De Zorgboog
Kort gewerkt voor de Zorgboog. Deze organisatie leren kennen als een met betrokken werknemers.
Ik vind als functie schoonmaakster dat het uurloon hoger moet zijn, omdat dit werk onderbetaald is, kunnen ze geen mensen vasthouden of krijgen.
Pluspunten
Over het algemeen leuke collega’s
Minpunten
Slecht betaald
Zorgboog is een fijn bedrijf om voor te werken. Ik ben heel goed begeleidt in mijn proces. Het nadeel wat ik ondervonden heb is dat je veel bezig bent met administratieve taken terwijl ik liever met de cliënten bezig ben.
Ik vind het enige nadeel de avonden en weekenden werken maar aan de andere kant weet je, dat als je de zorg ingaat, dit een vereiste is.

Bij mij staat de cliënt op nummer 1. Verder is er een collegiale sfeer waarin je dingen goed bespreekbaar kan en mag maken.
Pluspunten
goede begeleiding
Minpunten
weekenden en avonden werken; veel administratieve taken
Fijn om met mensen te werken die hulp behoevend zijn.
Rekening houdend met diens zorgwens, structuur en behoefte.
Fijne werkomgeving met veel doorgroeimogelijkheden.
Fijn weekend/ vakantie baantje. Ik heb hier veel geleerd en kan nog steeds veel leren hier gedurende mijn opleiding.
Pluspunten
Veel leermomenten die aansluiten bij mijn opleiding
Zorgboog is een bedrijf met vele mogelijkheden , doorstuderen, flexibiliteit , gezelligheid maar ook werkdruk.
Pluspunten
Flexibel
Minpunten
Zware werkdruk
Vind het werk als kraamverzorgende heel erg leuk maar heb moeite met Wachttijden en de huishoudelijke werkzaamheden.

Graag zou ik op een vaste plaats met roostertijden aan de slag gaan als kraamverzorgende.
Pluspunten
Leuk werk als kraamverzorgende
Minpunten
Wachtijden & de huishoudelijke werkzaamheden
Leuke collega's en zeer lieve patienten heb met mijn plezier gewerkt
Pluspunten
Samen koken en gezamenlijk eten met patienten
Minpunten
Heb er eerst stage gelopen en daarna een paar weken gaan werken om een collega te vervangen voor haar verlof.
De samenwerking is erg fijn. Heb er goede begeleiding gehad en de collega's waren erg leuk en fijn.
Pluspunten
Je had vaak tijd voor je opdrachten
Minpunten
geen.
Ik heb 31 jaar met erg veel plezier bij de Zorgboog gewerkt, maar wegens bezuinigingen in de zorg ben ik helaas mijn baan verloren.
Ik heb altijd de kans gehad en gekregen om mezelf te ontwikkelen binnen de Zorgboog.
Pluspunten
Met mensen werken
Minpunten
Na mijn boventalligheid laten ze me aan mijn lot over, en hoor of zie ik niemand meer
Heb met veel plezier daar gewerkt bij de zorgboog.
Hoe je met mensen omgaat, het viel niet altijd goed mee.

Dat ik met plezier met ouderen heb gewerkt.

Ik had niet zoveel contact met de directie.

Ik heb hele fijne collega's gehad waar ik veel steun bij had.

Wat ik het moeilijkste vond was: om wat te vragen aan mij collega's wat er goed ging en wat er beter kon.

leukste: De oudere mensen een leuke dag te bezorgen.
Pluspunten
ze geven veel aandacht aan de stagiaire.
Minpunten
meer comunieceren met de collega's
Er is geen enkel jaar hetzelfde geweest gedurende de 21 jaren die ik daar met véél plezier en in diverse functies gewerkt heb.
Pluspunten
Eigen ontwikkeling
Minpunten
Zorg is volop onderwerp van discussie
een goede werksfeer, fijne collega's. Echt een plek om het vak goed te leren! Helaas door de bezuinigingen in de zorg is er nauwelijks tijd voor echte dagbesteding voor de clienten.
Pluspunten
collega's onder elkaar
Minpunten
de tijdsdruk per client
Goed dat ik hier stage heb mogen lopen. Ben de opleiding gaan doen om in de kraam te gaan werken maar dat was niet mijn ding. Goede ervaring.
Pluspunten
De baby's
Minpunten
Toch niet mijn ding
Ik heb een hele leuke stage gehad en vooral een leerzame! De begeleiding was goed en heb er veel nieuwe dingen kunnen leren zoals een intramusculaire injectie zetten, voeding toe dienen via de peg sonde, stoma zorg en katheteriseren bij een vrouw. Erg leuk ook om te doen en te zien hoeveel ik gegroeid ben in 3 maanden. Mijn collega's waren heel erg tevreden over mij en heb veel positieve feedback gekregen. Ik kon van iedereen wel iets leren. Een erg goede werksfeer en een fijne werkplek!
Pluspunten
Goede begeleiding
het is fijn om bij de zorgboog te werken
fijne collegas

fijne werk omgeving
Bij cliente helpen in de huishouden ,
ik heb er altijd met plezier gewerkt tot ik een ongeval kreeg en het niet meer kon .
Ik ben nu werkzaam op afdeling de Weert. dit is een hele fijne afdeling. maar mijn contract als teamcoördinator loopt per 1 januari af en mijn vooruitzichten zijn erg onzeker. Omdat de Zorgboog gaat verbouwen weten ze nog niet wat er met deze functie gaat gebeuren.ik heb hier veel geleerd hoe in en boven een team te staan.
Het is een hele leuke afdeling. De collega's zijn heel aardig en professioneel. De dag verloopt altijd goed, de bewoners zijn lief.

Ik heb heel veel geleerd daar. het belangrijkste wat ik heb geleerd is de omgang met de bewoners. Ik kwam daar als stagiaire en had geen idee wat er zou gaan gebeuren en wat er bij kwam kijken. Ik heb heel veel ervaring opgedaan.

Met de directie heb ik niet veel mee te maken gehad maar wel met het afdelingshoofd. ze komt altijd kijken hoe het gaat of ze belt.

Het moeilijke van de baan is dat als je niet weet hoe je met de cliënten om moet gaan je er moeite mee kan hebben om ze te begrijpen of om een gesprek aan te gaan met ze. Maar na enige tijd leer je het en vind je het alleen maar leuker.

Het leukste aan de baan is toch het idee dat je met een tevreden en dankbaar gevoel naar huis gaat. Je weet dat de cliënten je dankbaar zijn en dat je er voor ze bent.

Pluspunten
Begeleiding
het is leuk om bij de zorgboog te werken alleen ik kan daar mn functie niet meer verbeteren en ik wil ook weer nader met de cliënten omgaan.voor mij is er geen betere toekomst bij de zorboog. en ik wil graag verhuizen naar den bosch.
Stel een vraag over solliciteren of werken bij De Zorgboog. Onze community staat klaar om te antwoorden.
4,1
Reviews over De Zorgboog gesorteerd op locatie