De Persgroep
Meer dan uitstekend
Het leukste was dat het vroeg in de ochtend was en voor de aantal uren dat je er mee bezig was, betaalde het ook goed.
Pluspunten
Vroeg in de ochtend
Minpunten
Het kon soms erg zwaar zijn
Krantenbezorger in de ochtend
Bezorgers bij de Persgroep werken niet in loondienst maar als zelfstandige. Je bent daarmee contractueel zelf verantwoordelijk voor vervanging bij ziekte of als je een paar dagen vrij wilt.

Maandag tot en met vrijdag loop je een wijk in ongeveer een uur, op zaterdagochtend ben je al snel ruim twee uur bezig. Tussen 4:00 en 7:00 uur mag je bezorgen, op zaterdag 7:30 uur.

Je werkt vanuit een depot, iedere ochtend liggen daar je kranten klaar en een looplijst met te bezorgen adressen en eventuele mutaties en/of bezorgklachten.

De vergoeding krijg je per vier weken gestort, voor de gemiddelde wijk ongeveer €300 (per jaar dus €3600). Verder krijg je een eigen krant (naar keuze), en in december mag je langs de deuren voor een fooi.

Nauwkeurig werken is belangrijk, bij meer dan twee tot drie bezorgklachten ben je een bonus kwijt die ongeveer 20% van je vergoeding bedraagt. Alles bij elkaar (ook de decemberfooien), kun je uitkomen op ongeveer €12 per gewerkt uur.

Een persoonlijk voordeel is (of kan zijn) dat je iedere dag je beweging hebt, en daar voor betaald krijgt. Het vroege opstaan is aan te wennen (voor de meeste mensen althans denk ik). Nadeel is dat je er 6 ochtenden per week aan vast zit.
Pluspunten
Beweging tegen betaling
Minpunten
Contractuele verantwoordelijkheid
Eindredactie en uitzetten van de wekelijkse verhalen
Fijne baan met inhoud die bovendien prima te combineren is met andere bezigheden.
Pluspunten
Flexibiliteit, ontzettend interessant werk
Minpunten
Werkdruk is hoog, maar wel goed te doen
salaris staat niet in verhouding met geleverd werk.
Sinds de bezuiniging zijn de werkomstandigheden verslechterd, wijken groter en salaris gedaald met 150%. Dit terwijl andere mensen van het zelfde bedrijf salarisverhoging kregen.

Minpunten passen hieronder niet:

- zelf vervanging regelen voor vrije dagen

- depot houders betalen veel uit eigen zak

- indien bij ongeval betrokken, ook zelf weer vervanging regelen
Leuke bijverdienste
Leuke bijverdienste, alleen je moet s'ochtens vroeg voor schooltijd nog rondbrengen dus dat is minder
Gepubliceerde artikelen in kranten toeschrijven aan journalisten welke daarvoor een vergoeding krijgen.
Gewerkt in groepsverband met afgescheiden werkzaamheden.
Pluspunten
Goede kaders voor de werkzaamheden.
Minpunten
Voornamelijk een hoge werkdruk.
zelfstandige werkomgeving
Je werkt anderhalf uur in de ochtend zelfstandig in de wijk die je aangeboden krijgt. Die wijk krijg je op je naam en looplijst. Dat is jou eigendom.
Pluspunten
krijgt bonuspunten
Minpunten
in slecht weer aan het werk
Leerzame en zeer sfeervolle werkomgeving
leerervaring: salesgericht en klantgericht handelen
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden
Afwisselend
Afwisselende werkzaamheden. Veel contacten. Zowel werkzaam op kantoor als 'in het veld'.
Ruim 37 jaar werkzaam geweest in meerdere journalistieke c.q. redactionele functies. Daarbij ook managementfuncties.

Mogelijkheden gekregen om me op tal van aspecten te verbeteren. Goed opleidingsaanbod.
Pluspunten
Afwisseling, vrijheid in werken
Minpunten
Groot concern geworden, met management op afstand
geweldige functie
Ik werk met een enthousiast retentie team en het is fijn om de kranten en abonnees van volkskrant en het parool en de trouw en Ad te mogen helpen.
Pluspunten
gopede begeleiding
distributie ochtendbladen
Distributie van de dagelijkse krant is elke dag topsport.
Niet alleen vroeg opstaan, maar ook de problemen die zich elke dag voor kunnen doen. Te late aanlevering, zieke bezorgers, vakantie, vervanging.

In tegenstelling tot het normale bedrijfsleven kun je een opdracht niet laten liggen tot de volgende dag. De servicegerichtheid spreekt mij aan, ook als het iets minder soepel gaat.

Wanneer er echter extreme incidenten gebeuren dan is deze baan minder leuk. De abonnee's verwachten hun krant op tijd en vaak hebben bezorgers nog een taak na het bezorgen (school, ander werk).
Pluspunten
Bij alles in orde, relaxed
Minpunten
Stressvol bij tegenslag, vroeg opstaan.
Accountmanager bij de Persgroep.
De kranten wereld is dalende, dat is helaas geen verassing meer. Desondanks maakt het dit werk niet minder leuk. Elke dag is anders. Vanuit het management wordt je gestuurd op je targets. Hiervoor ben je zelf volledig verantwoordelijk. Dit maakt het moeilijk maar ik zie dit als een enorme uitdaging. Je bent namelijk erg vrij om te ondernemen. In dit vak en bij dit bedrijf krijg je de vrijheid om je creativiteit te tonen als nooit te voren. Je collega's en je manager zullen er alles aan doen om je targets te halen. Je werkt in een team van 4-10 personen om de targets te halen. Het leukste van de baan vind ik de vrijheid. Aan de andere kant is het niet mijn product. Mocht je van kranten houden is dit een ideaal bedrijf.
Pluspunten
Mooie merken waarvoor je werkt.
Minpunten
Tegenvallend management
gezellige werkomgeving, goeie communicatie
Er werd altijd goed rekening gehouden met je. je werd geholpen als het niet helemaal goed ging. je kreeg goeie regenkleding zodat je zelfs met slecht weer door kon werken. de tassen waren zelf niet helemaal perfect, want bij mij waren de tassen een beetje kapot waardoor de kranten tijdens regen helemaal nat werden. het was wel erg leerzaam, want ik ken mijn buurt nu veel beter. ik ben ook beter geworden in het slim aan pakken van bepaalde situaties zodat je minder moeite hoeft te doen. mijn dag was wel elke dag hetzelfde en het was niet het meest leuke werk wat je kan hebben en het is ook nog best zwaar werk. het leukste was nog de mensen die je s'ochtends ziet en even een praatje mee maakt.
Pluspunten
de kerstbonus
Minpunten
de slechte tassen
Persgroep? Papieren uitgever schakelt om
Een werkdag omvat zelf schrijven en bewerken van artikelen van verslaggevers, het uitzetten van opdrachten en het aansturen van de opmaak. Het moeilijkste? Online indruk maken. Leukste? Knappe krant op de mat leggen met mooie reacties als gevolg.
Pluspunten
Eigen verantwoordelijkheid
Bezorgen weekbladen
Het is werk dat je zelf kunt bepalen, als het maar vóór een bepaalde tijd wordt afgeleverd.
Pluspunten
Je bent je eigen baas
Minpunten
Geen minpunten
Eindredacteur van huis-aan-huis-weekblad
Als eindredacteur van Groot Vlaardingen, De Havenloods (Rotterdam) en Hellevoetse Post / Brielsche Courant was ik eindverantwoordelijke voor de kopij gepubliceerd in de papieren krant en op de websites van deze edities. Daarnaast genereerde ik bereik via Facebook en Twitter en was ik het aanspreekpunt van de krant voor lezers en andere betrokken partijen.
kranten bezorger in de nacht
ik vond het heerlijk omdat je snacht werkte en de rest van de dag voor je zelf had
Pluspunten
eigen werk bepaling
Minpunten
weinig verdienste
Goede werkgever
De Persgroep Nederland is een goede werkgever met uitstekende arbeidsvoorwaarden. Echter de manier van sales die ze voeren in combinatie met alle bezuinigingsplannen en reorganisaties van dien zorgden ervoor dat de werkgever en ik niet meer bij elkaar passen.
Pluspunten
Uitstekende arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Veel reorganisaties
Magazijnmedewerker
Het verzamelen van orders, laden van de orders, controleren van de juiste aantallen en de producten. Backoffice werkzaamheden: administratie verwerken.
rondje fietsen
PRIMA kranten bedrijf altijd op tijd en netjes behandeld personeel
Voorbeeld: PrDynamisch mediabedrijf met een open cultuur en toepassing van veel techniek.oductieve en gezellige werkomgeving met tafeltennis
Dynamisch mediabedrijf met een open cultuur en toepassing van veel techniek.
De kant van de drukkerijen, productie en distributie van de papieren kranten is sterk aan het afbrokkelen. Dat maakt het werk in mijn sector moeilijk. Geen ruimte meer voor investeringen, visies of toekomstplannen. Ook sterk directieve organisatie in dat deel van De Persgroep. Maar wel begrijpelijk als inkrimpen en bezuinigen dagelijkse kost is geworden.

Verder blijft kranten maken een geweldige bezigheid. Het is een complex proces met heel veel verschillende onderdelen.
Pluspunten
Open cultuur, dynamisch, veel techniek
Minpunten
Papieren product sterk afkalvend, merkbare teloorgang
Stel een vraag over solliciteren of werken bij De Persgroep. Onze community staat klaar om te antwoorden.
2,7