Decathlon
Bekijk alle 4.362 reviews
fijne winkel, veelal leuke collegas, alleen betaald heel erg matig, weinig doorgroei kansen waardoor je meer gaat verdienen.
heel relaxed bedrijf waar je fouten mag maken en waar je zelfstandig mag werken. Eigen initiatief wordt op prijs gesteld
Werkdruk om je te moeten laten zien aan het land is groter dan dat je je eigen zaken goed op orde moet hebben in de winkel. Staan voor transparant communiceren maar dat kan je vervolgens de kop kosten wanneer je dat doet. Vriendjespolitiek voeren ze uit maar laten ondertussen iedereen denken dat anderen ook kans maken om door te groeien.
super gezellige collega's en met hulp op de werkvloer kan je bij iedereen terecht
Een erg prettige omgeving om je creativiteit zijn gang te laten gaan.
leuke collega's maar de manager is een tiran! Ze ontslaat alles en iedereen die ze ziet als dreiging of als ongemotiveerd, ook al werkt dit persoon super hard. Er heerst een enorme angstcultuur in dit bedrijf
Pluspunten
gezellig team
Minpunten
slecht management
Een gebrek aan competente mensen aan het roer, waarbij een angstcultuur vervangend moet zijn, leidt ertoe dat motivatie op de werkvloer volledig wegvalt, en competente werknemers met kennis en ervaring ofwel zelf vertrekken, of om belachelijke redenen weg moeten. Er is dan ook een belachelijk hoge stroming van personeel.

Daarnaast zit veel personeel overspannen thuis, of uiten dit op de werkvloer. Personeel krijgt vele malen meer werk op zich dan dat ze uren werken in de week. Dit leidt tot enorm veel stress, veel onaf werk, en onbetaald thuis doorwerken uit angst om ontslagen te worden.

In theorie ben je verantwoordelijk voor een klein stukje van de winkel (in mijn geval Trekking). Denk aan cijfers en voorraad bijhouden, klanten helpen, jouw gedeelte van de winkel netjes houden.

Echter wordt je daarnaast nog overladen met extra taken, en wordt er van je verwacht dat je zelf nog met extra dingen komt. Zo kom je op een werkweek van 24 uur uit op een takenpakket van richting of boven de 100 uur. Dit is door meerdere medewerkers individueel berekend.
Pluspunten
Leuke collega's op de vloer, klant contact
Minpunten
Afschuiven van taken, angstcultuur, incompetent leiderschap
Decathlon werkt met veel jonge werknemers. De structuur in het bedrijf wordt momenteel gewijzigd, waardoor er weinig hiërarchie in het bedrijf is en we werken via een netwerkstructuur. Hierdoor wordt er meer van de medewerkers verwacht, zonder dat je daar meer waardering voor terug krijgt.

De sfeer in de winkels is leuk. Veel collega's zien elkaar ook buiten werktijden en hebben veel voor elkaar over. Dat is echt dé kracht van het bedrijf.
Pluspunten
Collega's
Minpunten
Salaris
Trabajo divertido con gente que al final se convierte en verdaderos amigos.
Bij Decathlon Alkmaar hangt er een positieve werksfeer en zijn er volop doorgroei mogelijkheden indien je hiet zelf voor open staat.
De sfeer onderling met collega's is erg gezellig.
Pluspunten
Goede sfeer, doorgroei mogelijkheden
in het begin een hele leuke tijd gehad. erg gezellig met de collega's. uit eindelijk werd er te veel verwacht van je voor een laag salaris terwijl je veel verantwoordelijke taken krijgt. elk functionerings- gesprek een goede beoordeling gehad en dan toch kon ik vertrekken vlak voor mijn contract verlening. En de manier waarop was niet volgens hun beloofde manier hoe ze met personeel omgaan.
Pluspunten
gezelligheid op de werk vloer
Minpunten
beloftes niet na komen
Fijn bedrijf om te werken.
Iedereen die er werkt is sport gek! Hierdoor heb je meteen een klik met je collega's.

Er is een erg open belijdt zodat je in volle vrijheid je ideeën kunt toepassen in de winkel.

Veel training binnen het bedrijf je kunt tot sportleader van jou passie sport door groeien waardoor je verantwoordlijk bent voor de omzet van jouw sport.
Pluspunten
Relaxte werksfeer
Minpunten
Zit nog niet in groningen..
In het begin een ontzettend leuke tijd gehad. Werd mij belooft dat ik door kon groeien binnen een management functie maar helaas waren ze continu deze overstap aan het uitstellen. Wel de werkzaamheden van een manager maar niet de titel en nog erger het salaris... welke al niet al te best is in de retail. maar goed daar heb ik toen voor gekozen. Tot het moment dat ik er zelf achteraan ging zitten en mijn contractverlenging steeds dichterbij kwam werd ik eruit gezet zonder enige reden. Als ik ga rekenen wat ik extra buiten het functieprofiel heb gedaan en hoeveel uur ik in mijn vrije tijd voor dit bedrijf heb gewerkt dan moet ik keihard huilen. Voor mij was het op dat moment investeren in de toekomst maar uiteindelijk bleek er geen toekomst te zijn bij Decathlon voor mij
Minpunten
maken beloftes en komen ze niet na
Als verkoper/ sportleader ben ik verantwoordelijk over alles van ruitersport, zo mag ik zelf de keuzes maken wat ik wel en niet voor producten in de winkel wil hangen. Ik wordt niet aangestuurd maar kan mijn eigen gang gaan tijdens de werktijden. Er zijn natuurlijk wel dingen die elke dag gedaan moeten worden, zoals prijzencontrole en tellingen van producten.
Pluspunten
Vrijheid in maken van keuzes
Minpunten
Laag loon in relatie tot de verantwoordelijkheden
Drukke hoogseizoenen rustige laagseizoenen. Veel vrijheid voor eigen inbreng. Veel wisselende collega's.
facen, tg, vracht bijvullen, klanten helpen.
slimmer verkopen.

wisselend management.

top collega's.

veel lang staan/lopen.

contacten met klanten.
Als sportleader heb je net wat meer verantwoordelijkheid, zo werk je voor je afdeling aan een onderzoek om je afdeling beter te laten functioneren.
- Jong dynamisch bedrijf
- Ontwikkelen zo snel als jezelf wilt

- Naar je mening wordt geluisterd, ongeacht je functie

- Gezellig sfeer!
Pluspunten
Gezellig/Sportieve sfeer op het werk
Agradable ambiente.
Buen trabajo en equipo.

Falta de algo de experiencia por parte de la dirección.
Net als bij ieder winkel zorg je ervoor dat de winkel er netjes uitziet, de kassa's geteld zijn etc., de klant is zeker koning bij Decathlon. Het ruilbeleid is ontzettend tegemoetkomend.Wij doen eigenlijk nooit moeilijk als een klant niet tevreden is over een product, hij krijgt gewoon zijn geld terug. Er werken heel veel studenten die goede kennis hebben over de producten, er zijn intern veel opleidingen te volgen. Als je voor Decathlon wilt gaan kan je het ver schoppen. Er zijn genoeg mogelijkheden voor zelfontwikkeling en opleidingen tot afdelingsmanager en winkeldirecteur. Uiteraard eist men daarvoor wel 200% inzet, ook in de weekeinden en avonden. Alleen als je laat zien dat je een harde werker bent en meegaand bent kun je het zeker ver schoppen.
Het leukste aan het bedrijf vind ik persoonlijk de collega's. Het zijn jonge, slimme en hippe mensen in de bloei van hun leven. Veel vriendschappen en ook romances zijn in dit bedrijf al ontstaan. Het is een soort leerschool en ontmoetingsplek voor jonge (hoogopgeleide)mensen. De winkels hebben veel zelfscankassa's en dat maakt het soms moeilijk om de service te verlenen aan klanten die anders gewend zijn. (Inpakken, bedienen)

Maar ja het is een nieuwe tijd en dingen veranderen.

All met al vind ik het een hippe werkgever in een leuke sportieve omgeving. Ik werk er al bijna 10 jaar en ga nog steeds met veel plezier naar mijn werk.
Pluspunten
Winstdeling, bonussysteem
Minpunten
Geen 100% reiskostenvergoeding
I learnt a lot during the internship. The company offers employees different kinds of training.
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Decathlon. Onze community staat klaar om te antwoorden.
4,1
4,1