De Bijenkorf
Prachtig werk binnen een mooi bedrijf !Kortom ideale baan voor detailhandel of dergelijk werk in deze branche.
Pluspunten
Goede werksfeer
Minpunten
Weinig ervaring zal je zelf moeten opvullen
De organisatie is effectief ingericht. Eens per week en bij speciale werkdagen wordt een meeting vooraf gehouden op de eigen afdeling om afspraken te maken wat de gang van zaken op die dag hoort te zijn en waar de focus op dient te liggen. Voor de functie hostess en sales is het routine om continu overal op de parterre te controleren of bezoekers geholpen worden en of zij nog van extra vriendelijke hulp konden worden voorzien. Bij problemen of ontevredenheid is er ruimte om creatief mee te denken hoe bezoekers alsnog de ervaring konden hebben dat zij terug wilden komen in de winkel. Een alternatieve vorm van werken is worden ingezet op een specifieke afdeling. Producten goed kunnen verkopen, zelfs zonder expertise is een aangeleerde vaardigheid en het leren denken in creatieve oplossingen zijn vaardigheden die ik heb kunnen uitbreiden. Iedere dag biedt perspectief op nieuwe oplossingen die de bezoekers het meest een tevreden gevoel geven. Het management is op grote schaal sterk, maar het management van mijn directe team had wel verbeterpunten in het inlevingsvermogen in individuele werknemers. Op de bedrijfscultuur valt niets aan te merken, deze is precies zoals verwacht. Iedere afdeling opereert onafhankelijk van andere afdelingen. Het moeilijkste van de baan is de vaste uren op tijden die uitkomen voor de directe leidinggevenden, het leukste is de vrijheid in het uiten van eigen passie voor sociaal contact.
Pluspunten
Goed verzorgde maaltijden
Minpunten
Relatief gebrek aan empathie vanuit directe afdelingsleiders
My experience was good. I worked at the ladies shoes where both the team and the manager were super.
Pluspunten
Leerzaam
Minpunten
Openingstijden
Iedereen mocht maximaal 2 uur achter de kassa werken maar veel collega's wilden dan geen plaats voor je maken. Ik mocht niets bijleren maar andere nog meer tijdelijke collega's wel. Het management lette niet op de omgang met elkaar,
Pluspunten
gratis voucher voor personeelsvoer
Minpunten
zie hierboven, vooral slechte sfeer
Het is een bedrijf dat in de top van de retail meedraait. Dat levert veel kansen en mogelijkheden op. Je leert veel. Het is dynamisch.
Je werkt met veel mensen en hebt verschillende afdelingen. Door de grootte van het pand voel je je vrij in je werk en kan je tijdens het helpen van gasten je eigen draai er aan geven.
Dit is niet goed werk; geen vast contract, te veel werk en niet genoeg personel
Pluspunten
Minpunten
Veel
Ik heb daar 12,5 jaar fijn gewerkt met veel lieve collegae.
Gezellig bedrijf goede catering veel fijne collega's
Het management doet wat hij of zei wilt. Ze maken machtsmisbruik van hen positie. Ook is het merendeels vriendjespolitiek in het management. Ik heb hier hele slechte ervaringen met bepaalde mensen van het management. Gelukkig kan ik goed voor mezelf opkomen en mezelf beschermen voor dit soort type mensen. En dat heb ik ook zeker gedaan.
Leuke en leerzame baan met veel klantcontact. Altijd met plezier heen geweest
Goede ervaring en goed salaris. Enige minpunt was voornamelijk het management. De dag begon rustig, collega's wouden voornamelijk met elkaar kletsen.
Goeie collega's, heel gevarieerd werk, en ook leuk werk
Het leuke van het werk is de contacten met klanten en collega's. Super om de klant met een tevreden gevoel naar huis te laten gaan. Heb veel geleerd. Aansturen van collega's. Omgaan met problemen, agressie en stress situaties Telefonische- en face to face gesprekken met klanten. Contacten met reparateurs en Leveranciers. Computerwerk.
Minpunten
Geen goede Balans Prive en werk
heel leuk om te werken. het werk is heel verschillend en je werkt met leuke mensen om je heen.
S'ochtends kom je binnen en start je je computer op. Vervolgens loop je naar de hal en neem je een rek vol kleding mee naar je bureau. ondertussen komen er meer collega's binnen en hou je een klein praatje. Op een dag hou je je vooral bezig met het verrijken van de kleding. Dit houd in dat je alle informatie van het kledingstuk in het PIM programma zet. Ook met je alle kleding op en bestudeer je de stof van de kleding om een zo goed mogelijke beschrijving voor de klant te maken. Wanneer je klaar bent met een rek kleding breng je die naar de uit scan. Wanneer je weer op je plek zit kijk je in de werk mail of er nog andere taken zijn om uit te voeren. Bv het checken van de website en de fouten te verbeteren in het Pim Programma. Ik heb geleerd om met de programma's Pim en Sam te werken. Het moeilijkste van deze baan vond ik dat je veel met dezelfde taak bezig was. Weinig afwisseling op een dag is niets voor mij. Daar ben ik wel achtergekomen.
Pluspunten
gratis fruit en je eigen werk tijden bepalen.
Minpunten
weinig afwisseling.
Prima werkgever. Niet heel veel mogelijkheden tot doorgroei en eentonig.
Ik heb hier ruim 39 jaar gewerkt voor ik door een reorganisatie mijn baan verloor. Een uitdagende baan om steeds maar weer het juiste assortiment op de vloer te brengen. Juiste voorraad op het juiste moment blijft altijd een moeilijke opdracht. Samen met de collega's lukt het echter om dit steeds weer voor elkaar te krijgen.
Pluspunten
Fijne collega's
Minpunten
Te snelle invoer van veranderingen.
Een prachtig bedrijf waar op zich vele mogelijkheden zijn. Het leuke om hier te werken is de verscheidenheid aan collega's en gasten en de laatste fijn te helpen met hun wensen, zodat ze blij met hun aankopen naar huis gaan. Je moet wel van een ''flexibel'' leven houden met de roosters die zij hanteren.
Pluspunten
Op de hoogte zijn van nieuwe trends en personeelskorting om die te kopen.
Minpunten
te wisselende roosters
Zeer fijne werkomgeving ik heb hier veel geleerd en ben daardoor ook erg gegroeid als persoon.
Pluspunten
Fijne werk plek
Minpunten
soms wat rommelig geregeld
It was nice, and I learned a lot about luxury brands. The ambiance among colleagues was very nice but the company did not have many opportunity to grow