De Twentse Zorgcentra Reviews

fijne werkplek
begeleider en taakhouder (huidige medewerker) –  Almelo19 november 2018
ik werk al lang voor de twentese zorgcentra met heel veel plezier
leuke inivatieve organisatie
COACH (voormalige medewerker) –  Enschede18 november 2018
is druk bezig met ontwikkelen, moeilijk om aan goed personeel te komen. Organisatie heeft last van de wisselende invloeden van uit de overheid. Organisatie is enthousiast maar denkt niet altijd even goed na over de genomen/ te nemen maatregelingen.
groot zorgcentra op verschillende locaties
Ambulant begeleider (huidige medewerker) –  Almelo4 juli 2018
Een veelzijdige zorgcentra waar je mogelijkheden hebt om te leren en te bekijken welk doelgroep het beste bij je past. Er is geen dag het zelfde en werkt met collega's die hun hart op de goede plek hebben. Je kijkt per dag, moment wat een cliënt nodig heeft en handelt hierna. Je creativiteit wordt soms op de proef gesteld en dat is ook het mooie aan dit werk. Het is een uitdagende en een mooie doelgroep.
Pluspunten
je kan je op allerlei manieren ontwikkelen
Minpunten
managment wisselt nogal
Productief en gezellige werksfeer
Administratief medewerkster (voormalige medewerker) –  Losser15 maart 2017
Ik heb 42 jaar met plezier gewerkt bij de Twentse Zorgcentra. Fijne collega,s.
Goede werksfeer.
Begeleider wonen. (huidige medewerker) –  Losser, OV17 januari 2016
Een werkdag bij de Losserhof van de Twentse Zorgcentra bestaat uit het verzorgen en begeleiden van zeer zwaar beperkte cliënten. Ik heb van deze baan geleerd dat je daar echt gevoel voor moet hebben. Je moet een knop om kunnen zetten om dit mentaal aan te kunnen en hier voldoening uit te kunnen halen. Dit is voor mij het moeilijkste van de baan. Het leukste van de baan is het contact met je collega's waarmee je een sterk team vormt, om zo de cliënten optimaal te kunnen begeleiden.
goede werkgever
begeleider (voormalige medewerker) –  Losser, OV21 januari 2015
ben hier begonnen met werken toen ik net van school kwam, kwam uit een heel ander soort werk/stage, maar hier super veel geleerd over het omgaan met moeilijk verstaanbaar gedrag, autisten.
goede werkgever
Een bedrijf volop in beweging
Teamleider SA (voormalige medewerker) –  Enschede, OV28 december 2014
Een sterk verouderd bedrijf dat intern behoorlijk moest reorganiseren.
In dit proces moest een verandering teweeg worden gebracht, zoals het beter op elkaar afstemmen van de processen, systemen.

Een andere houding qua werkmentaliteit. Toen dat was voltrokken kon ik gaan uitzien naar een andere baan. Bovendien was ik als laatste binnen gekomen en mocht ik helaas als eerste vertrekken.

Doel was bereikt. Alleen voor mijzelf niet. Ik wil dolgraag weer een opdracht hebben.
Pluspunten
Er was behoefte aan verandering.
Minpunten
Moeilijk te doorbreken, Collega;s doen moeilijk afstand van verworven rechten
Fantastische begeleiding voor de jongeren
Woonbegeleider (voormalige medewerker) –  Almelo, OV4 april 2014
De Review is alleen gebaseerd op 1 locatie

Voordelen;
Veel geleerd, daar erg dankbaar voor.
Ook was het contact met de contactpersoon van het flexbureau (p&o) echt wel prima.

De mensen die er werken doen wel hun uiterste best om de cliënten
tevreden te houden en ze op het rechte pad te laten blijven.

Nadelen;
Alleen het mindere is dat er totaal geen juiste en eerlijke communicatie is tussen de collega's. Veel geroddel maar geen directe aanspraak naar elkaar.

Ook naar invalkrachten is er geen duidelijkheid of communicatie.
Bijvoorbeeld alles moeten lezen in de agenda (deze ligt boven op kantoor waar alleen vaste dienst sleutel van heeft)
Alles moet je weten, zonder dat er ook maar door iemand uitleg wordt gegeven.
Pluspunten
Boordevol gezellige uitstapjes met clienten
Minpunten
Slechte communicatie tussen collega's
Fijne werkomgeving
Activiteiten begeleider (huidige medewerker) –  Enschede, OV28 november 2013
Ik ben binnen de Twentse zorgcentra begonnen als leerling Helpende.
Na het behalen van mijn diploma ben ik op een woongroep aan het werk gegaan. Mijn ambitie was om als activiteiten begeleider te gaan werken. Na te zijn begonnen met een 0 uren contract bij de activiteiten heb ik de opleiding SPW4 gevolgd. Nu al enige jaren bezig als activiteiten begeleider.
Een zorginstelling voor verstandelijk beperkte mensen, waar de cliënt centraal staat.
leerling groepsleider (voormalige medewerker) –  Enschede, OV27 juli 2013
Ik heb bij De Twentse Zorgcentra de kans gekregen om mij te ontwikkelen tot professioneel groepsleider. Niet alleen omdat ik daar een BBL plaats had, maar ook door de scholingen en cursussen die ik mijn collega's aangeboden kregen. Die scholingen en cursussen zorgden ervoor dat onze kennis altijd up to date was, en wij dus de optimale zorg en ondersteuning aan onze cliënten konden bieden. Ik werkte in een superleuk team, alle collega's waren betrokken. Als leerling kon ik ook van al mijn collega's wel iets leren, en ik kon met al mijn vragen en obstakels bij hen terecht.
Ik vind het heel jammer dat ik na het behalen van mijn diploma daar niet kon blijven werken, want het is een ontzettend leuke en leerzame plaats om te werken en jezelf te ontwikkelen.
Pluspunten
Locatie, Twente is een mooie regio. Het cursus en scholingsaanbod.
Minpunten
Je kunt niet op sites als you tube of uitzending gemist, wat wel eens jammer was, omdat ik mijn collega's wel eens een interessante documantaire of film wilde laten zien.
Gezellige werkomgeveing
Stagiaire Het Bouwhuis (voormalige medewerker) –  Enschede, OV16 juli 2013
Het was een leuke ervaring om bij de Twentse zorgcentra ( 'T bouwhuis) te werken. De collega's waren erg vriendelijk en gezellig.
Af en toe was het zwaar door bepaalde cliënten die soms agressief gedrag vertoonden. Maar hier heb ik mee om leren gaan. Het leukste van de stage was dat ik het ontzettend naar mijn zin heb gehad en veel lol heb gehad.
Pluspunten
Gezelligheid
Claim deze bedrijfspagina

Stel een vraag over solliciteren of werken bij De Twentse Zorgcentra. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over De Twentse Zorgcentra gesorteerd op locatie