard13 maart 2019
Als je jong bent en een bijbaan zoekt, dan is DEEN Supermarkten een zeer goede werkgever. Maar ook mensen die een vaste baan willen in een supermarkt, kunnen hier goed terecht. Pluspunten van deze werkgever zijn:

-Je leert veel met klanten/mensen omgaan
-Altijd gezellige en informele werksfeer met andere collega's
-Als je op school zit, dan is het leuk dat er veel jonge mensen werken
-Veel leuke cursussen en trainingen waarvoor je betaald krijgt, zoals de 'Blij bij DEEN - cursus,' waar je veel leuke spelletjes gaat doen met je collega's.
-Je leert, als je er langer werkt, meerdere functies (Ik heb bijvoorbeeld achter de kassa gezeten, ik ben hoofdcaissière geweest, ik ben vakkenvuller geweest en ik heb achter de bloemenbalie gestaan.)
-Je kunt een DEEN opleiding volgen als je daar interesse in hebt.
-Ik heb bij DEEN uiteindelijk een vast contract gekregen, terwijl ik niet de ideale werknemer was.
-Je krijgt een goede indruk van een commerciële organisatie en het staat goed op je cv (DEEN heeft een goede reputatie).
-Vaak mag je meer werken dan jouw contracturen.
-Ziekmelden gaat makkelijk, er is altijd wel een andere collega die dan kan komen. (Maar maak hier geen misbruik van!)
-Je wordt soms gebeld als ze iemand zoeken om extra te werken. Je mag dan altijd zelf besluiten of je wel of niet komt. (Maar je moet soms wel flexibel zijn!)
-Je bouwt pensioen op.
-Radio staat altijd aan.
-Rookruimte in de kantine.
-Je kunt gratis koffie pakken.
-Je kunt gebruikmaken van bestek/borden/koelkast/magnetron/oven/privétoiletten (dus niet voor klanten)
-Je krijgt DEEN
  meer... kleding
-Voor een bijbaantje, krijg je best veel geld. Hoe langer je er werkt, hoe meer geld je krijgt.
-In principe werk je niet over, alleen als je moet afsluiten in de avond.

Minpunten zijn:
-Er is sprake van hiërarchie. Je moet wel luisteren naar degene met een hogere functie, ongeacht je opleiding of leeftijd.
-Er is sprake van 'vriendjespolitiek'. Als sommige collega's goed bevriend waren met bepaalde leidinggevenden, dan kregen zij sneller een hogere functie (of andere privileges) dan collega's die niet goed bevriend met ze waren.
-Mensen die een vaste baan hebben bij DEEN Supermarkten, worden soms verplicht om overgeplaatst te worden naar een DEEN op een andere locatie.
-Als je er langer werkt, dan gaan er steeds meer vertrouwde collega's weg en komen jongere mensen daarvoor in de plaats.
-Als je achter de kassa zit, dan voelen de dagen soms wel lang en eentonig.
-Inkloksysteem zorgt ervoor dat je je pauzetijd strikt in de gaten moet houden.
-Inkloksysteem rondt soms af naar een bepaald getal. Dus het komt af en toe voor dat je een aantal minuten langer hebt gewerkt dan dat je krijgt uitbetaald, als je niet uitklokt op het afgeronde getal.
-Het team bij de kassa moet in de avond tegelijkertijd vertrekken met de vulploeg. Dus als de vulploeg nog niet klaar is, dan moeten de caissières ook daarna helpen met spiegelen en vullen.
-De bedrijfscultuur is een beetje boers/volks. Ik vind dat persoonlijk een minpunt, maar andere mensen vinden dat juist leuk.
-Alles moet schoongemaakt worden door het team zelf. Dit is soms veel werk, vooral in de avond.
-Lunch/avondeten is niet gratis.
-Je moet je eten tijdens je pauze halen (als je zelf geen eten meeneemt), dus dat gaat van je pauzetijd af.
-In het begin krijg je meestal een 0-uren contract. Als je je dan ziek meldt, dan krijg je niet doorbetaald.
-Geen korting op boodschappen bij DEEN als je daar werkt.
-Als je wat ouder bent, dan nemen ze je waarschijnlijk niet meer aan.
Pluspunten
Veel met mensen omgaan (zowel klanten als collega's)
Minpunten
Hiërarchie
Van bijbaan naar carriere
Verkoopmedewerkster (huidige medewerker) –  Breezand9 maart 2019
Ooot begonnen als bijbaan, nu een start voor een carriere
Pluspunten
Uurloon
Minpunten
Begeleiding
Discipline ontbreekt veelal bij een leuke winkel
Teamleider (huidige medewerker) –  Hoorn21 februari 2019
Typische werkdag:
Beginnen met het idee dat er veel vracht binnen gekomen is en dat er in de middag ook veel verwacht wordt. 'Oh ja, 'Kees' is ziek en 'Michael' is vandaag vrij. Ze zijn beiden niet vervangen, want we zetten deze week al teveel uur in'. Veel geklaag door klanten (terecht) als actie-artikelen niet voorradig zijn (door matige inkoop door het hoofdkantoor). Teveel ongemotiveerde kassières, dus bij de vraag 'of ze in de winkel willen helpen' krijg je gefrons als antwoord. Bepaalde afspraken voor de winkel zijn niet nagekomen, dus loop je achter de feiten aan. Altijd.

Wat ik geleerd heb:
Accepteer hindernissen (zoals collega's met minder discipline) en focus je meer op de dingen die je zelf beter kan doen. Probeer je niet druk te maken om dingen waar je geen invloed op hebt.

Management:
Het lijkt bij DEEN geen prioriteit meer te zijn dat de klant baadt in een paradijs. Begrijpelijk dat uren gekort worden als de omzet tegenvalt, maar het is onmogelijk een knappe winkel neer te zetten als er teveel geschrapt wordt. 0-uren-contracten zouden al een hele oplossing zijn. Meer waarschuwingen uitdelen aan mensen die niet bereid zijn inzet te tonen. Meer luisterend oor bieden aan de winkels en meer focussen op de werkdruk voor de medewerkers.

Bedrijfscultuur:
'Ons kent ons', gezellig, nuchter en overal even dorps. Iedereen 'doet lekker zijn ding'.

Het moeilijkste van de baan:
Accepteren dat er veel collega's werken met een 9-tot-5-mentaliteit, met in je achterhoofd hebben dat de planning altijd ontzettend krap is en dat er juíst mensen nodig zijn om een winkel
  meer... top te krijgen.

Het leukste van de baan:
'Winkeltje spelen', dat is het leukste wat je kunt doen. Spelen met de artikelen die je hebt, mooie presentaties maken en klanten blij maken met alles waarmee je hem/haar kunt aanbieden. Klanten laten proeven van die lekkere producten die je zelf ook aan je visite voorschotelt. Je collega's enthousiasmeren en beter maken. Laten inzien dat alles wat je doet een direct gevolg is voor de winkel en dus voor de klant. Samengevat: je collega's aanleren om een voorbeeld voor anderen te worden.
leuke sfeer
Vulploegmedewerker (voormalige medewerker) –  Alkmaar13 februari 2019
Goede werkgever en altijd naar me zin gehad, goede organisatie
Leuke en gezellige werksfeer
Vakkenvuller/kassamedewerker (voormalige medewerker) –  Lelystad4 februari 2019
Eén keer per week moest ik vakken vullen, klanten wegwijs maken en winkelkarretjes terug in de winkel zetten.
was leuk, maar niet telang
Cassière (huidige medewerker) –  Lelystad27 januari 2019
Toen ik hier begon was het heel gezellig en leuk. maar als je er lang werkt word het al gauw saai en repetitief. collaga's zijn wel aardig maar het bestuur heb ik niet veel meel
Pluspunten
collega's
Minpunten
drukte, saai
bedrijf deen
Kassamedewerkster (voormalige medewerker) –  Dronten24 januari 2019
het was druk en er was altijd veel te doen.

de werksfeer was niet prettig.

het management was niet altijd top.
Pluspunten
je eigen taken indelen
Minpunten
wat je deed was nooit goed
Prettige werkomgeving
Verkoopmedewerker (huidige medewerker) –  Enkhuizen21 januari 2019
Perfecte werksfeer wat maakt dat je altijd met veel plezier naar het werk gaat.
Leuk bijbaantje
Medewerker klantenservice (voormalige medewerker) –  Akersloot14 januari 2019
Goede werksfeer en ook een mooi bedrijf om te werken.
gezellig
Vakkenvuller (voormalige medewerker) –  Alkmaar11 januari 2019
gezellige maar drukke werksfeer waar de team leidingevende altijd wel rekening mee hield.
Pluspunten
lange pauze
Minpunten
gggb
saai werk en geen leuke bedrijfsleider
vakkenvuller (voormalige medewerker) –  Purmeren9 januari 2019
Ik had werk nodig maar vond de baan niks. Eentonig en de bedrijfsleider was niet aardig.
Pluspunten
leuke collega´s
Minpunten
geen aardige leidinggevende
gezellig familie bedrijf
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  Weesp19 november 2018
Het was altijd fijn om op het werk te komen. Ik heb ontslag genomen omdat ik naar het zuiden van Nederland verhuisde en het bedrijf hier niet gevestigd is.
gezellige werksfeer
Vulploegleider (voormalige medewerker) –  Wieringerwerf12 november 2018
begon als bijbaan en uiteindelijk mijn full time baan geworden. zeer prettig gewerkt door de jaren heen,
Pluspunten
gratis lunch
Minpunten
werken in de avond uren
Productieve werkgever
kassamedewerkster en hoofdcaissière (voormalige medewerker) –  Edam9 november 2018
Het leukste van het werken bij Deen supermarkten is, dat je de gelegenheid krijgt om door te groeien.
Pluspunten
doorgroeimogelijkheden
Minpunten
Geen uitdaging op sociaal domein
Leuke collega's jammer dat het bedrijf/management achteruit gaat
Teamleider (voormalige medewerker) –  Zeewolde4 oktober 2018
Heb er lang met plezier gewerkt jammer dat het minder leuk werd door de hogere managers en directie...
Pluspunten
Gezellige collegas
Minpunten
Veel stress/druk
Leuk om weer werk te doen met meer uitdaging
Verkoopmedewerker (huidige medewerker) –  Zuid-Scharwoude1 oktober 2018
Goed om werk te hebben wat bij mijn opleiding past en waar meer uitdaging inzit.
Pluspunten
Gratis fruit in de kantine

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Deen Supermarkten. Onze community staat klaar om te antwoorden.