Decathlon
Review over Decathlon van een medewerker

Ongeorganiseerd, werknemers zijn de dupe

22 oktober 2018
Een gebrek aan competente mensen aan het roer, waarbij een angstcultuur vervangend moet zijn, leidt ertoe dat motivatie op de werkvloer volledig wegvalt, en competente werknemers met kennis en ervaring ofwel zelf vertrekken, of om belachelijke redenen weg moeten. Er is dan ook een belachelijk hoge stroming van personeel.

Daarnaast zit veel personeel overspannen thuis, of uiten dit op de werkvloer. Personeel krijgt vele malen meer werk op zich dan dat ze uren werken in de week. Dit leidt tot enorm veel stress, veel onaf werk, en onbetaald thuis doorwerken uit angst om ontslagen te worden.

In theorie ben je verantwoordelijk voor een klein stukje van de winkel (in mijn geval Trekking). Denk aan cijfers en voorraad bijhouden, klanten helpen, jouw gedeelte van de winkel netjes houden.

Echter wordt je daarnaast nog overladen met extra taken, en wordt er van je verwacht dat je zelf nog met extra dingen komt. Zo kom je op een werkweek van 24 uur uit op een takenpakket van richting of boven de 100 uur. Dit is door meerdere medewerkers individueel berekend.
Pluspunten
Leuke collega's op de vloer, klant contact
Minpunten
Afschuiven van taken, angstcultuur, incompetent leiderschap
Similar reviews
17 oktober 2018
Same role
Verkoopmedewerker (huidige medewerker) - Nederland
Decathlon werkt met veel jonge werknemers. De structuur in het bedrijf wordt momenteel gewijzigd, waardoor er weinig hiërarchie in het bedrijf is en we werken via een netwerkstructuur. Hierdoor wordt er meer van de medewerkers verwacht, zonder dat je daar meer waardering voor terug krijgt.

De sfeer in de winkels is leuk. Veel collega's zien elkaar ook buiten werktijden en hebben veel voor elkaar over. Dat is echt dé kracht van het bedrijf.
Pluspunten
Collega's
Minpunten
Salaris
10 februari 2018
Same role
Verkoopmedewerkster (huidige medewerker) - Leeuwarden
Fijn bedrijf om te werken.
Iedereen die er werkt is sport gek! Hierdoor heb je meteen een klik met je collega's.

Er is een erg open belijdt zodat je in volle vrijheid je ideeën kunt toepassen in de winkel.

Veel training binnen het bedrijf je kunt tot sportleader van jou passie sport door groeien waardoor je verantwoordlijk bent voor de omzet van jouw sport.
Pluspunten
Relaxte werksfeer
Minpunten
Zit nog niet in groningen..
29 oktober 2018
Same location
sportvriend SUP (voormalige medewerker) - Tilburg
leuke collega's maar de manager is een tiran! Ze ontslaat alles en iedereen die ze ziet als dreiging of als ongemotiveerd, ook al werkt dit persoon super hard. Er heerst een enorme angstcultuur in dit bedrijf
Pluspunten
gezellig team
Minpunten
slecht management
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Decathlon. Onze community staat klaar om te antwoorden.
4,1
4,1