Review over Decathlon van een werknemer

Bekijk alle reviews over Decathlon

Een hippe werkplek
Medewerker Klantenservice (huidige medewerker) –  Amsterdam-Zuidoost, NH24 december 2015
Net als bij ieder winkel zorg je ervoor dat de winkel er netjes uitziet, de kassa's geteld zijn etc., de klant is zeker koning bij Decathlon. Het ruilbeleid is ontzettend tegemoetkomend.Wij doen eigenlijk nooit moeilijk als een klant niet tevreden is over een product, hij krijgt gewoon zijn geld terug. Er werken heel veel studenten die goede kennis hebben over de producten, er zijn intern veel opleidingen te volgen. Als je voor Decathlon wilt gaan kan je het ver schoppen. Er zijn genoeg mogelijkheden voor zelfontwikkeling en opleidingen tot afdelingsmanager en winkeldirecteur. Uiteraard eist men daarvoor wel 200% inzet, ook in de weekeinden en avonden. Alleen als je laat zien dat je een harde werker bent en meegaand bent kun je het zeker ver schoppen.
Het leukste aan het bedrijf vind ik persoonlijk de collega's. Het zijn jonge, slimme en hippe mensen in de bloei van hun leven. Veel vriendschappen en ook romances zijn in dit bedrijf al ontstaan. Het is een soort leerschool en ontmoetingsplek voor jonge (hoogopgeleide)mensen. De winkels hebben veel zelfscankassa's en dat maakt het soms moeilijk om de service te verlenen aan klanten die anders gewend zijn. (Inpakken, bedienen)
Maar ja het is een nieuwe tijd en dingen veranderen.
All met al vind ik het een hippe werkgever in een leuke sportieve omgeving. Ik werk er al bijna 10 jaar en ga nog steeds met veel plezier naar mijn werk.
Pluspunten
Winstdeling, bonussysteem
Minpunten
Geen 100% reiskostenvergoeding

Andere reviews over Decathlon van werknemers

productieve werkomgeving
Stage gelopen (voormalige medewerker) –  Arnhem13 februari 2019
super gezellige collega's en met hulp op de werkvloer kan je bij iedereen terecht
Ongeorganiseerd, werknemers zijn de dupe
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Tilburg22 oktober 2018
Een gebrek aan competente mensen aan het roer, waarbij een angstcultuur vervangend moet zijn, leidt ertoe dat motivatie op de werkvloer volledig wegvalt, en competente werknemers met kennis en ervaring ofwel zelf vertrekken, of om belachelijke redenen weg moeten. Er is dan ook een belachelijk hoge stroming van personeel.

Daarnaast zit veel personeel overspannen thuis, of uiten dit op de werkvloer. Personeel krijgt vele malen meer werk op zich dan dat ze uren werken in de week. Dit leidt tot enorm veel stress, veel onaf werk, en onbetaald thuis doorwerken uit angst om ontslagen te worden.

In theorie ben je verantwoordelijk voor een klein stukje van de winkel (in mijn geval Trekking). Denk aan cijfers en voorraad bijhouden, klanten helpen, jouw gedeelte van de winkel netjes houden.

Echter wordt je daarnaast nog overladen met extra taken, en wordt er van je verwacht dat je zelf nog met extra dingen komt. Zo kom je op een werkweek van 24 uur uit op een takenpakket van richting of boven de 100 uur. Dit is door meerdere medewerkers individueel berekend.
Pluspunten
Leuke collega's op de vloer, klant contact
Minpunten
Afschuiven van taken, angstcultuur, incompetent leiderschap

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Decathlon. Onze community staat klaar om te antwoorden.

4,1

Reviews over Decathlon gesorteerd op locatie