De Zijlen
Verschillende werkzaamheden, hoge werkdruk, soms agressie
Pluspunten
Leuke locatie in het dorp
Minpunten
lange diensten
Het werken bij de zuilen was een zeer leuke en leerzame ervaring, iedereen bij de zijlen was zeer vriendelijk en het werk zelf gaf je het gevoel dat je ook daadwerkelijk iets goeds hebt gedaan met je dag.
Pluspunten
Gratis lunches, vriendelijke medewerkers
Minpunten
Geen minpunten
op het moment werk ik als woonbegeleidster op een 24 uurs vorm met mensen met een verstandelijke en lichamelijke beperking.
elke dag kun je inplannen zoals je zelf wilt, maar in de praktijk loopt het vaak anders.

je werkt zowel zelfstandig als in teamverband.

Ik draag bij aan de zelfredzaamheid en eigenwaarde van de client en wil ze een 'goed' leven geven.

Dit geef je doormiddel van structuur en duidelheid.

Ik doe dit met veel plezier, maar merk dat ik aan een volgende stap toe ben
Platte organisatie structuur. Je kan zelf er wat van maken als je wilt.
Volop trainingen cursussen meest intern, en gericht op directe begeleiding.

Er werken het meest begeleiders en Persoonlijk begeleiders. Doorgroeien in andere functies is dan ook lastig, of je moet het management in willen.
Pluspunten
Open organisatie
Minpunten
Alles werd in goede overleg ingeplant met uren. Collega's waren vriendelijk en behulpzaam. Ze waren erg flexibel met uren, zolang alle werkzaamheden maar werden gedaan.
Ik ben zeer tevreden over de Zijlen, ondanks dat het oproepbasis was.
Pluspunten
Alles gebeurd in overleg, erg flexiebel
Minpunten
niks
Werken met mensen met een verstandelijke beperking of achterstand op de maatschappij is gewoon erg veeleisend. Je dient op allerlei gebied voorbereid te zijn op de verschillende situaties die zich op een dag voordoen.
De missie Betekenis boven Beperking geldt helaas alleen maar voor de cliënten van De Zijlen. Helaas loop ik zelf nu tegen dit probleem aan omdat in mijn situatie er alleen wordt gekeken naar wat er niet is, in plaats van kijken naar mijn mogelijkheden.
Nadat we als team het werk voor die dag hebben besproken ga ik met een aantal cliënten op tuinklus. Gereedschap in de bus en erop af.. Als we tegen 12 uur terug zijn schuiven we aan in de kantine waar de warme maaltijd klaar staat. Na de pauze brengen we haardhout naar een klant. Het hout hebben we eerder die week gekloofd.

Wanneer er een escalatie plaats vindt kan ik altijd een van mijn collega's bereiken.

Omdat we met cliënten werken met veel verschillende beperkingen is het weleens lastig om aan begeleiders van mensen met een niet aangeboren afwijking uit te leggen welke begeleiding mensen met ass nodig zijn.

Het voorgaande is dan ook een uitdaging om eventueel via workshops duidelijker inzichten te geven.
Pluspunten
leermogelijkheden. Het samenwerken met allerlei doelgroepen.
Minpunten
Het gebouw raakt in verval.
Medicatiecursus gevolgd.
Cursus CFB gevolgd.

ervaring opgedaan in de Fysieke verzorging van cliënten
- De bewoners een fijne en zinvolle dag aanbieden met de juiste structuur, veiligheid en houvast te bieden die bij de bewoner aansluit en ze de ruimte geven voor ontwikkeling.
- Fijne werksfeer met de juiste collega's om mij heen voor eventuele ondersteuning en feedback

- Het is een uitdaging om het maximale uit de bewoners te halen en ze zo te laten leven wat bij hun aansluit
Bekijk meer reviews over De Zijlen