De Zorggroep Reviews

Dankbaar, afwisselend mooi beroep
Activiteitenbegeleidster (voormalige medewerker) –  Gemeente Peel en Maas4 september 2017
Als activiteitenbegeleidster op een dagopvang voor ouderen, ben je bezig om de bezoeker een fijne dag te bezorgen. Dit door activiteiten te doen als kaarten, koken, lezen, creatieve handarbeid, wandelen, documentaires kijken en spellen. Hiernaast biedt je structuur en een geef je de cliënten de aandacht die ze nodig hebben. Al begeleidster van een opvang houd je je ook bezig met administratie en financiën.
Erg dankbaar werk met ontzettend veel afwisseling.
Het nadeel aan deze doelgroep is dat het overlijden geregeld voor kan komen. Dit kan soms erg moeilijk zijn door de betrokkenheid die de drijfveer voor dit beroep is.
Pluspunten
Dankbaarheid en afwisseling
Minpunten
zekerheid van baan
Gezellig
Voedingsassistente (voormalige medewerker) –  Venlo23 juni 2017
Jammer dat er een reorganisatie kwam en ik het bedrijf moest verlaten
Goed werk omgeving
Gespecialiseerde Thuis Begeleider (voormalige medewerker) –  Limburg13 februari 2017
Altijd graag gewerkt bij Groene Kruis Thuiszorg De Zorggroep!!
Pluspunten
Altijd goede voorziening voor de medewerkers
Vooruitstrevende VVT organisatie
Teamleider ICT (huidige medewerker) –  Blerick16 januari 2017
Om de cliënten en de medewerkers van De Zorggroep goed van dienst te kunnen zijn en hun dagelijkse werkzaamheden te kunnen laten uitvoeren is een optimale Infrastructuur van groot belang. Door het leiden van een aantal cruciale projecten:
- Zorg Communicatie Technologie;
- Infrastructuur (As A Service);
- Network As A Service;
- 1ste lijn support telecommunicatie As A Service;
- LAN/WAN/WIFI;
- MDM/MAM;
- Databeveiliging;
- Licentiebeheer;
staat er nu een betrouwbare, up-to-date omgeving.

Het moeilijkste is de afhankelijkheid van beschikbare (zorg)gelden ieder jaar en de mogelijkheden tot verdere optimalisatie en innovatie die daarmee samenhangen. Door de leuke collega's en het gecreëerde hechtte team is bovenstaande omgeving neergezet.
Pluspunten
Geweldig team
Minpunten
Krimp
weinig ontwikkelingsmogelijkheden.
Verpleegkundige (huidige medewerker) –  Venlo15 januari 2017
ik vind het jammer dat er weining ontwikkelingsmogelijkheden zijn binnen de zorggroep.
Vernieuwend
Teamleider zorg (voormalige medewerker) –  Roermond6 januari 2017
Ik heb sinds 1993 met heel veel plezier gewerkt bij de Zorggroep.
Het is een organisatie die door de steeds veranderende wetten en regels mee moet veranderen. Dit maakt het werk uitdagend.
In mijn functie is de werkbelasting hoog. Een goede sfeer op de werkvloer zorgt ervoor dat deze hoge werkdruk wel te hanteren is.
Goede leuke sfeer, Lieve bewoners
Gastvrouw (voormalige medewerker) –  Horst10 november 2016
Gastvrouw zijn voor de mensen die aan de laatste fase van hun leven zijn begonnen, Als ik deze mensen blij kan maken door ze aandacht te geven en een leuke dag. Dan doe ik dat graag
Pluspunten
Gezellige sfeer, Leuke collega's
Minpunten
Een tonig werk
leuk
Helpende niveau 2 (voormalige medewerker) –  Venlo6 november 2016
heb hier met veel plezier gewerkt waren leuke collega's heb in de thuiswerk en dat was erg leuk
thuiszorg
Gezinsverzorgster (voormalige medewerker) –  Venlo7 juni 2016
heb hier gewerkt met veel plezier maar was maar voor tijdelijk.
Maar heb er veel geleerd in de korte tijd
Zo veel als mogelijk laten ze je met je competenties het werk zelfstandig en naar eigen inzicht vormgeven.
kok regenereerkeuken (huidige medewerker) –  Venlo27 februari 2016
Daar ik hier nog gedeeltelijk werkzaam ben en door reorganisatie een aantal uren heb moeten inleveren is het wel een beetje dubbel om hier iets over te zeggen maar ik heb het altijd een betrokken werkgever gevonden die het zelf moeilijk vindt om zijn draai in een meer commerciële wereld te vinden
Pluspunten
Ze laten je veel vrijheden toe en stimuleren je kwaliteiten
Minpunten
De switsh die we maken met de nieuwe bedrijfsvoering valt iedereen zwaar en is nogal onwennig
zelfstandig kunnen werken met client
thuishulp B (voormalige medewerker) –  Roermond, LI26 november 2015
mijn ervaringen van de zorg zijn wisselend, er hebben vele veranderingen en fusies plaatsgevonden die soms ten goed kwamen en soms in het nadeel waren.
Je werkte vaak zelfstandig ne er was weinig contact met collega's doo het werken in de wijk.
Pas toen ik een vaste werkplek kreeg in een aanleunwoning kreeg ik ervaring van contact met collega's
Pluspunten
zelfstandigheid
Minpunten
altijd in het spanningsveld tussen de werkgever met regels en client met wensen
erg leuk werk
Verzorgende IG (huidige medewerker) –  Stramproy2 november 2015
erg leuk werk en ik hoop dit nog lang te kunnen doen in combinatie met ander werk
Opleiding Leerling IG
Leerling Verzorgende IG (voormalige medewerker) –  Venlo16 oktober 2015
De bbl opleiding tot Verzorgende IG is een pittige opleiding welke zeker niet onderschat moet worden. Als jij zelf niet in fysiek goede gezondheid bent, of je hebt nog kleine kinderen, denk er dan 2x over na voordat je het overweegt te gaan doen.

Buiten dat om heb ik een geweldige periode gehad op mijn werkplek binnen de Zorggroep, ondanks het vroegtijdig beëindigen van mijn opleiding.

De collega's waren super. Ze waren ook altijd bereidt mij tekst en uitleg te geven daar waar nodig.

Het combineren van werk en prive in deze vond ik het lastigste van alles. Doordat je onregelmatig gaat werken en er nieuw in stapt. Het kost je meer energie. Je werkt 24 uur per week op de werkvloer en daarnaast volg je nog eens 1x per week een schooldag van 7 á 8u. Tevens krijg je zowel vanuit school als vanuit je werk opdrachten welke binnen bepaalde periode ingeleverd, c.q. klaar moeten zijn. Al met al ben je fulltime bezig.

Het mooiste van dit werk vond ik het contact met de bewoners, familie en de collega's. Je bent als team aan het werk.
Pluspunten
Mooie werkplek
Minpunten
Werkdruk
Prettig bedrijf met veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen
Diëtist in opleiding (voormalige medewerker) –  Limburg23 maart 2015
Dagelijks cliëntencontact met daarnaast mogelijkheden voor opdrachten ter verbetering van de kwaliteit van zorg geleverd op de werkvloer. Zeer prettige begeleiding van de diëtisten met goede, opbouwende en kritische feedback.
Pluspunten
Prettige werkomgeving
goede organisatie, jammer dat medewerkers en cliënten de dupe zijn van de bezuinigingen
medewerker zorgondersteuning (voormalige medewerker) –  Leudal, LI6 maart 2015
Ik werk graag met mensen en voor mensen, zorg,ondersteuning bieden, waaronder ook huishouden en catering zijn mij op het lijf geschreven.
Heb mij in de zorg altijd goed op mijn plaats gevoeld, helaas ben ik één van de gedupeerden van de bezuinigingen in de zorg.
Pluspunten
flexibel, inlevingsvermogen, collegiaal, respect, geduld, gevoel voor sfeer, creatief
Minpunten
laag tempo
Chaotische omgeving met zeer slechte bezetting
Verpleeghuisarts (voormalige medewerker) –  Venlo, LI12 januari 2015
Helaas heeft de ZorgGroep heilige huisjes die worden niet aangetast. Zij maken het werk voor iedere nieuwe arts moeilijk. Onprettige en onevenwichtige sfeer.
Met heel veel plezier gewerkt bij De Zorggroep op de afdeling zorgbemiddeling regio Venlo/Tegelen.
Registreren van zorgadministratieve taken (voormalige medewerker) –  Venlo4 november 2014
De afgelopen 4 jaar heb ik me sterk ontwikkeld tot een goed functionerende kracht als vakkundig administratief medewerker.
Mijn hoofdtaak was het registreren, muteren, verzamelen, controleren en verwerken van de zorglegitimaties in de informatiesystemen Nedap, Q-zorg en AZR.
Ik participeerde in werkgroepen voor de omzetting van het informatiesysteem. Op de afdeling was ik key-uzer, Dit betekent dat ik mijn expertise deelde met mijn collega's en leidinggevende.
Het leukste van deze baan was voor mij het analyseren van gegevens, en dat de gegevens goed in het systeem werden verwerkt. Belangrijk voor mij was dat het bedrijf de inkomsten ontving waar we recht op hadden, en dat de klant naar alle tevredenheid goed geholpen werd.
Pluspunten
Ik kon mij ontwikkelen
Minpunten
De reorganisatie, waardoor ik nu werkzoekende ben
gezellige werkomgeving
Vakantiewerk (voormalige medewerker) –  Venlo, LI15 oktober 2014
Een dag bij de zorggroep begint dat je s'morgens vroeg de overdracht krijgt te horen en de bijzonderheden.
Ik heb geleerd hoe ik mensen moet verzorgen en hoe je het beste met een zorgvrager kan communiceren
Mijn collega''s hielpen mij goed als ik iets niet begreep dan vroeg ik dat aan hun en dan legden ze mij dat goed uit.
In de baan vind ik niks moeilijks.
Het leukste is van de baan je komt in aanraking met zorgvragers je kan gezellig praten over dingen die hun mee gemaakt hebben als ze erover willen praten.
Geweldige ervaring
Opleiding Verzorgende IG niveau 3 (voormalige medewerker) –  Venlo, LI17 juli 2014
Bij De Zorggroep heb ik een werk leer traject gevolgt, of te wel BBL opleiding Verzorgende IG niveau 3.

Mijn ervaring en kennis is daar zeer verrijkt, door 1 dag school en 4 dagen praktijk. Ook had ik opdrachten te maken, zo wel theorie als praktijk. Wat ik het meeste geweldige vondt aan deze opleiding, waren de praktijk gerichte medische handelingen leren en op school de praktijk lessen.

Ook omgaan met mensen is een ervaring rijker. Want je leert veel van elkaar. En de clienten zijn je zeer dankbaar. Wat ik me ook zeker wel kan indenken. Stel je bent zelf zo hulp behoevend.
Zo denk ik altijd. Hoe wil ik behandeld worden!
Niet altijd kon dat helaas uitgevoerd worden. Maar dan legde ik het de clienten dat wel uit. Bij PG ( Pschygiatrische Gezondheidszorg ) clienten viel er niks uit te leggen. Dat zijn clienten met een geestelijke beperking en evtueel met een lichaamlijke beperking.

Maar zowel op de PG als op de Somatiek ( Somatiek zijn clienten die van geest nog redelijk goed zijn, maar juist lichaamlijk beperkt zijn. Waar door ze niet zelfstandig thuis kunnen blijven wonen) heb ik met veel plezier gewerkt.

Graag zou ik weer terug willen keren in deze zorg sector. Met een bij of om scholing verkort.
Pluspunten
Super job en cao.
Minpunten
N.V.T.
Productieve en gezellige werkomgeving
Coordinator van Zorg en Diensten (huidige medewerker) –  Horst, LI28 mei 2014
Ik werk op Kleinschalig Wonen en werk hier met plezier. De clienten waarmee ik werk geven veel terug in de vorm van dankbaarheid, en lach, een traan. Ik heb de mogelijkheid gehad om me goed te mogen ontwikkelen in de vorm van verschillende opleidingen.
Ook het team is hierin belangrijk.
Het leukste van de baan is het coordineren van het gehele zorgproces, dit omvat verschillende taken en is hierdoor een uitdaging.
Claim deze bedrijfspagina

Stel een vraag over solliciteren of werken bij De Zorggroep. Onze community staat klaar om te antwoorden.

4,1

Reviews over De Zorggroep gesorteerd op locatie