De Zellingen Reviews

De Zellingen heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Altijd wat te leren
Voedingsassistente (huidige medewerker) –  Capelle aan den IJssel, ZH3 juli 2013
Mijn werkdag begint om 7.30 uur met het bereiden en verstrekken van het ontbijt aan 30 cliënten die op een gesloten, psychogeriatrischen afdeling verblijven. Nadat iedereen heeft gegeten en gedronken, ruim ik de tafels af, doe de vaat in de vaatwasser, ruim de bestellingen volgens het First in First out principe op en vul de Haccp formulieren in. Hierna doe ik de bestelling van het brood, beleg, melk, dranken, schoonmaakmiddel en dergelijke.
Ik verzorg om 10 uur een koffie/thee ronde en bereid alles voor de lunch voor. De menulijsten van de cliënten vul ik voor de meeste cliënten zelf in, omdat deze vaak niet meer in staat zijn om een keuze te maken. Om 12.30 u is de warme maaltijd klaar om aan de cliënten gegeven te worden. Nadat ik de cliënten met slikproblemen geholpen heb met het eten en drinken wordt er weer opgeruimd. Om 14 u verzorg ik weer een koffie/thee ronde en hierna ga ik rapporteren hoe de cliënten hebben gegeten en gedronken. Soms moet er ook een vocht/voedinglijst worden bijgehouden, zodat de arts of de dietiste kunnen zien of iemand wel genoeg intake heeft.
Tussendoor neem ik ook vaak de telefoon aan, of sta ik familieleden die een vraag hebben te woord. Het leukste van mijn baan is het kunnen helpen van de cliënten, de diversiteit van mensen en het elke dag weer leren omgaan met nieuwe mensen die toch elk een eigen "bedieningsaanleiding" hebben. Het moeilijkste van mijn baan is, dat je zeer vaak te maken hebt met menselijk leed, verdriet en de dood. Er zijn cliënten die zich soms nog realiseren dat hun cognitieve vaardigheden alleen maar achteruit gaan
  meer... en ze steeds vergeetachtiger worden, dat is moeilijk om aan te zien, omdat je weet dat hier niets aan te doen is.
Pluspunten
Goede werkplanning, rekening houdend met mijn wensen
Minpunten
Er is altijd wel een feestdag waarop je moet werken....
Mooie plek om te leren waar het inbrengen van eigen ideeën wordt aangemoedigd
HR Adviseur (huidige medewerker) –  Capelle aan den IJssel14 november 2019
De bedrijfscultuur is erg in ontwikkeling. Dit maakt dat er oud gedrag is, maar tegelijkertijd zie je door de maanden heen de cultuur veranderen. Dit biedt een mooi perspectief naar de toekomst toe!
Pluspunten
Zichtbare vooruitgang
Prettige werkomgeving
Stagiaire (voormalige medewerker) –  Krimpen aan den IJssel5 mei 2019
Het was een prettige werkomgeving en werksfeer. Werken in uniform was professioneel.
Het is een hardwerkende met gezellige afdeling!
Eerst verantwoordelijk verzorgende (huidige medewerker) –  Krimpen aan den IJssel15 oktober 2018
Elke dag is weer anders. Het werken met dementerenden vraagt veel geduld en empathie. Je dient adequaat te reageren bij bijvoorbeeld gedragsverandering.
Het is geen baan van 9 tot 17. Als zorgmedewerkers ben je de oren en ogen van de cliënten. De meesten zijn namelijk niet meer instaat om zichzelf te uiten. Verwoorden en aangeven hoe ze zich voelen.
Je krijgt veel waardering van de familie van een cliënt.
Leerling verzorgende IG (huidige medewerker) –  Capelle aan den IJssel5 september 2018
De werkdruk is erg hoog.
Te weinig personeel.
Weinig ondersteuning voor leerlingen.
De Zellingen is goede werkgever
Huishoudelijke hulp thuiszorg (huidige medewerker) –  Capelle aan den IJssel15 mei 2018
Fijn bedrijf wat zich inzet voor cliënt en medewerker.
Doorgroei mogelijkheden zijn beperkt.
Clienten staan niet centraal
Ziekenverzorgende IG (huidige medewerker) –  Krimpen aan den IJssel12 september 2017
Ik heb het bedrijf in 14 jaar zien afglijden .Clienten staan niet meer centraal. Efficientie en wat qua planning het beste uitkomt is de norm.er worden afspraken gemaakt met clienten en daar word vervolgens weinig mee gedaan..want ..dat past niet in de planning...Maar de mensen aan t bed vangen de klachten op. Daar word vervolgens weinig tot niets mee gedaan.

Er word geen rekening gehouden met prive omstandigheden of leven. Vakantie uren inleveren omdat herhaaldelijk niet lukt de afgesproken contracturen te halen. Maar er worden wel uitzendkrachten ingezet.
Totaal geen klankboord als je iets tegen komt wat niet in de haak is of niet klopt. De leiding houd elkaar de hand boven het hoofd.
In 1 jaar zijn er 9 .!!!..supercollega.s van de 25 vertrokken. Geen van hen heeft een exit gesprek gehad, dat zegt iets vind ik.
Heel jammer. Ik wens mijn collega.s heel veel sterkte en ik hoop dat zellingen een omslag maakt in hun houding.zorg voor de centen..maar ook voor je personeel..!!
Pluspunten
Mn collega.s
Minpunten
Bij knelpunten werd ik van het kastje naar de muur gestuurd
Een sociale goedbetaalde baan met veel collega's
Huishoudelijke hulp (voormalige medewerker) –  Krimpen aan den IJssel11 juli 2017
Ik vond het erg fijn om hier te werken tussen de mensen. Ik had het erg leuk gevonden als dit na mijn stage een vaste bijbaan had geworden.
Pluspunten
goed betaald
productieve en een prettige werksfeer
Interieurverzorger, linnenkamer (voormalige medewerker) –  Capelle aan den IJssel11 maart 2016
Ik heb een leuke en gezellige tijd gehad bij de zellingen .
Ik heb er veel geleerd en ook cursus/opleidingen gedaan en mij BHV gehaald.
Met de directie had ik niks mee te maken.
ik heb hele fijne collega,s gehad .
je had contact met de mensen en was zo leuk aan deze baan.
Goed contact met de hulpvragende
Helpende thuiszorg (huidige medewerker) –  Nieuwerkerk aan den IJssel, ZH19 augustus 2015
Goed contact met de hulpvragende en je bent vrij in je werk en je werkdagen.
Gezellige werksfeer in de wijken van Capelle aan den IJssel en Nieuwerkerk aan den IJssel
Verzorgende I.G (voormalige medewerker) –  Capelle aan den IJssel30 september 2014
Dagelijkse zorgverlening aan cliënten met verschillende achtergronden. Palliatieve zorgverlening.
De Zellingen
zorghulp hv2 (huidige medewerker) –  Capelle aan den IJssel, ZH29 september 2014
Heb het naar mijn zin met mijn clienten collega's zie ik erg weinig af en toe met werkbesprekingen,Altijd gezellig met de oudjes.Mijn ervaring tot nu.
Pluspunten
de ouderen helpen
lastige werkomgeving
medewerker TD (voormalige medewerker) –  Capelle aan den IJssel, ZH4 augustus 2014
Was leuk om daar ervaring op te doen, maar de collegialiteit was niet om over naar huis te schrijven.
Bedrijf met zorg
Dagbestedingscoach (huidige medewerker) –  Capelle aan den IJssel, ZH10 juni 2014
Mogelijkheden om je te verbreden en te verdiepen binnen de organisatie.
Pluspunten
Opleidingsmogelijkheden
Minpunten
Communicatie
Gezellige informele organisatie
Fijne collega's, leuke werkomgeving
Een sociale werkgever.
het was altijd gezellig met de oude mensjes
thuiszorg (voormalige medewerker) –  capelle aan den ijssel19 juni 2012
altijd naar me zin gehad.
maar wil nu eens iets anders voor de mensen betkenen
Minpunten

Stel een vraag over solliciteren of werken bij De Zellingen. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over De Zellingen gesorteerd op locatie