Decathlon Reviews

16 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 3.478 reviews
Ongeorganiseerd, werknemers zijn de dupe
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Tilburg22 oktober 2018
Een gebrek aan competente mensen aan het roer, waarbij een angstcultuur vervangend moet zijn, leidt ertoe dat motivatie op de werkvloer volledig wegvalt, en competente werknemers met kennis en ervaring ofwel zelf vertrekken, of om belachelijke redenen weg moeten. Er is dan ook een belachelijk hoge stroming van personeel.

Daarnaast zit veel personeel overspannen thuis, of uiten dit op de werkvloer. Personeel krijgt vele malen meer werk op zich dan dat ze uren werken in de week. Dit leidt tot enorm veel stress, veel onaf werk, en onbetaald thuis doorwerken uit angst om ontslagen te worden.

In theorie ben je verantwoordelijk voor een klein stukje van de winkel (in mijn geval Trekking). Denk aan cijfers en voorraad bijhouden, klanten helpen, jouw gedeelte van de winkel netjes houden.

Echter wordt je daarnaast nog overladen met extra taken, en wordt er van je verwacht dat je zelf nog met extra dingen komt. Zo kom je op een werkweek van 24 uur uit op een takenpakket van richting of boven de 100 uur. Dit is door meerdere medewerkers individueel berekend.
Pluspunten
Leuke collega's op de vloer, klant contact
Minpunten
Afschuiven van taken, angstcultuur, incompetent leiderschap
Ambiente de trabajo divertido
Atención al cliente, ventas (voormalige medewerker) –  Amsterdam6 augustus 2018
Trabajo divertido con gente que al final se convierte en verdaderos amigos.
Super werkgever
Sportief medewerker (voormalige medewerker) –  Alkmaar24 juli 2018
Bij Decathlon Alkmaar hangt er een positieve werksfeer en zijn er volop doorgroei mogelijkheden indien je hiet zelf voor open staat.
De sfeer onderling met collega's is erg gezellig.
Pluspunten
Goede sfeer, doorgroei mogelijkheden
vreselijk bedrijf
Winkelmedewerker (voormalige medewerker) –  Alkmaar8 mei 2018
in het begin een hele leuke tijd gehad. erg gezellig met de collega's. uit eindelijk werd er te veel verwacht van je voor een laag salaris terwijl je veel verantwoordelijke taken krijgt. elk functionerings- gesprek een goede beoordeling gehad en dan toch kon ik vertrekken vlak voor mijn contract verlening. En de manier waarop was niet volgens hun beloofde manier hoe ze met personeel omgaan.
Pluspunten
gezelligheid op de werk vloer
Minpunten
beloftes niet na komen
Top bedrijf
Verkoopmedewerkster (huidige medewerker) –  Leeuwarden10 februari 2018
Fijn bedrijf om te werken.
Iedereen die er werkt is sport gek! Hierdoor heb je meteen een klik met je collega's.
Er is een erg open belijdt zodat je in volle vrijheid je ideeën kunt toepassen in de winkel.
Veel training binnen het bedrijf je kunt tot sportleader van jou passie sport door groeien waardoor je verantwoordlijk bent voor de omzet van jouw sport.
Pluspunten
Relaxte werksfeer
Minpunten
Zit nog niet in groningen..
Slechte organisatie met beloftes die niet na worden gekomen
Verkoper (voormalige medewerker) –  Breda11 november 2017
In het begin een ontzettend leuke tijd gehad. Werd mij belooft dat ik door kon groeien binnen een management functie maar helaas waren ze continu deze overstap aan het uitstellen. Wel de werkzaamheden van een manager maar niet de titel en nog erger het salaris... welke al niet al te best is in de retail. maar goed daar heb ik toen voor gekozen. Tot het moment dat ik er zelf achteraan ging zitten en mijn contractverlenging steeds dichterbij kwam werd ik eruit gezet zonder enige reden. Als ik ga rekenen wat ik extra buiten het functieprofiel heb gedaan en hoeveel uur ik in mijn vrije tijd voor dit bedrijf heb gewerkt dan moet ik keihard huilen. Voor mij was het op dat moment investeren in de toekomst maar uiteindelijk bleek er geen toekomst te zijn bij Decathlon voor mij
Minpunten
maken beloftes en komen ze niet na
Sporten en werken
Sportleader (huidige medewerker) –  Leeuwarden23 september 2017
Als verkoper/ sportleader ben ik verantwoordelijk over alles van ruitersport, zo mag ik zelf de keuzes maken wat ik wel en niet voor producten in de winkel wil hangen. Ik wordt niet aangestuurd maar kan mijn eigen gang gaan tijdens de werktijden. Er zijn natuurlijk wel dingen die elke dag gedaan moeten worden, zoals prijzencontrole en tellingen van producten.
Pluspunten
Vrijheid in maken van keuzes
Minpunten
Laag loon in relatie tot de verantwoordelijkheden
leuke bijbaan
Verkoopmedewerkster (huidige medewerker) –  Kerkrade23 juni 2017
facen, tg, vracht bijvullen, klanten helpen.
slimmer verkopen.
wisselend management.
top collega's.
veel lang staan/lopen.
contacten met klanten.
Sportleader ruitersport
sportleader ruitersport (huidige medewerker) –  Den Haag1 juni 2017
Als sportleader heb je net wat meer verantwoordelijkheid, zo werk je voor je afdeling aan een onderzoek om je afdeling beter te laten functioneren.
Ontwikkelen zo snel jezelf wilt!
Sportief verkoper (huidige medewerker) –  Best16 februari 2017
- Jong dynamisch bedrijf
- Ontwikkelen zo snel als jezelf wilt
- Naar je mening wordt geluisterd, ongeacht je functie
- Gezellig sfeer!
Pluspunten
Gezellig/Sportieve sfeer op het werk
Ambiente agradable
Atención al cliente, monitora de formación (voormalige medewerker) –  Amsterdam7 januari 2016
Agradable ambiente.
Buen trabajo en equipo.
Falta de algo de experiencia por parte de la dirección.
Een hippe werkplek
Medewerker Klantenservice (huidige medewerker) –  Amsterdam-Zuidoost, NH24 december 2015
Net als bij ieder winkel zorg je ervoor dat de winkel er netjes uitziet, de kassa's geteld zijn etc., de klant is zeker koning bij Decathlon. Het ruilbeleid is ontzettend tegemoetkomend.Wij doen eigenlijk nooit moeilijk als een klant niet tevreden is over een product, hij krijgt gewoon zijn geld terug. Er werken heel veel studenten die goede kennis hebben over de producten, er zijn intern veel opleidingen te volgen. Als je voor Decathlon wilt gaan kan je het ver schoppen. Er zijn genoeg mogelijkheden voor zelfontwikkeling en opleidingen tot afdelingsmanager en winkeldirecteur. Uiteraard eist men daarvoor wel 200% inzet, ook in de weekeinden en avonden. Alleen als je laat zien dat je een harde werker bent en meegaand bent kun je het zeker ver schoppen.
Het leukste aan het bedrijf vind ik persoonlijk de collega's. Het zijn jonge, slimme en hippe mensen in de bloei van hun leven. Veel vriendschappen en ook romances zijn in dit bedrijf al ontstaan. Het is een soort leerschool en ontmoetingsplek voor jonge (hoogopgeleide)mensen. De winkels hebben veel zelfscankassa's en dat maakt het soms moeilijk om de service te verlenen aan klanten die anders gewend zijn. (Inpakken, bedienen)
Maar ja het is een nieuwe tijd en dingen veranderen.
All met al vind ik het een hippe werkgever in een leuke sportieve omgeving. Ik werk er al bijna 10 jaar en ga nog steeds met veel plezier naar mijn werk.
Pluspunten
Winstdeling, bonussysteem
Minpunten
Geen 100% reiskostenvergoeding
very good experience
Intern Sales Assistance (32h/w) (voormalige medewerker) –  retail13 juli 2015
I learnt a lot during the internship. The company offers employees different kinds of training.
Gezellige winkel met leuke collega's
Kassamedewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam, NH17 maart 2014
De winkel is gezellig met de collega's. Het werk is eentonig en saai.
Leuke winkel
Adviseur/verkoper (voormalige medewerker) –  Best10 september 2013
Leuk om met klanten om te gaan, leuke, jonge collega's, helaas hoog personeel verloop.
Pluspunten
Flexibele werktijden
Minpunten
Slecht salaris, geen doorgroei mogelijkheden

Zie meer reviews over Decathlon

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Decathlon. Onze community staat klaar om te antwoorden.

4,1

Reviews over Decathlon gesorteerd op locatie