de Rechtspraak
Organisatie die staat voor samenwerken en vertrouwen. Prettige werkgever.
Ik heb hier een maand gewerkt, maar ik vond het echt een teleurstelling. De functie was anders dan mij in het gesprek was voorgesteld (hoe kan het dat de werkzaamheden van schaal 6 zijn genoemd terwijl ze wisten dat ik in schaal 5 ging werken?). Eigenlijk deed ik de hele dag alleen maar hetzelfde. Dat hield in: de post openmaken, stempelen, verdelen en onder de juiste kenmerken in het systeem zetten. Je had dan nog wel verschillende soorten post, maar niet dat dit het nu afwisselender maakte. Later had ik ook telefoondienst moeten gaan draaien in combinatie met de mailbox, maar gelukkig is het nooit zover gekomen! Elke dag hoorde ik hoe mijn collega's werden uitgescholden voor de grote achterstanden die er waren. En ja, dat begreep ik. Want die waren ook veel te groot. Daardoor ben ik ook niet goed ingewerkt. Ik werd op de eerste dag niet eens bij mijn directe collega's gezet en ik werd aan mijn lot overgelaten. Ik moest maar een samenvatting gaan maken over het rechtsgebied waar ik ging werken. De dagen erna was er eigenlijk ook niet echt tijd om mij dingen te leren. Ik voelde me vaak een beetje teveel met mijn vragen. Vooral omdat mijn collega's ook niet heel happy van dit werk werden volgens mij. Al met al voelde ik mij echt niet op mijn plek bij deze Rechtbank. Het zal vast per Rechtbank of rechtsgebied verschillen, maar ik had na een maand een goede indruk dat dit echt niet mijn werkgever was.
Pluspunten
Goede kantine; goede arbeidsvoorwaarden; nieuw gebouw
Minpunten
Functie verkeerd voorgesteld; grote achterstanden; chaotische sfeer; eentonig werk
Alleen de beste juristen kunnen rechter worden gelet op de grote belangen die met vrijwel alle rechtszaken gemoeid zijn alsmede de grote maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Binnen de rechtbank Zwolle ben ik dagelijks bezig met het oplossen van evt. problemen met ICT producten.
Samen met een collega proberen we alle incidenten z.s.m. op te lossen, zodat de gebruikers weinig hinder ondervinden hiervan.
Pluspunten
goede sfeer
Minpunten