De Wever
Er word hard gewerkt maar een babbeltje is geen probleem
ik heb er 14 jaar met plezier gewerkt.
Verschillende doorgroei mogelijkheden gehad.

elke keer ging ik met een voldaan gevoel naar huis.

De mensen kunnen helpen waar nodig maakt mij gelukkig
Minpunten
drukke roosters
Medewerkers werden niet serieus genomen. Met klachten kon je nergens terecht en vaak klopte de salarisstroken, contracten en roosters niet. Er vonden vergaderingen plaats waar zelden iemand van af wist en wanneer je een week later naar je werk kwam waren er grote veranderingen in je takenpakket waar je niet van op de hoogte werd gebracht. Ook werd mij van een afstand toegeschreeuwd dat ik de volgende dag niet hoefde te komen omdat vanaf die dag mijn contract zou verlopen. Wanneer ik hierop inging werd ik niet serieus genomen. Daarnaast werkt de Wever niet vanuit het belang van de klant (de bewoners) waar zij last van hebben. Ook zij worden niet serieus genomen.
Pluspunten
leuke collega's
ZZP , minder budget, gezonde bedrijfsvoering, reorganisatie.
Geweldig om met ouderen te werken en gepassioneerde medewerkers die iedere dag 7x24 uur klaar staan om de bewoners te verzorgen en zich thuis te laten voelen. Als Teammanager Zorg en Welzijn ben je bezig om de teams te coachen en te ondersteunen, maak je begrotingen en jaarplannen.
De cultuur per locatie varieert sterk en als je niet in de zorg gewerkt hebt ben je al snel een vreemde eend in de bijt.

De grootste uitdaging is geweest om me weg wijs te maken in zorgland, hoe werkt het met ZZP en hoe verhoudt zich dat naar FTE.

Het leukste was de dankbaarheid van de bewoners en hun familie, de fraters en de zusters en natuurlijk de teamleden
Pluspunten
Dicht bij de klant (bewoner)
Minpunten
Het team is bijna nooit compleet daardoor lastig om verbeteringen vanuit het team te stimuleren
Super gezellige werksfeer bijzonder team. Mooi salaris
Hier heb ik stage gelopen en in de vakantie gewerkt.
Om half 9 ga ik meteen aan de slag met het ontbijt voor de bewoners. Er zitten al één of meerdere bewoners aan tafel. Begroet m'n collega's in de zorg. Zie ze maar af en toe, want ze hebben het druk. Tot ongeveer half 11 met het ontbijt bezig, lopen met bewoners, spelletjes doen, fruit eten. Dan even koffie drinken met collega's, bij de bewoners. Ze mogen niet alleen gelaten worden. Verder afwassen, huiskamer schoonmaken, kamers van bewoners poetsen. Om 12 uur lunch voorbereiden. Sommige bewoners helpen met eten en drinken, brood snijden ed.
De avonddienst begint met drinken geven aan de bewoners. Collega's doen weleens een spel met de bewoners. Soms de gastvrouwen ook.

Elke avond koken. in elke woning een verzorgende en gastvouw. Totaal voor 12 bewoners. Ik werkte in twee aan elkaar geschakelde woningen. Na het eten de afwas en koffie zetten voor de bewoners.

Het moeilijkste vond ik dat er te weinig ruimte was voor persoonlijke aandacht. Ik heb dat zoveel gegeven als ik kon. Al is het een glimlach.

Het leukste vond ik dat het een huiselijke sfeer was. Iedereen had er zijn aandeel in, zowel collega's als bewoners.

Van het management kregen we daar vrijheid in.
Pluspunten
huiselijk
Minpunten
weinig tijd voor breaks
Eigenlijk gaat alles goed behalve dat er weinig ontwikkelingsmogelijkheden zijn.
zelfstandig werken,
creativiteit inbrengen

hygiene

spaanse weken, indische griekse e.d maaltijden organiseren.

nasi,bami,spaghetty.salade,soep e.d

personeel beoordelen ,functioneren.

Grote afstanden O.R en vergaderingen, opstarten vestigingen.

5.30 opstaan

700 beginnen,

bestelling opruimen

automaten verzorgen koffie thee,lunch draaien 9.30

schoonmaken ,koffie pauze cq werkoverleg

gesprek leidinggevende vestiging,

kassa draaien lunch afwassen geld storten tellen .

15.30 naar huis

thuis menukaarten maken,werkoverleg uitwerken beoordelingen e.d
Pluspunten
zelf personeel aannemen
Minpunten
50 uur per week
leuk werksfeer, collega's helpen graag goede begeleiding
Pluspunten
leuk babelen met bewoners
Mijn eerste dag was een fiasco. Geen manager die mij stond op te wachten met alle informatie en dingen die ik nodig had, maar een gesloten deur en ergens langs een zijingang naar binnen kunnen gaan. Contract was veel te laat. ik was al een week aan het werk. Geen sleutels van een lokkertje of sleutels die mij toegang gaven tot de ruimtes waar ik in moest. Mijn manager heeft me niet het gevoel gegeven welkom te zijn en moest alles maar vragen aan collega's. Die waren wel erg aardig om me verder te helpen. Sfeer was er wel, maar er werd onderling veel geklaagd over werk en werkdruk. Mijn werk daar was erg leuk, heel veel lieve oudere mensen mogen leren kennen. Het zien van een tevreden mens en de dankbaarheid van de meeste... daar doe je het voor. Jammer dat ik 24/7 klaar moest staan voor een klein contractje van 15 uur. Gewoon maar inzetbaar voor hoe het de planning uitkwam. Geen overleg werd gepleegd. Kortom: wel erg leuke baan, maar geen goede begeleiding erbij resulteert dus in een zeer korte carrière. helaas...
Pluspunten
fijne collega's
Minpunten
lang staan en geen pauzes.
Een leuke organisatie, vol in ontwikkeling, gericht op de bewoners. Binnen de verschillende huizen heerst een grote familiecultuur, wat het werken gezellig maakt. Je kunt vaak goed bij collega's terecht en je hebt veel contact met bewoners en familieleden.
Ik heb altijd met veel plezier en liefde het werk gedaan
heb eigenlijk van mijn hobby werk gemaakt

namelijk Zorg

Leuke collega en directie

Minpunt je kunt de zorg niet meer geven die de mensen verdienen
“Positiviteit is hetgeen dat mensen het meeste opvalt aan mij. Geen berg te hoog, geen brug te ver. Ik voel me als een vis in het water tussen andere mensen. Maak gemakkelijk contact en oordeel niet zo snel. Nieuwe dingen leren vind ik erg leuk. Tegelijkertijd werk ik gestructureerd aan mijn taken. Ik heb zowel ervaring met het werken in een team als solistisch. Beide gaan mij goed af. Mijn grootste passie is het helpen van mens en dier”
Pluspunten
fijne werkomgeving
Minpunten
Altijd super gewerkt met de collega's, fijne afdeling, Flink aanpoten ook natuurlijk alleen de bezuinigingen in de zorg ga je overal merken. dus daar ook. In de morgen is het altijd erg druk om iedereen op tijd uit bed te krijgen wat soms ook niet lukt. Het leukste van deze baan is dat je af en toe een lekkere natte zoen van de bewoners krijgt als het allemaal weer gezellig is verlopen dat is toch wel het mooiste van alles
Pluspunten
gratis koffie en thee
Het is een bedrijf wat momenteel ook in de reorganisatie zit.
Door het wegvallen van een gedeelte van mijn takenpakket, ben ik genoodzaakt hier vervanging voor te zoeken.
De nieuwe functie mag ook fulltime zijn.

ik ben goed bekend met de wet- en regelgeving binnen de gezondheidszorg en dan met name voor Verpleeg- en verzorgingshuizen.

mijn werkzaamheden bestaat onder andere het controleren of de wet- en regelgeving nageleefd worden. of alle registraties met betrekking tot client en zorg correct gedaan worden.

of de clientdocumentatie op orde is.

ik heb nauw contact met leidinggevende om processen door te spreken en te volgen.

Daar waar nodig doe ik aanbevelingen.

Verslaglegging van alle constateringen en verslaglegging naar de accountant en Raad van Bestuur.

Naast mijn werk heb ik veel belangstelling voor de psyche van de mensen. en leid ik gespreksgroepen voor mensen die in hun leefomgeving te maken hebben met veel stress en PTSS.

Dit doe ik vrijwillig. maar om de gespreksgroepen goed te kunnen ondersteunen volg ik nu een opleiding tot Psycho sociaal counselor.
Afstudeerstage
Organisatie: Stichting De Wever

Werkzaamheden:

- Het beschrijven en optimaliseren van de administratieve organisatie binnen de administratieve afdeling.

- Verbetervoorstellen voorleggen aan het hoofd van de Financiële Administratie ten behoeve van de verbetering van het administratieve proces.

- Toepassen van Excelformules binnen diverse bestanden, ten behoeve van de snelheid binnen de werkzaamheden.
De gehele dag constant werk met een aantal deadlines.
Met een goede onderlinge samenwerking tussen de directe collega's.

De directie staat wat de organisatie betreft toch wat verder weg van onze werkzaamheden, want wij zijn slechts een onderdeel van de hele organisatie.

Het plannen van de werkzaamheden binnen een bepaalde deadline

zou je het moeilijkste kunnen noemen, maar dit samen met mijn collega's weer voor elkaar te krijgen is ook bevredigend.
Pluspunten
werktijden ondanks flexibiliteit
Minpunten
werkdruk ivm tekort aan personeel
Mijn werktijden zijn van 23.35-7.00uur Ik begin met een overdracht van de late diensten, en als ik van bepaalde zaken op de hoogte ben begin ik met mijn werkzaamheden.Deze bestaan uit de rapportage lezen en zorgen dat je van alle zaken op de hoogte bent. Dan begin ik met mijn controle rondje ofdat alles goed is met de bewoners. Deze controle vindt elk uur plaats. Verder is er snachts nog een verschoonronde waar een collega van het verzorgingshuis mij mee komt helpen.Verder hou je alles in de gaten . Door de jaren heb ik wel geleerd dat wat er ook gebeurd je rustig moet blijven en correct moet handelen.
Sinds kort is er gewisseld van directie dus die ken ik nog niet.

Wij hebben snachts erg fijne collega,s het is een hechte groep en staan als het nodig is voor elkaar klaar.

Het moeilijkste aan mijn baan is soms dat je alleen op 32 bewoners staat.

Het leukste van mijn baan is dat, of de bewoners slapen, of als ze wakker zijn en erg onrustig dat ik ze dan toch weer gerust kan stellen en dat ze weer naar bed gaan . Dus het contact is ook wel erg leuk.
Pluspunten
snachts collegialiteit.
Minpunten
geen complete uniformen hebben.